1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Diagnosticare computerizata - Coduri erori

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de amermikki, 28 Mai 2009.

  1. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    @ekoly
    Verifica circuitul clapetei de circulare/recirculare. Vezi pe unde este si scoate mufa, fa diagnoza si vezi daca a disparut eroarea, daca nu insemana ca nu modulul de comanda e defect si da la masa, e posibil ca firele care duc catre modul sa fie in neregula. E mult de cautat insa e singura solutie. Daca ai proceda la fel ca tipul din film scotand pe rand sigurantele ai identifica precis circuitul insa trebuie sa procedezi corect si cu un multimetru de incredere. Insa un punct de inceput ar fi diagnoza pe care ai facut-o si acolo spune clar pe mai multe erori cauza fiind clapeta cu pricina. Incepi de acolo.
     
    ekoly apreciază asta.
  2. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Te referi la V154?
    Screenshot_5.jpg Screenshot_6.jpg
    Eu cred ca l-am avut defect de cand am cumparat masina fiindca nu stiu ce face ala exact. Se actioneaza din vreun buton sau cum?
     
  3. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    ugabrielu
    550mA este un consum enorm ptr. orice masina! O baterie de 60 Ah se va goli in cca. 5 zile complet. Poate ai dorit sa scri 50mA, e cu totul altceva. Dar si 50mA este mult. Daca pui o alarma no name pe masina se poate ajunge la un asemenea consum.
    *Consumul se masoara cu masina avand usile blocate si toti consumatorii opriti, dupa cca. 5 min. de cand au fost inchise. Asta ptr. ca exista anumiti consumatori care sunt dezactivati mai tarziu!;)
     
  4. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    E ala prin care dai recirculare aer de la interior sau sa aduca aer din afara masinii. Parca e un buton sub casetofon pe care apesi sa schimbi de unde sa traga aer. Doacamdata incearca sa rezolvi problema, e posibil ca motorul electric, daca are, sa fie blocat sau ars si sa apara un consum de curent.
     
    ekoly apreciază asta.
  5. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Astazi o sa incerc sa remediez problema la V154. Revin cu rezultate.
    ugabrielu, observ ca ai acelasi model de masina cu a mea.
     
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Din cate am reusit sa ma documentez, se pare ca senzorul G28 ajunge pe pinul 90 si pinul 82 al ECU. Daca senzorul G28 are 400 ohmi si astfel e OK. Trebuie sa verifici si cablajul pana la ECU sa nu fie intrerupt.

    Screenshot_7.jpg
     
    ekoly apreciază asta.
  7. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    La pagina 126 sunt informatii despre problemele cu G28
     
    ekoly apreciază asta.
  8. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Am desfacut modulul care actioneaza clapeta si absolut totul era in regula. Am facut probe cu el nemontat (atarnat) si functioneaza impecabil. Apoi l-am montat pe pozitie si iar am facut probe: perfect functional.
    Apoi am facut o scanare si nu numai ca mi-au aparut din nou aceleasi erori, dar a mai aparut inca una in plus: 01317 - Modul comandã bord -J285- 79-00 - Citiþi vã rog memoria de defecte.
    Screenshot_7.jpg Screenshot_11.jpg
    -------------------------------------------------------
    Am scos inca o data senzorul G28 si la masuratori mi-a dat exact ca-n manual: 405 ohmi. L-am incalzit putin si iar l-am masurat: aprox. 415/419 ohmi. Apoi am aplicat pe miezul ala metalic un magnet si o piesa din fier si rezistenta oscileaza...deci este bun. Am mai zis, de cand l-am curatat s-au diminuat maxim problemele cu pornirea la prima cheie. Insa nu in totalitate.
    Ciudat este ca acel cablu care alimenteaza mufa lui G28 era izolat cu o banda neagra si cand am dat banda la o parte, am descoperit acel fir exact asa cum se vede in poza. Cat timp masina a fost la mine (o am de 6 ani) nu s-a umblat niciodata acolo. Sau nu stiu eu...
    Orificiul in care intra G28 arata super curat (vezi poza).
    Screenshot_9.jpg Screenshot_10.jpg Screenshot_12.jpg
    A mai ramas sa mai fac maine o scanare cu vcds-ul unui vecin, sa vad din curiozitate daca am aceleasi erori. In rest, nu stiu ce sa mai verific.:sos:
     
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    E ciudat deoarece in toate schitele care le-am gasit pana acum culoarea firelor la senzorul G28 nu e in nici un caz Verde si Galben, in scheme apare fire alb si maro. Al 3-lea fir nefolosit pare a fi un fir de ecranare.

    Capture.JPG

    Alta varianta.

    Capture1.JPG

    As incarca tot fisierul pdf unde sunt mai multe variante, dar este de 72Mb si nu ma lasa.
     
    ekoly apreciază asta.
  10. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Pana la urma nu cred ca asta e problema. Senzorul ala a functionat bine asa pana sa se intample situatia asta. Altceva trebuie suspectat.
    Esti sigur ca pinul 90 si pinul 82 trebuie masurat?
     
  11. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Capture.JPG Screenshot_7.jpg Capture.JPG Se pare ca pini unde ajunge G28 in cazul tau motorul AQW sunt 106 si 98.
    Se pare ca sunt corecte culorile.
     
  12. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Ultima editare de un moderator: 8 Noi 2019
    ekoly apreciază asta.
  13. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    @ekoly
    Am scris in mai multe randuri ca simpla citire a erorilor are foarte putina relevanta si ajuta foarte putin in depistarea erorilor.
    Pentru o mai buna intelegere a fenomenelor am sa reiau, microcontrolerul unei unitati de calcul NU citeste senzorii, nu are habar ca exista senzori si nici nu ii pasa. El ruleaza un program ai carui parametri sunt argumentati cu valori din MEMORIA RAM si nu cu valori primite de la senzori. Senzorii trimit marimi electrice care sunt convertite si apoi sunt incarcate in memoria microcontrolerului la anumite adrese, adrese pe care le stie programul si de unde le colecteaza pentru prelucrare. Daca ai un presupus senzor care trimite marimi neconforme, sa zicem ca e decalibrat sau defect, acele valori din memoria microcontrolerului sunt prelucrate chiar daca la o masurare a senzorului cu un multimetru iti rezulta ca el functioneaza perfect. Intelegi diferenta? Un senzor perfect functional insa pe care microcontrolerul il vede defect. Atunci care e realitatea? Pe scurt, intre microcontroler si senzori nu exista o legatura directa de aici si o mare confuzie.
    Am scris in comentariul anterior sa verifici modulul clapetei, pe care zici ca ai facut-o si totul e perfect dar am mai scris ca daca el nu e cauza sa verifici circuitul electric de la clapeta la unitatea de calcul, ECU cred. Deci daca esti convins ca ce e la clapeta e in regula, verifica firele care duc de la clapeta mai departe, e posibil ca unul sau mai multe fire sa fie roase sa atinga sasiul sau sa faca contact cu alte fire dezizolate sau chiar intrerupte si sa arunce in memoria microcontrolerului valori neconforme si de aici si erorile aparute la diagnoza. De asemenea e posibil sa ai consum de curent pe care nu ar trebui sa-l ai. Deci scoate mufa de la clapeta apoi OBLIGATORIU scoate mufele de la ECU sa nu cumva sa-l prajesti cu testerul si verifica rezistenta de izolatie si continuitatea firelor care duc intre clapeta si ECU. Trebuie sa gasesti schema electrica a cablajului si sa urmaresti traseul acestora. Elimina intai defectiunea asta.
    Senzorul ala magnetic G28 parca face parte din categoria senzorilor pe care ECU ii substituie in caz ca acesta este defect, din cate stiu eu e substituit cu senzorul de pe arborele cotit, deci motorul ar trebui sa functioneze si fara acel senzor. Lasa sondele lambda in pace ca nu au nicio treaba defectiune ta. Sondele lambda nu sunt luate in calcul decat in anumite regimuri si in nicun caz la pornirea motorului.
    Axeaza-te pe defectiune pe care o stii deja, aia cu clapeta, o punere la masa a unui rail de tensiune sau semnal poate influenta functionarea altor module care aparent nu au nicio legatura.
    Vezi daca exista posibilitatea diagnozei modulului cu pricina, cred ca in calculatorul de confort, ai sa obti mai multe informatii decat ai pana acum. Ai incercat ca dupa scoaterea mufei de la clapeta, cu ea scoasa sa stergi erorile si apoi sa faci iar diagnoza dar tot cu mufa scoasa sa vezi daca iti mai apar?
     
    ekoly apreciază asta.
  14. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Ieri am masurat senzorul G28 si avea 405 ohmi, exact cat unul ok functional. Aceeasi valoare o am si pe mufa de la ECU pe pinii aferenti, deci cel putin teoretic, pana la ECU totul este ok.
    Desi aseara am sters toate erorile, dimineata masina a pornit cu aceeasi problema. La diagnoza a aparut iar eroarea cu senzorul G28.
    Azi, la rescanare nu a mai aparut nicio eroare la clapeta.
    Screenshot_2.jpg
    In schimb, mi-a aparut eroare si la sonda 1.
     
  15. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    E foarte bine ca ai scapat de celelate erori, legat de erorile nou aparute eu zic cam asa, tu ai probleme la pornire unde senzorul cu cea mai mare autoritate este cel de temperatura si senzorul de aer, sondele lambda nu au nicio contributie la pornire, eu zic sa te axezi pe cei doi senzori deocamdata. Senzorul de temperatura lichid racire face parte din categoria celor care sunt sunstituiti de ECU prin valori implicite dupa un algoritm intern. Eu as incerca sa scot mufa de la senzorul de temperatura lichid si sa pornesc fara el sa vad ce se intampla. O cale empirica de a verifica senzorul de temperatura e sa lasi motorul sa se incalzeasca pana la temperatura normala de operare, vezi unde se afla acul de temperatura apoi opresti mortorul, il lasi 10 secunde apoi repornesti si urmaresti acul de la temperatura motor, el trebuie sa revina imediat la indicatia avuta inainte de oprire, daca nu, inseamna ca ECU substituie intern temperatura motorului. Dar incearca sa pornesti motorul si cu mufa scoasa vezi daca apare o imbunatatire sau merge mai rau. Cat despre G28 nu stiu ce sa zic, este evident ca e substituit cu cel de pe arbore altfel nu ar porni motorul sau s-ar opri imediat, cred ca trebuie sa o rezolvi, eu zic ca daca l-ai masurat si ai incredere ca e bun insemana ca nu face contact ferm in mufa ECU, ar trebui sa cureti ambele mufe cu un spray de contacte.
    Sondele lambda se pare ca au probleme pe circuitul de incalzire, Pintilosu ti-a afisat mai sus o schema cu sondele, vezi daca ai tensiune pe rezistenta de incalzire insa cum am mai scris ele nu influenteaza in niciun fel pornirea motorului, ca acolo zici ca ai probleme, trebuie rezolvate intai problemele cu senzorul de lichid racire, senzorul de aer si G28.
    Apropos de pornirea fara senzor temperatura lichid racire, trebuie ca motorul sa fie rece si sa nu fi fost pornit inainte.
     
  16. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    @ekoly
    Uite ai aici un manual care te ajuta foarte mult sa intelegi fenomenele si cam ce trebuie facut.
     
    ekoly apreciază asta.
  17. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    E posibil ca problema mea sa aiba vreo legatura cu clapeta de acceleratie si senzorul de aer? Nu le-am curatat absolut niciodata de cand am masina.
    Credeti ca e cazul sa umblu pe acolo?
     
  18. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Nu.
    Problema ta este generata de un scurt circuit care se intampla in anumite momente. Poate chiar firele de la senzorul ABS stanga/fata. Trebuie sa iei la mana cablurile masinii sa verifici daca sunt deteriorate pe undeva.
     
    ekoly apreciază asta.
  19. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Miercurea viitoare am facut programare la mecanic. O sa schimb uleiul si filtrele si fiindca tot va fi pe elevator voi verifica vizual (pe cat posibil) starea firelor si fermitatea contactelor de pe dedesubtul ei. Voi schimba si senzorul de ABS. Nu ma astept la vreo minune, dar daca rezultatul scanarii va fi la fel, va trebui sa ma obisnuiesc cu asta. Eu, altceva nu mai stiu ce sa-i fac.
     
  20. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Sa verifici neaparat si firele care merg la sonda lambda daca tot va fi ridicata pe elevator.
    Important e sa fie fixate pe traseul lor firesc. Iar daca lipsesc sau sunt rupte clemele de fixare sa ai la tine niste fascete (soricei , coliere de plastic, bride) ca sa le poti fixa.

    Capture.JPG
     
    ekoly apreciază asta.

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare