1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Zgomot (vajait) la rotirea volanului

Discuție în 'Skoda Octavia III' creată de Fastman68, 10 Aug 2017.

  1. Robert L. 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2021
    Mesaje:
    2
    Salutare!
    Si eu cu aceeasi problema. Skoda Octavia 3 1.5 tsi 2019. A inceput sa "uruie" dupa 20-25.000 km.
    Am fost la Avia Motors si concluzia este ca sunt tampoanele de la amortizoare (nu de la cutia de viteze). Aveau o informare pe tema asta de la Skoda. Au gresat zona respectiva si momentan e ok, sa vedem cat tine minunea :footy:
     
  2. VFR 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2021
    Mesaje:
    2
    Am fost la Avia motors si au schimbat tamponul de la cutie iar rontaitul acela a disparut.
    In schimb la plecare de pe loc cu volan virat spre capat stanga cateodata se aude un fluierat puternic si se simte o vibratie in volan.
    I-am sunat si au zis ca e tehnic normal ca asa fac Skodele. :((

    Aveti vreo idee?
     
  3. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    813
    Locație:
    Baia Mare
    VFR
    Cand volanul este virat maxim nu e recomandat sa punem cuplu mare pe roti, la nici o masina! Capurile de planetare sufera enorm.
    Vizavi de noul sunet, este probabil de la faptul ca gaurile in care intra suruburile de fixare ale tamponului sunt ovale si poate fi fixat intr-o pozitie tensionata. Cine inlocuieste tamponul e obligatoriu sa stie ca acesta trebuie fixat in pozitia in care se ''cere''.
     
  4. Cezartgv 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2021
    Mesaje:
    4
    Update și la mine cu problema huruitul ui! Am schimbat astăzi și eu tamponul la cutie(preț 500 cu tot cu manopera) însă nu s-a rezolvat huruitul!după ce am schimbat și 2 rulmenți în cutie și uleiul și degeaba singurul răspuns logic al celor de la service de aici din Tgv ar fi înlocuirea totala a cutiei! Seara buna și bafta în rezolvarea problemelor voastre!
    Ps:dacă cineva s-a mai întâlnit cu asemenea probleme și le-a găsit rezolvare aștept și eu un mes!
     
  5. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    813
    Locație:
    Baia Mare
    Cezartgv
    Huruitul cauzat de tampon are cu totul alta manifestare fata de huruitul generat de o cutie de viteze cu rulment(i) uzat(i). Tamponul genereaza huruit pe viraj (motorul fara lipsa de fermitate in pozitionare se deplaseaza si tensioneaza anumite elemente aflate in miscare). Rulment din cutie huruie de la o anumita turatie si cu cat aceasta creste huruitul se ascute (tiuit).
    Sa inlocuiesti cutia cu totul este un raspuns logic? Asta e un raspuns de persoana neavizata. Nu trebuie sa ai nici o pregatire sa afirmi asa ceva.
    Mai mult e posibil sa ai huruiala si dupa inlocuirea cutiei de viteze!!!
    Recomand sa faci inca o constatare tehnica in alta parte.
     
    Cezartgv apreciază asta.
  6. Cezartgv 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2021
    Mesaje:
    4
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    Te salut și merci pentru răspuns însă în Târgoviște de unde sunt am fost la 3 service-uri(cam cele mai bune) și cam asta ar fi rasounsul lor! Ideea este ca tipul asta de huruit este destul de întâlnit la motorul asta(asta din ce am vb și eu cu diferiți posesori de 1.6 tdi) și se pare ca nimeni nu a reușit sa ii dea de cap(eu am schimbat inclusiv 2 rulmenți în cutie care credea mecanicul ca r fi cu pb însă degeaba)!
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Noi 2021
  7. GFN

    GFN 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2021
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Bucuresti
    In septembrie am achizitionat o Skoda Octavia 3 din 2017 cu 85000 KM la bord care a avut acceasi problema cu zgomote la virajul la stanga.
    Initial am zis ca ar fi ceva mai grav , dar dupa ce am citit aici pe forum experientele altor useri, am inlocuit tamponul de la cutia de viteze cu unul de la Swag si zgomotul a disparut.
    Tamponul vechi avea joc destul de mare intre elementele metal-cauciuc, nici nu este de mirare ca se auzeau tot felul de zgomote la viraj.
    . 20211120_211902.jpg 20211120_211930.jpg 20211120_211947.jpg
     
  8. Beteagu Constantin 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2022
    Mesaje:
    1
    Bună ziua. Am aceeași problemă la octavia 3 2017 manuală dar după câte văd și citesc aici. Este vorba de suportul pentru cutia automată. Pentru octavia mea pare că este altfel de suport. Sau mă înșel? Am căutat pe un site de piese auto iar pt seria mea de șasiu este acest tip de suport. Screenshot_20220707_073717_com.android.chrome.jpg
     
  9. yeeeeman31 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2022
    Mesaje:
    2
    Salutare! Am citit acest topic integral, cred ca am si eu aceeasi problema pe O3 1.8 TSI, la viraj stanga, dar si in linie dreapta, se aude un mrrrr, care mie imi suna a sunet de rulment de fapt, nu de suport.
    O alta particularitate, ar fi ca incepand de la 60km/h, incepe sa se simta o vibratie foarte fina in pedale, care creste in intensitate spre 120 la ora, fiind chiar deranjant sa stai cu piciorul pe pedala la aceasta viteza.
    E o vibratie fina, nu o bataie, cum e bataia la anvelope dezechilibrate. Totodata, se aude un fel de vajait, bazait, care creste in intensitate, pe masura ce cresc viteza spre 120. Sunetul acesta ar putea sa fie de fapt de la tamponul cutie care transmite vibratiile fine ale trenului de rulare/cutiei in caroserie/pedale? Ce parere aveti? Sau poate fi flansa de la amortizor? Mentionez ca se aude si cu ambreiajul apasat/pe liber, cu AC oprit, motorul la relanti, la 120 la ora. Un huruit.

    Inca ceva, si cutiile voastre de viteze au sirenaj in treptele 1 si mai putin in 2?
     
  10. Bogdan.i 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2022
    Mesaje:
    1
    Salut,
    Pe epiesa > Detalii suport motor, pentru SKODA, model OCTAVIA III Combi (5E5, 5E6) 1.6 TDI diesel 90 cai, producator OE VW, cod 5Q0199555BG (epiesa.ro) piesa cu codul mentionat de ceilalti colegi apare a fi pentru cutie manuala de 5 si 6 trepte. Se monteaza pe partea stanga.
    Este posibil sa fie acelasi suport pentru ambele tipuri.
    Ce ai pus tu in poza pare a fi suportul de pe dreapta.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare