1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Xenon cu probleme

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de AndreiHTX, 12 Oct 2009.

  1. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Trimite un PM lui Narok sa-ti caute in program... asa din cap nici eu nu stiu
     
  2. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Ultima editare: 1 Sep 2010
  3. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti
    astea sunt!!!!! multumesc mult de tot!!!! d2s sunt!
     
    Ultima editare: 2 Sep 2010
  4. andreizah 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2011
    Mesaje:
    2
    Faruri xenon

    Salutare...
    Am o Skoda Octavia 2, 2007. Recent am montat un kit de faruri xenon. Sunt foarte multumit de faza scurta, si ca sa nu ii deranjez pe ceilalti le-am coborat la maxim in jos. Se vede foarte bine. Problema este ca in momentul in care pornesc si faza lunga (la care am becuri normale halogen) becul din dreapta de pe scurta (xenonul) incepe sa palpaie. Uneori palpaie incontinuu, alteori palpaie 2 secunde si ramane pornit.
    Stie cineva ce poate fi?? Martorul din bord nu imi da eroare de bec ars si totul este minunat cand circul doar cu faza scurta. Dar in momentul in care pornesc faza lunga, ma confrunt cu problema mentionata mai sus. Nu stiu ce sa fac si nici ce ar putea fi. Palpaie xenonul din dreapta doar cand faza lunga este pornita.
    Va rog, cei care stiti, sa imi spuneti cam ce ar putea fi.
    Multumiri!
     
  5. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
  6. florinslv 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    7
    Probleme senzor nivel Xenon

    Astazi am pus tester-ul pe masina si imi apare:

    G 78 - Signal to low - front

    Din ce am vazut este senzorul de nivel pentru xenoane.
    Cand pornesc farurile am observat ca isi regleaza pozitia automat.
    Recent am schimbat bucsile la brat si mecanicul a umblat si la mecanisul acela aflat la roata stanga fata.
    Astazi am verificat si totul este in regula (mufa este bagata,mecanismul este la locul lui.)
    Cel care a facut diagnosticarea zicea ca nu este firul intrerupt.


    Cineva a mai avut aceasta situatie?
     
  7. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.285
    Locație:
    Bucuresti
    Posibil sa fi dat parghia peste cap. Cum e pliata la tine, inspre interior sau exterior ?
     
  8. virus100b 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2012
    Mesaje:
    2
    Fiind nou venit pe acest forum va salut si va prezint cateva date despre noua achizitie ce am facut-o si anume: Octavia 2 4x4 din 2006 cu 122k km la bord, xenon OEM, clima si geamuri electrice fata spate.

    Asadar prima problema constata este ca farurile nu fac autolevelingul. Nu am avut timp inca sa ii fac un test VAG. Desi posed o interfata KKl ea nu ma ajuta in acest caz functionand doar pe controlerul motor. Tind sa cred ca poate fi de la un senzor dat peste cap. Intrebarea mea este urmatoarea: Cum trebuie sa fie pozitia parghiei senzorului de inlinare? Cu varful "V-ului" ce il face parghia spre roata stanga sau spre dreapta? :uhm: Multumesc
     
  9. florin71_skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2011
    Mesaje:
    1
    salutare

    Am o skoda octavia combi fabricata in 2003 cu motor ASV si am problema cu senzorul de nivel pentru reglat xenoanele.
    Mi sa rupt o bucsa de la bratul/tija ce face legatura dintre bratul roti si potentiometru. Am vrut sa repar defectiunea, sa improvizez ceva, insa am constatat ca potentiometrul nu mai functioneaza. Degeaba misc bratul potentiometrului manual ca farurile nu se mai misca. Cind pun contactul, farurile baleiaza pe verticala dupa care se pozitioneaza pe minim si ramin nemiscate.
    Am dat jos potentiometrul si am masurat rezistenta intre cei 3 pini. Intre 2 pini am ~60 ohmi, iar la celelalte combinati am ~470 ohmi. Indiferent de pozitia bratului, valorile nu se modifica.

    Acum va cer si voua sfatul. Senzorul ala este un simplu potentiometru ? Sau are in el si ceva electronica si deaia ce masor eu nu se modifica ?
     
  10. florinslv 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    7
    salut

    La mine a fost un fir rupt de la senzorul de nivel.Cand am schimbat bucsile de la brat mecanicul mi-a rupt firul :keule:
     
  11. amenutz 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2011
    Mesaje:
    3
    Problema lupa xenon OEM

    Intampin si eu problema si sper ca ma puteti ajuta.Becurile de 6000k pe care le-am pus pe masina nu ma multumeau, parca nu bateau cum trebuie si le-am schimbat cu unele de 4300k, crezand ca temperatura de culoare este de vina.Intr-adevar se vede putin mai bine cu cele de 4300 dar tot nu bat asa bine cum cred eu ca ar trebui.Am asteptat seara si am iesit din masina cu luminile aprinse si am acoperit fiecare far in parte alternativ.Spre stupoarea mea am observat ca farul din stg nu bate aproape deloc.Acoperindu-l complet am aceeasi lumina ca si inainte cand nu le acopeream, cel din dreapta da toata lumina de care am parte in acest moment.Am observat ca cel din stg bate doar putin in asfalt la 1 metru maxim si cam atat.In rest se vede o umbra firava pe perete.
    Am cautat pe forum si citind mesajele am decis sa desfac farul din stg pentru a ma uita la lupe.Am constatat pe de o parte cu bucurie(pentru ca am gasit problema) pe de cealalta cu tristete pentru ca nu stiu rezolvarea, ca lupa sau mai exact acel suport in care intra becul care are proprietatea unei oglinzi, este topit facandu-se o gaura de 2 cm lungime si 5mm latime, iar acea depunere lucioasa ca de oglinda sa exfoliat, ramand acum doar plasticul.
    L-am sunat pe fostul proprietar pentru a ma lamuri si mi-a spus ca problema aceasta o are de ceva timp, insa nu a rezolvat-o pentru ca nu il deranja prea tare.
    Care ar fi solutia la aceasta problema?Se gaseste separat aceasta componenta sau trebuie luat farul cu totul?Se potriveste si de la alte modele de masini gen VW Passat?Sunt bune la ambele faruri, adica merge cel din dreapta pus la farul din stanga si invers?
     
  12. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Din cite stiu se gasesc de cumparat numai lupele (mecanismul complet, deci si oglinda). O alta varianta ar fi un far facut varza de la dezmembrari, de la care sa iei numai oglinda distrusa la tine. Cred ca rezolvi mai repede cu dezmembrarile decit sa cumperi un far nou.
     
  13. brigadact 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2013
    Mesaje:
    85
    Locație:
    Bucuresti
    Salut vis-a-vis de Xenon care e diferenta dintre 35W si 55W,55 e mai bun,culoare mai intensa?
     
  14. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    425
    Locație:
    Timisoara
    1: recomand temperatura de culoare 4300K far fara lupa si 5000-6000k far cu lupa
    exemple: http://ro.wikipedia.org/wiki/Temperatură_de_culoare
    2:alegerea balastului corespunzator
    balast= o componenta electronica ce regleaza canitatea de curent care vine spre bec. Balastul are rol de transformare a tensiunii din bateria de 12V, in curent mai puternic necesar aprinderii farurilor cu xenon. Un balast poate fi de 35W, 55W, slim, sau de tip D1S.
    3:diferenta dintre becurile de 35W si 55W este una mica si DA cel de 55W este mai puternica,dar ca sa intelegi mai bine fa o analogie inttre becurile de camera(pune unul de wataj mai mic si pe urma unul mai mare),,,cred ca ai inteles unde incerc sa bat
    si acum remember cl a VIII-a fizica:
    Wattul exprimă cantitatea de energie transferată sau cantitatea de lucru mecanic efectuat în unitatea de timp
    PS:legislatia in vigoare accepta inslatii xenon?
    Eu am faruri normale fara lupe si becuri origine si vad bine cu ele si nu vad necesitatea(parerea mea) de a monta xenoane daca masina nu e prevazuta din fabrica
     
    Ultima editare: 13 Mar 2013
  15. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Dati-mi voie sa spun ca e gresit fiindca NU RECOMAND xenon in far cu OGLINDA ci numai in faruri cu lupe.

    Argumente :

    H7 halogen are distanta pina la filament 25mm (27,1mm in ax filament) iar H7 xenon are distanta pina la axa bulb 27mm, deci ar bate cu jumatatea filamentului, dar caciula la becul cu halogen (cea de pe bec) este mai mare iar la xenon e mica sau nu e deloc. Concluzia, xenonul scapa mult mai multe raze de lumina direct in fata, nu reflectate (dirijate de oglinda) . Efectul este foarte deranjant pentru soferii masinilor care vin din fata iar pe ceata face perete alb prin care vezi mai greu.

    Foarte multi nu tin cont sa puna acelasi bec si pun D2-uri la care distanta pina in axul bulbului este 25mm, deci clar diferita de H7(27,1mm in ax filament). Concluzia, centrul luminii nu mai corespunde cu pozitia pentru care a fost proiectata oglinda, asa ca nu va mai reflecta in fascicol de raze paralele si deci farurile nu vor putea fi nici-odata reglate sa bata cum trebuie si sa nu mai orbeasca.

    In concluzie, ori halogen in oglinda sau cu lupe, ori xenon numai cu lupe.
     
  16. brigadact 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2013
    Mesaje:
    85
    Locație:
    Bucuresti
    La cele de 8000K aplicam aceeasi metoda cu 35/55 W adica astea sunt cele mai puternice dau cea mai mare bataie de lunima?
     
  17. Doragon

    Doragon Skoda Expert

    Înscris:
    21 Iul 2009
    Mesaje:
    1.334
    Locație:
    bucuresti
    Da.
    3400k, 6000k, 8000k reprezinta temperatura implicit culoarea luminii. Cu cat creste acest indice cu atat scade intensitatea luminii. pornind de la 4300k unde lumina este galbuie (asemanatoare halogen), 6000k, alb rece, 8000k albastrui, 10000k albastru si 12000k mov.
    ps. de la 10000k inclusiv in sus se strica oglinda din far;)
     
  18. brigadact 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2013
    Mesaje:
    85
    Locație:
    Bucuresti
    Ce parere aveati de instalatiile bixenon.As vrea sa imi pun un bixenon(faza lunga/scurta) de 8000k fara lupa!
     
  19. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    M-am uitat sa vad ce masina ai si nu am vazut nimic ...
    Bixenon-ul se realizeaza numai cu lupa, deci faci confuziii...
    Daca te-ai gindit sa pui becuri de xenon in ambele oglinzi si cea de lunga si cea de scurta, 8000 este cea mai proasta alegere, si oricum eu sint categoric impotriva xenonului fara lupa in oglinzi facute pentru halogen.
    Deci parerea mea este NU
     
  20. brigadact 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2013
    Mesaje:
    85
    Locație:
    Bucuresti
    Salut,instalatia de XENON pt O1 din 2009 este H7?
     

Distribuie pagina asta