1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Turbina

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de ionut25, 23 Mai 2013.

  1. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Am un ASV in curte ( am doua Octavia Tour , una ALH si una ASV ) . Nu consuma ulei intre schimburi cat sa necesite completare.
     
  2. Gabriel Cadar 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2017
    Mesaje:
    3
    posibil! Nu contest. Afirm doar ca in specificatii este confirmat un consum de ulei; Oricum ar fi, masina in cauza tot nu scoate fum albastru; Tot consuma ulei; Azi dimineata am observat si ca am nevoie de un alt ventilator de radiator ( unul dintre cele 2 si-a dat obstescul sfarsit- dupa 15 ani si aprox 150 000 km...). Probabil intra mai multi factori in uzura unei masini ( nu numai exploatarea ci si conditiile de mediu, locul unde este folosita, daca a fost "construita" pentru o tara de mana a doua- ca a noastra- implicit- piese de la alt producator oem, etc.)
    Oricum, abia saptamana viitoare voi vedea ce-i cu turbina - si- probabil- o voi duce si la un tester- sa vad ce spune calculatorul; sigur sunt info utile acolo;...
     
  3. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    6
    De un an de zile sunt posesorul acestui model de Skoda Octavia ASV 1.9 TDI. De curând au început și la mine problemele cu limp mode. Am curățat EGR plus galeria și am schimbat debitmetrul cu unul nou. Țin sa Menționez ca aceste schimbări au adus un mare aport in felul cu trage și merge motorul acum. Ideea e ca nu am scăpat de limp mode! Deși mașina trage perfect pana in 3000 rot/min, dacă sunt pe autostrada in treapta a patra și a cincea , intra in limp mode... Am văzut pe YouTube niște tipi care au folosit MR Muscle Oven ptr curățarea turbinei și au fost foarte multumiți de rezultate inclusiv rezolvarea limp mode, curățarea turbinei de depuneri și curățarea valvelor.... Astăzi mi-am propus și eu sa fac aceasta intervenție. A mai încercat cineva asta? M-ar fi interesat și alte păreri sau sfaturi din experiențe personale.
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Sunt multiple motivele pentru care nu trece de 3000 turatii . Ai doi sau trei senzori pe sistemul vacumatic ...oricare poate fi cauza , sau furtunase pe sistemul de vacuum care sunt imbatranite si scapa , sau geometria variabila blocata , sau actuator defect , sau pierdere dupa turbina de presiune ( tot circuitul , inclusiv intercooler ...
    Despre curatatul turbinei cu Mr Muscle ....las-o naibii ! In primul rand trebuie sa demontezi turbina . Asta va fi o provocare in sine pentru ca suruburile sunt arse . Dupa aia se desface , se verifica uzura , depunerile , eventualele pierderi de ulei ( asta o sa vezi daca desfaci furtunul care duce la intercooler ...daca ai ulei acolo da tot jos si rezolva problema pentru ca o mica "forja " iti poate arunca uleiul in admisie si face soc hidraulic ( se intampla la ASV-uri ) . Orice ar spune mecanicii , nu ai voie sa ai picatura de ulei pe tubulatura de la turbo la admisie sau in intercooler .
     
  5. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    6
    Mulțumesc ptr răspunsul tău prompt. Ideea era ca nu dau turbina jos, ci introduc spuma după ce desfac esapamentul. Eu suspectez ca ar fi actuatorul. Am făcut diagnoza și senzorii nu dau eroare. Nici in bord nu mi se aprinde nimic, nici când intra in limp mode. Dacă opresc și pornesc motorul își revine, cei drept nu mereu. Am mai citit ca poate fi și valva N18, vacuum solenoid one way valve.

    Menționez ca mașina nu scoate fum de nici o culoare, nici când e turata in gol nici in sarcina. Turbina se aude zic eu normal, un șuierat discret, fără zgomote sau alte sunete ciudate! De aici și ideea unei simple curățări cu MR muscle, pe premiza ca voi îndepărta depunerile și poate deblochez actuatorul dacă e blocat! Nu umblu la turbina nicicum... Dacă fac treaba asta și nu da rezultat, ( de stricat nu am ce strica), voi cumpara valva N18, deși la i Căutare pe eBay am văzut ca o da ca fiind și N75. Cam sunt in ceata cu asta?!?
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Mar 2019
  6. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Trebuie sa tratezi problema inteligent si sa elimini pe rand diferitele posibilitati . Intai actioneaza tija actuatorului cu mana ca sa vezi daca merge usor , sau in suturi sau este pur si simplu blocata . Este o idee proasta sa bagi orice in turbina pentru ca orice s-ar "curata" , tot pe acolo ramane si afecteaza dupa un timp. Daca ai schimbat intre timp distributia , este o idee buna sa incerci si alte pozitii ale pompei de injectie ( avansul din pompa ) decat cele date de VDCS . Dupa un timp , avansul din pompa nu mai raspunde la incadrarea in limitele date de tester. Cati km are masina ?
     
  7. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    6
    Are 138.000 mile deci vreo 220.000 km. Eu sunt in uk. Merg zilnic pe autostrada iar despre motorina nu e problema din țara. Distribuția a fost schimbată acum 20.000 de km.
     
  8. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    6
    Astăzi am făcut operația cu MR Muscle’s si pot spune ca mașina nu a mai intrat in limp mode, s-a turat și a tras perfect peste 3000 Rot/min in treapta a 5-a, in condițiile in care înainte pe la 2800-3000 se plafona. Am constatat eliberarea actuatorului care avea o cursa scurta pana sa fac procedura asta. Turbina nu avea joc și nici depunere f multă, din cât am putut observa. A ieșit doar putina spuma cu un iz de rugina. Ptr cei interesați sunt tutoriale pe YouTube, eu doar pot confirma ca la mine chiar a funcționat.
     
  9. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    6
    Revin cu o noua relatare și pot spune ca iarăși am testat mașina in treptele 4 și 5 la peste 3000 rotații și nu a mai luat limp mode. Sincer eu cred ca am rezolvat problema și asta cu numai 3£ (15 lei) un tub de MR muscle’s, un pai de suc prins ca prelungire sa pot dispersa spuma in turbina. Sunt conștient ca nu se pot rezolva probleme mari (turbina stricata, etc) dar atâta timp cât o curăță și deblochează pe acolo, e clar un plus ptr turbina și un beneficiu ptr șofer. In plus am scăpat de limp mode care e de-a dreptul enervant.
     
  10. VVV

    VVV 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2019
    Mesaje:
    10
    Locație:
    Allunis. Prahova
    Salutare tuturor,sunt nou pe forum si nu stiu daca am postat unde trebuie imi cer scuze. Am o problema cu o Octavia 1. 2001. 1.9tdi. ASV cand am cumparat masina nu avea colier la furtunul de la intercooler la egr si i-am pus eu de atunci turbina pe partea dinspre geometrie variabila face un zgomot ca de opturare gaze evacuare (zgomot de saiba ce se invarte pe un surub), tin sa anunt ca n75, nou furtune noi, actuator bun, fire verificate ok. test cu vcds n75 ok. Turbina partea centrala noua, geometria variabila curatata, dar tind sa cred ca agata, vacuum ok, egr si galerie adm curatate, capsula egr ok. Rareori imi intra in limp mode pe tester imi da overboost, o sa atasez un log in mers .Va rog ajutati-ma . Multumesc

    log ASV.png
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Mar 2019
  11. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Verifica cu mana daca cursa tijei care misca paletii de la geometria variabila face cursa completa . Daca se misca cu mana inseamna ca nu-i murdara si , in consecinta intepenita partial , deci treci la reglajul tijei actuatorului . Ai doua seturi de probleme . Primul set tine exclusiv de sistemul vacuumatic si se opreste la actuator . Cuprinde toate furtunele , pompa de vacuum , toate locurile pe unde poate pierde vacuum , supapele vacumatice si chiar si suppa de sens ) . Al doilea set de probleme incepe cu turbina ( in special partea de geometrie variabila ) dar tine mutl si de starea generala a turbinei pe care o poti verifica oarecum daca scoti furtunul care trimite aerul spre intercooler . Daca ai ulei pe el ,turbina este obosita ...daca este uscat , turbina este buna , nu mananca ulei si treci mai departe catre senzor presiune ( inainte de intercooler ) , vezi cum stai cu intercoolerul , tubulatura spre clapete , supapa egr ( care ar fi bine sa o demontezi si sa o cureti temeinic , si sa verifici daca membrana capsulei nu este strapunsa , caz in care supapa nu mai deschide si dispare posibilitatea de compensare a presiunii generate de turbina , deci apare overboost . Cateodata , se poate sa ai conectica de la senzorul de presiune intrerupta sau mufa stricata ...pini ruginiti ) si atunci senzorul de presiune da semnal gresit si masina intra aleator in limp mode pentru ca ea percepe presiune prea mare . Ross- tech-ul da ca principale cauze actionarea vacumatica a actuatorului , geometria variabila si senzorul de presiune .
     
  12. VVV

    VVV 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2019
    Mesaje:
    10
    Locație:
    Allunis. Prahova
    NU CUTA ultimul mesaj!
    Mulțumesc mult, o sa verific tot ce mi-ai spus și o să revin cu detalii.
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Mar 2019
  13. Andrei11111 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2019
    Mesaje:
    7
    Salut! Sunt nou pe forum si am o problema cu o skoda octavia 1 1.9 tdi axr an 2008, 140000km reali(masina achizitionata de noua). Problema se manifesta prin lipsa de putere dupa ce trece de 2800rpm in treptele 3, 4, 5. Am o diagnoza delphi pe care am gasit codul de eroare p17965 overboost.
    In prima faza am curatat senzorul de presiune de langa intercooler, apoi am schimbat N75, am verificat cursa actuatorului care actioneaza turbina( se misca usor si revine la fel de usor cu motorul oprit). Am facut test in mers si in apropierea celor 2800rpm calculatorul cere 2200 mbar iar turbina genereaza in jur de 2500 2600mbar, actuatorul ramane deschis la 93% de fiecare data. Daca opresc motorul si in repornesc actuatorul sta deschis in jur de 20% si masina revine la normal.
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Ai cam eliminat problemele posibile de dupa turbina , concentreaza-te pe cele dinainte de turbina . Furtune vacuum , actuator , eventual debitmetru de aer . Curatarea senzorului de dupa intercooler nu inseamna ca, daca este decalibrat, nu iti poate face probleme .
     
  15. Andrei11111 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2019
    Mesaje:
    7
    Maine schimb senzorul de presiune. Dar ciudat este faptul ca actuatorul ramane deschis la 93% in momentul cand intra in limp mode si dupa ce opresc motorul si pornesc revine la normal. O sa revin cu detalii dupa ce schimb senzorul.
     
  16. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Problemele la actuator pot fi de mai multe feluri . In primul rand de vacuum ( actionare ) , de membrana , de reglaj ( un reglaj incorect al tijei face ca o parte a cursei sa nu poate fi facuta ) .
     
  17. VVV

    VVV 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2019
    Mesaje:
    10
    Locație:
    Allunis. Prahova
    Salutare am revenit cu diagnosticul turbinei, am desfăcut actuatorul, am pornit mașina și în timp ce acceleram vedeam tija actuatorului miscandu-se cea ce pe mașină nu se mișca. Am mișcat de bolțul geometriei și agață la capete dar nu mereu. Am pus pe cineva să accelereze și intre timp mișcam de geometrie si nu mai facea acel zgomot de oBturare gaze evacuare,dar foarte greu trăgeam de geometrie când motorul era turat (trăgeam dinspre actuator spre conducta tur ulei). O sa revin după ce schimb geometria.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Mar 2019
  18. VVV

    VVV 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2019
    Mesaje:
    10
    Locație:
    Allunis. Prahova
    Salutare am revenit cu rezolvarea problemei la turbina . Am schimbat geometria veche cu una noua si am reglat tija actuatorului cu ajutorul unui pistol de vacuum dar degeaba problema nu disparuse, am luat din nou la verificat furtunele, supape , ștuțuri, valve și capsule până la pompa de vacuum, când am descoperit că ștuțul de la pompa se mișca și aveam pierderi de vacuum pe manometru aveam --15/-20 cu oscilatii și uneori se întărea și pedaua de frana la mai multe apasari. Am dat pompa jos am cumpărat soluție de lipit metal (bison) din Leroy Merlin am lipit ștuțul am pus oring nou și am montat--o la loc acum pe manometru de vacuum am -27 și acum nu se mai blochează geometria și mașina merge foarte bine. Sper sa va ajute. Pa
     
    JurasikMan apreciază asta.
  19. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Buna postarea ta . Si aceasta este o cauza pentru celebrul " limp mode " al TDI-urilor de la VAG. Este de tinut minte , mai ales ca reperul respectiv nu se prea verifica de catre nici un mecanic .
     
  20. Andrei11111 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2019
    Mesaje:
    7
    Aceasta este cauza celebrului limp mod in cazul meu.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2019

Distribuie pagina asta