1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Totul despre uleiurile de motor si nu numai

Discuție în 'Intretinere' creată de turbojack, 6 Mai 2008.

  1. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.167
  2. pulgatory

    pulgatory 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2019
    Mesaje:
    76
    Mulțumesc frumos ,ca exemplu eu la prima mea skoda cu motor 1.9 tdi cod motor alh timp de 8 ani am folosit numai ulei castrol și uneori l-am schimbat și la 20.000 km și nu am avut probleme , dar acum cu generația asta noua de motoare la care s-a redus consumul de combustibil dar a crescut consumul de ulei, chiar ca nu mai stiu ce tip si marca
     
  3. pulgatory

    pulgatory 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2019
    Mesaje:
    76
  4. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.167
    Long lasting protection in higher mileage engines.

    Dac il vei folosi in VRS, inainte de vanzare da, este ok.
    Pentru masina cea noua, uita-l. Respecta norma impusa de producator, si nu vei avea probleme.
     
  5. pulgatory

    pulgatory 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2019
    Mesaje:
    76
    La vrs am folosit numai castrol edge titanium pentru motor pompe diuze cu pdf
     
  6. Ingolstadt85

    Ingolstadt85 6th Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2012
    Mesaje:
    184
    Locație:
    Bucuresti
    Eu recomand Ravenol ! Au fabrica doar in Germania.
    Lasa-ti-va de Castrol pe care scrie '' made in EU ''. Majoritatea sunt contrafacute. Folositi Castrol doar daca scrie pe bidonul de ulei '' made in DE '' !
     
    Universalis apreciază asta.
  7. Leonard_pl 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2016
    Mesaje:
    3
    Salut,

    Pentru Fabia 1 6Y5 1.2 HTP motor BME se preteaza VW Special Plus SAE 5W40 G052167M4 ? sau sa merg pe Luiqi Moly/RAVENOL?

    Multumesc
     
  8. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    Salutare colegi am.și eu o nelămurire nu știu ce să aleg intre aceste 2 Uleiuri pentru ALH-ul.meu de 100k km reali-Am avut LM toptech 4100 a fost ok, se aud puțin tacheții la.prima cheie. Am.zis să schimb modelul că am.văzut că sunt mai multe de 5w40 la LM și mă orientasem spre Diesel Hightech sau Syntoil sau Leichtlauf Hight Tech toate fiind 5w40- Care spuneți că este mai ok ținând cont că mașina este Non Pd dar la.toate mă incadrez cu norma 505 00 am înțeles că Leichtlauf Hight Tech
    Ar fi foarte aditivat și bun dar in descriere scrie in special pt motoarele cu Pd...sunt nelămurit!Mulțumesc anticipat
     
  9. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    259
    Bardahl XTC RS 5W40 syntronic este full sintetic si are norma ta 505.00 sau Motul Specific 505.01 502.00 505.00 53333949.motul-specific-vw-505-01-502-00-505-00-5w-40-5l.jpg
    Sunt doua tipuri de ulei pe care ti le recomand dar am vazut ca vrei sa alegi dintre cele doua mentionate de tine, aici nu comentez. :)
     
  10. Daniel GR

    Daniel GR 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2019
    Mesaje:
    3
    Locație:
    Bucuresti
    Salut,
    Detin Octavia 3 cu DSG7. Am luat-o la 180k km. Acum am 187k.
    As dori sa fac schimbul de ulei la cutie. Reprezentantele spun ca este cutie fara mentenanta, am intrebat la doua.
    Din ce m-am documentat pana acum stiu ca trebuie 1.8 litri de ulei in pinioane si 1 litru in mecatronica.
    Si totusi ce ulei ar trebui pus la DSG7? Motorul este 1.4 tsi 140 cp, CHPA.
    Sunt multe coduri chair si pe VAG nu stiu ce sa aleg.
     
  11. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.779
    Locație:
    Bucharest
    Ulei OEM!
     
  12. Daniel GR

    Daniel GR 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2019
    Mesaje:
    3
    Locație:
    Bucuresti
    OEM de care ca sunt mai multe coduri?
    Altii am vazut (pe youtube) ca pun ulei de servo verde in mecatronic: G 004 000 M2!
    O fi bine sa pui la fel si in pinioane?
     
  13. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    259
    Cauta o reprezentanta mai de doamne ajuta, eventual si din alta zona si intreaba-i la telefon codul uleiului apoi mergi la reprezentanta din orasul tau si cumpara-l sau gasesti pe net ulei original.
     
    Little Big apreciază asta.
  14. Alexandrul 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2019
    Mesaje:
    1
    Salut, ce ulei și vâscozitate îmi recomandați pentru Skoda Fabia II Hatch 1.2 benzină 2014?
    E bun de ceva liqui moly?
     
  15. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    259
    Ce norma VW scrie in cartea masinii; ca producatori Bardahl sau Motul.
     
  16. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.833
    Locație:
    Brasov
    Da. este foarte bun. Conteaza unde locuiesti. Daca locuiesti la munte , la racoare , merge unul mai subtire ....0-5 W - 30 . Daca locuiesti la ses si sunt veri toride , pune cu incredere 10W-40 . Motoarele de cilindree mica si mai ales in trei cilindri sunt mai permisive cu vascozitatile mari pentru ca au mai putine componente in miscare/frecare ....deci "ruperea " se face mai usor . un cilindru in minus inseamna un piston in minus , adica 25 % din frecarea pistoanelor nu exista . Demarorul nu este asa solicitat. De aceea se simte mai putin faptul ca ai merge pe o vascozitate mai mare la rece .
     
  17. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    358
    Locație:
    bucharest
    Sfaturile colegului Jurasik sunt foarte bune, utile si documentate....plus ca omul are foarte multa experienta cu masinile, insa, daca nu se supara as avea si eu de adaugat cate ceva in legatura cu uleiurile de motor...in primul rand uleiul 10w40 este slab calitativ fiind un ulei cu cumponente majoritare minerale...in plus este un ulei destul de vechi cu norme depasite...apoi pe configurator la Liqui Moly se recomanda, in special, 5w30 si 5w40...eu nu stiu exact ce cod motor are colegul cu fabia, insa se poate juca pe configurator

    https://www.liqui-moly.com/en/servi...a917cc6aa30/00bd5659b4f22d986b1bc1d7bbedaa96/
     
  18. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.833
    Locație:
    Brasov
    Colegul Jurasik nu se supara decat foarte rar :p. Este corect ce mentionezi tu cu privire la caractersiticile uleiurilor minerale , insa , cele facute de firma , adevarate , au caracteristici foarte bune pe care le pastreaza pe toata perioada utilizarii cu conditia sa nu se depaseasca anul calendaristic si rulajul impus de producator ...8000- 10000 km . In ciuda faptului ca producatorii de motoare isi promoveaza " noile " unitati propulsoare , de la o generatie la alta , adevarul gol golut este ca in materie de motoare cu ardere interna , sub nivelul chiulasei nu s-a schimbat absolut nimic , adica partile in miscare care sunt principalele beneficiare ale ungerii, au aceleasi cerinte si aceleasi virtuti ca vechile motoare de prin 85-90 , cand nu se prea auzise de uleiuri sintetice ...si totusi , mergeau sute de mii de km sau chiar depaseau milionul , doar cu uleiuri minerale . Toti suntem victime ale manipularilor media , toti ne documentam mai ales din surse cu interes direct pentru promovarea unor informatii tehnice , dar , astia mai batrani ( ca omul din Jurasik ) stiu ca de fapt roata a fost inventata cu mult timp inainte de aparitia serviciilor de marketing ....si ca nimic nu e foarte nou sub soare . :o:
     
    efa982 apreciază asta.
  19. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    358
    Locație:
    bucharest
    Acum problema e la sistemul de filtrare a emisiilor, catalizator etc...nu ma pricep prea bine...cam cum e cu DPF ul si ca trebuie musai folosit ulei 5w30 cu norma VW 507.00. Adica nu o sa gasesti niciodata un ulei 10w40 cu norma asta :ermm:
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.833
    Locație:
    Brasov
    Exista restrictie in ceea ce priveste compozitia uleiurilor fara sulf la masinile cu filtru de particule . Astea sunt de la euro 5 in sus , la diesel si de la euro 6 la benzina si diesel .La fel si carburantul . Colegul cu benzinara din 2014 nu cred ca are euro 6 la benzina si nici filtru de particule .
     

Distribuie pagina asta