1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Totul despre uleiurile de motor si nu numai

Discuție în 'Intretinere' creată de turbojack, 6 Mai 2008.

  1. Locohaust 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2014
    Mesaje:
    8
    Schimb ulei Fabia 1.9 SDI

    Desi am cautat pe forum nu am gasit o recomandare pentru acest motor, skoda este din 2002 si se aproprie cu km repezi termenul sa schimb uleiul.

    Voi de care puneti si ce anume recomandati?
     
  2. cocosamba 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2010
    Mesaje:
    84
    Locație:
    Bucuresti
    10W40 Castrol Diesel B3 sau B4 sau A3/B4.
     
  3. Akos Bronze Member

    Înscris:
    11 Apr 2014
    Mesaje:
    215
    Locație:
    Tarnaveni, Mures
    In autodata arata asa:

    [​IMG]

    Nu as alege 10w-40 pentru ca e semi-sintetic.
    Este un topic dedicat uleiurilor pe alt forum cunoscut,ar trebui sa cauti acolo...vei invata niste lucruri folositoare in legatura cu uleiurile.
     
  4. Locohaust 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2014
    Mesaje:
    8
    Multumesc cocosamba si Akos.

    Akos in poza pusa de tine nu inteleg nimic, de pe pc nu vad mare lucru in ea. O sa caut pe acel forum, daca ne gandim la acelasi.
     
  5. Akos Bronze Member

    Înscris:
    11 Apr 2014
    Mesaje:
    215
    Locație:
    Tarnaveni, Mures
    Iti trebuie un 5w-40 care sa respecte norma 505.01 ori 505.00
    Intra 4.3l cu filtru cu tot.
     
  6. Akos Bronze Member

    Înscris:
    11 Apr 2014
    Mesaje:
    215
    Locație:
    Tarnaveni, Mures
    Ca si completare(nu mai puteam da edit):

    Marca o alegi dupa buzunarul tau.
    E bine sa faci schimbul la maxim 10.000 km sau si mai repede daca faci majoritatea drumurilor in oras.
    Pe cat posibil evita marcile:castrol,mobil,aral pentru ca la acestea ai mari sanse sa fie in bidon altceva decat ce scrie pe eticheta.
    Poti incerca fuchs,valvoline,shell,eneos,ravenol.
     
  7. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.803
    Locație:
    Bucharest
    Eu am ales Motul Specific 505.01 5w40.
     
  8. iulian75 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2015
    Mesaje:
    2
    Salut,as dori si eu un sfat, ce trebuie sa fac in cazul in care trebuie sa completez cu ulei dar nu stiu ce ulei a folosit cel de la care am cumparat masina?
     
  9. bratony84 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2015
    Mesaje:
    1
    Salut

    de cateva luni sunt posesorul unei fabia 1.4 16 v, BUD, 2007, 115000 km, as dori sa ii fac schimbul de ulei, si m-am cam blocat intre "recomabdari"... voi ce ulei ma sfatuiti sa aleg : Castrol sau Shell Helix... 10w 40 sau 5w 40???

    Multumesc


    PS: Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie !
     
  10. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    364
    Locație:
    bucharest
    Ori Castrol ori Shell e cam la fel...ideal ar fi sa nimeresti vascozitatea...de exemplu Castrol recomanda 5w30 pentru motorul tau. Uita de uleiul 10w40 :)
    Concluzie: citeste cartea tehnica a masinii (daca o ai) si, in primul rand, alege uleiul indicat ca si specificatie VW si abia apoi alege marca. Daca nu ai cartea tehnica intra pe paginile producatorilor de ulei si cauta acolo ghidul de alegere al uleiului. Bafta :)
     
  11. Acireale 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2015
    Mesaje:
    10
    Stiu ca este un subiect de interes uleiul folosit in masina personala.

    Eu la TDI ALH am folosit tot timpul Castrol 5 W 40 Egde.

    Ultima data am utilizat Castrol Magnatec Diesel.

    Am constatat ca nu exista consum de ulei de la un schimb la altul.

    Intervalul de timp regulat folosit pentru schimb a fost 10-11.500 km sau un an de zile.
     
  12. Ionut_ART 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2014
    Mesaje:
    2
    Ulei pt motor TSI care consuma ulei

    Buna ziua,
    ma poate ajuta cineva cu o informatie va rog?
    Am o Skoda cu motor 1.8 TSI si vreau sa ii pun un ulei pe care sa nu-l consume chiar atat de repede.
    Momentan folosesc Castrol 5w30 si consuma destul de mult (aprox.500ml la 1.000 km).
    Precizez ca in cartea masinii indica VW504 00(int.service flexibile), sau VW502 00(int.service fixe).
    Masina are 120.000 km iar stilul de condus e normal.

    Nelamuririle mele:

    1. nu stiu daca trebuie sa aleg vw502 00 sau vw504 00;
    2. nu stiu daca ar trebui sa schimb 5w30-ul (eventual sa trec pe 5w40?);
    3. nu stiu ce producator sa aleg (am inteles ca Motul e bun pt reducerea consumului de ulei).

    Despre "MOTUL Specific 504.00 5W-30" ce parere aveti? merita incercat?

    O sa fac si o verificare in Service, dar pana atunci vreau sa stiu ce ulei cumpar.

    Multumesc mult!
     
    Ultima editare: 23 Iun 2015
  13. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.803
    Locație:
    Bucharest
    TSI consuma ulei..pe multi i-am auzit plangandu-se..dar asa i "hiba" la ele.
     
  14. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    364
    Locație:
    bucharest
    @ Ionut ART in Romania reprezentanta recomanda schimbul fix 1 an/15k km. Pt asta trebuie schimbata setarea din computerul de bord al masinii pe interval fix ( daca e pe interval flexibil) si pus ulei VW 502.00...si merita incercat un 5w40. De ex. castrol edge fst titanium 5w40 are aceasta norma plus multe altele, alegerea o faci tu.
     
  15. daniel11gna 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Mesaje:
    2
    Buna seara.
    As avea o nelamurire.
    Am o Skoda Fabia 1,2 , motor 6Y2- BMD din anul 2006, 80.000 km.
    La reviziile din garantie am ales la schimbul de ulei Mobil 5W40.
    Dupa expirarea garantiei am facut schimbul de ulei pe cont propriu si am continuat tot cu aceeasi marca, aceeasi specificatie(de regula la 1 an, deoarece nu fac 15.000 pe an)
    Nu am fost nevoit sa completez niciodata uleiul din motor, nici nu am avut nici un fel de probleme, ultima data folosind Mobil Super 3000 5W40 X1, si am facut cam 13.000 km.
    Intrebarea mea ar fi ca se apropie schimbul de ulei si am cumparat Mobil Super 3000 5W40 X1(Fully synthetic) si o cunostinta mi-a spus ca o sa am probleme ca o sa-mi pape ulei.
    Am inteles ca uleiurile full sintetice au o perioada mai mare de rulare in km.
    Este ceva diferenta in acea specificatie X1, fata de clasicul super 3000?

    VA multumesc.
     
    Ultima editare: 2 Iul 2015
  16. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    364
    Locație:
    bucharest
    Sfatul meu este ca uleiul pe care il folosesti acum sa respecte specificatiile VW pentru masina ta. Pentru cunostinta aia a ta un ulei bun e ala care nu il papa motorul? :) se vede ca se pricepe :) eu zic ca sa nu te mai iei dupa el
     
  17. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    364
    Locație:
    bucharest
    A folosit careva Liqui Moly Top Tec 4100 (5w40)? Daca da, care sunt impresiile?
     
  18. Tiagoss 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2014
    Mesaje:
    89
    Va salut colegi de forum. Am si eu o intrebare in legatura cu uleiul. Trebuie sa fac schimbul de ulei si filtre si nu stiu ce fel de ulei sa pun in masina.am facut schimbul o singura data si am pus castrol edge 5w40 nu prea am fost multumit motorul este zgomotos si a cam papat un pic de ulei cam 300 de g as vrea sa schimb uleiul si sa pun 10w40 insa nu stiu de care sa pun.ce imi recomandati? Multumesc skoda fabia 1 combi 1,4 mpi aqw si 180000 de km
     
    Ultima editare: 13 Dec 2015
  19. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.803
    Locație:
    Bucharest
    E motorul 16v de 75 cp?
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Nu , mpi-ul este simpla axa cu came si 8 supape.
    Chestia asta cu uleiul care schimba, din specificatii, mersul motorului este cam poveste. Cand motorul incepe sa aiba manifestari neconforme , nu vascozitatea uleiului le rezolva . Eventual o segmentare , un rand nou de tacheti poate ....dar un alt ulei cu alte caracteristici are o influenta foarte limitata asupra mersului . Ideea este ca un ulei este cu atat mai performant cu cat nu isi schimba prea mult caracteristicile in functie de rulaj si temperatura . Cele mai bune uleiuri sunt cele full syntetice si daca masina are ca si specificatie acest tip de uleiuri , atunci numai asa ceva este indicat sa se bage. Daca apar zgomote suplimentare in functionare , trebuie identificata sursa si intervenit asupra motorului .
    Fabiile cu motor de 1.4 au fost aduse extrem de multe din UE din cauza taxelor mici si a pretului mic de achizitie , dar toate , fara exceptie au avut peste 250.000 km si de aici apar si problemele cu motorizarea. Cam asta este durata lor de viata fara inteventii . Dupa acest rulaj , motoarele pot capata inca o viata dar sunt necesare investirii partiale sau chiar o reparatie capitala a motorului . Costurile nu sunt enorme ...dar ... segmentarea si potrivirea noilor repere pe un motor uzat , necesita mai mult decat pot face servisurile de prin Romania. Masurarea exacta a tolerantelor si alegerea setului motor nu se fac asa simplu . Sa nu uitam ca motoarele de Dacie se tot refaceau de multe ori , dar nu tineau mai mult de 40-60.000 km dupa interventie. Cu setul original putaeu sa tina peste 100.000 km .
     

Distribuie pagina asta