1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Totul despre GPL

Discuție în 'Alte modificari' creată de cosmin_sn, 11 Mar 2010.

  1. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    885
    Locație:
    Viena
    Mers 490 de km cu 43l , inseamna un consum de aproximativ 11.3l/100km , ca medie, iar cu 5 pers in masina + bagaje cred ca este un consum bun, tinand cont de ce spune majoritatea, ca la GPL consumul creste cu 1-2 litri fata de benzina.
    In legatura cu eroare, presupun ca martorul aprins era cel check engine si ai facut diagnoza si ai constatat ca este vorba de lambda.
    Si la noi la Fabia se intampla sa apara erori din senin fara ca masina sa aiba ceva sau motorul sa nu mearga ok.
    Este posibil sa fie de la benzina, cu care tu faci pornirea, sau chiar de la GPL. Urmareste de unde alimentezi si incearca mai multe tipuri de benzina/gpl de la diverse benzinarii.
    Poate ai bagat ceva prost si slab, iar senzorul simte imediat asta, chiar daca motorul masinii functioneaza corect.

    Nu detin o instalatie GPL pe masina, deci iti spun in necunostinta de cauza, dar poate fi o varianta, eu mi-am dat cu parerea.

    Din cate stiu la GPL se face pornirea pe benzina, deci e musai sa ai si ceva benzina in masina, incearca sa nu o tii pe rezerva, alimenteaza mai mult chiar daca nu ai nevoie, si incearca sa nu faci rabat la calitatea ei.
    Cineva spunea ca este recomandat ca macar cateva zeci de km pe luna sa ii parcurgi numai pe benzina, sa nu mergi non stop cu GPL-ul, explicatia nu stiu sa ti-o spun, poate stii tu mai bine, daca ai instalatia pe masina presupun ca ai primit si ceva instructiuni de la cei care ti-au montat-o.
     
    Ultima editare: 6 Iul 2011
  2. MITICĂ 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2010
    Mesaje:
    14
    martorul aprins este check engine, am facut diagnoza si am constatat ca este vorba de sonda lambda, alimentez cu benzină de 95 de la petrom şi am aprox. 20 litri în rezervor, un plin de gaz l-am făcut la lukoil iar unul la OMV. Câteodată se aprinde de când pornesc maşina şi stă aprins până o opresc şi asta se întâmplă destul de des. M-am interesat cât ar costa sonda lambda şi am aflat că e undeva la 450 lei. Dacă ar fi defectă aş schomba-o, dar cum pot să aflu să nu dau banu degeaba?
     
  3. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    885
    Locație:
    Viena
    Unii mecanici asta mi-au spus si mie, referitor la mersul "infundat" al motorului si la consumul mare.
    Cand faceam diagnoza cu check engine aprins imi aparea si mie ca fiind tot de la lambda, insa la tester apare ca lambda functioneaza in parametri normali, desi tot ea semnaleaza ca ar fi probleme, insa nu neaparat cu sonda in sine, ci cu amestecul de combustibil cu aer, asa am dedus ca la mine ar putea fi de vina debitmetrul de aer sau chiar benzina proasta cu care alimentam in acea perioada, mai exact, ca si tine, 95 de la petrom sau mai rau, lukoil.
    Acum pun benzina numai de la rompetrol, de cateva luni, si nu mai am nici o eroare iar masina merge mult mai bine.
    Probabil asta este si la tine problema, petrom 95 din start benzina proasta, iar daca benzina este si mai proasta la lukoil si tu bagi gpl de la ei, cred ca e aceeasi cauza.
    Incearca sa schimbi statia de la care bagi combustibil, exclude petrom/omv/lukoil atat pentru benzina cat si pt gpl.
    Daca tot nu mergi pe benzina si mergi pe gaz, incerca si tu sa nu bagi din cea mai proasta, pune ceva cu cifra octanica mai mare de la rompetrol, de ex alto 101, e ceva mai scumpa, dar pt cate banzina ai tu nevoie .... nu cred ca te va saraci.

    Testul la sonda il poti face cu softul de diagnoza, daca iti permite, in timpul functionarii motorului, softul iti arata parametri standard, iar in alta parte vezi parametri live si iti dai seama daca e ok sau nu.

    O alta metoda de verificare, mai eficienta si mai costisitoare, este aceasta, ti-am dat copy/paste dintr-un material de pe internet.
    "Testarea nu este complicată dar se face obligatoriu în service şi de către personal calificat. O sondă defectă poate fi detectată rapid şi uşor cu un volt-ohm-metru digital, dar una lentă poate fi diagnosticată numai cu un osciloscop sau un scopmetru profesional."
     
    Ultima editare: 6 Iul 2011
  4. mihai_razvan 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2011
    Mesaje:
    2
    Pt.ohne_zucker Mers 490 de km cu 43l , inseamna un consum de aproximativ 11.3l/100km , ca medie, iar cu 5 pers in masina + bagaje cred ca este un consum bun, tinand cont de ce spune majoritatea, ca la GPL consumul creste cu 1-2 litri fata de benzina.

    Salut, Ohne_zucker, ai gresit cand ai calculat consumul. Se imparte numarul de litrii la numarul de kilometrii si se inmulteste cu 100.

    Ai avut un consum de 8.77 la suta de kilometrii. Ma bucur pt tine, ai un consum bun.
    Va doresc o zi buna!

    Si eu am Fabia 1.2 pe gpl. Instalatia este Landi Renzo, montata acum o luna, pretul ei fiind de 2400 lei cu rezervor in locul rotii de rezerva. Primul consum a fost de 6.6% gpl.
    Al doilea consum a fost de 7.8 (40% mers in oras, 60% extern -mers la munte, urcat cu treapta 2 la 60 / 70 la ora)
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Iul 2011
  5. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    885
    Locație:
    Viena
    Merci de corectare razvan, ai perfecta dreptate.
     
  6. MITICĂ 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2010
    Mesaje:
    14
    Pt. MIHAI RĂZVAN.. De la ce fel de staţie peco alimentezi, că eu de când mi se aprinde martorul check engine, am tot cerut păreri de la unii şi majoritatea au spus că e din cauza gazului. M-am programat la service săptămâna viitoare şi dacă îmi confirmă că e din cauza gazulzui o să mă duc la cei care au montat-o să-mi dea jos instalaţia şi să îmi recuperez banii.
    La tester mi-a dat cod eroare la sonda lambda şi au spus că e de la gpl, dacă şi săptămâna viitoare îmi spun acelaşi lucru la service, E BAI MARE. Mă gândesc să o schimb şi să îmi iau un TDI.
     
  7. mihai_razvan 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2011
    Mesaje:
    2
    Salut Mitica! Alimentez numai de la Cribo. In legatura cu martorul motor, recomandarea mea este sa te duci la reprezentanta Skoda si sa-i ceri un tester. Eu am martorul aprins de la 35000 de km din cauza catalizatorului care nu merge in parametrii. Atunci nu aveam masina pe gpl.
     
  8. Behu

    Behu 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Mesaje:
    27
    Locație:
    Cluj-Napoca
    @MITICA
    Si eu am GPL pe masina (motor 2.0). Eu zic sa nu renunti la ea doar din cauza check-ului aprins. Si mie mi se aprinde din cand in cand. La inceput, fuga in reprezentanta, diagnoze peste diagnoze. Acum m-am linistit, mi-am luat o scula de diagnoza ieftina si o sterg eu. Motorul functioneaza perfect, si cu check-ul aprins si cu el stins. Eroarea mea e tot de pe sonda, amestec prea sarac zice ea. Eu am schimbat sonda si tot asa face. Cateodata nu se aprinde mii de km, alteori de doua ori in aceeasi saptamana. Eu pun doar GPL Lukoil, iar benzina doar ALTO 101 de la Rompetrol sau MaxxMotion 100 de la OMV. Si da, e recomandabil ca din cand in cand sa o lasi sa mearga pe benzina, mai ales acum vara cand intra GPL-ul foarte repede. Iar in rezervor nu se recomanda sa ai sub 10l de benzina, pentru protectia pompei.
    Oricum, in concediu anul trecut am facut peste 6000 km cu GPL de-afara si niciodata nu mi s-a aprins check-ul in intervalul asta. Parerea mea e ca GPL-ul de la noi din tara nu e chiar ce ar trebui sa fie, si de-aici problema... Repet, e parerea mea, pe baza observatiei din anii astia de cand am instalatia pe masina.
     
  9. MITICĂ 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2010
    Mesaje:
    14
    salut Behu. M-ai liniştit oarecum, am alimentat cu benzină Alto 101 de 50 lei cu mi-a zis leiohne_zucker, sper să nu mai am probleme: De vreo 3 zile nu s-a mai aprin martorul şi sper să rămână stins. Referitor la scula de diagnoza ieftina, sunt interesat şi eu dacă o să mai am probleme. Acum testez consumul de gpl. numai în oraş să văd cât consumă.
     
  10. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    885
    Locație:
    Viena
    MITICA ai grija sa bagi si benzina buna (foarte bine ca ai alimentat cu Alto 101, sper sa realizezi ca merita toti banii) insa nu uita sa ai grija si de unde bagi GPL, si asta este foarte important, gaseste undeva o calitate mai buna, mai intreaba in stanga si in dreapta si afla unde este cel mai bun gaz.
    Stai de vorba si cu taximetristi cand ai ocazia, ei stiu lucrurile astea ca majoritatea merg pe GPL.
    Ce varianta de rezerva, incearca sa pui o solutie din aia care curata injectoarele. Poate iti mai dizolva depunerile ...
     
  11. MITICĂ 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2010
    Mesaje:
    14
    Salut. Revin cu problema GPL. Am schimat sonda lambda pentru că de la un moment dat a rămas check engine apris permanent şi de câte ori i-am făcut testul, îi ştergeam eroarea şi tot îmi dădea eroare sondă (amestec prea sărac). Am cumpărat sonda cu 420 lei nouă şi după cca. 1.000 km iar s-a aprins check-ul în bord, s-a stins după câteva zile şi la două săptămâni din nou aceeaşi problemă. Dacă mă duc la test sunt sigur că dă eroare din nou. Sonda lambda trebuie să funcţioneze bine 150.000 de km. Dacă se duce după 2 - 3.000 de kilometri ce e de făcut? Mi-a zis cineva că sonda se poate recalibra după gaz. Nuştiu cât o fi de adevărat pentru că am întrebat şi eu în stânga-dreapta pe la mecanici nu a auzit nimeni de aşa ceva. Aştept o părere de la voi. Din câte am citit pe forum se pare că Behu a avut aceeaşi problemă.
     
  12. alc2 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2010
    Mesaje:
    7
    Locație:
    bucuresti
    Acum ai schimbat si sonda si ai mai eliminat una de pe lista defectiunilor probabile. Iti recomand sa recitesti sfaturile de la paginile anterioare , toate sunt binevenite , de ex ohne_zucker a spus : {...} insa nu neaparat cu sonda in sine, ci cu amestecul de combustibil cu aer, {...}
    Asta e si sfatul meu , incerca o recalibrare a ECU GPL , facand lucrurile ca la carte ( mers cu laptop minim 10 km pe benzina , achizitie mapa ,apoi idem pe GPL) Alta solutie : aceeasi procedura cu un VagCom mai nou , extragi cele 2 loguri GPL/benzina si filtrezi timpii de injectie si vezi unde sunt diferente . Te pot ajuta cu un sfat aici pt ca asa am facut si eu . Oricum , la 1000 km eroarea nu e ceva critic , mie-mi aparea la 250-300 km....
     
  13. bogdanovitsch 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iul 2010
    Mesaje:
    8
    Locație:
    Piatra Neamt
    parerea mea ca utillizator (1.8 T superb) :

    investitia in GPL se justifica la costurile de moment ale GPl vs benzina.

    probleme de functionare vor aparea la fel de probabil ca si la ceilalti combustibili.

    un singur dezavantaj evident: spatiu portabagaj afectat de prezenta buteliei!.

    recomand GPL !
     
  14. alc2 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2010
    Mesaje:
    7
    Locație:
    bucuresti
    Bine ai venit in clubul celor care merg cu aer :) Foarte putini cei cu GPL si motoare turbo , as fi curios sa stiu :

    * daca in momente de WOT ( blana ) apar ceva ezitari pe GPL , sau e setata sa treaca automat pe benzina ?
    * cat a costat instalatia si ce tip e ?
    * se spune ca motoarele 1.8 /20v sunt cam pretentioase la GPL , mai ales partea cu supapele , era si un link pe aici cu indicatia ca ar trebui ceva schimbat la chiulasa....insa cred ca toate sunt basme . Cati km ai pana acum cu GPl si cati km are masina cu totul ?
     
  15. cosmin_sn 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Mesaje:
    11
    :thrashi:
     
  16. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
    Pentru inceput se monitorizeaza sonda lambda.Faptul ca a fost noua nu inseamna ca mai este buna dupa "N" kilometri.
     
  17. ionuti 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2012
    Mesaje:
    1
    Va salut cu respect!

    Vreau sa "dezgrop" un pic subiectul acesta si sa va rog foarte mult sa ma ajutati cu un sfat.
    Vreau sa imi montez zilele acestea o instalatie GPL, si desi am citit topicul acesta si multe altele pe aceeasi tema (irelevante intr-un fel pentru mine deoarece nu era vorba de skodite :) ) nu sunt hotarat (ca si alti colegi ante-postatori) in 2 privinte:

    1. marca cea mai potrivita pe care o pot monta (detin cu <acte in regula :) > o skodita fabia 6Y2 1.4 16V motor AUA 75 cai frumosi)

    2, locul unde as putea sa "rezolv treaba" (partea de Est a tarii, locul nu conteaza deoarece pentru treaba aceasta pot merge special)

    Imi dau seama ca toata lumea intreaba de marca instalatiei dar eu as fi de parere ca din toate marcile exista una care sa aiba cea mai mare potrivire cu aceasta masina. Din ce am mai cautat pe internet, am inteles ca BRC ar fi una din cele mai vechi firme dar ca Tomasetto isi pune multa lume.

    Pretul nu ar fi un factor decizional pentru mine deoarece daca trece de 2100, 400-700 lei nu conteaza pentru un lucru mai bun...

    Prebleme apar si in cadrul firmei alese :
    +BRC are mai multe tipuri de instalatii secventiale :
    - Sequent 24 MY07
    - Sequent Plug & Drive
    - Sequent 24.11
    +TOMASETTO la fel : - STAG 300
    - STAG 200
    ...si celelalte firme poate la fel.

    Este cineva printre noi care stie cum sta treaba cu adevarat?

    Multi cunoscuti mi-au recomandat la Ramnicul Sarat sa imi montez, dar unul dintre ei a patit-o cam rau si a trebuit sa umble pe la alte firme deoarece acolo nu reuseau sa ii dea de cap...

    Va rog foarte mult sa ma ajutati cu un sfat bun.

    Va multumesc anticipat si va salut!
     
  18. GPLNLP 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Mesaje:
    3
    La Bucuresti e cel mai indicat sa iti montezi o instalatie gpl.
     
  19. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    885
    Locație:
    Viena
    Am si eu un sfat, dar nu stiu ca este cel pe care il astepti.
    Nu monta GPL pe Fabia! La o motorizare asa mica, consumul este destul de bun, masina merge foarte bine asa cum este ea proiectata.
    Eu nu vad ce te motiveaza sa faci treaba asta. O sa ai si ceva lipsa de putere cu GPL-ul ala.
    Fabia e o masina mica, motorul de 1.4 este si el mic, consumul la fel...
    Instalatiile GPL au fost concepute pentru altceva, pentru masini mai mari, pentru motoare cu cc mai mare...
    Eu zis sa te potolesti si sa lasi masinuta in pace....insa faci ce vrei cu ea, normal, e masina ta!
     
  20. GPLNLP 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Mesaje:
    3
    Pot sa iti spun ca in momentul de fata cu instalatiile secventiale nu iti mai pierzi din puterea motorului. Masina se manifesta pe GPL la fel ca si pe benzina.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare