1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Totul despre GPL

Discuție în 'Alte modificari' creată de cosmin_sn, 11 Mar 2010.

  1. cosmin_sn 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Mesaje:
    11
    Am instalat o instalatie Tomanasseto Stag 200 cu butelie in locul rezervei cu 2200 lei.Am facut 14000 km dupa montaj si masina functioneaza perfect.Diferenta de putere intre gaz si benzina nu se simte,consumul este mai mare cu maxim un litru. e bine sa faci aceiasi km cu jumatate din bani.Scriu acest text pt ca acum vreau sa pun GPL pe alta masina si nu gasesc nimic scris pe nicaieri si nu vad ca e greu sa te decizi sa iei o hotarare fara pareri. Daca aveti nelamuriri ma gasiti pe cosmin_sn@yahoo.com
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Nu vreau sa par uricios , dar imi aduc aminte ca ma vazut in targ un Matiz cu GPL. Mie imi suna ca un banc din ala cu :
    "CULMEA " zgarceniei ....sa borasti cu dintii stransi ca sa nu iasa bucatile mari ...sau sa pui GPL pe un Matiz ca sa consume si mai putin .
    Ce florile dalbe vrei sa mai economisesti la un motor de 1.2 ? Vrei sa ti se umple rezervorul cu benzina in timp ce mergi ? Motoarele alea au fost facute sa mearga cu benzina. Tu ai cumpara o masina peste 100.000 km stiind ca a avut pe ea GPL de la inceput ? Eu nu ! GPL-ul are niste caracteristici , benzina altele . Indiferent ce spun producatorii ( care ar baga si rahat de camila in rezervoare daca asta le-ar scadea consumul ) , motorul nu mai functioneza in parametri optimi .
     
  3. cosmin_sn 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Mesaje:
    11
    Nu te consider uracios ci doar un pic subiectiv....
    Fabia de 1,2 mananca undeva la 10-11 in oras cu aerul pornit.Nu mi se pare un consum decent pt o masina atat de mica.Eu cum am facut calculul : pt a face 20000 km folosesti 2000 l benzina (10%)care costa 8000lei,pt a face 20000 km folosesti 22000 l gaz (11%)care costa 44000 lei la care mai adaugi 30 lei revizia la 15000km.Economia e de 3600 lei=900 euro pe an,avand in vedere ca o fabia e in jur de 4000 euro iar instalatia 500 iti scoti banii pe ea in 5 ani.Eu sincer nu am nicio problema cu gpl acum montez pe un Mercedes Kompressor de 163 HP.Sunt tari unde se monteaza gpl in reprezentanta,Olanda,Belgia,Franta,Italia totul e sa nu pui o instalatie turceasca...Sunt Loganuri pe taxi care au 300000-400000 km facuti pe gaz,oare aia si-au scos banii?
    Am initiat acest topic pt ai ajuta pe cei care vor sa mearga cu jumatate din bani.Nu am nicio legatura cu furnizarea instalatilor gpl sunt doar un simplu client multumit.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Mar 2010
    marc70 apreciază asta.
  4. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    440
    Locație:
    Focsani
    Motorul ala de 1.2 consuma groaznic de mult.Toti care si-au cumparat fabii,polo,au mizat pe motorul mic,pentru taxe rca si restul nebuniilor,dar si pentru consum."Domnule ,capacitatea cilindrica este direct proportionala cu consumul,deci ne luam motoare mici."Dar saraculm motor de 1.2 cand ii pui 4 persoane in masina si portbagaju plin de genti,si mai dai drumul si la aerul conditionat,geme din toate incheieturile.Si matizul consuma mult,un prieten are o flota de matizuri,si consumul lor in oras este de 7-8 litri,iar daca le-ai scos la drum intins si sari de 90 ajunge si la 10 litri.Nu am nici un motiv sa vorbesc aiurea,spusele mele vin din surse sigure.Pentru fabie cel mai potrivit motor este 1,4 16 v de 101 cp,sau 1,4 tdi 80cp sau cat o fi .
    Colegul mai sus a gandit bine cu economia ,si cu gpl-ul,dar eu unu nu mi-as pune gaz pe masina.Cel mai mare obstacol in calea acestui fapt ,il reprezinta pericolul la care te expui.Am si niste antecedente de genul,si chiar nu vreau sa merg cu bomba in masina.
    In 2006 cineva din orasul meu a cumparat o toyota land cruiser cu un motor de 5000 ceva de genu,nu vreti sa stiti ce insemna benzina pentru acel motor,si a comandat instalatie de gaz din germania,2500 de euro si acum merge pe gaz.:) asta mi se pare o idiotenie,sa iti iei masina de 95.000 de euro adusa pe vapor din Japonia,si cu un ditamai motorul ca sa ii pui gaz in Romania.
    Asa ca matizurile ,fabiile ,chiar si passaturile cu gaz,nu sunt de speriat.De speriat va fi atunci cand humvee-urile armatei romane vor trece si ele pe gaz din cauza lipsei combustibilului.:keule:
     
  5. zarra68 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2010
    Mesaje:
    2
    salutare

    Pe o Octavia 1,motor 1.6i,ce instalatie recomanzi,pe gpl?
     
  6. shefik 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2010
    Mesaje:
    1
    GPL pe Skoda mea pareri

    M-am hotarat pana la urma si ieri am montat o instalatie GPL la Pitesti la o firma destul de renumita, Master Service Solution care se ocupa numai cu montajele GPL (baietii monteaza destul de bine) pe SOT-ul meu...am facut pana acum doar 350 de Km...pana acum nu am simtit nici o diferenta in mers, doar la plecarea de pe loc putin mai lenta...in rest 200 la ora pe benzina 200 si pe gaz...stiu ca sunt tot felul de pareri contradictorii pe aceasta tema cu gazul,dar faptul ca cel care a montat instalatia are tot un SOT pe gaz si a facut deja 100 mii Km( masina luata de noua in 2005), m-a convins.Sper sa nu fie probleme. Masina e din 2001, 2000cc. Apropo instalatia se numeste Tomaseto. Sper ca am facut o alegere buna. Astept si parerile voastre.
     
    marc70 apreciază asta.
  7. mi1234 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2009
    Mesaje:
    4
    Gpl

    Asteptam si nou un cost total...de montaj plus instalatia. Cu consumul cum stai la GPL?
     
    marc70 apreciază asta.
  8. hotpharao Guest

    Buna

    sunt interesat cat te-a costat montajul gazului,,te rog.
     
  9. Claudia76

    Claudia76 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2010
    Mesaje:
    37
    Locație:
    Targu Mures
    Buna!

    Cu cat e mai mare consumul fata de benzina ?
    Cat te-a costat cu tot ?
    Pe vremuri auzeam si eu pareri ca motorul se uzeaza mai rapid din cauza ca GPL-ul este mai uscat fata de benzina...
    Pe de alta parte nu benzina ar trebui sa faca lubrificare la motor ....
    Totusi as incerca sa folosesc uleiuri de calitate superioare ca sa contracarez efectele eventuale cauzate de GPL.
    Sa folosesti sanatos si asteptam detalii ....
     
  10. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
    Tomaseto este marca buna.Daca setarile ECU gaz au fost facute bine,totul va fi ok.
    Sa nu uitati la revizii sa inlocuiti si filtrul GPL.
    Uzura mai mare pe GPL este folclor.
     
    marc70 apreciază asta.
  11. Tkp 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2010
    Mesaje:
    1
    GPL pentru Skoda Fabia Elegance 1.4

    Sal, am facut acest topic ca doresc sa-mi pun GPL si as vrea sa aud niste pareri opinii sau sugestii. ;)

    Data viitoare te rog sa folosesti "cauta" inainte de a deschide topice noi.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Sep 2010
  12. Wizard 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2010
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Constanţa
    Am luat masina gata echipata cu GPL, asa ca nu pot sa ma pronunt asupra investitiei.
    A rulat 8 ani in Italia si un an in Romania inainte sa ajunga la mine.
    Are instalatie Landi Renzo instalata in Italia.
    Consuma in oras 10 L benzina sau 11 L GPL.
    "Trage" la fel pe GPL ca si pe benzina (testat chiar si in urcare pe Transfagarasan+bagaje :) ).
    Ca singur dar foarte important neajuns, ma deranjeaza lipsa unor service-uri pt. GPL, competente cu adevarat. Majoritatea sunt montatori care se dau drept depanatori.
    In jud. C-ta nu este decat unul. Nici nu am de unde sa aleg.
     
  13. giulian 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2009
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Ploiesti
    GPL pe SKODA FABIA - util sau nu?

    Datorita cresteri nejustificate a pretul benzinei de la pompa, ma gandesc sa-mi montez o instalatie GPL. Auzisem foarte multe lucruri ca gazul strica motorul si multe altele de acest gen, dar am un vecin care e taximetrist si are un Dacia Logan pe GPL a facut 300.000km si nu are probleme. Am si eu o Dacia Break pe carburatie care are montata o instalatie GPL de 3 ani si sunt multumit pana acum, dar nu pot face o comparatie cu Skoda Fabia.
    Am cautat fel de fel de informatii despre ce probleme pe termen lung ar presupune montarea unei instalatii pe gaz pentru o Skoda Fabia si nu prea am gasit.
    Instalatia pe care as monta-o este speciala pentru Euro 4 cu rezervor toroidal montat in locasul rotii de rezerva.

    Avantajele pe care le-am gasit despre instalatiile GPL:
    * pretul este aproximativ 45% din pretul benzinei;
    * emisia de noxe este redusa cu 40-50%;
    * amestecul omogen GPL-aer conduce la o ardere aproape completa (99% fata de 86% la benzina);
    * GPL-ul este mai pur decat benzina, de aici costuri mai reduse legate de inlocuirea segmentilor si a cilindrilor;
    * rezultate la impact mai bune (la numeroase teste, GPL-ul s-a dovedit mai sigur decat benzina);
    * instalatia GPL poate fi montata pe orice tip de motor alimentat cu benzina prin: carburator, injectiemonopunct sau multipunct cu catalizator (euro 1,2,3,4) sau fara catalizator;
    * statii de carburanti care vand GPL se gasesc pe tot teritoriul tarii si chiar in toata Europa;
    * pot reveni oricand la benzina;
    * este un carburant mult mai putin poluant;
    * din punct de vedere ecologic GPL este un carburant performant netoxic pentru ca: nu contine Plumb,Sulf,Benzen, combustia sa in prezenta oxigenului este cvasitotala, astfel incat in gazele de esapament nu se gasesc particulele de carbon nearse;
    * fiind un produs care arde aproape complet avind ca rezultat reducerea continutului de noxe in emisiile gazelor evacuate, comparativ cu combustibilii clasici, GPL prelungeste viata motoarelor prin reducerea nivelului de vibratii si zgomot;
    * deoarece GPL este un gaz ce nu dilueaza uleiul din motor, intretinerea motorului este usurata si inlocuirea componentelor interne este mult redusa;
    * in urma studiilor privind utilizarea combustibililor nepoluanti efectuate in ultimi zece ani sa ajuns la concluzia ca motoarele cu convertor catalitic care folosesc GPL reprezinta solutia cea mai fiabila pentru reducerea poluari aerului in orase.

    Dezavantajele pe care le-am gasit despre instalatiile GPL:
    - spatiu redus in portbagaj sau in remorca din cauza rezervorului,
    - puterea motorului scade cu aproximativ 5%, iar viteza maxima, in consecinta, cu 3%,
    - o crestere cu maximum 10% a consumului de carburant (pentru instalatiile profesionale, se poate elimina acest dezavantaj).

    Voi ce parere aveti despre toate aceastea? Economia obtinuta din diferenta de pret al combustibililor este importanta dar nu doresc sa afectez grav masina pentru aceasta economie.
    Este necesar ca anumite componente sa fie schimbate inainte de montarea instalatiei GPL (de ex. catalizatorul)?
    Va multumesc si astept opiniile voastre.
     
    marc70 apreciază asta.
  14. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Cine zice că numai atât creşte consumul?!?!?!:noway:
    Chiar dacă sunt omologate etc. etc. etc., după părerea mea sunt tot nişte improvizaţii, nişte "îmbunătăţiri" neprevăzute în designul original al maşinii!
    :cool:
     
  15. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Se pare ca sunt vesti proaste pt cei care vor sa isi monteze instalatii GPL.
    Pretul a explodat la 2,50 in capitala si 2,9-3 lei prin provincie...
    In acest fel echivalentul ca bani pt benzina va fi cam intre 65-75% cu consumul marit la GPL...
    Nu se mai merita for now o asemenea investitie caci amortizare se face f greu si nu se stie evolutia pretului.
     
  16. giulian 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2009
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Ploiesti
    Documentarea mea a fost facuta de pe site-urile firmelor specializate care monteaza acest tip de instalatii. De aceea astept raspunsurile celor care si-au montat acest tip de instalatie pe skodele lor (Fabia in special) pentru a confirma sau infirma aceste afirmatii.
    In ceea ce priveste faptul ca acestea ar reprezenta simple improvizatii, va intreb atunci care este diferenta intre o Skoda Octavia pe care montezi o instalatie ulterior achizitionarii ei din showroom si o Skoda Octavia GPL luata din showroom?
    In ceea ce priveste pretul GPL-ului va spun ca cel putin in ultimii trei ani, de cand folosesc acest combustibil pentru Dacia mea, a fost la jumatate de pret fata de benzina. Cum crestea benzina crestea si GPL-ul (ca prin minune) chiar daca se spune ca acesta nu are accize sau atatea taxe ca benzina. Acum, de exemplu, benzina este 4.70-4.80 RON/litrul iar GPL-ul este 2.35-2.40 RON/litrul. Consumul unui autoturism echipat cu instalatie GPL crescand cu 10% si tinand seama de pretul GPL-ului comparativ cu cel al benzinei, in final probabil se va ajunge la o economisire reala totala de 40%-45%.
     
    Ultima editare: 16 Noi 2010
    marc70 apreciază asta.
  17. Dizzy4all 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2010
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Ploiesti
    Reglajul unei Instalatie GPL

    Buna ziua,
    Sunt nou aici si in acelasi timp sunt si un nou proprietar de Skoda Octavia I, motor 1.6 benzina (AVU) 102 CP. Masina este din 2002 are 167k kilometrii. Ideea este ca masina a venit din germania cu o instalatie de GPL euro 4, pe care nimeni din Ploiesti nu a putut sa o regleze. Masina pe benzina merge perfect, in timp ce pe GPL se "ingana" motorul ... Ma puteti ajuta?
     
  18. giulian 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2009
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Ploiesti
    Exista o firma in Buzau care cred ca te poate ajuta. Se afla situata dupa reprezentanta Skoda din Buzau.
     
  19. ancuta

    ancuta 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2008
    Mesaje:
    114
    Locație:
    Botosani
    Tkp, am avut prima skoda cu instalatie pe gaz, pusa de noi , omologata in oras la o firma...a mers un timp foarte bine, am facut multi kilometri cu ea, la un moment dat au inceput sa se aprinda diferiti martori in bord, mergeam cu masina la cei care ne/au pus instalatia ziceau ca e ok sa ii dam inainte(probabil firma nu si-a facut datoria)apoi au inceput niste trepidatii nasoale la masina dupa care am renuntat si am scos butelia, masina am vindut-o la o cunostinta si acu merge perfect cum mergea si inainte, deci ,concluzia...daca nu este din fabrica cu gpl nu cred ca este indicat sa ii atasam altceva caci dai bani pe alte verificari si alte minuni, este doar o parere de a mea...poate sunt altii cu o alta parere, succes.
     
    Bebelsucu apreciază asta.
  20. blanco.chj

    blanco.chj 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2010
    Mesaje:
    6
    Cu tot respectul:

    Am condus un matiz de la munca, consuma cam 8 litri la suta. Pentru o masinuta asa de mica...destul de mult.
    Octavia ta ia cam 8 la suta si e ditamai masina. OK, TDI...etc etc.
    Asa ca ce-are daca pune omu' GPL pe Matiz? Sa puna GPL si pe bicicleta daca vrea.



    Eu mi-am montat GLP la autogaz, importatori asadar 'prima mana'
    Instalatie Tomasetto, rezervor toroidal de 41 litri. Consumul creste intr-adevar cu 10 puncte procentuale. Asa ca mie imi merge in Bucuresti cu 10 litri de gaz la suta de kilometri.
    Avand in vedere ca bag gaz cu 2.34 - 2.60 in functie de pompa, cu un consum de 10 litri la suta de km... ies foarte bine financiar vorbind. S-ar putea vorbi si de o scadere a puterii cu 3% cat scrie in carti dar sincer, nu se simte cine stie ce diferenta, si-asa motorul meu cu 3 cilindri 1.2 e si-asa cam pilaf la capitolul putere. Instalatia GPL nu e deloc o improvizatie, e computerizata si are propriul ei calulator. Parametrii sunt masurati in mers si ajustati in diferite conditii de trafic.
    Una peste alta: cu un plin de gaz merg 370-380 km in Bucuresti, aglomeratia notorie. Merg la serviciu cu masina, vin de la serviciu cu masina asa ca prind toata aglomeratia. Avand in vedere ca platesc circa 80-90 de lei pentru un plin...faceti-va singuri calculul si vedeti cat platiti pe benzina.



     
    Ultima editare de un moderator: 14 Dec 2010

Distribuie pagina asta