1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Suspensie Octavia 1

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de CipriMardan, 13 Sep 2017.

  1. CipriMardan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2017
    Mesaje:
    6
    Buna seara!Am schimbat acum 4 luni,tot ce inseamna suspensie pe fata,la o
    SKODA OCTAVIA 1-An:2002.Nr.Identif.TMBBP21U922566599.Tip motor:AHF.1896 cm.3;dar mi-am dat seama ca arcurile sunt prea slabe(cand trec printr-o denivelare,groapa...telescopul ajunge pana in capat auzindu-se o bubuitura puternica)
    Am facut azi testul pentru telescoape si sunt foarte bune.
    Ce sfat imi puteti da pentru alegerea altor arcuri,avand in vedere ca mai am si arcurile vechi si pot face o comparatie?!
    Multumesc anticipat!
    O seara buna!
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Nu exista asa ceva daca arcurile sunt de Octavia 1. Cumpara de la QWP - WCP313 . sunt ceva mai inalte ...cu vreo 2 cm . Sunt germane si foarte ieftine , costa 65 ron bucata .
     
  3. CipriMardan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2017
    Mesaje:
    6
    Multumesc frumos pentru disponibilitate!
    O zi buna!
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Se poate ca arcurile originale ( daca nu le-ai schimbat ) a aiba o spira rupta. Se intampla la majortatea modelelor similare Golf4/ Seat Leon / Octavia 1 / Audi A3 . Daca exista spira rupta , automat arcul este mai scurt .
     
  5. CipriMardan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2017
    Mesaje:
    6
    IMG_1240.JPG IMG_1245.JPG Tocmai,ca le-am schimbat si atunci cand intra intr-o denivelare mai mare sau groapa se aude o bubuitura ca si cand ar fi praf si telescoapele si arcurile!
    PS.Ieri am facut testul telescoapelor si sunt foarte bune!
    In poza numarul 2 sunt arcurile care le-am avut pe masina,inainte!
    Am schimbat tot ce inseamna parte de suspensie pe fata.
     
  6. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.907
    Locație:
    Bucharest
    Eu tot n am inteles ce s cu acele buline colorate..Diferentiaza arcurile standard de cele pentru drumuri grele sau e o notare ce le foloseste doar celor din fabrica?
     
  7. CipriMardan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2017
    Mesaje:
    6
    IMG_1244.JPG Bulinele diferentiaza tipul si taria arcului!
    Va atasez o poza cu toate codurile de culori pentru arcuri.
     
    Little Big apreciază asta.
  8. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.907
    Locație:
    Bucharest
    Arcurile noi au aceleasi culori?
     
  9. CipriMardan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2017
    Mesaje:
    6
    Nu!Cele de pe piata de exemplu KYB,ce am pus eu pe masina,nu mai au coduri de culori!
     
  10. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Cele de la QWP au exact aceleasi specificatii . Am pus eu pe Octavia mea acum trei luni . S-a chinuit putin sa le cotracte ca sa le prinda pe amortizor dar sunt absolut OK .
     
  11. CipriMardan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2017
    Mesaje:
    6
    Mulțumesc frumos pentru informație!
     
  12. Cuart 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2010
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Cluj-Napoca
    salut, detin o Octavia 1, 1.9TDi, ALH cu pachet de drumuri grele.
    Trebuie sa schimb amortizoarele/telescoapele fata si ma intereseaza ce brand ati recomanda. Mecanicul la care schimb de regula mi-a transmis ca indiferent ce voi pune pe masina(Sachs, Bilstein) sa nu ma astept sa ma tine mai mult de 2-3 ani. Puteti confirma ca e asa sau recomandati un brand anume de telescop?
     
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    678
    Locație:
    Baia Mare
    Cuart
    Nu putem spune ca nu exista diferente de calitate intre un producator si altul.
    Personal am folosit Sachsuri si am fost multumit de ele. Au tinut cca. 4 ani. Dar totodata am folosit si Magnum (foarte ieftine, 30% din pretul Sachsurilor) si am primit garantie tot 2 ani la ele si au tinut 3 ani. Insa au fost diferente sesizabile de comportament intre cele doua marci, nu f. mari.
    Important e sa fie corect montate si sa fie inlocuite toate elementele care necesita, ce tin de suspensie. Conteaza enorm de mult acest amanunt ptr. viata lor.
    Recomand ca înlocuirea sa fie facuta cu acceasi marca si la toate rotile odata. Numai asa se obtine un echilibru egal pe toate rotile.
     
  14. RazvvaN 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2019
    Mesaje:
    2
    Salut!
    Am si eu cateva nelamuriri, daca se poate sa ma ajutati, as aprecia!
    Am achizitionat de curant o skoda octavia 1.9 axr, an 2008.
    Problema este urmatoarea, eu pe ea am suspensie de drumuri grele. Gen, e foarte ridicata si instabila.
    As dorii sa-mi pun ceva suspensie de asfalt, sa fie lasata putin mai jos.
    Intrebarile sunt urmatoarele:
    1. Arcurile dintre cele standard de drumuri grele si cele de asfalt, sunt la fel sau sunt diferite?
    2. Telescoapele, sunt diferite intre ele (asfalt si drumuri grele), gen, unele sunt mai lungi, mai rigide, sau pnm . Care e diferenta si cum imi pot da seama?
    3. Daca stiti, unde as putea gasii telescoape (si arcuri) pentru asfalt si pentru drumuri grele si cum as putea sa-mi dau seama care e care.
    Astept raspuns! Multumesc anticipat!
     
  15. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Nu suspensia de drumuri grele o face instabila ci eventualele jocuri in articulatii si amortizoare curse sau arcuri cu spire rupte . Chestia asta cu " pachet de drumuri grele " este mai mult o gaselnita de marketing . Masina are o inaltime absolut normala . Octavia 1 are o consola fata al naibii de lunga . Daca pui suspensie mai joasa o sa pui botul masinii pe orice bordura . Daca vrei masina sport ......tocmai ti-ai luat o masina grea , de clasa medie , cu un motor diesel ....adica , nu ti-ai cumparat ce trebuia.
    Las-o asa si verifica bucsele de la bara stabilizatoare , verifica amortizoarele pe stand specializat , verifica orice fel de articulatie are masina ( fata sau spate ) si te asigur , ca posesor al unui numar impresionant de Octavia 1 cu PDG , ca masina este foarte stabila in orice conditii daca suspensia este in bune conditii de functionare . Arcurile de PDG sunt ceva mai inalte ( mai au o jumatate de spira ) de unde vine si plusul de 16 mm ( sau pe acolo pe undeva ) . Mie mi se pare si PDG-ul prea jos . Eu am facut raliuri cu AXR-ul si cu ASV-ul ( mai putin cu ALH-ul cu care m-a depasit un Logan ) si masinile s-au comportat cel putin rezonabil . In plus , daca incarci o masina cu PDG , arcurile se vor lasa cat la una fara PDG ...problema reala fiind cand incarci cu pasageri si bagaje una fara PDG ....si te tari cu burta de asfalt .
     
  16. RazvvaN 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2019
    Mesaje:
    2
    NU CITA ultimul mesaj!
    Mersii de informatii! Stiam deja asta...
    Pe mine ma intereseaza cu totul altceva, nu sfaturile despre daca sa o fac sau nu. Eu vreau sa stiu daca pot,unde gasesc ce am nevoie, cum imi dau seama de diferenta dintre ele pentru a sti ce am nevoie,
    Mai pe scurt, ce trebuie sa schimb pentru a o face de "asfalt" si cum imi dau seama de diferentele dintre ele..
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    N-ai inteles. Masina este deja de asfalt . Daca o vrei de circuit este alta poveste. Cauti suspensii sport la producatori consacrati . Eu ti-am dat niste explicatii plecand de la remarca ta ca suspensia masinii tale cu PDG este instabila. Instabilitatea nu vine de la tipul de suspensie ci de la articulatii cu jocuri si amortizoare terminate . DAca te sfatuiam sa cumperi niste arcuri mai scurte si nu schimbai nimic in afara de ele , ma injurai ca te-am pus sa cheltuiesti banii aiurea , ca masina ta tot instabila va fi in cazul in care nu schimbi articulatiile defecte si amortizoarele . Fa o proba, mergi la un test de amortizoare pe stand si verifica jocurile . Dupa aia mai discutam .
     

Distribuie pagina asta