1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Superb 2.0 TSI, 4X4, 280cp

Discuție în 'Skoda mea' creată de BMR, 17 Noi 2021.

  1. BMR

    BMR 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2021
    Mesaje:
    4
    Locație:
    CONSTANTA
    Buna seara,

    De 2 luni sunt posesorul unei Skoda Superb liftback, 2.0 TSI, 4x4, an 2017. Motorul este cel de 280cp, 350Nm cuplu, cutie automata DSG in 6 rapoarte, tractiune 4x4 cu grup tip Haldex. Nu are soft sau alte modificari aduse. In viitorul apropriat ma tenteza un soft motor+cutie, stage 1 (365cp si 470Nm cuplu).
    Masina a fost achizionata in regim sh, provenienta Germania, unde a avut un singur proprietar si a facut aproape 150 000km reali. A fost adusa in tara si inmatriculata de catre propietar persoana fizica, apoi vanduta ulterior mie. Momentan are ~155 000km in crestere.

    Au fost verificate la momentul cumpararii urmatorarele:
    - reprezentanta pentru a vedea intrarile in service si a putea confirma pe cat posibil kilometrajul;
    - raport AutoDNA si RAROM pentru a vedea anomalii la kilometraj, eventuale accidente/daune (rezultand ca nu are probleme din acest punct de vedere);
    - verificare la service (inclusiv diagnoza auto unde a rezultat doar o eroare la senzor calitate aer habitaclu);
    - verificare caroserie;
    - test de drum in care s-a trecut prin toate modurile de condus disponibile, s-a mers cu viteza ridicata, accelerari/decelarari, cutie pe manual - testat padele;
    - am facut chiar si o pornire la rece, surprizand proprietarul in dimineata cand trebuia sa facem tranzactia, pentru a putea depista eventuale zgomote anormale care se manifesta cand motorul este "rece".

    Principalele dotari ale masinii:
    - senzori de parcare fata+spate;
    - camera video spate;
    - pilot automat;
    - faruri automate xenon + led (pentru daylight);
    - spalatoare faruri;
    - jante aliaj 18 inch echipate de mine cu cauciucuri DOT 2021 Bridgestone Blizzak LM005 235/45/R18 indice de viteza 98V. La primavara imi propun aceiasi dimensiune, Dunlop Sport sau Michelin si eventual un al doilea set de jante tot pe 18;
    - keyless entry+keyless go;
    - sistem infotaiment cu navigatie, display mare, bluetooth, etc.;
    - sistem sonorizare Canton (cu subwoofer in portbagaj);
    - suspensie adaptiva cu selectare moduri de condus (eco, normal, comfort, sport si individual);
    - padele schimbare viteze volan;
    - front assist;
    - portbagaj cu actionare electrica (deschidere+inchidere);
    - kit de pana (fara roata de rezerva);
    - scaun sofer cu reglaj electric+memorii;
    - scaun pasager cu reglaj electric;
    - scaun sofer, pasager si bancheta spate incalzite;
    - climatronic dual;
    - parbriz incalzit;
    - luneta incalzita+stergator luneta;
    - geamuri spate+luneta cu tenta culoare de fabrica;
    - tapiterie textil;
    - s.a. ce imi scapa acum.

    Am atasat cateva foto ca Superbul.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Noi 2021
  2. BMR

    BMR 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2021
    Mesaje:
    4
    Locație:
    CONSTANTA
    Investitii facute pana acum:
    - fostul propietar a schimbat ulei motor, filtru ulei motor, filtru aer, filtru habitaclu, filtru ulei+garnituri si ulei cutie DSG, uleiuri de la grupuri pentru Haldex. A avut facturi pentru piese si manopera la service autorizat. Ulei cutie si grup o sa il schimb la fiecare 60 000km, iar revizia "mica" (ulei motor+filtre) la fiecare 10 000km.
    - eu am schimbat cauciucurile si am investit mai mult decat as fi vrut in incercarea de a rezolva o problema ce o voi descrie mai jos.

    Dupa aproximativ 1 luna de la achizite, atunci cand temperatura a scazut sub 20 grade Celsius, a inceput sa se auda un zgomot de scartait (usor metalic as zice) dinspre puntea fata. Se manifesta la trecerea peste denivelari tip "speed bump" sau gropi mai adanci care fac masina sa se lase si ridice de bot. La trecerea cu puntea spate nu se manifesta. La gropi mici, capace de canalizare, nu se manifesta. Se observa o diferenta daca trec suspensia in sport, fiind mai ridigida zgomotul e mai putin pronuntat (de asteptat). Cat de incarcata este masina nu face nici o diferenta.
    Zgomotul nu s-a manifestat nicium la achizitie, ori cand erau 20+ grade. Daca stau inafara masinii si pun pe cineva sa o conduca, atunci cand trece peste speed bump nu sezisez zgomotul, nu e atat de puternic.
    Cum sunt atent la zgomote am facut multiple vizite la service si lasat destui bani in incercarea de a gasi cauza si a rezolva, fara succes inca.
    - schimbat flansa si rulment amortizor, amortizor (cu control electronic, original VW, facut de Monroe), protectie amortizor puntea fata stanga si dreapta+schimbat bielete antiruliu stanga si dreapta(cost total cu manopera ~4500lei);
    - facut reglaj geometrie 3d;
    - schimbat tampon cutie de viteze DSG, cel de sus - sub baterie (cost total cu manopera ~750lei);
    - am vrut sa schimb bucsa mare si cea mica de la bratele din fata si/sau bara stabilizatoare cu totul(are 2 bucse ce nu pot fi schimbate, trebuie schimbata bara cu totul).
    Am fost insa convins de mecanici ca nu este necesar si nu va rezolva problema.
    Bucsele sunt originale VW, in stare foarte buna, nu au joc, au tras cu levier de brate, au deconectat si bara stabliziatoare de bieletele antiruliu si miscat de ea, au uns toate bucsele si am facut test de drum cu aceleasi rezultate. Au strans tot ce era de strans, uns cam tot ce au putut unge pe puntea fata. S-au uitat si la tampoane de la motor, au incercat sa miste de cutie, am facut balans la masina cu mecanicul sub ea (in rampa).
    In spate am gasit ca rezervorul este sustinut de o banda metalica si prins in mai multe suruburi. Cand am impins in sus de el facea un zgomot similar cu ce aud in cabina, asa ca am uns si pe acolo, am strans bine. Dupa fiecare operatiune am iesit cu masina si facut test de drum, cu acelasi rezultat. Tot scartaie.
    Mecanicii au zis sa mai merg cu ea asa, sa vedem cum reactioneaza cand vine zapada si temperaturi sub 0 grade Celsius. Poate se accenetueaza pana pica ceva si vedem ce e, ori accentuat fiind zgomotul poate reusesc sa isi dea seama de unde provine. Eventual sa o trec pe sport si sa pornesc muzica ca sa nu mai bag de seama.
    Nu am mers inca la reprezentanta Skoda, fiind un pic sceptic daca m-ar putea ajuta si daca si-ar da interesul in aceiasi maniera.

    Adresez o intrebare aici, pentru toti posesorii de Skoda care s-au lovit de situatii similare, in ce fel ati rezolvat-o?
     
  3. BMR

    BMR 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2021
    Mesaje:
    4
    Locație:
    CONSTANTA
    Am rezolvat problema scartaitului la trecerea peste speed bump. Am schimbat bucsa mare, bucsa mica si pivot la bratele de pe puntea fata. Nu se mai aude nimic, e silentioasa indifetent de ce tip de denivelare iau, amortizeaza perfect. Cu tot cu manopera a fost 570lei.
     
    efa982 apreciază asta.

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare