1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Scala Style 1.0 TSI

Discuție în 'Skoda Scala' creată de Adi Z, 13 Iun 2019.

  1. Emilian Radu

    Emilian Radu 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Ian 2020
    Mesaje:
    29
    Locație:
    bucuresti
  2. Capone26

    Capone26 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2020
    Mesaje:
    78
    Locație:
    Alba Iulia
    Sal, eu am mers pe varianta OEM de bare transversale și sunt puțin dezamăgit de zgomotul produs. Am mai avut bare și pe mașină anterioara, niște ieftinituri universale pentru mașini break și raportându ma la alea aveam așteptări mai mari de la un produs original de 3 ori mai scump.
    Altfel montajul e foarte precis și rapid, mai ușor decât variantele de la Menabo după părerea mea, dacă totuși alegi Menabo, mergi pe aluminiu.
    Varianta magnetica nu am nici o experienta, dar observ ca la noi în tara nu prea au succes, rareori vezi în trafic.
     
  3. j.tibi

    j.tibi Bronze Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    267
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    @Emilian Radu
    Am avut niște suporturi magnetice mai demult, dar fără protecție de cauciuc - se prindeau bine pe mașină, dar trebuie să ai grijă ca suprafața de contact să fie foarte curată, altfel apar zgârieturi pe vopsea de la praf etc.
    Din ce ai arătat mai sus, eu aș merge pe Menabo aluminiu, sunt mai ieftine decât cele de la Skoda, la o calitate asemănătoare.
     
  4. Capone26

    Capone26 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2020
    Mesaje:
    78
    Locație:
    Alba Iulia
    La acele suporturi magnetice eu as lipi pe plafon o folie de laminare ca și protecție suplimentara, pentru a evita contactul direct.
     
    j.tibi apreciază asta.
  5. logaritm 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2020
    Mesaje:
    10
    Salut,
    am din aprilie o skoda scala 1.0, dsg si cam de o luna ma traumatize zgomotele care pare ca se aud ba din portiera, ba din bord, nu reusesc sa le identific.
    Zgomotele se aud doar pe anumite tipuri de drumuri, la cele cu criblura efectiv nu poti sta in masina din cauza trancanitului / vibratiei.
    Ati patit ceva similar?

    Masina e in garantie, pot sa ma duc la orice reprezentanta Skoda sau trebuie la cei de la care am cumparat masina?
    merci,
    Costin
     
  6. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.076
    Locație:
    Bucharest
    La orice reprezentanta.
     
  7. j.tibi

    j.tibi Bronze Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    267
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Și eu am niște zgomote, se aud mai ales din partea centrală-dreapta a bordului, dar se manifestă numai pe drumuri pietruite, denivelări mari etc. Încă nu am avut răbdare să merg la reprezentanță, dar o voi face.
    Sigur este ceva desprins sau prost fixat sub bord - lucru de mântuială, din păcate :(
     
  8. logaritm 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2020
    Mesaje:
    10
    o sa ziceți că-s cretin dar se aveam doua perechi de ochelari in suportul de ochelari si de când i-am luat de acolo nu mai am zgomotul (e drept nici nu am mai prins drum denivelat , criblura). o sa urmaresc sa vad daca mai pare.
    se mai aud niste pocnete de plastic in zona volanului cand e frig afara si nu a apucat sa se incalzeasca masina, dupa dispar
     
  9. logaritm 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2020
    Mesaje:
    10
    Am avansat la partea de zgomote, am eliminat ochelarii a mai ramas torpedoul care face urat la drumurile cu criblura. O sa incerc sa ma duc la reprezentanta, telefonic mi-au zis: "trebuie sa analizam sa stim daca e o problema de garnatie".

    Alta chestie mișto: mi s-a rupt stergatorul de la luneta, a cedat pur si simplu azi. Stie cineva un site de unde-l pot comanda? La Brady e in jur de 206 ron, indecent de mult pt o bucata de plastic ... poate-l gasesc in alta parte.

    Aveti idee cum se scoate? vad ca e o piulita, se desface aia si dupa trag de el in sus?
     
  10. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.076
    Locație:
    Bucharest
    Cam asa ceva..daca nu se foloseste o presa(extractor).Cauta pe targuldepiese.Iti faci cont sau suni direct la ei si dupa VIN afli preturi.
     
  11. vapus666 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2021
    Mesaje:
    1
    Functioneaza daca descarci android auto varianta neoficiala.
    Nu functioneaza fara fir pe cu telefoanele care vin cu android auto instalat.
     
  12. jersey 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2021
    Mesaje:
    6
    salutare tuturor. sunt nou pe forum si ma intereseaza o scala de 1.0, manuala.
    rog posesorii sa revina pe forum cu alte probleme intampinate in utilizare. si eventual informatii mai multe legate de mersul extraurban. ma intereseaza depasirile pe drumurile autohtone (nu autostrada). vin de pe un opel de 1.4 si 140 de cai (cu 4 cilindrii). oricat de laudat e motorul asta mititel, nu pot sa nu ma intreb cum face cand vrei sa depasesti camionul in rampa undeva pe valea prahovei cu familia la bord.
    multumesc!
     
  13. Capone26

    Capone26 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2020
    Mesaje:
    78
    Locație:
    Alba Iulia
    Sper ca nu îți dorești să te convingem noi ca e motorul potrivit pentru tine. E clar inferior celui de Opel. Încearcă sa compari cifrele legate de performanta între cele 2 motoare, compara greutatea celor de 2 masini, neapărat fa un test drive.
    Pentru mine venind de pe un 1.4 Tdi cu 195 Nm, motorul Scalei e un pas inainte și după un an de utilizare încă ma surprinde.
    Mașina e departe de a fi perfecta în toate aspectele, dar o consider o mașină competenta și potrivita nevoilor mele.
     
  14. jersey 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2021
    Mesaje:
    6
    Clar trebuie test. Am citit si recitit forumurile (inclusiv pe acesta) si lumea in general e multumita. Dar vb ta, depinde ce masina ai avut. Opelul meu are tot 200 Nm, deci la cuplu e identic. Motorul insa mic si "stors" pe o masina plina cu oameni si bagaje si cu AC pornit... nu stiu ce sa zic. O sa compar si greutatile. Opelul din ce am verificat mai demult, e mai greu decat Octavia 3 cu motor diesel de 2 litri. In urma cu cativa ani, am condus o fabia 1.2 tsi cu 90 cai, cred. Fugea de rupea masinuta aia pe langa Opelul meu. Chiar plina si cu bagaje, faceam naveta la serviciu. La 120 km/h daca o calcai simteai ca are inca putere.

    E diferenta de vreo 600 kg. Scala mai usoara, deci daca nu bate vantul, cred ca zboara pe langa a mea.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Feb 2021
  15. Capone26

    Capone26 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2020
    Mesaje:
    78
    Locație:
    Alba Iulia
    600kg? Nu as zice ca zboară nici una nici cealaltă, tot sub Opel o sa fie, dar dacă mi se permite o părere umila, diferența e destul de mica încât sa poată fi trecuta cu vederea.
     
  16. Ianculescu Stefan

    Ianculescu Stefan 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2018
    Mesaje:
    43
    Locație:
    Targu-Mures
    Salut. Cred ca pot sa te lamuresc eu cu dilema ta. Am o Scala 1.0 Style. In vara am fost in concediu cu familia - eu, sotia si bebe de 2 luni, plus portbagajul plin ochi - carucior, patut, bagajul nostru, bagajul lui, leagan, etc. Ideea e ca portabagajul era plin pana in plinta. Iar in masina, scoica in care era bebe. Nu am avut absolut nicio problema sa depasesc la urcare pe Predeal, si sa merg constant pe autostrada cu 130, si sa depasesc la nevoie alte masini care mergeau cu 130 km/h.

    Nu e masina de curse, dar nici nu te lasa la greu, daca stii sa folosesti corect motorul.
     
  17. jersey 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2021
    Mesaje:
    6
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!

    Am inteles. Multumesc de precizari. Nici eu nu fac curse, mai ales cu familia in masina. Dar e bine sa stii daca in caz de nevoie te poti baza pe un plus in situatii limita. Daca se comporta similar cu Opelul meu, nu imi trebuie nimic mai mult.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Feb 2021
  18. j.tibi

    j.tibi Bronze Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    267
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Salut,
    Per total sunt mulțumit de mașină, nu am ce reproșa ca motorizare - vorbesc despre 1.0TSI 116cp. Mașina are un an, am cu ea aproximativ 10.000 km, pe toate felurile de drumuri din țară. Motorul trage bine, testat cu 4 pasageri plus bagajele de rigoare pe Transfăgărășan și Transalpina. Nu este rachetă, dar accelerează bine la urcare, mai ales după ce te obișnuiești cu motorul.
    Probleme constatate până acum: eroere modul SOS call (apare periodic, reprezentanța ridică din umeri), zgomote în bord la rularea pe drumuri proaste, aburire faruri la temperaturi mici. Cu ultimele 2 încă nu am fost la service.
    Minusuri: frâna de motor lipsește aproape în totalitate, deci mi-am schimbat un pic stilul de condus :)
     
  19. jersey 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2021
    Mesaje:
    6
    Asta cu frana de motor ma intriga un pic. As fi inteles sa fie mai pronuntata, ca acum sunt tot felul de sisteme de recuperare a energiei (nu numai la electrice). Dar momentan te voi crede pe cuvant. E totusi ciudat, eu nu prea franez in curbe. Ridic un pic acceleratia si spre finalul curbei bag gaz.
    Mai am o intrebare. Am tot citit despre rodaj si despre faptul ca trebuie facut cat mai "ca la carte" pentru a-i prelungi viata si a nu avea probleme gen consum ulei. Voi chiar ati facut 2000 de km cum se recomanda, la turatii mici si variate, etc.?
     
  20. j.tibi

    j.tibi Bronze Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    267
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Folosesc (foloseam) frâna de motor la coborârea pe pante accentuate.
    Despre rodaj, eu zic că trebuie făcut, cel puțin 1.500 km cum spune manualul. Am făcut 5.000 km pentru a roda motorul, sunt mai de modă veche.
    Din manual:
    Autovehiculul nou – Rodajul motorului
    Modul de conducere în primii 1500 km este hotărâtor asupra calității procesului de rodare a motorului.
    ▶ Pe parcursul primilor 1000 km nu solicitați motorul cu mai mult de 3/4 din turația maxim admisă a motorului și renunțați la tractarea unei remorci.
    ▶ Pe parcursul următorilor 500 km puteți crește încet turația motorului.
    Motorul consumă, în funcție de modul de conducere și de condițiile de funcționare, o cantitate de ulei de până la 0,5 l/1000 km. În primii 5000 kilometri, consumul poate fi mai mare.

    Sunt multe discuții aici despre rodaj:
    https://www.clubskoda.ro/threads/rodaj-kodiaq.14399/#post-100768
    https://www.clubskoda.ro/threads/cum-se-face-corect-rodajul-unei-masini-noi.12789/#post-98105
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare