1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Octavia 2 FL Combi - Jurnal de Bord

Discuție în 'Jurnal de bord Skoda' creată de Cristian_V, 26 Noi 2019.

  1. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Ce pot sa spun ....esti tenace ! Trebuie sa intelegi faptul ca ....200.000 km este un rulaj mare . Masinile care au mers mult cu GPL au unele manifestari mai ciudate , au tremuraturi , au manifestari temporare si aleatorii . Greu de identificat corect cauza . Probabil ca asa o sa o vinzi . In general , daca urmaresti atent fenomenul cu evolutia preturilor , vei constata ca o masina cu 100-120.000 km este cu doar 1000-1500 euro mai scumpa decat una cu 190-200.000 km ( vorbim despre masini similare ) . Deasemenea vei vedea ca "dotarile " sunt o smecherie de marketing si tin doar la fraierii care isi cumpara un anume televizor pentru ca are si un standard de emisie care oricum nu exista in Romania . Am intalnit astfel de prostovani . au lasat o masina mai putin rulata si au luat una cu dublul kilometrilor pentru ca aia mai putin rulata nu avea trapa si boul vroia trapa ....si 100.000 km in plus . Sigur , vina o poarta lipsa de cultura in ale masinilor . sunt multi care cred ca rulajul este doar un numar. Astia habar nu au cum sta treaba cu motoarele . Acum , o chestie universal valabila :
    - pe masura ce rulajul creste , mai ales acel tip de rulaj facut in regim de utilizare familiala , se inmultesc si problemele. O masina este de fapt suma problemelor ei .
    - pe viitor , daca iti permiti , nu mai cumpara masini peste 150.000 km . Mai bine renunta la clasa si la dotari , dar ia o masina putin rulata .
    - desi multi sustin ca o Superba nu-i Octavie si nici Octavia nu-i Fabie ....in realitate , fata de un Porsche Cayenne sau un Q7 , toate trei sunt niste carucioare de supermarket . Adica , important este sa isi faca treaba , sa te duca in siguranta si sa functioneze corespunzator fara multe batai de cap .
    - daca eram in locl tau o vindeam ...si daca nu puteam sa o vand ii dadeam foc . Am avut si eu Octavia 2 si pentru ca a fost o gaura neagra m-am intors la un confort mai scazut , dar la o mentenanta mai ieftina si o fiabilitate mai mare ...Octavia 1 . si de cand cu restrictiile pentru E3 si E4 ...am trecut la o Fabie care costa cat laptopul de pe care iti scriu , dar are 70.000 km reali si nu am bagat in ea nici un leu pe defectiuni , pentru ca in 20.000 km nu s-a stricat nimic la ea .
     
    efa982 apreciază asta.
  2. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Salutare @JurasikMan si multumesc de apreciere...cred ca e apreciere cumva :jump:

    Fiecare vede lucrurile diferit. Tu mi-ai impartasit cum vezi tu, hai sa iti arat viziunea mea:

    Octavia 2 este masina potrivita pentru familia mea: mare, spatioasa, suficienta pentru 2 adulti si 2 copii (potential 3). Iar 1.8 TSI are putere si zvac dar poate fi si destul de economica la nevoie. Teoria cu motoarele mici care sunt mai economice e o vrajeala ieftina. Ecologia se realizeaza din optimizarea drumurilor, a incarcarii, din montarea unei instalatii de GPL care polueaza mai putin, etc.

    Acum sa vorbim de kilometri. Sunt ei importanti in istoricul masinii, in perspectiva de uzura a sistemelor si subansamblelor, in valoarea masinii? Ei bine da, kilometrii spun o poveste daca sunt bine documentati sau pot fi o gaura neagra daca nu stii de unde vin.
    Tocmai de aceea am luat o masina cu carte service la zi si kilometri certificati. Practic masina asta a facut anual cam cat o sa fac si eu cu ea: 20.000 Km pe an. Am luat-o cu precautie, am verificat tot ce inseamna caroserie, sistem de franare, acceleratie, functii interioare etc. Da, mi-a scapat vibratia asta tembela dar m-a ajutat bunul Dumnezeu sa iau un motor cu aproape zero consum de ulei ceea ce pentru un CDAA, este probabil un unicorn. La a mea, kilometrii spun povestea.

    Asa, acum confortul. Da, asa e, pot trai fara scaune incalzite, fara comenzi pe volan, fara clima si tot asa. Dar de ce sa o fac? E asa de bine cand le ai. Iar pretul a fost tot pe acolo. De fapt, daca ma gandesc ca am luat o masina cu instalatia GPL gata pusa, pot zice ca am luat-o ieftin. Desigur stii cat costa instalarea GPL-ului pe TSI-uri.

    E mai scumpa la intretinere fata de alte masini pe care le-as putea avea? Cred ca da, dar este un cost asumat. Platesc o rata de 720 de lei pe luna pt banii cu care am cumparat-o si mai investesc o medie de 200 de lei in piese si consumabile. De ce zic medie? Fiindca imi pun banii astia deoparte sau imi cumpar din timp ce am de utilizat la urmatoarea revizie. Imi monitorizez consumul si kilometrii facuti si ma asigur ca folosesc masina acolo unde am nevoie si nu la fiecare maruntica zilnica. Cu fosta Zafira A, ajungeam cam la aceleasi costuri din schimbarea de piese in fiecare luna, mereu cadea ceva. Dar la asta in 5000 de km cat am facut deja, doar am schimbat proactiv uleiul si filtrele.

    Apropos, de taxa, pun pariu ca de la anul masinile cu GPL vor fi scutite de taxa "Oxigen", fie ele Euro 3 sau 4. Dar daca nu e asa, calculul e simplu: in 5 ani cat o sa o tin daca totul merge bine, as plati 500 euro taxa primaresei. Daca imi luam un euro 5 similar, plateam 1000 de euro in plus la pretul masinii. De ce?!?

    Recunosc, la inceput m-am panicat nitel, dar acum e ok. Azi am invatat un truc nou (pentru mine) si am reusit sa imi recalibrez singur clapeta de acceleratie. Jumatate din problema s-a rezolvat. Nu mai am erori pe clapeta si am ramas doar cu misfire-ul la rece. Iar pe acela am sa il rezolv mai pe la primavara. Posibil sa fie tot ceva de pe admisie, poate chiar ceva depuneri de carbon in motor. Vedem.

    P.S. Nici punctul tau de vedere nu este rau, chiar deloc. Problema este ca avem prioritati diferite. Fabia nu este masina de familie "per se" cum nici Octavia nu e mama economiei. Imi plac postarile tale si sper ca si tu vei continua sa le urmaresti pe ale mele.
     
    efa982 apreciază asta.
  3. CristiV

    CristiV Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Mesaje:
    222
    Locație:
    Bucuresti
    Interesanta discutia voastra pentru ca sunt doua moduri de abordare si, prin urmare, plecand de la cerinte initiale diferite este normal ca si solutiile sa fie altele. Eu, de exemplu, nu mi-am cumparat niciodata nimic de ocazie (... SH poate fi si mana a treia cel putin). Am totusi o intrebare referitor la masina "cu carte de service la zi". Eu credeam ca aceasta presupune ca masina a fost intotdeauna la termen in service si are toate reviziile facute si, deci, nu are nicio problema, toate fiind remediate daca au existat. Prin urmare, ori cartea era masluita, ori nu era la zi, ori s-a stiut de la bun inceput de probleme (ceea ce se pare nu este cazul), ori... ce variante mai sunt?
     

Distribuie pagina asta