1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Octavia 2 FL Combi - Jurnal de Bord

Discuție în 'Jurnal de bord Skoda' creată de Cristian_V, 26 Noi 2019.

  1. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Salutare colegi, cum sunt nou aici, as vrea sa va prezint noua achizitie.

    Este vorba de o Skoda Octavia 2 Combi Facelift, motor de 1.8, 160 hp + GPL.
    Recent adusa din Germania, am cumparat-o chiar ieri de la un dealer din Sibiu.

    Initial pretul era de 6250 euro dar dupa ce am dus-o la un mecanic si am verificat-o cap coada, ne-am inteles la 5900 euro. Masina arata 99% impecabil ai are dotari de confort: clima, scaune incalzite, torpedou refrigerat, auxiliar pt unitatea media etc.
    Ca probleme, are o eroare pe becul central de frana, care chiar daca se aprinde, imi da eroare in bord (cred ca are legatura cu faptul ca e pe leduri si probabil ar trebui sa aiba o rezistenta care sa pacaleasca computerul ca ar fi un bec acolo).

    Aditional, la pornirea la rece dimineata, imi palpaie check engine de cateva ori. Am pus-o pe un tester si sunt erori intermitente cu privire la alimentarea cu benzina.

    De asemenea, am o problema cu pedala de ambreiaj, care dupa ce se incalzeste motorul incepe sa agate la final de cursa, de parca ar fi un arc metalic acolo care nu calca cum trebuie (stupida definitie dar asa se simte si aude).

    Cum am luat masina stiind foarte bine renumele motoarelor de 1.8 dar si fiabilitatea daca sunt intretinute cum trebuie, sunt sigur ca voi gasi aici pe forum raspunsul la toate intrebarile si problemele.

    Intre timp, voi reveni maine cu mai multe detalii si poze din mai multe unghiuri.

    77430158_788957041517109_4406692838616596480_n.jpg
     
  2. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.782
    Locație:
    Bucharest
    Cod CDAA?
     
  3. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Asa cred, e fabricata la finele lui 2008 si inscrisa in circulatie in Februarie 2009
     
  4. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.782
    Locație:
    Bucharest
    E setos la capitolul ulei.O reparatie in afara reprezentantei costa 8000 ron,la reprezentanta peste 10.000 ron.Citeste pe forum despre acest motor.
     
  5. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Știu, dar am prins una destul de îngrijită, cu unic proprietar. Ser sa fie bine.
     
    Little Big apreciază asta.
  6. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.782
    Locație:
    Bucharest
    Sa auzim de bine atunci!
     
  7. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Octavia Nera 9.PNG Octavia Nera 10.PNG Octavia Nera 1.PNG Octavia Nera 2.PNG Octavia Nera 3.PNG Octavia Nera 4.PNG Octavia Nera 7.PNG Octavia Nera 6.PNG Octavia Nera 5.PNG Octavia Nera 8.PNG

    IMG_20191125_095231.jpg IMG_20191125_095249.jpg
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Noi 2019
    Little Big apreciază asta.
  8. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Zi seninta, timp sa investighez ce am cumparat. Primul pas, hai sa vedem de ce porneste cu P0301 dimineata pe racoare. Missfire pe cilindrul 1.

    Cam asa stam, asa ca am dat comanda de altele noi, amenda la buget 204 lei. NGK R PFR8S8EG speciale pentru GPL. Daca a mers pana acum, vor merge si urmatoarele in continuare.

    Pe de alta parte bobinele de inductie, relativ curate, au suferit si o curatare suplimentara cu spray de contacte electrice...asa sa fie.

    Urmeaza schimbul de ulei, fiindca dupa eticheta prinsa pe la motor, deja masina are 10.000 Km cu cel curent. Iar mai apoi filtrele de gaz si benzina.


    d8de2210-9ecc-46e1-8371-7543012e3aee.jpeg 0697ea56-63da-438d-9e50-eb3c82d62ab4.jpeg
     
  9. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Bujii montare, totul fixat la loc, vibrațiile la rece s-au domolit un pic dar rateuri le exista iar la evacuare miroase a benzina un pic. Enigma continua.
     
  10. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    269
  11. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Am facut un test de compresie acum, mecanicul a zis ca a iesit cam 4.5 bari per cilindru...cica la jumatate din minimum admis...
     
  12. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Winter is coming

    Winter mode.jpg
     
  13. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Cu 350 de lei mai sarac dar cu grijile linistite. Masina are 11 bari pe 3 cilindri si 10 pe al patrulea. Super profi baietii de la Skoda Metrotehnica. Scumpi dar profi. Din pacate de misfire nici vorba, nu au gasi de ce face asa. mai investigam.
     
  14. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Hmmm, cum sa spun...masina merge superb dar din cand in cand...nu
    - dimineata la rece tremura, da check engine cu P0301 si se aprinde EPC fara sa aiba un cod de eroare in spate, ori asta vad cu reader-ul ELM 327. Anulez codul P0301 si masina nu mai tremura.
    - ieri MAF-ul a dat-o in balti si dupa un drum de 600km, a inceput sa mearga aiurea dar fara sa dea nici un cod de eroare. Practic masina murea daca nu o acceleram. Cateva reporniri mai tarziu, eroarea a disparut.
    - tot ieri primeam aleatoriu eroare de centura nepusa, desi o aveam pusa.
    - si tot ieri eroare de senzor A la clapeta de acceleratie.
    Altfel, merge de rupe si e extrem de confortabila.
    Daca pana acum mai banuiam ceva mecanic, acum sunt aproape sigur ca totul porneste de pe electric.
     
  15. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    359
    Locație:
    bucharest
    Chiar ai curaj de mergi cu masina asta la cat de instabila pare...
     
  16. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Da, sunt ok cu asta. Încetul cu încetul voi identifica problema și o voi rezolva. Nu vreau sa o pasez altuia pe cap. Plus ca e un challenge.
     
  17. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Primul scan cu VCDS, not too bad as zice.

    De altfel cele trei erori nu sunt neaparat erori valide si par sa apara intermitent.

    De fapt intermitent pare sa fie cuvantul cheie pt toate problemele masinii. Pe mine gandul ma duce la un fir intrerupt dintre cele care pleaca din ECU.

    01-Engine -- Status: OK 0000

    03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010

    04-Steering Angle -- Status: OK 0000

    08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010

    09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010

    10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000

    15-Airbags -- Status: OK 0000

    16-Steering wheel -- Status: OK 0000

    17-Instruments -- Status: OK 0000

    19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

    25-Immobilizer -- Status: OK 0000

    2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000

    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

    44-Steering Assist -- Status: OK 0000

    46-Central Conv. -- Status: OK 0000

    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

    55-Xenon Range -- Status: OK 0000

    56-Radio -- Status: OK 0000

    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000

    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
     
  18. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Timpul trece, viata merge si ne apropiem de prima revizie cu schimb de ulei si filtre. Probabil ca cel tarziu in martie voi schimba si lantul de distributie cu tot cu intinzator.

    Intre timp, in afara de cateva erori recurente la rece, masina merge bine. Si cum din lipsa de activitate mi-am cumparat o camera endoscop sa imi bag nasul pe la motor si sa vad daca gasesc ceva cauze pentru tremuratul la rece si erorile aleatorii.

    Runda bonus am trecut la o antena mai scurta, sa vedem daca face treaba.

    upload_2019-12-29_21-42-18.png upload_2019-12-29_21-43-6.png
     
  19. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Si am facut si primul schimb de ulei + filtre. Nimic remarcabil aici cu exceptia faptului ca motorul asta chiar e mare! Au intrat aproape 5 litri de ulei...
    Dupa ce am discutat cu mecanicul din service probabil ca ma pregatesc de o schimbare de injector si clapeta de acceleratie. Dar inainte sa arunc clapeta, cred ca am sa astept primavara si am sa o curat in regie proprie. Doar asa sa vad ce iese.
    Singura problema care ma scoate din minti sunt pietricelele pe care masina le ia in bot si care puncteaza vopseaua substantial. Am nevoie sa gasesc o solutie, probabil o husa din aia pentru capota sau ceva in genul ori o colantare a capotei si aripilor. Vom vedea...
     
  20. Cristian_V 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2019
    Mesaje:
    24
    Timpul trece, roata merge, ne apropiem de cifra rotunda de 200.000 km. Nu mananca ulei si nu am mai avut probleme majore cu ea in ultimul timp in afara de misfire-ul la pornirea la rece.
    Cum masina nu a venit dotata cu asa ceva, i-am cumparat si montat un modul aftermarket pentru Bluetooth, cu functie de telefon si amplificare incorporata. Practic, atata timp cat am BT pornit pe telefon cand pornesc si masina, conexiunea e imediata, muzica porneste iar in caz de primesc un telefon, pot raspunde direct de pe comenzile volanului.
     

Distribuie pagina asta