1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Sfaturi achizitionare auto nou/sh

Discuție în 'Discutii generale Skoda' creată de marcel89, 9 Apr 2008.

Taguri:
  1. Moroian Dan 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2012
    Mesaje:
    4
    Vreau sa imi iau o Skoda Octavia 2,si va rog daca ma puteti ajuta si pe mine cu niste impresii despre motorizarea 2.0 tdi.As dori pareri pro si contra,si detalii despre problemele care apar.Va multumesc!
     
  2. szerg08 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2012
    Mesaje:
    3
    Hello, va rog sa fiti amabili sa imi dati cateva sfaturi pt cumpararea unei Skode. Octavia as dori eu. Bugetul meu se invarte undeva la 4000e (e putintel stiu, dar pt mn reprezinta un efort). Masina o voi folosi in principiu pt plecari la mare, munte, drumuri acasa la parintii mei si mai putin prin oras si aglomeratie, in total estimez eu maxim 7500 km/an. Nu ma pricep la motoare si alte detalii tehnice, doar ce am citit pe diverse forumuri, asa ca va rog fiti blanzi.;) Nu stiu daca merita diesel la cati km voi parcurge + costurile de intretinere mai mari dar am auzit lucruri bune de ex despre motorul 1.9 TDI 105CP si sunt deschis catre variante. Multumesc anticipat.
     
  3. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Bun venit pe forum, in primul rand.
    Cum ai spus si tu, bugetul de 4000 de euro pentru o Octavia, este destul de mic, si in banii acestia s-ar incadra o masina destul de veche, 2000 - 2002 - 2003, pe acolo pe undeva....cu putine dotari, probabil multi proprietari, multi km. Practic joci la propriu roata norocului.
    Te-ai gandit sa te orientezi catre o Fabia? Daca vrei ceva mai mare, ca banuiesc ca de-asta te-ai gandit la Octavia, poate te ajuta mai mult o Fabia Combi. Excluzi posibilitatea sa iei o masina prostra in care sa bagi bani. Fabia gasesti din ani destul de buni, vopsea si caroserie mult mai ok, km putini, poti sa gasesti cu un singur proprietar in tara, sau chiar sa iei o masina adusa din Germania, dar ai siguranta ca este intretinuta, km originali, servisata la zi cu acte doveditoare, in plus la Fabia ai costuri de intretinere mai mici, piesele sunt mai ieftine, dezmembrari gasesti peste tot, in caz de nevoie.

    Succes,
     
  4. Anca M 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2012
    Mesaje:
    5
    Skoda Fabia second-urgent!

    Buna ziua. Sunt Anca din Brasov si sunt in cautarea unei masini. Acum 3 zile am gasit pe net o masina skoda fabia an fabr 2002, 1.4 75 CP, euro 4, 115.000 km. In 2010 a fost adusa din germania la 100.000 de km. A rulat 15000 de km in Romania. Pretul initial de vanzare a fost de 3490 de euro negociabil. S-a ajuns la pret dupa negociere la 3200 euro. Dupa ce scrie in cartea de service a schimbat ruland aici in Romania, distributie ulei, filtre, bucsi brate frana, placute frana.
    Are proiectoare ceata, geamuri colorate, ABS, airbag-uri, imobilizator, geamuri electrice, oglinzi electrice, aer conditionat, inchidere centralizata, radio/CD, servo directie, computer bord. In rest arata bine pe interior. E ingrijita.
    Are cateva zgarieturi, iar farul din dreapta masinii era desprins, in sensul ca se misca. Ulterior a fost facut si acum este ok.
    Dar ieri in urma constatarii, s-au gasit urmatoarele care tb schimbate:
    -rulmenti fata stg+dr
    -bielete antiruliu
    -bucsi bara antiruliu
    La acel service mi s-a spus ca toate astea 3 +manopera ma ajung la 1000 lei.
    La testul electronic a iesit totul ok.
    Cum am spus dupa negociere am ajuns la 3200 de euro. Dar asta inainte de testul la service. Am vb cu ea sa mai lase 50 de euro. Nu a vrut pe motiv ca orice masina second are pb, si ca oricum a lasat destul la pret. Dar va intreb eu, cum as putea sa accept acelasi pret dupa cele constatate? Sa suportam reparatiile jumi-juma mi se pare cel mai ok.
    Ce parere aveti? Va rog frumos sa-mi raspundeti. Va multumesc din suflet
     
  5. kid75

    kid75 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2011
    Mesaje:
    12
    Locație:
    Galati
    Eu sunt putin mai reticent cand aud de nr de km. Fac doar o singura observatie:
    Este foarte putin probabil ca masina aceea adusa din Germania sa fi parcurs doar 12.500 km /an. Eu care nu imi permit foarte multe si am locul de munca aproape de casa (15 km dus - intors) fac cam 10-12 mii km /an. Pariez ca a fost a unui medic sau nu stiu ce pensionar.
     
  6. Sudsemnatu

    Sudsemnatu Silver Member

    Înscris:
    19 Iul 2011
    Mesaje:
    310
    Locație:
    Bucharest
    medic medic cel mai sigur :)))
     
  7. ady830409 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2010
    Mesaje:
    34
    Locație:
    Buzau
    asta nu-ti place?

    buna!

    nu te intereseaza Fabia mea?


    http://www.clubskoda.ro/showthread.php?t=6890

    pret: 3650 E !!!

    are cateva zgarieturi. in rest nu ai de ce sa bagi alti bani.
    in curand i se vor schimba: ulei + filtru, filtru aer.
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    1. Km nu sunt reali . Probabil masina are 180- 220.000 km . Nu sunt profet , dar asta este rulajul la care cetateanul UE nu mai baga bani in verificarea tehnica si prefera sa o vanda mai ieftin.
    2. rulmentii sunt scumpi pentru ca vin bucsati cu cititorul ABS , asa ca vor costa mai mult .
    3. nu reprezinta o problema cateva bucsi si bielete , problema este schimbarea distributiei si a transmisiei pe care este indicat sa le faci pentru ca ruperea curelei duce invariabil la distrugerea motorului intr-o mai mica sau mai mare proportie.
    4. pe bisnitar il doare in basca de ce ai descoperit tu la servis. El a dat pe ea un ban , l-au costat deplasarea , asigurarea , numerele , etc ...si vrea ceva castig. Poate lasa la pret pana cand castigul lui ramane pe la 200 euro. Mai jos de pretul asta nu lasa nici daca masina e facuta din doua bucati sudate pe mijloc cu autogenul.
    5. cartea de servis nu este reala , in cazul in care exista. Cu 50 de euro , orice dealer neamt iti face din pix si stampile o carte de toata drumusetea. Uitati tampenia aia cu corectitudinea germana . E pentru prosti .
    6. cumpara o masina din tara , nu una din UE. Sunt destule cumparate din Romania si servisate cu rulaj decent si unic proprietar. Orice iei de la bisnitar va fi o teapa pentru tine . Cu cat o iei mai bine , cu atat te va costa mai mult. Nu merge singura la cumparaturi. Ia un mecanic bun cu tine . DA-i un mititel, o ciorba si tine-l dupa tine cand mergi la achizitionat masini. Sunt bani bine investiti. ( iti zice asta unul care a facut primii lui bani din bisnita de masini ) . :)

    Ca de la brasovean , la brasovean .
     
  9. Sudsemnatu

    Sudsemnatu Silver Member

    Înscris:
    19 Iul 2011
    Mesaje:
    310
    Locație:
    Bucharest
    O fabia din 2001-2002, benzina, nu ar trebui sa treaca de 3000. Daca nu gasesti pe la Brasov, vino la Bucuresti sau du-te la Cluj...unde e piata mai plina de asa ceva.

    Fabia e o masina corecta...dar ai grija la achizitie. Iti spun la fel...cum au zis si colegii: nu o lua pe aia. Incearca la una din Romania :)
     
  10. Anca M 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2012
    Mesaje:
    5
    Nu stiu ce sa mai zic, deci sa ma astept sa aiba mai multi km. Nasol atunci, si mie mi se par putini.M-am uitat si ieri la ea si arata 116.000 km.
     
  11. Anca M 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2012
    Mesaje:
    5
    Am inteles, doar ca eu am considerat ca drumurile de dincolo nu se compara cu cele de aici. De aceea cred sau am crezut ca e mai bine s-o iau de dincolo.
     
  12. Sudsemnatu

    Sudsemnatu Silver Member

    Înscris:
    19 Iul 2011
    Mesaje:
    310
    Locație:
    Bucharest
    Eu am luat Fabia din Romania 2005 cu 110.000. Si am cartea masinii emisa de RAR si am vazut de cine a fost condusa, si nu e duplicat ca apar mai multi proprietari. Eu sincer, nu am bagat mana in foc nici la a mea ca sunt reali cu toate ca a fost cumparata din Romania si rulata pe aici. Gandeste te ca aici e foamea mai mare si daca nu e de firma, lumea nu merge mai mult de 15-20 de mii ( medie pe an). La ei merg ca lumea cu masinile, nu stau sa le tina in fata casei.
    Eu am fost cu mecanic, cu tester ( VAGul) ...incearca si tu sa faci la fel.

    Ca si idee: un amic si-a luat acum 2 saptamani un A4 din Germania din 2009 si are 140.000. Cum crezi ca o masina din 2001 are doar 116.000 ?:)
     
  13. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.184
    Anca, 1000 roni reparatiile, taxa de inmatriculare, RAR, talon , numere, contract vanzare-cumparare, cam astea vor fi cheltuielile pana o vei face brasoveanca.
    In Cluj, gasesti sub acest pret, dar la fel de manarite, km dati inapoi, lovite de zidurile vestului si revopsite. O adevarata bijuterie, oricat vei cauta, ma refer sh, nu vei gasi.:)
    Ideea e sa mergi cu cineva care ,,stie carte" pe domeniu auto, ca plasa de cumparaturi sa nu fie prea grea dupa ce va fi a ta.:)
     
  14. Sudsemnatu

    Sudsemnatu Silver Member

    Înscris:
    19 Iul 2011
    Mesaje:
    310
    Locație:
    Bucharest
    ia aminte...sfaturi date ca de la ardelenaca la ardeleanca :beerchug:
     
  15. Anca M 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2012
    Mesaje:
    5
    Cred ca am uitat sa specific ca e inmatriculata. Am ajuns la o intelegere cu proprietara care are si service auto si facem reparatiile jumi-juma, care ma costa oricum mai putin de 10 mil.
     
  16. Anca M 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2012
    Mesaje:
    5
    De ce nu? Si sa-mi iau o fabia de aici cu 110. 000, sincer n-as face asa ceva.
     
  17. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Anca incearca sa nu mai deschizi aiurea topice noi. Cand intri pe un forum citeste si tu ce au scris altii inainte, gasesti cu siguranta un subiect in care sa postezi, fara sa avem n topice cu acelasi subiect.

    Merci,
     
  18. Sudsemnatu

    Sudsemnatu Silver Member

    Înscris:
    19 Iul 2011
    Mesaje:
    310
    Locație:
    Bucharest
    Nu lua o fabie de aici cu 110.000, ia mai bine o fabia obosita cu 270.000 din Germania. Probabil te simti mult mai bine ca pe bord apar 110.000.

    Stii ce nu inteleg? De ce ne-ai mai cerut parerea, daca oricum erai chitita sa o iei pe aia? Noi aici nu suntem partinitori, nu avem serviceuri, nu aducem masini din afara si nu vrem sa iti pacalim cu ceva. Nu pot sa zic acelasi lucru si despre altii.
    Bafta la achizitie si sa ai parte de drumuri bune.
     
  19. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.184
    No...no, nu te supara pe ea Sudsemnatule:)
    Eu te rog frumos sa ma lamuresti : ,,ardelenaca" o fi Anca? Sa fiu eu oare ,,ardeleanca" zi?:kiss:
    Anca, e ok, daca te-ai hotarat sa o achizitionezi, ce pot sa zic...sa ai noroc de masinuta.
     
    Ultima editare: 29 Iul 2012
  20. cristi_pc 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2012
    Mesaje:
    11
    am vazut ca aici sunt sfaturi de cumparare

    as dori sa cumpar si eu o Octavia dar nu stiu de care...daca puteti sa ma sfatuiti careva

    am luat in calcul:
    1. Octavia 1,6 benzina, 140 000 km, adusa din afara, 2001
    sau
    2. Octavia 1,9 Tdi, 140 000 km, adusa din afara , din 2001
    sau
    3. Octavia SLX 1,9 Tdi, 203 000 km (reali), inmatriculata (de la o ruda), din 2000

    adica nu sunt sigur....adusa din afara la 140k km inseamna de fapt tot 200K km....de la 200 000 km in sus deja bagi bani gramada

    aia inmatriculata in RO zice ca nu a schimbat nimic la ea pe la motor (injectoare, bujii, EGR, pompe) sau nimic la ambreiaj....doar schimbate consumabilele si are probleme acum cu troncaneala pe dedesubt (adica de shimbat bielete, bucse, pivoti, amortizoare, etc, disc de frana)....chiar nu stiu daca merita...avind in vedere ca nu a schimbat nimic si are deja 200 000 km probabil or sa inceapa sa cada pe rind una cite una

    am scris si pe threadul cu GPL ca ma gindeam la un 1,6 benzina inmatriculat sau nu de prin 2001-2003 cu maxim 150 000 km si sai pun GPL...

    precizez ca nu prea ma bani de masini second mai noi...si nu vreau Fabia ca este prea mica pt mine :D

    edit: sper ca am scris tot...astept niste raspunsuri si mai conversam
     

Distribuie pagina asta