1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Sfaturi achizitionare auto nou/sh

Discuție în 'Discutii generale Skoda' creată de marcel89, 9 Apr 2008.

Taguri:
  1. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    @beks - azi am fost la Brady si am vazut o Fabia Family si chiar mi-am amintit de postul tau, are aceleasi dotari si aceeasi motorizare, e rosie cu plafon alb, cumva despre aceasta masina vorbeai? ;)
     
  2. fluturash10

    fluturash10 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2011
    Mesaje:
    6
    buna baieti :) sunt noua pe acest forum si as avea nevoie de ajutorul vostru daca sunteti draguti :D
    doresc sa achizitionez o octavia II, si as avea nevoie de niste sfaturi din partea voastra...sa`mi spuneti o cate o parere in ceea ce priveste motorizarea...nu stiu...am destule intrebari :P
    as vrea un diesel...(desi e mai zgomotos...mie imi place mornaitul unui diesel...mai ales pe zapada)...:P
    ce parere aveti de cutia automata?....

    puteti sa`mi dati o parere despre aceasta masina?

    http://www.autovit.ro/skoda-octavia-C21152529.html
     
  3. sorinpet

    sorinpet 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2008
    Mesaje:
    132
    @fluturash10

    Din poze masina nu arata rau.
    La interior pielea pare in regula, volanul la fel...ceea ce ma face sa cred ca s-ar putea sa aiba kilometrajul real desi este cam veche (are 5 ani).
    Ia legutura cu firma care o vinde...si vezi ce e cu masina:
    - 1. Cati proprietari a avut inainte?
    - 2. De unde este masina (din ro sau din afara)? In functie de asta iti poti da seama cat de cat de kilometraj...daca e adusa de afara..nu are sigur kilometrajul din anunt...povestile cu luata de la un batran din Germania...sau alte dude dastea sunt mituri
    - 3. Vezi daca are carte de service sau nu? Daca nu are DE CE? Daca are...uita-te cu atentie la schimburile de ulei si in special uita-te la culoarea pixului folosit si la scris. Vezi sa nu fie aceleasi cifre sau litere. Samsarii astia sunt cateodata atat de prosti ca nu-ti vine sa crezi.
    E imposibil ca la 2 revizii consecutive sa nimeresti aceeasi persoana care sa-ti scrie in carte...si culmea cu acelasi pix :moa:. Nu mai zic la mai multe revizii...te-ai prins care e ideea si ce vreau sa zic.
    Daca nu are carte poate are macar facturile de la ulei sau filtre
    - 4. Din cate stiu eu la cutia automata se schimba uleiuil de cutie la 60.000 de km. Verifica in carte sau pe facturi daca aceasta operatiune s-a efectuat de 2 ori. Deasemenea la 120.000 se face si distributia deci tre sa vezi daca s-au schimbat curelele, intinzatoarele aferente celor 2 curele + pompa de apa.
    - 5. Du-te la un service / reprezentanta sa-ti verifice kilometrajul si masina in general. NU LUA O MASINA FARA SA O VERIFICI INAINTE!
    - 6. Singura poti sa vezi daca a fost lovita si reparata cu chit. Ia un magnet si verifica daca se lipeste sau nu pe tabla peste tot. Daca sunt locuri unde nu se lipeste..inseamna ca acolo are chit.


    Intre benzina si diesel diferente fff mari dpdv al costurilor de intretinere nu sunt. Totul depinde de unde iei piesele si uleiul.
    Eu de exemplu am un amic la Bosch Ro si luam toate piesele de la el cu pret de angajat. Uleiul de la un alt amic care lucreaza la MOBIL Romania (deci uleiul era made in BE si nu TURCIA). Ce vreau sa zic cu asta...este ca la FABIA ma costa un schimb complet + filtrul de benzina mai ieftin cu vreo 50 de lei fata de schimbul efectuat la Passat (cu tot cu filtrul de motorina). Deci, diferenta mica!
    In schimb la diesel poti avea probleme cu mai multe componente...decat ai avea la un benzinar...dar acu...depinde si de norocul fiecaruia :)
    Varu are O2 cu motorul de 1.9 TDI luata de noua in 2008..are vreo 100.000 de km si a schimbat doar 2 bucse.

    Cam astea sunt recomandarile mele...poate restul colegilor forumisti mai au si ei altele :)
     
    Ultima editare: 24 Noi 2011
  4. fluturash10

    fluturash10 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2011
    Mesaje:
    6
    multumesc frumos pt raspuns...oricum mai astept pareri si din partea celorlalti... :) o sa tin cont de sfaturile voastre :)
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    fluturasule,
    orice afacere buna incepe cu o mica investitie . Vrei sa cumperi o masina buna , investeste si tu ceva intr-un macanic bun cu care sa te duci sa vezi masina face-to-face. Ca de pe internet , toate sunt fete mari ( masinile ) ...si cand ajungi in fata lor , au domiciliu stabil pe centura . In poze par imaculate si in realitate numai trenul nu le-a lovit.
    Orice masina vei cumpara , nu o va servisa nimeni inainte sa ti-o vanda. Asta va ramane placerea ta. Un mecanic bun iti va spune cat mai trebuie sa investesti in servisare si astfel iti poti face o parere corecta despre costurile totale.
    Daci , lasa zgarcenia si da un banut la un mecanic manjit de uleiuri si motorina , sa manance si familia lui o paine, ca de dupa un display de leptoapa toti ne pricepem la masini , politica , fotbal ... dar realitatea de la fata locului ti-o poate descrie corect doar cineva care se gaseste in locul respectiv.
    Legat strict de masina , iti spun parerea mea:
    - vrea variante ...deci este bisnitar.
    - pretul este scazut, el a luat-o si mai jos ...adica foarte scazut. Asta inseamna ca a avut de ce sa negocieze. Masina trebuie sa aiba vreun defect. Pretul este cu aproape 1000 euro sub piata si in banii astia intra si profitul bisnitarului .
    - te incanta cutia automata ....dar Skodele nu stralucesc la acest capitol.
    - este posibil sa fie nevoie de schimbarea volantului la rulajul asta ...deci inca 1000 euro cu manopera cu tot.
    - in plus , masina neagra + tapiserie piele = iarna o sa iti inghete fundul in scaun
    vara o sa sa coaca ... diferite chestii
    ...zic si eu ...nu trebuie sa tii cont de parerile mele .
     
    Ultima editare: 24 Noi 2011
  6. fluturash10

    fluturash10 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2011
    Mesaje:
    6
    :))) chiar nu ma incanta cutia automata :(...tocmai din accelasi motiv...si plus...ca iubesc sa schimb eu vitezele cu manutele mele :D
    mecanic cu mine...nu prea am cum sa iau...insa cu siguranta doresc sa fac un test in orasul in care ajuns...si de preferat la un service ales de mine...
    inca o intrebare...de ce multi zic ca accepta test numai la reprezentanta? .... de ce nu as putea alege eu service`ul?...cel putin asa mi s`ar parea corect....
    oricum am ceva creier in cap`sor....si nu vreau sa cad in plasa unui bisnitar :((
    am o saptamana de cand tot caut masinuta....si...nu mai pot de nerabdare
    va fi prima mea skoda...am primit multe recomandari despre aceasta masina:) sper doar sa nu ma dezamageasca :D
     
  7. 07dny 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2011
    Mesaje:
    2
    Locație:
    Constanta
    nu vad de unde esti! daca nu esti din constanta, pot sa ma intalnesc eu cu propietarul sa vad masina....sa iti zic cum arata la exterior, interior, daca troncane, carte service.....si daca merita sa bati drumul pana aici. eu am octavia II 2008 de noua....deci sunt in tema. "fac asta voluntariat pt ca acum ceva timp am batut drumul degeaba pana la arad" si mi-as fii dorit pe cineva care sa arunce un ochi inainte sa ma sui in tren. daca esti interesat lasa-mi pe pm nr tau. bafta
    am dat nr lui de telefon pe google si are pe varianta orasului, un parc auto....este samsar, are o groaza de masina la vanzare. garantat nu este anul 2006 si nici nr de km real.
     
    Ultima editare: 24 Noi 2011
  8. fluturash10

    fluturash10 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2011
    Mesaje:
    6
    oricum stateam mult pe ganduri din cauza cutiei automate....insa multumesc pentru voluntariat :) sunt foarte multe masini din constanta pe net....si mi`ar fi de ajutor daca ar trage cineva un ochi inainte sa nu bad un drum degeaba :(...deocamdata mai astept...ma uit in fiecare zi pe site-uri si nimic :(((
    pana sa vand masina....vedeam zilnic masini care mi`au placut...si desigur au si disparut intre timp....si acum...parca nu mai apare nimic :(((
     
  9. sorinpet

    sorinpet 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2008
    Mesaje:
    132
    @Fluturash10

    "de ce multi zic ca accepta test numai la reprezentanta? .... de ce nu as putea alege eu service`ul?."

    Tu ai alege sa mergi cu masina pe care vrei sa o vinzi la orice gigel cu un laptop si un program vag com piratat de pe net?
    Eu sincer nu...cand am vandut masina (passat-ul) am mers doar la reprezentanta cu viitorul cumparator.

    Cand am luat masina in schimb am testat-o in targ la autovit dar nu toti samsarii accepta testul acolo ptr ca baietii fac o treaba fff buna si cum 99% din masini sunt "masluite" nu prea le vine sa se faca de 2 lei.
    Apropo de asta 99% din masinile de pe Autovit (ma refer in special la cele aduse de afara) sunt cu mult mai multi km decat ce au pe bord sau cu vicii ascunse.

    Pana si eu...am avut 6 luni probleme pana am identificat buba. Pierdere de putere + martorul motor aprins aleatoriu sau nici o eroare inregsitrata pe computerul de bord. Toti meseriasii cu vag com , ba chiar si la reprezentanta mi-au zis ca e turbina...de fapt a fost senzorul intercooler de 200 de ron...comparand cu minim 6500 de ron o turbina noua (sau 2000-2500 un SH).

    Eu iti recomand sa nu te zgarcesti la bani si sa incerci sa cauti o masina care are un pret ok (nu sub pretul pietei), un an cat mai recent si daca se poate, din ROMANIA cu carte de service (si aici e discutabil ca te costa o stampila la BRADY 50 de ron ca sa-ti bage masina in sistem cum ca ai facut revizia la ei).
    Daca e adusa de afara, estimeaza un kilometraj efectuat de minim 40.000 pe an, in unele cazuri pot fi si mai multi.
    Iti dau exemplul meu...masina adusa din Franta ...rulata 1an si 11 luni avea real la momentul cumpararii de catre mine fix 114.000 de km. Pe bord...69.000 :blahblah1:
    Multi zic ca in Germania se fac kilometrii multi pe an...uite ca si in tari ca Franta unde limita de viteza este de 130 se pot face aproape 60.000 pe an.
    Eu zic ca estimarea de mai sus (de 40K pe an) este cat de cat adecvata ptr 90% din cazuri...la mine a fost o exceptie :p

    Noi locuim in FR de 1an. Avem MINI de vreo 6luni (masina de serviciu a sotiei). Am facut pana acu 15.000 de km cu ea. In Romania in conditiile in care mergeam la serviciu zi de zi cu masina si 2 concedii in afara pe an...faceam kilometrii astia intr-un an. Si ca sa-ti faci o idee...sotia lucreaza la 4,6 km de casa :)
     
    Ultima editare: 27 Noi 2011
  10. fluturash10

    fluturash10 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2011
    Mesaje:
    6
    multumesc inca o data pt toate sfaturile voastre :)

    cineva din Galati pe aici ? :)
     
  11. alexandru_uaic

    alexandru_uaic 4th Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2011
    Mesaje:
    117
    Locație:
    Bucharest
    Salut.
    Am sa fiu putin offtopic (din cauza asta nu am sa scriu mult) si am sa-ti adresez o intrebare: chiar vrei sa-ti iei masina? Gandeste-te bine daca se merita investitia pe vremurile astea. Nu stiu daca are importanta, insa lucrez in domeniul cifrelor....si nu sunt deloc ok.
    Daca vrei sa-ti iei, SKODA RUUUUUUUUULZ :hubbahubba:
     
  12. fluturash10

    fluturash10 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2011
    Mesaje:
    6
    :)))))
    ma simt de parca nu as avea o mana sau un picior fara masina....deci da...chiar vreau :)))
    pana acum am avut un opel...si ma gandeam sa raman tot la opel...insa am primit foarte multe sfaturi sa`mi indrept atentia spre skoda :)

    nimeni din galati sau craiova? ...need help :(
     
  13. gabi sorin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2011
    Mesaje:
    1
    se merita sau nu??

    salut! am o intrebare ce ma macina de cateva zile,si as avea nevoie e ajutor!!! am gasit sa imi cumpar o skoda octavia II din 2006, diesel,motor de 2,cu 270.000 de km,si nu stiu daca se merita, adica daca motorul ma mai duce,am fost cu ea pe tester si pe elevatorul,si totul a iesit ok,dar as vrea sa mai aud si alte pareri! ms anticipat
     
  14. sorinpet

    sorinpet 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2008
    Mesaje:
    132
    Offtopic:
    http://www.primulmilion.ro/index.php
    Desi mi se pare cam facatura...poate omu chiar o fi facut atatia km.
    Zic asta ptr ca 1mil / 1460 de zile = 684 km pe zi...cam imposibil in ROMANIA.

    Ontopic:
    Daca compresia e buna si masina in general e ok (exterior,interior) de ce nu?
    Conteaza si pretul. Fa un calcul la cat te-ar duce refacerea motorului in caz ca e nevoie, vezi care e pretul unei masini cu un kilometraj mai mic...si vezi singur daca se merita!
    Eu personal daca masina ar arata impecabil si pretul ar fi 60% din pretul unei O2 cu maxim 100.000 de km as lua-o!
     
  15. robert90

    robert90 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2010
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Craiova
    @ fluturash10 : pt ce ai nevoie de cineva din Craiova? daca inca nu ti-ai luat masina si gasesti pe net ceva in craiova ce merita vazut(skoda octavia) sa imi dai de stire.
     
  16. Thorallmig 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2011
    Mesaje:
    2
    Salut

    Salut, numele meu este Alex iar eu sunt nou in acest forum asa ca sper sa scriu in locul corect caci am nevoie de niste sfaturi/pareri/opinii orice se stie despre masina mea. Tocmai ce o cumparat fratele meu o skoda superb din 2002 (nu i zice superb pe degeaba ) si cand am condus-o am zis ca nu ma mai dau jos din ea, in cele din urma m-am hotarat sa o cumpar si trebuie sa-i dau bani saptamana asta. Am niste nelamuriri in legatura cu fiabilitatea sa, am sa dau mai jos toate datele ce le cunosc eu despre masina si daca poate cineva sa-mi indice posibile probleme, din cercetariile mele am aflat ca sunt foarte bune mai ales motorizarea ce o am si eu toti foloseau expresia "merge ca un tanc" numa ca rar pica pompa de apa si foarte foarte rar mai sare cureaua. Am sa dau mai jos datele asupra caror doresc sa fiu lamurit in special, daca se poate:
    1. Motor 1.8T 194 cai putere (asa spune tipul de la care am luat-o si daca-mi aduc aminte corect in talon scrie 145 kw parca).
    2. Climatronic cand dadeam pe off parca facea un usor macinat si venea parca chiar dupa scrumiera dar incet, ultima data cand l-am oprit a incetat.
    3. Ultimul punct as dori sa fiu lamurit asupra turbinei. Am auzit pareri pro si contra ca trebuie sa mergi cu ea turata altfel se duce naibii turbina, e adevarat? Daca da atunci voi merge asa, cu toate ca in momentul cand stranuti stie sa-ti arate consum de 17.

    Masina este extraordinara, is indragostit de ea, manca asfaltul si arata exceptional merge brici, doresc din tot sufletul sa o iau, ma cam ingrijoreaza motorul, e prea fortat si risc sa se strice? Exista astfel de motoare direct din fabrica "steroidizate"? Nu prea ma pricep la masini si as dorii cat mai multe pareri daca se poate. Astept raspunsuri, multumesc mult!!!
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    1) pompa de apa este consumabl. nu se schimba cand pica , se schimba la schimbarea distributiei , indiferent daca e nevoie sau nu .
    2) Poate sa fie dusa clapeta ( mai precis angrenajul care misca clapeta de la climatronic ( rece/cald ) .
    3) DA , trebuie sa mergi turat. Daca mergi subturat , omori turbina .
     
  18. lucian.c 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2011
    Mesaje:
    10
    Locație:
    Galati
    cineva din Galati pe aici ? :)[/QUOTE]

    Daca ai nevoie de ajutor...iti sunt la dispozitie ;)
     
  19. roberto 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2009
    Mesaje:
    35
    Locație:
    Constanta
    Esti sigur ca asta este puterea masinii si ca este trecuta in talon ? Din cate stiu eu, 1.8T-ul a avut doua variante, 132 KW/180 HP si 110 KW/150 HP. E adevarat Seat Cupra a avut si un 165 KW/225 HP sau 154 KW/210 HP. Vorbim bineinteles de perioada cand a fost fabricata masina ta.
    Poti sa ne spui un cod al motorului ?
    Cat despre mersul subturat, 90% sunt povesti. Mersul subturat controlat nu dauneaza absolut deloc (vezi DSG-ul care tine masina in viteza a 7-a la 80km/h si 1400rot/min). Dauneaza bruscarile, adica o accelerare la blana cand tu esti la sub 2000 turatii.
     
  20. dany_dxg

    dany_dxg 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2010
    Mesaje:
    21
    Locație:
    constanta
    la multi ani... un craciun fericit si un an 2012 fara taxe.....;)
     

Distribuie pagina asta