1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Rodaj, revizii Scala

Discuție în 'Skoda Scala' creată de j.tibi, 18 Mai 2020.

  1. j.tibi

    j.tibi 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    85
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Salutare tuturor!

    Deoarece am început să avem câțiva km cu mașinuțele noastre, propun un subiect nou, legat de rodaj și de reviziile pe care urmează să le facem.
    Deja părerile despre numărul de km necesari rodajului sunt împărțite, tot la fel, nu știm exact ce ulei / cu ce specificații să folosim.
    O altă problemă ar fi necesitatea schimbării uleiului după rodaj - și aici sunt discuții.
    Dacă este să ne luăm după cei de la reprezentanțe, am schimba uleiul de motor la 30.000km, ceea ce va duce - cel puțin după părerea mea - la uzarea prematură a motoarelor noastre.

    Aștept părerile/experiențele voastre.
     
    ciolan apreciază asta.
  2. j.tibi

    j.tibi 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    85
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Singurele informații din manualul Skoda Scala legate de rodaj și de uleiul recomandat, adică mai nimic:

    Autovehiculul nou – Rodajul motorului

    Modul de conducere în primii 1500 km este hotărâtor asupra calității procesului de rodare a motorului.
    ▶ Pe parcursul primilor 1000 km nu solicitați motorul cu mai mult de 3/4 din turația maxim admisă a motorului și renunțați la tractarea unei remorci.
    ▶ Pe parcursul următorilor 500 km puteți crește încet turația motorului.
    Motorul consumă, în funcție de modul de conducere și de condițiile de funcționare, o cantitate de ulei de până la 0,5 l/1000 km. În primii 5000 kilometri, consumul poate fi mai mare.

    Uleiul de motor - Specificația

    Solicitați într-un atelier specializat ulei de specificație corectă pentru autovehiculul dumneavoastră. Dacă nu este disponibil ulei cu specificația corectă, până la următorul schimb de ulei se pot utiliza max. 0,5 l cu următoarele specificații.
    ▶ Motoare pe benzină: VW 504 00, VW 508 00, ACEA C3, ACEA C5.
    ▶ Motoare diesel: VW 507 00, VW 509 00, ACEA C3 sau API CJ-4. La autovehiculele fără filtru de particule se poate utiliza opțional VW 505 01.
     
  3. Emilian Radu

    Emilian Radu 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Ian 2020
    Mesaje:
    13
    Locație:
    bucuresti
  4. j.tibi

    j.tibi 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    85
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Da, din manualul ăsta am găsit informațiile "relevante" de mai sus. Nu înțeleg de ce nu spun clar: pentru motorul X folosiți uleiul Y. Cei de la Skoda tratează aceste informații ca secrete de stat :keule:
     
  5. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    664
    Locație:
    Baia Mare
    j.tibi
    Nu e nici un secret, ti-au dat exact specificatia de ulei ce trebuie folosit. Acum in functie de cum doresti sa-ti ingrijesti motorul alegi de la 0W30 (recomandat pentru orice motor nou), 5W30 sau 10W30.
    Producatorul? Personal recomand Motul si Ravenol.
     
    j.tibi apreciază asta.
  6. j.tibi

    j.tibi 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    85
    Locație:
    Miercurea Ciuc
  7. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.874
    Locație:
    Bucharest
    Posibil Castrol.Ia cum spune Pintiliosul si stii ca n.ai treaba.Va complicati mai mult decat este nevoie.Respectati norma!Eu Castrol as folosi doar daca as cumpara dintr.o tara nebananiera.
     
    j.tibi apreciază asta.
  8. j.tibi

    j.tibi 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    85
    Locație:
    Miercurea Ciuc
  9. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.874
    Locație:
    Bucharest
  10. AdrianRomulus

    AdrianRomulus 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2020
    Mesaje:
    9
    Locație:
    Sibiu
    Inainte am avut 1.6 tdi luat de nou. Prima revizie am facut-o la 30.000 (la un an si 9 luni) asa cum scria in carte. Insa la urmatoarele revizii cei din reprezentanta mi-au recomandat sa fac schimbul de ulei anual, adica in loc de 30.000 sau 2 ani la 30.000 sau 1 an. Intotdeauna am schimbat toate filtrele chiar daca nu era trecut in carte(unele se schimbau din 2 in 2 revizii). Masina am vandut-o la 78.000 km fara probleme. La Scala am de gand sa-i fac schimbul anual, asta in conditiile in care fac in jur de 20.000 km, si am de gand sa schimb de fiecare data si filtrul de aer, filtrul de benzina nu stiu ce sa zic, banuiesc ca benzina e mai curata. Am mai avut si un I20 benzina la care am facut reviziile exact cum scria cartea, dar acolo nu m-am agitat fiind vorba de un motor aspirat.

    Apropo, ce tip de benzina utilizati frecvent? Ma refer si ce tip si de la ce benzinarie? Eu pana acum am bagat doar de 95, merita de 100 sau doar creste consumul? La celalalt motor aspirat nu simteam nici o diferenta la benzina de 98/100, doar consum mai mare. Ca benzinarii alimentez de la Petrom si de la Mol ca am 15 bani reducere de la Emag. Rompetrol nu mi s-a parut cine stie ce, nici macar la diesel.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Mai 2020
  11. j.tibi

    j.tibi 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    85
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Eu am alimentat până acum cea de 98 de la Petrom. Acum nici nu este foarte scumpă :)
     
  12. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    664
    Locație:
    Baia Mare
    AdrianRomulus
    Carburantii cu cifra octanica mai ridicate ar trebui sa ofere putere mai mare la un consum mai redus! Acum diferentele nu sunt extraordinare. Si pentru a le putea observa trebuie sa ai cam acelesi conditii de functionare (deplasare) ca sa poti face o comparatie. Dar sunt totusi sesizabile de le un plin la altul pentru aproximativ acelasi regim. Eu la un Logan 1600cmc am sesizat un consum mai scazut cu circa 0,2-0,3 litri la 100km. cu benzina Maxx Motion de la OMW fata de cea standard tot de la OMW. Acum alimentez cam 80% de la ROMPETROL si 20% OMW. Cauza principala sunt calitatea cafelelor, nu ale carburantilor. :)
     
    j.tibi apreciază asta.

Distribuie pagina asta