1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Revizii

Discuție în 'Skoda Rapid' creată de Rapid2014, 16 Iul 2016.

Taguri:
  1. GEO@347 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Mesaje:
    31
    Bună seara Adi din ce văd în poză reiese că mai ai 19 zile sau 10400km. întrebarea este următoarea la cîți km ai efectuat schimbul de ulei.
     
  2. Adi Sim

    Adi Sim Bronze Member

    Înscris:
    10 Sep 2014
    Mesaje:
    208
    Făcut inspecția. Verificat instalația electrica, bateria, panou de bord etc, lichidul de răcire, filtre aer, polen, presiune cauciucuri, suspensii, articulatii.
    Schimbat filtru de aer şi completat lichid răcire.
    Cost final 165 lei, din care filtru de aer 105 lei si antigel vreo 9-10 lei.

    Trimis de pe al meu Huawei Honor 6, folosind Tapatalk
     
  3. Adi Sim

    Adi Sim Bronze Member

    Înscris:
    10 Sep 2014
    Mesaje:
    208
    Mentionez, nu e revizie, ci inspecție, cu eventuale schimbari ale filtrelor etc.

    Trimis de pe al meu Huawei Honor 6, folosind Tapatalk
     
  4. redsquare

    redsquare Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    503
    Locație:
    Resita
    Mai mult decat rezonabil.
     
  5. Adi Sim

    Adi Sim Bronze Member

    Înscris:
    10 Sep 2014
    Mesaje:
    208
    Schimbat ulei (3,9 L), filtru = cost 446 lei.
    Ulei marca CASTROL EDGE PROFF LL 5w30 - pret 73 lei/L (ecotaxa inclusa).
    Filtru ulei - 74 lei.
     
    Moghli apreciază asta.
  6. Trasca Constantin Daniel 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2018
    Mesaje:
    7
    Buna ziua tuturor.
    Am nevoie de cateva lamuriri de la cei care detin un model Skoda Rapid 1.2TSI-105CP an fabricatie 2013 sau dupa...
    1. Am completat antigel G12(aprox.1ltr) si ulei(aprox.1ltr) de-a lungul celor aprox. 64mii km(in 4ani jumate) - a mai facut cineva treaba asta???
    2. Toate reviziile facute la ei(Avia Motors Constanta) - uleiul folosit de ei Castrol EDGE Professional Titanium FST Longlife III 5W30 - este cineva care a schimbat firma de ulei(de la acest model Castrol la Mobil, Total...) sau un ulei cu alt cod decat 5W30???
    3. Stie cineva daca este necesara schimbarea bujiilor(nu am nici o problema la pornire indiferent de temperatura de afara sau in timpul mersului) sau la cati km se face treaba asta???
    4. Cei de la reprezentanta mi-au spus ca antigelul nu se schimba/inlocuieste complet - o fi bine asa???
     
  7. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Salut si bine ai venit alaturi de noi.
    1. Este firesc ca in atata timp si nr. de km. sa completezi antigel. Nu pot sa spun acelasi lucru la ulei. Uleiul daca e full sintetic (fara lulei mineral) nu prea ar trebui sa necesite completare dacat daca mergi f. sportiv.
    2. Eu recomand sa treci pe Motul https://www.motul.com/ro/ro/lubricant . Motul la momentul de fata ofera uleiuri f. bune la preturi decente. este absolut necesar sa folosesti 5W30 cu specificatia 504.00. Si eu zic ca nu o sa-ti mai consume aproape deloc ulei.
    3. Bujiile se inlocuiesc la 30.000km. de obicei in reprezentante. Se poate circula cu ele pana se sesiseaza mici oscilatii la relantiu, dar nu recomand ptr. ca este posibil sa ai arderi incomplete si de aici ... deteriorezi uleiul din motor, murdaresti partea de admisie etc.
    4. E greu sa inlocuiesti chiar tot antigelul din sistem. Dar o data la 2 ani este recomandata inlocuirea acestuia chiar si numai partial. Important e sa folosesti G12 Plus.
    Pentru ajutor ai o poza:

    Skoda rapid.JPG
     
    Adi Sim și Trasca Constantin Daniel apreciază asta.
  8. Trasca Constantin Daniel 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2018
    Mesaje:
    7
    Nu cita ultimul mesaj postat!
    Multumesc foarte mult pentru raspunsul prompt si clar!
    Intr-adevar eu conduc mult mai sportiv decat sotia :)...chiar daca sunt acasa aprox.6-7luni/an, cand prind masina schimb treptele de viteza undeva la 3000rpm...pe cand sotia la maxim 2500rpm schimba :):)
    Pe bidonul de ulei care a mai ramas de la ultima revizie nu zice ca este full sintetic - deci trec pe MOTUL;
    In cazul bujiilor am observat mici oscilatii(max.+/-50rpm) la relanti...ciudat este ca cei de la reprezentanta nu mi-au zis nimic de schimbatul bujiilor.
    Antigelul...inca arata "curat" culoarea roz...

    O alta chestie: ce parere ai despre folosirea macar o data pe an al aditivilor/tratamentului DURALUBE(atat cel pentru uleiul motorului(cand se face schimbul de uleiul se adauga) cat si cel ptr injectoare/combustibil-la un plin de rezervor se adauga)
    https://www.emag.ro/aditiv-ulei-mot...ge=1&X-Search-Position=1&X-Search-Action=view
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Ian 2018
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Personal nu sunt pentru folosirea tratamentelor si/sau aditivilor. Asta nu inseamna neaparat ca nu ar fi buni! Daca motorul ar avea nevoie de asa ceva cu siguranta producatorul ar recomanda folosirea lor in mod explicit.
     
  10. danpaulovici

    danpaulovici 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2017
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Brasov
    Apropo de antigel. A mea are parcursi 3500km din mai 2017, cand a sosit. Observ nivelul antigelului cam 10mm sub marcajul minim. Nu m-am uitat la nivel atunci cand am luat-o dar banuiesc ca e prea mic rulajul pt a "disparea" antigel atat de curand. Cunoasteti situatii asemanatoare?
     
  11. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Trebuie sa-l completezi la nivel. Si fa semn pe vas pana unde ai completat si urmareste daca scade. daca se pierde asa repede e clar ca undeva se pierde etanseitatea la instalatia de racire si trebuie identificata problema si remediata.
     
  12. Adi Sim

    Adi Sim Bronze Member

    Înscris:
    10 Sep 2014
    Mesaje:
    208
    Si eu am completat de 3-4 ori de cand am masina (nov.2014), cu cca 42 mii km parcursi. Am completat de fiecare data putin (era cu cca 1-2 mm sub nivelul minim).
    Observ ca e o chestie generala.
    Daca vreunul constata vreo neetanseitate, sa dea un semn pe forum.
    Multumesc.
    Legat de schimbatul bujiilor, preiau de pe un site dedicat reviiziilor Skoda:
    "Pentru auto cu motoare pe benzina (1.2MPI,1.2TSI, 1.4MPI, 1.4TSI, 1.6MPI ) costul pentru revizia de 60.000km contine, pe langa ulei motor si toate filtrele, si inlocuirea bujiilor, conform specificatii fabricant."
     
    Trasca Constantin Daniel apreciază asta.
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Adi Sim
    Intre nivelul mediu si minim al jojei este o diferenta de cel putin 300 ml. Iat tu ai spus sub minim cu 1-2 mm. Cam neglijent si destul de grav daca ai ajuns sub minim cu nivelul uleiului!
    Nu ne-ai spus ce tip de ulei ai in motor? Daca este ulei cu continut de ulei mineral, absolut firesc consumul tau de ulei si poate esti si un sofer care urca des turatiile motorului la valori maxime. Sunt amanunte extrem de importante! ;) Sa nu-mi spui ca nu sti ce-ti baga in motor ca atunci discutia nu-si mai are rostul.
    Legat de bujiİ. Uzura acestora este determinata de mai multi factori. Doi factori importanti sunt desele porniri (nu e totuna daca in 100km. rulati pornesti masina de 20 de ori sau 1 data) si turatiile in care este expolatat motorul (un pensionar fata de un tanar nelinistit). De aici 30.000 km. ptr. conditiile din tara noastra (se ruleaza mult distante scurte) sunt acoperiti cu succes de o functionare corecta. Pentru ca bujiile pot functiona chiar daca nu o fac in parametri!
    Vizavi de RECOMANDARILE PRODUCATORULUI SKODA (si nu numai!) pe motorul de la masina mea pompa de ulei este actionata prin curea in baia de ulei. Mentiunile producatorului ptr. aceasta curea sunt: NU NECESITA INTRETINERE. Daca cureaua de distributie este data ca si consumabila la 210.000km. cum se face ca cea de la pompa de ulei nu are limita de functionare stiind faptul ca uleiul deterioreaza cauciucul mai ales in conditii de temperaturi ridicate. Oare producatorul ce doreste cand face afirmatii de genul asta? Exemplele pot continua. Suntem doar PIATA DE CONSUM ptr. acesta. Am ajuns in situatia in care trebuie sa ne purtam de grija singuri, daca nu vrem ca cineva sa-si bata joc de banii nostri. Asta bineinteles daca si dorim sa intelegem aceste detaliİ care ne afecteaza.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Ian 2018
    Trasca Constantin Daniel apreciază asta.
  14. Trasca Constantin Daniel 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2018
    Mesaje:
    7
    Salutare din nou.
    Multumesc ptr detaliile din poza respectiva...recunosc programul respectiv(l-am folosit cand aveam Opel Vectra C facelift) - poti te rog sa-mi spui cum se numeste si unde il gasesc???
     
  15. Adi Sim

    Adi Sim Bronze Member

    Înscris:
    10 Sep 2014
    Mesaje:
    208
    @Pintiliosul Eu vb. de antigel, nu de ulei.
    Uleiul l-am schimbat, am si mentionat de care este.
     
  16. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Trasca Constantin Daniel
    AUTODATA este programul si folosesc ver. 3.45

    Adi Sim
    La antigel lucrurile stau cu totul altfel :) Scuzele de rigoare ptr. interpretarea gresita.
    Antigelul poate sa scada putin si in aproape 4 ani in cazul tau daca ai completat max 500 ml. in total, nu e nimic ingrijorator. Daca e mai mult de atat ar trebui aruncat o privire la pompa de apa daca nu cumva se prelinge si se evapora (raman urme totusi) si racordurile de la radiator, motor. Daca se pierde f. putin acesta nu lasa urme umede deoarece se evapora de la caldura. In schimb se vad pete pe care se aseaza praful mai bine.
     
    Adi Sim apreciază asta.
  17. redsquare

    redsquare Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    503
    Locație:
    Resita
    M-a anuntat si pe mine in bord ca trebuie sa fac inspectia tehnica la 1 an distanta de la prima revizie care am facut-o la aproape 2 ani de la cumpararea masinii (la sfarsitul lui aprilie 2015 am cumparat masina iar in 25 ianuarie 2017 am fost la prima verificare dupa ce mi a aparut in bord si am schimbat ulei, filtru de ulei, filtru de praf si polen).
    Am sunat la reprezentanta si mi-a spus ca trebuie schimbat lichidul de frana la sfarsitul lui aprilie dar il schimba acum la inspectia asta. Pret total inspectie pana in maxim 350 de lei.
    Totusi e extrem de curios ca nu am schimbat inca niciodata filtrul de aer si mi se pare mult prea devreme sa schimb lichidul de frana dupa aproape 3 ani si 26.000 de km la bord.
    Am programul flexibil de revizii.
     
  18. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Filtrul de aer trebuie inlocuit la fiecare 15.000 km. ptr. conditiile din tara Romania.
    Lichidul de frana este recomandat sa fie inlocuit la 2 ani. Personal nu sunt deacord cu asta deoarece in functie de cat de mult sunt solicitate franele acesta se poate deteriora in 6 luni sau poate fi excelent si dupa 3 ani. Pentru asta sunt testerele cu care se verifica umiditatea din acesta: http://www.diagnoze4u.ro/cumpara/te...e-frana-cu-5-leduri-prezenta-diagnoza-7276019
    [​IMG]
     
    Adi Sim și redsquare apreciază asta.
  19. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Filtrul de aer se schimba in functie de starea lui si de mediul in care este folosita masina. Daca mergi pe camp cu ea, prin praf, il poti schimba si la 2500 km. Daca mergi doar pe autostrazi curate sau in zona cu clima ploioasa , deci cu praf putin in aer il poti schimba si la 20.000 km. Totusi, fiind ieftin il poti schimba la revizia anuala ( cand schimbi uleiul ) sau la un an si jumatate daca ti-au pus ulei "long life " ( despre care eu nu cred ca este asa grozav cum il promoveaza producatorii ).
    Legat de nivelul de antigel, conteaza cat de fierbinte este motorul in utilizare si cat de fin este reglat termostatul . In busonul vasului de expansiune exista o supapa care se activeaza atunci cand presiunea formata de dilatarea la cald a antigelului depaseste anumite valori care pot duce la fisurarea circuitului sau a radiatoarelor . Odata cu deschiderea supapei pentru eliberarea presiunii , se pierde si antigel sub forma de vapori . Daca termostatul este facut sa deschida la peste 90 de grade si masina este folosita strict in orase aglomerate , unde motorul merge dar racirea nu se face , supapa aia se deschide mai des si se pierd mai multi vapori de lichid de racire . In timp , aceste pierderi minore se cumuleaza si apare scaderea nivelului sub indicator. Se completeaza si este OK .
     
    Adi Sim apreciază asta.
  20. Adi Sim

    Adi Sim Bronze Member

    Înscris:
    10 Sep 2014
    Mesaje:
    208
    @redsquare Si mie mi se pare putin fortat sa iti schimbe lichidul de frana atat de repede.
    Ca sugestie, schimba-ti tu filtrul de aer.
    Au niste preturi exagerate....
     

Distribuie pagina asta