1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Retrofit faruri Xenon + LED DRL Octavia 3 / AFS

Discuție în 'Alte modificari' creată de Dumitru Sabin, 2 Ian 2020.

  1. Dumitru Sabin

    Dumitru Sabin 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2019
    Mesaje:
    112
    Salut!

    Dupa cum am anuntat intr-o postare anterioara au sosit toate elementele necesare retrofitului farurilor Xenon.

    Aveti nevoie de urmatoarele:

    1. Faruri Xenon cu LED drl - dreapta 5E1941016B / stanga 5E1941015B
    2.Calculator Xenon (8K0941597E sau 8K0941597B) - 2
    3.Calculator LED DRL 4g0907697d - 2
    4. Calculator far AFS 1T0941329B - 2
    5. Cablaj Xenon (convertit de la halogen) + cablaj AFS (cablajul este pt BCM mid)
    6. Calculator AFS 7p6907357A (ulterior va fi updatat la 7p6907357D prin update firmware si parametrizat pentru octavia 3 Combi) - 1
    7. Senzor pozitie (pentru Combi nu exista decat un senzor - pe spate) 5Q0512521E (este made in romania) - 1

    8. capac plastic (in locul vechiului reglaj de faruri la interior) 5E0858129 9B9 - 1
    9. suruburi si piulite pentru prinderea senzorului de pozitie N10653601 - 1 / N10569501 - 2
    10. prinderi pt calculator AFS - N91158501 - 2
    11. N10701201 - suruburi pt prinderea calculatoarelor de far - 18
    12. Varnis cauciuc pentru mufa senzorului de pozitie 1J0906102 - 1
    13. becuri D3S - eu am luat Osram OEM - 2

    Si acum preturile aproximative - pana am adunat tot a durat aprox 2 luni si am mai uitat din ele :

    Cablaj Xenon + AFS - 100 eur transport inclus (Venom78 - drive2.ru)
    calculator AFS -250 lei (OLX)
    becuri Osram originale OEM (OLX) - 150 lei.buc
    Farurile cu tot cu calculatoare - aprox 900 lei/buc (cu calculatoare achizitionate pe pe drive2.ru si de pe olx din romania)
    Senzor pozitie - 100 lei (drive2.ru)
    materiale marunte - suruburi etc (250 lei)

    Se mai adauga reglajul farurilor...probabil 200-250 lei nu stiu exact

    Urmeaza sa le montez apoi sa le codez. Voi posta ulterior codarile. Acest retrofit se va face pastrand actualul BCM MID (momentan nu voi face upgrade la BCM high)
     
  2. Dumitru Sabin

    Dumitru Sabin 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2019
    Mesaje:
    112
    Salut.
    AM lucrat printre picaturi in ultimele 3 zile la retrofitul pentru xenon. De la inceput pot spune ca nimic nu a mers din prima...

    Pentru a trage cablajul de la faruri spre interior a trebuit sa scot plasticele de sub parbriz. Pentru a face acest lucru trebuie sa scoatem stergatoarele. Am omis acest lucru si nu am avut extractor...norocul ca am un service foarte aproape si am imprumutat unul.

    Pentru a duce firele spre interior trebuie sa scoatem bateria. Am crezut ca greul a trecut insa abia atunci incepea partea nasoala. Introducerea pinilor in panoul de sigurante...dupa 3 filme vizionate pe youtube (degeaba) si 3 ore pierdute am reusit intr-un final. E drept ca operatiunea s-a efectuat afara. Apoi am conectat calculatorul AFS si am verificat codarea acestuia. Calculatorul provenea de pe Golf si a trebuit reparametrizat pentru Octavia si codat.

    A doua zi m-am ocupat de firele pentru senzorul de pozitie si de instalarea senzorului. Demontat plastice de pe partea stanga, roata stanga spate si protectie aripa. Aceasta operatiune am facut-o in interior a trebuit sa golesc garajul (care era ocupat cu o gramada de alte nebunii). Senzorul are o pozitie destul de nasoala insa am reusit instalarea lui. Am tras firele, apoi verificat daca acesta comunica cu calculatorul (totul OK).

    Am trecut apoi la faruri (demontat bara, scos faruri halogen, instalat faruri xenon). In tot procesul asta am uitat sa introduc sigurantele pentru calculatoarele AFS din faruri...m-am conectat la modulul 55 si ce sa vezi eroare... timp de 1 ora m-am chinut sa aflu ce are...ma gandeam sa desfac si cablajul pe bucati si tocmai cand eram gata sa fac asta m-am uitat la panoul de sigurante si am vazut locurile goale. Am introdus sigurantele si ca sa vezi...au fost recunoscute.

    M-am apucat de adaptarile necesare pentru functionarea farurilor Bixenon pe MID BCM. Dupa zile intregi de citit pe forumuri m-am gandit ca va fi foarte usor si va merge din prima... nu a fost asa.

    Din cate am constatat fiecare BCM (model) are particularitatile sale. Desi aveam lista de adptari clare si persoanele care mi le-au dat mi-au confirmat ca functioneaza....uite ca la mine nu mergeau. (problema pentru faza scurta/faza lunga) In ce consta defectul:

    Porneam masina, aprindeam farurile si timp de 8 secunde clipeau de parca era pom de craciun - faza scurta cand stanga cand dreapta... am verificat adaptarile de 3 ori...degeaba. Am renuntat sa caut raspuns si am trecut la codarea benzii LED si a luminilor de pozitie.

    Acolo nu am intampinat dificultati - aveam cablajul facut si conectat pe canalele originale din BCM. A mers perfect.

    Ultima parte codarea modulului AFS. Erori cat cuprinde incorrectly coded etc. Am apelat la Mikhail VagSerp, desi in Rusia era o ora tarzie si acesta a acceptat sa ma ajute. Update firmware modul AFS, parametrizat pentru Octavia si codat pentru Combi.

    Victorieee...au inceput sa se miste lentilele :)) - mers repede la un amic care are un service si reglat farurile. Totul bine, plec de la el si dupa 5m parcursi se stinge farul drept.

    Ajung acasa si ma apuc de scris mesaje (colegilor din Rusia) - fiecare cu cate o parere (ba ca la BCM-ul meu nu merge, sa adaug un releu, sa verific codarile.....obosisem) intr-un final vine raspunsul (cu lumina oprita sa pornesc motorul apoi sa aprind farurile) - eram pe drumul cel bun clipeau 8 secunde dar macar nu se mai stingeau dupa.

    Am mai stat 2 ore pe net cautand solutii si am gasit o adaptare alternativa pe care initial nu am observat-o. Eram rupt si nu am mai incercat atunci.

    Astazi am modificat rubricile respective si....GATA!!! Totul functioneaza ca "de fabrica". Voi atasa poze din timpul montajului si lista cu adaptari peste cateva ore.

    Codari:

    in bloc 17, codam
    [LN] _Dynamic cornering lighting: [VN] _yes


    in bloc 09, codam
    [LO] _Erweiterte_Fernlichtsteuerung: [VO] _AFS, BCM-Fernlicht


    Apoi trecem la adaptarile blocului 09.


    Faza scurta (6ABL LC5, 7ABL RB1)

    1 — 6 LED Lichtmodul
    2 — 36 (l), 40 (d)
    3 — 1A (l), 1B (d)
    4 — Abblendlicht Links / Rechts (
    dipped beam) 5 — Lichthupe Generell
    6 — 127
    7 — Allwaus
    8 — Coming Home oder Leaving Home active
    9 — Not
    10 — 100
    11 — maximize
    12 — Not
    13 — Not
    14 — 0
    15 — minimize
    16 — Not
    17 — Not
    18 — 0
    19 — maximize

    Faza lunga (8FL LB39, 9FL RB2)

    1 — 6 LED Lichtmodul
    2 — 37 (l), 41 (d)
    3 — 1C (l), 1D (d)
    4 — Fernlicht Left / rechts high beam (to shine with the left / right headlight)
    5 — Lichthupe Generell (blinking of a high beam )
    6 — 127
    7 — Allwaus
    8 — Not
    9 — Not
    10 — 0
    11 — maximize
    12 — Not
    13 — Not
    14 — 0
    15 — maximize
    16 — Not
    17 — Not
    18 — 0
    19 — maximize

    Pentru LED DRL si luminile de pozitie modificam:

    Leuchte2SL VLB10 and Leuchte3SL VRB21. Dimensions in Leuchte16BLK SLB35BLK SL KC9 and Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3

    Am atasat pozele pentru pozitii si LED
     
  3. Dumitru Sabin

    Dumitru Sabin 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2019
    Mesaje:
    112
    Acum ca totul este ok urmeaza partea cu spalatoarele de faruri.

    Am.achizitionat toate componentele necesare. Zilele urmatoare voi afisa lista.

    Totodata voi prezenta cele 2 modalitati de conectare. Fie prin intermediul unui releu (daca se foloseste bcm.mid, fie legat direct la bcm (pt bcm high)

    In 3 saptamani imi soseste din Rusia un BCM High 5Q0937086BR codat pt octavia 3 combi de catre Mikhail (VagSerp)care are si lumina ambientala.

    Pret BCM nou, codat, cu inlaturare component protection, transport Ro - 220 EUR.

    Pretul include si adaptarile pe masina.

    Drept urmare voi modifica instalatia de xenon pt bcm high ca totul sa functioneze "nativ".

    Dar prezint si varianta pt bcm mid in cazul in care cineva doreste sa faca acest retrofit.
     
  4. Dumitru Sabin

    Dumitru Sabin 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2019
    Mesaje:
    112
    salutare

    bcm inlocuit cu succes. Momentan pe masina se afla bcm high 5q0937086BR - procesul de inlocuire ( cu repinning pt faza lunga XENON, si adaugare PIN spalatoare faruri) a durat aprox 5 ore. 1 ora a durat inlocuirea efectiva si restul de 4 ore au fost scoaterea protectiei componentelor, codarea cheilor, toate adaptarile posibile, si apoi la final iar scoaterea protectiei componentelor (ceva nu a mers bine din prima). Greu...dar am reusit. Desi amicul meu rus este in spital (este un tip f ambitios) nu s-a lasat pana nu a terminat procedura. O echipa de 2 persoane care au codat activ, eu care m-am ocupat de inlocuire si un alt amic rus care m-a mai sfatuit pe alocuri.

    Urmeaza spalatoarele de faruri. Marti imi sosesc ultimele 2 piese apoi ma apuc de treaba.

    O singura mentiune - nu imi mai apare meniul de personalizare pe bord - parerile sunt impartite: fie adaptare gresita in bcm
    fie bordul este mai vechi decat BCM-ul si nu mai este compatibil. Se studiaza problema

    Toate cele bune!
     
  5. Dumitru Sabin

    Dumitru Sabin 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2019
    Mesaje:
    112
    Pentru retrofit spalatoare faruri avem nevoie de urmatoarele:

    duze spalatoare faruri: 5E0955965 - 1
    5E0955966 - 1
    capace (pt bara normala) - la RS sunt alte coduri: 5E0955109GRU - 1
    5E0955110GRU - 1
    rezervor (cu spatiu pt 2 pompe si capacitate marita) - 5Q0955453R - 1
    pompa spalatoare faruri: 6r0955681 - 1
    cleme prindere furtun spalatoare - 1J0955846 (teoretic 8 buc) practic eu am utilizat 4
    furtun spalatoare (vine un set complet gata mufat) - 5E0955970 - 1
    conector pentru pompa - 1J0973722A
    pini pentru conector: N90684405 - 2 (sunt identici cu pinii pentru sigurante)
    O-ring pentru pompa (eu am luat vasul din dezmembrari si l-a avut - nu stiu codul separat pentru piesa)
    Pentru cei care nu vor sa inlocuiasca BCM (mid sau low) - releu Regtime 2 - https://www.12vi.ru/766/894/6385.htmlu am cod...

    Bara cu gauri pentru spalatoare (neaparat)! Nu am cod...fiecare cauta bara care sa corespunda nevoilor sale...cu senzori/fara, cu PLA/fara


    Am incercat impreuna cu Al Bundy sa gaurim bara, in teorie se putea face dar in practica este exclus. Solutia optima: inlocuirea.

    Pentru orice alte informatii: PM

    Si, rezultatul final:
     
  6. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.257
    Locație:
    Bucuresti
    Oricat ai incerca, decuparea barii dupa forma capacului (care este la nivel cu bara) nu iese ca din fabrica.
    LA octavia 2 FL este alta treaba, capacul este peste bara si poti decupa.
     
  7. Dumitru Sabin

    Dumitru Sabin 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2019
    Mesaje:
    112
    Mai era o varianta, stii ca ne.am dat seama dupa. Sa lasam capacele pe deasupra. Am gasit ieri pe drive2.ru unul care le.a facut asa
     
  8. Dumitru Sabin

    Dumitru Sabin 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2019
    Mesaje:
    112
  9. BogdanBgd

    BogdanBgd 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2013
    Mesaje:
    27
    Locație:
    Ploiesti
    A iesit frumos, ca din fabrica! :)
     

Distribuie pagina asta