1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Reglare Frana De Mana Skoda Octavia 1

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de marcel89, 23 Iul 2010.

  1. marcel89 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2008
    Mesaje:
    30
    Locație:
    Ploiesti
    Buna ziua, numele meu este Marcel, si astazi am realizat o isprava de care sunt tare mandru. Sa va lamuresc: am strans frana de mana, din habitaclu, si sunt tare multumit de cum au decurs lucrurile. Am tot cautat pe net cum se face, dar nimic, si atunci am luat initiativa, si cu mult calm, am inceput sa o "repar eu", afland in prealabil ca frana de mana se strange/slabeste din habitaclu (nu pe sub masina cum era la vechea dacie) sau direct prin tamburul spate pe o gaurica. Sa va explic in cativa pasi, cu poze cu tot, ca mam dotat special pentru necunoscatori:
    1. Se deschid geaumurile/usile pentru aerisire, pentru ca o sa fie foarte cald
    2. Se dau scaunele din fata la maxim inainte
    3. Partea stanga de plastic din coloana cotierei, se trage de ea in lateral stanga, iese foarte usor, fara surubelnita
    4. Se deschide capacul scrumierei
    5. Se scoate scrumiera afara
    6. Se trage de partea dreapta de plastic din coloana care sustine cotiera, culisand-o inspre dreapta, la fel iese foarte usor fara surubelnita
    7. Pe partea stanga a coloanei cotierei, se afla un surub de 13, care se desface, astfel cotiera este inlaturata pentru acces usor
    8. Acum sa fiti atenti: se baga o surubelnita subtire in partea de jos unde se deschide scrumiera, dar ATENTIE MARE, capacul scrumierei sa fie intredeschis si in acelasi timp se trage de partea fixa a scrumirei in sus, usor
    9. Consola este prinsa cu 2 suruburi cu cap torx (nu stiu marimea, ca eu le-am luat dintr-o trusa unde erau amestecate), si se desfac
    10. Pentru scoaterea consolei, se trage in sus de partea din fata, apoi se ridica din spate si se scoate de pe manerul franei de mana
    11. Cand se scoate consola, ATENTIE MARE, nu trageti tare pentru ca trebuie scoasa mufa care alimenteaza bricheta
    12. In sfarsit ajungeti la piulita care se insurubeaza/desurubeaza pentru strangerea/slabirea franei de mana
    Operatiunea se executa in sens invers operatiunii de desfacere a plasticelor, fara a se uita sa se cupleze mufa pentru bricheta. Spor la treaba, si sper ca este de folos minim unuia dintre voi, ca am pus suflet sa intelegeti ceva si sa nu rupeti nimic. Numai bine
    http://img530.imageshack.us/img530/8113/dscf2210.jpg
    http://img130.imageshack.us/img130/1530/dscf2232sr.jpg
    http://img213.imageshack.us/img213/4941/dscf2211.jpg
    http://img514.imageshack.us/img514/5875/dscf2213f.jpg
    http://img801.imageshack.us/img801/9711/dscf2214.jpg
    http://img237.imageshack.us/img237/1384/dscf2215.jpg
    http://img205.imageshack.us/img205/3748/dscf2216h.jpg
    http://img441.imageshack.us/img441/962/dscf2217v.jpg
    http://img718.imageshack.us/img718/6462/dscf2218s.jpg
    http://img691.imageshack.us/img691/6443/dscf2219u.jpg
    http://img541.imageshack.us/img541/8814/dscf2220j.jpg
    http://img205.imageshack.us/img205/6848/dscf2221x.jpg
    http://img638.imageshack.us/img638/4171/dscf2222z.jpg
    http://img213.imageshack.us/img213/5211/dscf2223.jpg
    http://img840.imageshack.us/img840/230/dscf2224.jpg
    http://img46.imageshack.us/img46/8382/dscf2225a.jpg
    http://img715.imageshack.us/img715/1467/dscf2226t.jpg
    http://img185.imageshack.us/img185/3056/dscf2227g.jpg
    http://img204.imageshack.us/img204/1492/dscf2228p.jpg
    http://img225.imageshack.us/img225/7347/dscf2229c.jpg
    http://img44.imageshack.us/img44/9958/dscf2230n.jpg
    http://img689.imageshack.us/img689/5585/dscf2231e.jpg
     
    CataMCM apreciază asta.
  2. gabry_SKODA_fun 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2010
    Mesaje:
    1
    O opinie

    Salut! Sunt nou in acest club dar totusi pot sa-mi spun parerea despre ce ne-ai povestit. Daca ai frane pe spate pe tamburi pot spune ca:
    Daca ai strans frana de mana doar ca sa o simti tu mai tare cand tragi de ea bravo tie ca ai facut-o singur.
    Daca ai stans frana de mana pentru a face un reglaj la saboti si frana de mana sa tina foarte bine cat mai jos nu ai procedat cum trebuie. Pentru a regla distanta dintre saboti si tambur(dupa ce se mai tocesc sabotii) trebuie sa umbli in primul rand la distanta dintre ele prin deplasarea dintilor sabotilor pentru a avea frane(de mana si de picior) cat mai bune pe spate. Ori acest lucru se face strict umbland la rotile spate. Eu asa am procedat mereu la vechea mea dacie super nova si rezultatul este foarte bun. Niciodata nu am umblat la cablul franei de mana. Pentru un necunoscator, categoric daca un mecanic vrea sa-l fraiereasca, spunandu-i ca i-a reglat frana de mana, o poate face strangand cablul, insa astfel nu se obtine mai nimic.
    Mentionez in final ca nu stiu inca cum este construita Skoda, insa din experientele anterioare astfel as proceda eu. In plus, nu stiu cum se procedeaza in cazul franelor pe spate pe disc si placute de frana. Eu am o Octavia Tour 1,9 TDI, 101 CP cu frane pe disc atat pe fata cat si pe spate. Si abia astept sa vad care-i tactica.
    Succes si drumuri cat mai line pentru tine si toti "SKODARII" din club!!!
     
  3. marcel89 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2008
    Mesaje:
    30
    Locație:
    Ploiesti
    Eu mi-am facut cont si pe un alt site Skoda, deoarece traficul este spre 0 pe acest forum. Am postat pas cu pas strangerea cablului franei de mana din habitaclu. Eu am tamburi pe spate, si are un sistem de autoreglaj in functie de tocirea sabotilor. Frana de mana am strans-o nitel, deoarece tinea sus, cam 9 dinti, si frana de serviciu era cam moale, iar dupa strangere tine cam la 4 dinti, fara sa atinga tamburul de saboti (am ridicat-o pe cric, si am invartit sabotul). Aceasta solutie nu este de viitor, ci de mantuiala sau mai bine zis pentru a mai trage de timp, pana la inlocuirea sabotilor de frana. In acest moment, sabotii nu scartaie de tambur ca fiind uzati, dar nici mult nu cred ca mai au (primul semn ar fi slabirea franei de mana). Asa ca, mai trag nitel de ei, nu au fost schimbati niciodata in cei 123.000 km. Oricum, cred ca in momentul cand va fi sa schimb sabotii, mai pun ceva si iau de la dezmembrari discuri si placute de frana, dar ramane de vazut. Numai bine, si drumuri libere fara castraveti
     
  4. vall09

    vall09 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2011
    Mesaje:
    1
    salut.. sunt nou pe acest forum.. voiam sa va intreb dak este posibila schimbarea franelor de pe spate de la saboti la discuri cu placute..nu prea am incredere in franele pe saboti... va multumesc
     
  5. Doragon

    Doragon Skoda Expert

    Înscris:
    21 Iul 2009
    Mesaje:
    1.334
    Locație:
    bucuresti
    depinde daca ai urechide de prindere pe punte
     

Distribuie pagina asta