1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Profile de iarna , pilotaj de iarna

Discuție în 'Cauciucuri / Roti' creată de JurasikMan, 23 Oct 2016.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Cam pustiu pe aria aceasta , asa ca vom face niste valuri .
    Intrucat vine "alba " si cand spun asta nu ma refer la Jesica Alba ...ci la iarna , multi va cumparati anvelope dedicate . Cei mai numerosi useri au deja habar despre cum stau lucrurile , dar sunt si mai putin priceputi si pentru ei scriu acest post .

    Incep cu inceputul :
    Iarna nu-i ca vara . Din pacate , putem sa intram mai adanc in problema si sa afirmam ca iarna are 1000 de fete . Iarna are multe aspecte , o plaja larga de temperaturi si conditii , de la -30 pana la + 15, fleasca , zapada afanata inalta , zapada batatorita , polei , carosabil mixt ( in 200 de metri poti sa dai de 50 cm de zapada viscolita , polei, fleasca si carosabil uscat ) si atunci , producatorii de anvelope sunt depasiti .
    Asa ajungem la a doua axioma :
    Nu exista anvelopa buna pentru toate aceste conditii. Asta trebuie sa inteleaga "pilotul " de Skoda . El trebuie sa priceapa capacitatile masinii ( garda la sol , greutate, etc ) , particularitatile drumului ( inclinatie , acoperire , portiuni de umbra amestecate cu portiuni cu soare - care duc la aparitia poleiului , si aici intram pe "taramul" profilelor cu inca o regula universal valabila :
    Nu exista profil bun la toate . Profilele anvelopelor sunt foarte specifice si se adreseaza unor anume tipuri de carosabil . Unele sunt bune pentru viteza pe autostrada , in conditii de iarna ( frig ) , dar pe carosabil curat . De obicei acestea sunt compacte si au canale longitudinale iar blocurile sunt in linie - cam ca Goodyear Eagle Vector 2+ . De obicei isi fac treaba bine , dar isi arata limitarile cand iesim de pe carosabil curatat si ne deplasam pe carosabil acoperit cu multa zapada. Atunci nu mai sunt bune de nimic . Altele sunt "dedicate " deplasarii in conditii de frig si multa umezeala. Acestea au canale oblice cam ca Goodyear Vector 4 . Mai avem unele cu blocuri mai aerisite , cu spatii largi intre ele , adaptate mersului pe zapada / zapada tasata , fiind gandite sa se agate cu marginea blocurilor , nu numai cu spatiul striat al acestora cam ca Goodyear Vector 3 .

    Cum trebuie sa arate o anvelopa de iarna ? In primul rand trebuie sa fie plina de zapada la rularea pe gheata / zapada / zapada tasata . Asta arata ca retine zapada in striatiile blocurilor. Cel mai aderent material la zapada este zapada insasi . Daca mergeti mult in orase mari , aveti nevoie de anvelope cu profil rar . Zapada tasata dintre blocuri ( locuinte ) incarca repede spatiile dintre blocuri ( si fac ca guma voastra sa devina ca una de vara , daca nu are blocuri proeminente si rare , pentru a "descarca" la turatie zapada dintre blocurile anvelopei . Dara faceti naveta pe autostrada curata , atunci merg si niste anvelope de iarna compacte , sau chiar unele All season ...dar daca va prinde o ninsoare puternica sunteti in curul gol.
    Ce marci cumparam ?
    Aici este iinterpretabil . Sa ne gandim adanc . Iarna ,in mare parte din Romania, tine cu adevarat maxim o luna . Nu ma refer la zonele de munte , aici avem mai multa zapada ...dar si stim sa gestionam situatiile mai bine . Cat tine o anvelopa ? Dupa 6 ani ...o guma de iarna este varza , indiferent de producator . Se poate si mai repede , daca este depozitata necorespunzator vara . Daca mergem mult pe perioada de iarna , merita sa investim in ceva de firma. Daca facem 5000 km toata iarna , stricam orzul pe gaste . Multe anvelope de iarna de firma sunt scumpe pentru ca au caracteristici speciale. Sunt facute pentru viteze mari ....dar iarna mergem cu viteze mari ? Nu prea . Merita sa cumparam guma cu indice de viteza pentru 210 km/h ? Nu prea .
    Deasemenea , pretul este si iin functie de indicele de incarcare . Daca il calculam , vedem ca nu avem nevoie de indici prea ridicati , pentru ca Skodele nu sunt masini foarte grele , cu excepta Superbului Combi 4x4 , merg si indici ma decenti .
    Mici " tips" -uri :
    - cantariti anvelopepe cand le cumparati . Nu acceptati diferente prea mari .
    - rotiti anvelopele de la o iarna la alta , schimbandu-le de pe spate pe fata si invers . Este important pentru sistemele inteligente de pe masina sa lucreze cu gume cu profil apropiat ca si uzura .
    - cand aveti ocazia , jucati-va cu masina pe zapada ( in conditi de siguranta ) , in spatii unde este loc mult si puteti testa reactia masinii si capacitatea voastra de a reactiona corect la pierderea aderentei .
    - nu virati la franarile de urgenta . O roata oblica pe drectia de "alunecare " nu mai beneficiaza de ABS sau de controlul stabilitatii .
    - invatati sa faceti balans. Cand ramaneti suspendati , doar balansul facut corect va mai scoate din necaz.
     
    mihai05, mircea floricel și ekoly apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta