1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme pornire Fabia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de oana-zeno, 3 Mai 2008.

  1. Ciprian MF 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iul 2019
    Mesaje:
    8
    NU cita ultimul mesaj!
    Ms mult. O sa incerc
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Iul 2019
  2. geo80 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2019
    Mesaje:
    4
    Buna ziua ,am o skoda fabia 1.4 16V 2005 pe benzina . De cateva luni pornea de la a 2-3 cheie , apoi pornea din ce in ce mai greu .In ultimul timp dadeam la cheie de 20-30 de ori pana pornea Dupa ce se incalzea motorul ,pornea din prima .Am schimbat filtrul si pompa de benzina ,senzorul de aer si egr-ul. Egr-ul l-am schimtat caci imi dadea eroare pe tester ( p0401 ) Toate piesele le-am schimbat la sfatul mecanicului .Am dus masina la mecanic si a segmentat motorul , a gasit si un tachet blocat . A crezut ca a rezolvat problema insa masina tot porneste greu . Un sfat va rog
     
  3. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Vezi mai sus ce am scris, senzor turatie motor l-ai verificat?
     
  4. Ionutemi 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2019
    Mesaje:
    7
    Bună ziua, poate puteți sa ma ajutați și pe mine, am o problema de mai bine de 6 luni și nu găsesc răspuns. Am o Skoda fabia 1 din 2006, 51 KW, 1.4 Tdi, problema este ca nu pornește câteodată, bateria este foarte bună, am schimbat senzorul de turație, releu de pornire, pompa de motorina din spate, nu contează rece cald ea nu pornește, o lași o anumita perioada linistita și pornește perfect, nu mai face probleme o zi doua și același problema. (menționez ca apare pe tester : bobina releu incandestenta circuit deschis/ circuit la masa). Mulțumesc frumos.
     
  5. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    @geo80
    Din pacate esti victima aceleaisi maniere de reparatii dupa ureche. Daca tot ti-a segmentat motorul mergi te rog inapoi la mecanic sa-ti faca un test de compresie, e posibil ca problema sa fie de la curea/lant distributie. Schimba senzorul de temperatura, nu e scump si in general astfel de probleme vin de la el, tie iti face probleme in regimul Warmup Enrichment unde senzorii cu autoritate sunt senzorul lichid racire si senzor aer. Cei doi senzori fac parte din categoria celor pe care ECU ii substituie, cel de aer cu cel de pe clapeta de acceleratie iar cel de temperatura cu un algoritm stocat in imaginea ECU, nu intru in detalii ca nu-si are rostul. Daca esti norocos este defect senzorul de temperatura, il schimbi si gata insa o abordare serioasa ar fi sa faci o diagnoza si sa verifici senzorul, este posibil ca senzorul sa fie in regula insa circuitul catre ECU sa nu fie si atunci problema se complica insa o diagnoza serioasa iti va arata precis. Diagnoza NU insemana citirea erorilor!
    Daca se rezolva problema sau nu te rog sa scrii un comentariu, sunt si alti cititori care au astfel de probleme si ajuta mult comunitatea.
    Schimba mecanicul!

    @geo80
    Vin cu o rectificare, dupa ce am analizat mai bine, e vorba de regimul Open/Close Loop unde senzorul cu autoritate este cel de temperatura, in rest trebuie verificat ce am scris anterior mai putin senzorul de aer.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Iul 2019
    Raflo și Ionutemi apreciază asta.
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Ionutemi
    Problema ta este un defect de contact la bobina releului care alimenteaza bujiile incandescente.
     
    Ionutemi apreciază asta.
  7. Ionutemi 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2019
    Mesaje:
    7
    Va mulțumesc! Am sa încerc și dacă găsesc buba am sa revin cu un feedback.
     
  8. JeanDTS 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2019
    Mesaje:
    3
    Buna seara ,
    Intru și eu în hora asta cu probleme la pornire ,dețin de un an de zile Skoda Fabia 1 combi ,1.2 motor și 2006 an ,benzina și gaz.
    Probleme se manifesta în felul următor: la pornire dimineață a început de câteva săptămâni să trepideze . Ulterior consumul a ajuns la 17% urbal și 10% pe traseul Severin -Constanta .
    Diagnosticare cu tester :defect pe cilindrul 1 .
    S-au schimbat următoarele :
    #1 : bujii consumate ,schimbate .
    #2: sonda defecta : schimbat
    #3: bobina inducție : pe tester a fost eroare pe cilindrul 1 ,s-au inversat bobina de pe 1 cu bobina de pe 2 ,s-a mutat ai defect pe 2. Evrika ...am descoperit problema . S-a schimbat bobina "problematica",defectul a rămas ....s-au schimbat din nou bobinele de pe 1 a revenit pe 2 ,defectul apare tot pe cilindrul 2 .
    S-au verificat compresia este totul în regula ,s-a verificat clapeta și este în regulă . Pe benzina deja numai pot.merge ,după 3000 de turații in apare check engine intermitent in bord și numai pot accelera . A scăzut puterea și pe gaz ,la cea mai mică panta turometrul scade considerabil .
    Ce as mai putea verifica in afara de cele menționate mai sus ?

    Mulțumesc ,
    O zi buna !
     
  9. Ionutemi 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2019
    Mesaje:
    7
    Eu cred ca ai problema cu EGR ul, din greșeală am dat peste câteva video despre aceasta problema. Nu schimbat, doar curățat. O zi buna!
     
  10. JeanDTS 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2019
    Mesaje:
    3
    Mulțumesc ,
    Am văzut acum câteva filmutele pe YouTube și simptomele par asemănătoare ...voi reveni după ce intervin și acolo .
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Iul 2019
  11. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    @JeanDTS
    Din ce descrii eu cred ca e vorba de functionarea defectuoasa a sistemului de control al gazelor. Ce sonda ai schimbat? Lambda?
    Trebuie sa faci o diagnoza serioasa, si foarte important, nu mai schimba piese aiurea doar pentru ca ti-a recomandat mecanicul, sonda aia ai schimbat-o degeaba.
    Ca logica, sa intelegi ce sa ceri celui care iti va face diagnoza, rostul sondei sonda lambda 1 este acela de a furniza catalizatorului o anumita concentratie de gaze, dioxid de carbon, foarte precisa, numai in acea plaja de concentratie acesta poate lucra si transforma gazele in apa si ce mai elimina el acolo. Cu alte cuvinte sonda transmite informatii la ECU sa injecteze mai mult sau mai putin combustibil pentru a satisface concentratia de gaze necesara catalizatorului. Cand motorul emite prea mult oxigen sonda transmite informatia despre concentratie la ECU iar acesta va mari cantitatea de combustibil pentru a aduce emisia la concentratia optima, cand emite prea mult dioxid de carbon se intampla acelasi lucru numai ca de data asta ECU micsoreaza cantitatea de combustibil.
    In cazul tau spui ca ai un consum mare de combustibil, asta se traduce prin faptul ca amestecul e prea bogat in oxigen iar ECU incearca sa aduca concentratia in plaja stabilita in program. Asta se poate intampla daca ai scurgeri de aer in instalatia de admisie adica aer necontorizat de care ECU nu stie, se mai numeste vacuum leak. Trebuie sa iei la mana toate furtunurile, plastice, garnituri care fac parte din instalatia admisie aer. O alta cale importanta de patrundere de aer necontorizat este si sistemul EVAP, sistemul de ventilatie al rezervorului de combustibil. Poate fi o chestie minora, de exemplu daca nu ai strans bine busonul de alimentare de pe rezervor sau acesta nu mai etanseaza cum trebuie sau o defectiune in instalatia EVAP.
    Pentru EVAP trebuie sa faci diagnoza la grupul 70, pentru sistemul de control al gazelor grupurile 30, 31, 34, 43.
    Pentru diagnoza grupurilor contol gaze trebuies indeplinite niste conditii si se face intr-un anumit fel, sper ca cel care iti va face diagnoza stie cum sa procedeze, la fel si in cazul EVAP.
    Vezi de asemenea care e treaba cu EGR-ul cum recomanda colegul de mai sus, scoti mufa si vezi daca apar modificari semnificative in functionare.
    Daca se rezolva sau nu problema te rog sa scrii un comentariu, sunt si alti cititori care au astfel de probleme si ajuta mult comunitatea.
     
    ekoly apreciază asta.
  12. JeanDTS 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2019
    Mesaje:
    3
    Buna seara ,

    Modelul meu nu are EGR și nici debitmetru ....1.2 ,12v ....așa mi-au zis mecanicii .
    Așadar problema persista in continuare .

    Celelalte verificări i-au depășit pe băieții la care am fost ...probabil singura soluție rămâne o programare la reprezentanta .
    Cod motor :TMBJY16Y5

    Mulțumesc pentru ajutor !
     
  13. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.308
    Locație:
    Bucharest
    Ala nu e cod motor.E o parte din VIN.
     
  14. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Aici s-a strecurat o eroare sau te-ai exprimat gresit.
    Sonda lambda 1
    citeste cantitatea de oxigen din gazele arse de pe evacuare, inainte de catalizator si transmite informatia la ECU, care, in functie de acest parametru, plus alti parametri cititi de catre alti senzori, ajusteaza timpii de injectie de combustibil, pentru ca amestecul sa fie cat mai aproape de cel ideal, stoichiometric, raportul Aer/Combustibil de 14,7:1 (caz in care arderea este completa).

    Dacă avem mai puțin aer decât raportul ideal, va ramâne combustibil nears și putem vorbi de un amestec bogat. Amestecurile bogate nu sunt bune deoarece rămâne combustibil nears și implicit motorul va polua.

    Dacă avem mai mult aer decât raportul ideal, vom avea un exces de oxigen și vom putea vorbi de un amestec sărac. Amestecurile sărăce poluează și ele prin producerea de oxizi de azot, iar în anumite situații conduc la reducerea performațelor motorului.

    Sonda lambda 2 de dupa catalizator are rol de diagnosticare a catalizatorului. Eficiența catalizatorului este maximă în jurul λ=1
     
  15. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    @Universalis
    Da si nu. Incearca sa privesti lucrurile din alta perspectiva, ECU + lambda pur si simplu nu ii pasa daca motorul polueaza sau nu, catalizatorul ca sa functioneze in parametrii pentru care a fost construit trebuie sa primeasca gazele de evacuare intr-o anumita concentratie, asa cum l-a proiectat inginerul. Daca motorul tau e atat de bine contruit si scoate oxigen pur, deci nu polueaza dimpotriva ajuta natura, ECU va injecta combustibil la greu pentru a produce dioxid de carbon in concentratia necesara catalizatorului, cu alte cuvinte sistemul de control al gazelor mai mult rau ar face. Ca e bogat sau sarac amestecul asta e alta poveste.
    Sonda lambda doi face o verificare daca catalizatorul isi mai face treaba sau nu, ori daca mai exista, ea nu participa la fabricarea gazelor. Raportul de 14.7/1 nu insemna ca arderea e completa ci in acea plaja catalizatorul primeste concentratia necesara de gaze sa isi faca treaba la nivel maxim. Si la EURO 4 si la EURO 5 raportul este de 14.7/1 difera in schimb catalizatorul care transforma mai bine sau mai rau gazele de evacuare.
    Un calculator e o masina care executa o rutina, atat si nimic mai mult.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Aug 2019
  16. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    ugabrielu, sonda lamda 1 este pentru formare amestec, acesta il realizeaza calculatorul pentru ca arderea sa fie completa, eficienta maxima si poluarea minima. Calculatorul prin ajustarea cantitatii de combustibil injectat incearca sa mentina raportul ideal de 14,7 aer/ 1 combustibil.
    Catalizatorul nu cere dioxid de carbon de la calculator, el transforma noxele in oxigen, si are o plaja unde este cel mai eficient.
    Calculatorul nu va injecta combustibil pentru a produce dioxid de carbon necesar catalizatorului. Catalizatorul este o componenta pasiva, ca sa zic asa, prin reactiile chimice ce au loc in el, trensforma ce e rau in ceva bun. :)
    Si la raportul de 14,7/1 arderea este completa, e constatat de inginerii in domeniu.
    ECU are niste harti dupa care stie ce sa faca in anumite situatii de sarcina maxima, medie, relanti etc, pe langa senzorii care ii dau feedback-ul.
     
  17. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    Discutia e constructiva si buna. Sonda lambda nu este pentru formare amestec ci pentru corectie, de fapt sonda lambda e luata in calcul doar in doua regimuri idle si cruise, evident cand se afla in close loop. Catalizatorul ca sa poata transforma gazele arse in alte componente mai putin daunatoare, exemplu apa, are nevoie de compusi, dioxidul de carbon e unul dintre ei. Daca in catalizator nu ar patrunde dioxidul de carbon, alaturi de altele, nu ar avea cum sa faca transformarile, se comporta ca o simpla teava. Sonda lambda 1 este o extensie a ECU prin care afla daca concentratia de gaze e una optima pentru catalizator. Deci cu alte cuvinte pe ECU nu-l intereseaza daca masina polueaza sau nu, el stie una si buna, trebuie sa furnizeze concentratia de gaze optima pentru catalizator, asa hotaraste daca mareste sau micsoreaza impulsul de injectie combustibil. De poluare responsabil este catalizatorul, atat timp cat primeste concentratia optima, care a fost calculata de ingineri, iar el este inca eficient poluarea va fi mica, si de aici celelalte combinatii de situatii.
    Deci ansamblul ECU - sonde se ocupa de producerea de dioxid de carbon in concetratiile necesare functionarii optime a catalizatorului, pentru a produce reactii chimice.
     
  18. Ionutemi 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2019
    Mesaje:
    7
    Bună ziua,
    Am postat o problema la o Skoda fabia 1 din 2006, legata de pornire, am rezolvat-o după ce am schimbat senzorul de turație, cel de lângă volanta. Va mulțumesc!
     
    JeanDTS, Universalis și ugabrielu apreciază asta.
  19. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    Multumim pentru feedback
     
  20. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Defect des intalnit, multumim pentru postarea rezolvarii.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare