1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme Motor Skoda octavia 1.6 TDI

Discuție în 'Skoda Octavia III' creată de mocanu_bogdan84, 29 Noi 2013.

  1. mocanu_bogdan84 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2013
    Mesaje:
    1
    Buna ziua. Sunt utilizatorul unui auto Skoda Octavia berlina, 1.6tdi, 50.000km, 12.2011 si de jumatate de an am mari probleme cu ea. Probleme au aparut in urma alimentarii cu 2 litri de benzina din greseala dar masina nu a fost pornita. Rezervorul a fost curatat in urma acestei probleme si a plecat la sfert. Dupa cateva sute de km a inceput sa-mi taie alimentarea la turatii de peste 3000rotatii si se aprindea arcul cu bujiile in bord. De parca nu era suficient a inceput sa faca probleme si la pornire anume ca pornea foarte foarte greu trebuind sa-i dau un pic mai mult la automat dar nu de fiecare data. Masina a fost dusa in service la reprezentanta. Cei de acolo mi-au spus ca trebuie sa schimb doar pompa de presiune si injectoarele ca domle ai pus benzina in loc de motorina si s-au stricat...in bani..20.000 ron. Nedorind sa colaborez cu ei tinand cont de faptul ca sunt extrem de scumpi si ordinari am mers la alt service ce se recomanda expert in pompe si injectoare (sermecom Iasi). Acolo am facut probe, au curatat injectoare si alte alea la ultrasunete, au verificat pompa...totul ok. Dupa 1-2 mii de km iar probleme. Iar se aprinde arcul, iar taie alimentare si mai nou nu mai porneste deloc. Rog cineva care se pricepe sa-mi dea un sfat. Precizez ca sunt din Iasi. E destul de frustrant tinand cont de faptul ca masina are doar 50.000 , revizii facute la repr. skoda si deja sunt mari probleme. :banghead::banghead::banghead:
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Sa iti explic cum sta treaba cu benzina. Daca ai pus numai 2 litri de benzina nu aceasta este cauza problemelor tale ...chiar daca ai fi lasat rezervorul nespalat. In unele tari nordice , chiar se face amestec la unele masini Diesel , pentru a fluidiza motorina , atunci cand nu exista posibilitatea de a adauga petrol sau aditivi speciali.
    Este exclus sa fie aceasta intamplare de vina.
    La reprezentanta sau la servisuri nici nu trebuia sa le spui ca ai bagat benzina . Ar fi cautat mai serios cauza problemei tale .
     
    andoshok, Ioo și Azdica apreciază asta.
  3. denybest 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    3
    Probleme Octavia III 1.6TDI

    Salut,
    Sunt posesorul unei Skoda Octavia III 1.6 TDI , masina este noua ,o am de o saptamana si am cu ea deja 1000km , sunt putin dezamagit de ea , de zgomotele de la plastice cand este frig , de zgomotul din rezervor cand este plin , dar mai presus de astea mai am trei probleme la motor :
    - la viteza constanta chiar daca este motorul cald sau rece masina are unele socuri ca si cum nu s-ar alimenta cu motorina, face mai des in plaja 1500rpm-2000rpm , dar am observat ca face si in plaja 2000-2500rpm, astept sa termin motorina(rompetrol)si sa incerc cu OMV
    - apa urca la 90 foarte greu (in aproximativ 10 km de mers exterior la o temeperatura exterioara de 10grade celsius).
    - am un un zgomot cred ca de ambreiaj cand este masina rece (apa nu a ajuns la 90 )dar nu se mai aude acest zgomot la descelerare
    La voi cum se comporta aceste motoare ?
     
  4. Catalindci Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2011
    Mesaje:
    236
    Locație:
    Pitesti
    Du-te la Dealer.
     
  5. sebastian_rc 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2015
    Mesaje:
    18
    Mergi la service urgent si nu mai scrie pe forum inainte sa fi cu ea la constatare. macar nu recunoaste ca ai mers cu ea asa.
    Probabil este egr, au avut un lot cu probleme.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Feb 2015
  6. kpa1gaspad

    kpa1gaspad 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2014
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Baia Mare
    - la viteza constanta chiar daca este motorul cald sau rece masina are unele socuri ca si cum nu s-ar alimenta cu motorina, face mai des in plaja 1500rpm-2000rpm , dar am observat ca face si in plaja 2000-2500rpm, astept sa termin motorina(rompetrol)si sa incerc cu OMV

    Se manifesta doar o data sau aleator in timpul mersului? EGR-ul defect se comporta o data, te trage masina inapoi in mers, apoi intra in limp mode si nu mai poti accelera, se plafoneaza. La manifestari multiple, poate fi pompa de inalta, injector, motorina proasta, etc. La dealer, tester.


    - apa urca la 90 foarte greu (in aproximativ 10 km de mers exterior la o temeperatura exterioara de 10grade celsius).

    Antigelul e la nivel? Posibil termostat blocat pe "deschis", sau pornesti incalzirea la maxim cu motorul rece? TDI-urile oricum se incalzesc mai greu. Ca si fapt divers, intre + 10 grade si -10 grade afara, pentru motor este cam acelasi lucru, lui ii trebuie 90 grade ca sa se simta bine... :)


    - am un un zgomot cred ca de ambreiaj cand este masina rece (apa nu a ajuns la 90 )dar nu se mai aude acest zgomot la descelerare
    La voi cum se comporta aceste motoare ?


    Aici nu prea inteleg... zgomotul se aude din afara, sau dinauntrul masinii? Cum adica "zgomot de ambreiaj"? Ce cutie ai? Sa ghicesc: DSG?

    Oricum, se impune o vizita la service. Nu dispera, totul e rezolvabil.
     
  7. denybest 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    3
    - la viteza constanta chiar daca este motorul cald sau rece masina are unele socuri ca si cum nu s-ar alimenta cu motorina, face mai des in plaja 1500rpm-2000rpm , dar am observat ca face si in plaja 2000-2500rpm, astept sa termin motorina(rompetrol)si sa incerc cu OMV

    Se manifesta doar o data sau aleator in timpul mersului? EGR-ul defect se comporta o data, te trage masina inapoi in mers, apoi intra in limp mode si nu mai poti accelera, se plafoneaza. La manifestari multiple, poate fi pompa de inalta, injector, motorina proasta, etc. La dealer, tester.
    Fenomenul se manifesta aleator, masina daca o accelerez merge ok nu intra in limp mode , motorina am bagat doar de la OMV si Rompetrol (ambele cu varianta de motorina cea mai scumpa, teoretic cea mai buna), mai nou am observat ca are uneori mai ales in treptele mici o intrerupere (masina tinde sa dea in nas )la accelerare

    - apa urca la 90 foarte greu (in aproximativ 10 km de mers exterior la o temeperatura exterioara de 10grade celsius).

    Antigelul e la nivel? Posibil termostat blocat pe "deschis", sau pornesti incalzirea la maxim cu motorul rece? TDI-urile oricum se incalzesc mai greu. Ca si fapt divers, intre + 10 grade si -10 grade afara, pentru motor este cam acelasi lucru, lui ii trebuie 90 grade ca sa se simta bine...

    Antigelul este la nivel , problema ca in interior baga caldura destul de repede dar motorul ajunge la 90 de grade foarte greu (dimineata uneori strabat aproape toata Timisoara Nord-Sud si abia urca la 90), dar din cate am observat cand a ajuns la 90 sta fix acolo, nu are fluctuatii acul in mers sau cand stai pe loc(fenomen ce se observa la termostat blocat pe deschis), eu cred ca este ceva proiectat gresit in constructia sistemului de racire de se incalzeste motorul foarte greu

    - am un un zgomot cred ca de ambreiaj cand este masina rece (apa nu a ajuns la 90 )dar nu se mai aude acest zgomot la descelerare
    La voi cum se comporta aceste motoare ?

    Aici nu prea inteleg... zgomotul se aude din afara, sau dinauntrul masinii? Cum adica "zgomot de ambreiaj"? Ce cutie ai? Sa ghicesc: DSG?

    Cutia este manuala 5 trepte , se aude de la cutie ca si zgomotul ce se auzea in boxele masini la modele de radio vechi de radio(mai ales cele de pe dacii), am observat ca zgomotul se manifesta de la treapta 3 in sus .


    Oricum, se impune o vizita la service. Nu dispera, totul e rezolvabil.

    Marti am programare la Procar pe Calea Sagului.
    Revin cu raspunsurile celor de la reprezentanta Skoda.
    O zi buna!
     
  8. CristiV

    CristiV Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Mesaje:
    271
    Locație:
    Bucuresti
    Apa ajunge la 90 in 10 km de mers exterior? As spune ca e normal. La temperaturi negative, prin oras, cateodata o sa constati nu numai ca se incalzeste greu dar daca stai blocat prin trafic se si raceste!!! Dar trebuie sa te duci la service.
     
  9. denybest 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    3
    Salutare ,
    Am fost la service la Procar Timisoara, problemele nu au fost inca depistate pentru ca la ei nu a facut probleme si nici in ECU nu avea inregistrate erori, asa ca a ramas ca pentru problema cu acele intreruperi in mers care se manifesta uneori , sa mai astepam pana face mai des( cica daca este ceva pe duca o sa pice, numai ca ei nu stiu care este problema ), oameni au mers cu testerul pe masina dar ghinion , masina a mers ok .
    La prolema cu incalzitul greu a motorului , mi-au explicat ca masina nu are nimic , doar ca prima data lichidul de racire al motorului este directionat spre incalzirea habitaclului , iar incalzirea mototrului incepe doar dupa ce in habitaclu s-a ajuns la temperatura comfortului dorit (prima data incalzeste habitaclu , apoi motorul , o chestie pentru confort).
    La zgomotul acela ce l-am explicat mai sus care-l aud in treapta a 4 mi-au spus ca este tiuit de la aerodinamica masini dar intrebarea ce mi-o pun si le-am spus-o si lor este ca de ce nu face si in alta treapta de viteza , dar m-au luat cu rodajul masini si sa astept sa se lase masina .
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Mar 2015
  10. catalin chifor 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2015
    Mesaje:
    3
    Locație:
    bucharest
    probleme pornire octavia 3 1,6 tdi

    salut
    va cer si eu parerea in legatura cu pornirea masinii.
    uneori, doar la rece, indiferent de temperatura de afara, masina porneste mai greu. masina are sistem kessy si am observat ca la pornirea mai grea motorul nu asteapta sa se stinga bujia si incearca sa porneasca.
    aveti mai jos 2 link-uri:
    pornire aiurea:https://www.youtube.com/watch?v=lDBLHFrqGoM
    pornire normala:https://www.youtube.com/watch?v=7F0jEPNA1qU

    multumesc anticipat
     
  11. CristiV

    CristiV Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Mesaje:
    271
    Locație:
    Bucuresti
    Daca ti-a explicat asta iti sugerez sa schimbi mecanicul. Motorul produce caldura prin frecarea pieselor in miscare iar lichidul de racire il raceste. In acest proces o parte din caldura produsa este transferata lichidului de racire. Acest lichid acum fierbinte se duce la radiatorul din habitaclu transferand caldura catre pasagerii infrigurati si in radiatorul din fata masinii transferand caldura in mediul inconjurator. Prin aceste transferuri de caldura lichidul se raceste si ajunge din nou in motorul fierbinte pentru a il raci. Faptul ca temperatura ajunge la 90 de grade celsius dupa 10 km la o temperatura exterioara de 10 grade mi se pare normal.
     
    Ultima editare: 8 Iul 2015
  12. kris taxi 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2015
    Mesaje:
    1
    Locație:
    constanta
    cresteri spontane a temp apei

    salut baieti
    am o octavia 3 cu motorizare 1.6tdi cutie dsg fabricatie noiembrie 2013
    de curand sa ivit o problema care-mi da mari batai de cap
    pe la 111500 km am avut niste cresteri spontane ale temperaturi apei in primele 30-40 min de la pornirea la rece cateva zile la rand pana si-au dat uni cu parerea. Si anume -
    daca porneam masina dimineate si ieseam cu ea pe autostrada direct in momentul cand trecea in reapta a 7-a la 100km/h turatia motorului era pe undeva pe la 2000rot/min apa sarea de 90 grade si se ducea sus spre 120-130 grade.
    M-am chinuit cateva zile asa pana sa descopar ca daca o incalzesc bine prin oras apa nu trece de 90 grade si apoi ies pe autosrada apa nu mai sare de 90 grade.
    Mentionez fatul ca prin oras apa nu a sarit de 90 niciodata indiferent de modul de exploatare dar in schimb am auzit elecroventilatorul pornit la prima treapta.
    Mai mentionez faptul ca ventilatorul porneste si cand apa trece de 90 grade in treapta a 2-a dar mi se pare curioas faprul ca la oprirea motorului electroventilatorul se opreste si el.
    In momentul de fata am 117000 km si pdaca procedez astfel temp. apei nu creste sta constanta la 90 grade.
    pana acum si-au dat cu parerea un servis agreat de mine care mi-a spus ca in proportie de 90 la suta ar fi de vina termostatul care nu deschide suficient si reprezentanta avia motors care mi-a spus ca ar fi vorba de pompa de apa ca este cu probleme lotul din care face parte si masina mea ,ca este vorba de o pompa de apa cu un principiu nou de functionare ca ar avea un fel de ambreiaj comandat elecronic sa porneasca circulatia apei dupa ce apa ar ajunge la la o temperatura anume tocmai pentru ai creste temperatura apei intr-un timp cat mai scurt.
    si ca ar avea ei o informare TPI conform careia la pompele di lotul respectiv se mai intampla sa se blocheze paleti pompei .....
    mantionez faptul ca toata vara nu mi-a pornit electroventilatorul indiferent de modul de exploatare al motorului si nu am avut probleme cu temp apei
    Problemele cred eu ca au inceput pe la sfarsitul lui septembrie odata cu racirea timpului(curios nu?) cu porniri ale elecroventilatorului care mi sau parut curioase la momentul respectiv dar nu le-am dat importanta si au culminat o luna mai tarziu cu salturi ale temp. apei.
    Momentan procedez la incalzirea motorului inainte sa ies pe autostrada si nu am probleme dar nu stiu cum sa rezolv problema deoarece daca as merge pe ceea ce-mi spune reprezentanta cu tot cu schimbul distributiei ar fi deranjul foarte mare si ar fi o chestie de principiu pentru ca nu as vrea sa se umble la distributie mai repede de cat spune producatorul(adica210000 km) doar in baza unei informari care dupa cum mi-au prezentat ei problema este cam cu semnul intrebari
    Mai mentionez faptul ca nici la verificarea facuta de reprezentanta nici cea facuta de servisul ageat de mine nu exista nici un cod de eroare la scanare.
    Temp. de pe senzorul de pe radiator este constanta undeva la 90-92 grade iar cea de pe motor este oscilanta 90 urca spre 101 scade la 90 si urca iar.... si din discutia avuta cu servisul agreat de mine ar fi flux de apa in schimb termostatul nu ar deschide suficient.
    Intr-o discutie avuta cu cel ce sa ocupat in atelierul reprezentantei skoda de testare si acesta a pomenit de faptul ca si el ar fi mers pe termostat dar dupa ce au intrat cei de la porsche pe masina acestia i-au directionat catre pompa de apa ca au ei o informare TPI ...... pompe apa cu probleme...
     
  13. fanep

    fanep 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2010
    Mesaje:
    4
    Locație:
    La malul marii
    Salutare băieți , am si eu o problema similară auto in urma cu ceva timp a început sa pornească mai greu , am dat vina pe filtru motorina fiind Am , remediat prin inlocuire cu OE, dar dupa ceva timp a apărut o problema destul de ciudata , auto sa oprit in mers după care nu a mai vrut sa pornească . Chemat colegii verificat , încercat pornit fără rezultat . Am zis asta este , dar după 4 zile de staționare fără ca cineva sa intervină auto a pornit la prima cheie fără nici un fel de probleme. Singurul defect memorat senzor presiune carburant , dar nu pot fi sigur întrucât este posibil sa fi apărut ca urmare a neautorizării pornirii si mai ales nu specifica nr km in VCDDS. Am uitat sa Menționez 1.6tdi 2009 cu numai 54.000km
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Ai apa in rezervor. Apa se strange in bilute . Bilutele obtureaza partial sau total alimentarea ....motiv pentru care nu mai ai presiunea necesara la alimentare . Nu trebuie sa fie motorna proasta , apa poate sa apara din condens .,
     
  15. mariusdicu2006 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mar 2017
    Mesaje:
    1
    Salut!
    am probleme cu skoda mea!
    octavia III 2014, 1.6 TDI, 110 CP
    am schimbat pompele auxiliare la recomandarea mecanicilor de la Avia Motors in speranta ca scap de martorul check engine.
    din pacate, de fiecare data cand a fost sters a reaparut in cateva secunde!
    ultimele erori care au aparut pe test sunt:
    P16BF00 ( Pump for supplement heather, short circuit to negative)
    U100800 ( Read fault codes in gateway system)
    004632 (Cod de defect necunoscut).
    De 3 luni umblu cu ea la Avia, mecanici diversi si nu ii dam de cap!
    s-a mai confruntat cineva cu asa ceva?
    sau stie cineva ce e de facut? ca nu mai am solutii!
    Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Mar 2017
  16. Rapid2014 Bronze Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Mesaje:
    215
    Pentru inceput, schimba service-ul.
     
  17. buiakka2003 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2013
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Pitesti
    Ma poate ajuta cineva cu un sfat, o parere, un raspuns !!
    Am o Octavia 3, 2013, 1,6tdi 105 cp si ~50.000 km (de 5 luni a iesit din garantie). La ultimul ITP inginerul a observat motorul murdar de ulei pe exterior in partea de mijloc pe toata lungimea motorului, undeva in zona mai multor busoane, mult mai jos decat zona injectoarelor. De la ce putea sa fie murdar de ulei asa repede (adica la doar 4,5 ani si 50.000km) ? Mentionez ca uleiul nu provine din partea de sus de la busonul de umplere pentru ca e curata toata zona.
    Nu stiu cum pot atasa o poza, imi cere un url ?!
     
  18. Marius1978 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Mesaje:
    4
    Salut..ce simPtome ai?
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Iun 2018
  19. Reddog79 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2018
    Mesaje:
    5
    Salut! Este normal că după fiecare oprire a motorului sa se audă tot felul de, piuituri, pocnituri,și alte chestii care nu pot fi reproduse,chiar și la o simpla pornire și oprire s au vreau sa reglez ceva la mașină pun contactul și după ce îl iau se aud aceleasi chestii enervante,menționez că mașina este noua.ms
     
  20. Florin C.

    Florin C. 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Salutare,

    Asa cum spune si titlul, la Octavia mea draga, 1,6 TDI, am un suierat care s a accentuat tot mai mult in ultima perioada , in special la decelerare.
    Sunetul se aude indiferent daca masina este pe liber sau in viteza si este cel mai puternic intre 2000-2500 rpm, in treapta 4.
    Bineinteles primul gand m-a dus la turbina, dar nu stiu daca ar trebui sa ma ingrijorez de pe acum... masina are 136000 km si a rulat mai mult in afara orasului. Nu am remarcat vreo diferenta notabila in modul in care trage.
    Orice parere este apreciata. Merci !
     
    Heatseeker apreciază asta.

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare