1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme AC/incalzire/ventilatie

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de drmogo86, 24 Mai 2009.

  1. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.779
    Locație:
    Bucharest
    Suna sau cere pe mail o oferta si de pe site epiesa.ro.Ai incercat la ei?
     
  2. Jimmy 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2013
    Mesaje:
    3
    Binenteles,dupa cum am zis in mesajul anterior am sunat la multe firme .inclusiv e-piesa si peste tot mi-au zis la fel : "modelul de evaporator ptr masina dvs. se poate aduce numai pe original" . Cica nu exista after market.
     
  3. Paul Claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Aug 2017
    Mesaje:
    1
    Salut! Am o Skoda Octavia 1, an 2004, cumpărată la începutul anului. De o perioadă de timp am probleme cu încălzirea! Adică, nu mai face căldură! Rece face! Si câteodată cu clima închisă baga căldură in mașină... Termostatul sta la 90 grade! Cineva a spus ca e o problema cu un motoraș ( cel de sub torpedo). Daca poate sa ma ajute cineva cu un sfat! Va mulțumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Aug 2017
  4. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    259
    Salut! Paul Claudiu, daca nu ai rezolvat pana acum cu incalzirea, te sfatuiesc sa faci o curatare a caloriferului. Scoti furtunele de tur si retur care se afla in partea soferului la motor si intra in habitaclu la calorifer. Conectezi la ele 2 furtune de vre-o 2 m lungime, la un furtun conectezi un furtun de la o pompa de apa (daca stai la casa cred ca ai asa ceva), dai drumul la apa sa scoti antigelul din calorifer. Dupa asta iei o sticluta de Radiator Flush de la Wynn`s, gasesti la mag de piese auto, si cu o leica bagi solutia in calorifer, o lasi sa stea o ora sau jumatate de ora apoi treci iar apa prin calorifer in ambele sensuri, pe tur apoi pe retur. Poti pune si 1 litru de otet concentrat si il lasi tot asa apoi faci clatirea. Cand bagi apa in calorifer, presiunea sa nu fie exagerat de mare ca se poate fisura caloriferul. Mai opresti si pornesti apa in socuri ca sa se desprinda mizeria si faci schimbul pe tur-retur. Functioneaza garantat.
    Simptomele care se rezolva asa sunt: la relanti baga aer rece, turata la 2-3000 baga aer cald nu fierbinte. Pentru toti cei care au probleme cu incalzirea asta e solutia principala.
    In ceea ce priveste servomotorasele care actueaza clapetele la Climatronic, se pot da jos, se desface cutiuta cu motorasul, pinioanele si potentiometrul. Se scoate potentiometrul si se curata cu spray contact. Nu cred ca este o solutie definitiva, acel potentiometru poate fi uzat cam tare deci inlocuirea se mai amana putin asa.
     
  5. @Jan Jan 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2017
    Mesaje:
    1
    Si la mine fierbe apa In vas la relanti si nu am caldura.Doar putin si In mers scade la zero. Ce are?
     
  6. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    259
    Fa o scanare cu VAG Com si posteaza rezultatul aici ca sa te putem ajuta. Asa e ca si cum ai cere unui orb sa-ti descrie un peisaj.
    Ai o problema cu termostatul, senzorul de temperatura al antigelului sau cu electroventilatoarele.
    Posteaza si ce masina ai.
     
  7. tudor.taf 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2018
    Mesaje:
    1
    Va salut dragi Skodisti , am o problema la o Skoda Octavia Tour , cand pornesc ventilatia pe caldura miroase urat ,daca actionez recircularea nu mai miroase asa tare iar daca dau pe rece nu miroase absolut deloc . Ce ar putea fi ? Am schimbat si filtrul de polen cu carbon activ si tot degeaba . . .
     
  8. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.779
    Locație:
    Bucharest
    Trebuie sa faci o dezinfectare a sistemului de A/C.Eu am facut mai demult.. Si.a facut efectul..Pe traseu se depun tot felul de bacterii.De asta e bine cand ajungi la destinatie este bine sa lasi doar pe ventilatie cateva min..
     
    tudor.taf apreciază asta.
  9. safedriver

    safedriver 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    6
    Astazi am fost si eu sa imi bag freon deoarece imi baga doar cald in masina. La service mi-a zis ca am presiune in instalatie si ca am freon doar ca nu se aude compresorul ca lucreaza. Din mai multe discutii de pe forum am verificat eu alea 3 sigurante de 30A de deasupra bateriei si am observat ca una dintre ele are atat corpul usor topit intr-o parte cat si soclul in aceeasi parte. Am schimbat siguranta, nici o schimbare si cred ca face contact acolo in soclu doar ca ma duce cu gândul ca ceva s-a blocat, nu stiu ce si se cere mult curent acolo incalzindu-se siguranta respectiva. precizez ca ventilatoarele din interior functioneaza la maxim can comut climatronicul pe low dar termocupla nu misca deloc. Ce as mai putea verifica? (sigurantele din tablou responsabile de climatronic sunt bune)
     
  10. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.259
    Locație:
    Bucuresti
    FA verificarile din DIY facut de mine cu verificare instalatie Ac de pe vwforum,
     
  11. Cristi_ 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2018
    Mesaje:
    1
    skoda octavia tour 2008 motor BFQ
    când pornesc AC îmi creste temperatura arătata in bord ( care ar fi trebuit sa fie temperatura exterioara.). După o ora cu AC pornit temperatura din bord a crescut cu 15 grade. ( de la 32- la 47). Nu stiu la cat ar putea sa ajunga. Daca ati avut probleme asemanatoare , rog ajutor . Multumesc.
     
  12. Lozneanu florin 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2018
    Mesaje:
    2
    Sault! Am sa va scriu niste probleme pe care le-am intalnit si daca poate cineva sa ma lamureasca cu niste raspunsuri! Detin o octavia 1 motor avu din 2001 si am urmatoarele probleme:
    1-cate o data imi pornesc ventilatoarele de pe radiator si nu se mai opresc nici daca scot cheia din contact; repet nu mereu, in special am observat ca face asa in momentul cand plec cu ea si nu astept sa se incalzeasca apa macar la 50;
    2-acu doua zile i-am schimbat termostatul pt ca mi-am dat seama ca nu avea,(avea doar carcasa) si acum cel nou nu deschide si nu se face aerisirea;
    Am pus-o pe tester sa vad daca ajunge apa la 105 grade temperatura de lucru a termostatului,ca la bord imi indica doar pana la 90, si a ajuns la 107 si nu a deschis.
    Poate sa-mi spuna cineva daca pot sa verific termostatul cumva daca functioneaza, este comandat electric de ECU. Sa stiu daca este el de vina sau nu primeste comanda sau cum pot sa verific daca ECU da comanda!
    Si in timp ce asteptam sa se incalzeasca i-am dat si o scanare si mi-a aparut codul P0171 Powertrein sistem too lean (bank 1); TID: $02 CID: $01 si TID: $02 CID: $06.
    Ma pute-ti lamuri mai exact cu aceste coduri?
    Ms, si astept raspunsurile voastre!
     
  13. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    259
    Salut, eu am Octavia Tour BFQ, am schimbat termostatul cu unul Behr si am verificat la cat deschide, la 109,5. Ventilatoarele pornesc normal la mine, doar cand trebuie.
    Ce marca de termostat ai luat?
    Cat despre eroare, ea este: 16555/P0171/000369 Fuel trim; Bank 1; System too lean ceea ce inseamna ca ai amestec sarac. Vezi aici ce poti face in privinta asta http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369
    Pentru pornirea ventilatoarelor aiurea, poti verifica senzorul de temperatura la motor, la radiator, termocupla de pe radiator si mufele+cablajele...
     
  14. Lozneanu florin 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2018
    Mesaje:
    2
    Termostatul pe care l-am pus este BHER, si astazi s-a deschis pe la 106 grade, de doua ori, au pornit si ventilatoarele normal de dimineata. In seara asta m-am plimbat un pic cu ea a ajuns tot le la 106 dar nu a mai deschis! Si totusi mi se pare ca este cam incinsa, mirosea specific. Asa este si la tine? Temperatura i-am luat-o cu obd 2 ca la bord mai mult de 90 nu imi arata. Si este si o diferenta intre bord si obd adica cand la bord apa ajunge la 90 pe obd e in jur de 80. Nu stiu daca indica bine obd-ul.
    Senzorul temperatura de pe termostat l-am schimbat(mehle).
     
  15. Helloween

    Helloween 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2012
    Mesaje:
    66
    Locație:
    Curtea de Arges
    Revin și eu cu o problemă: când pornesc motorul, chiar și acum în perioada rece, îmi pornesc ventilatoarele la maxim 1 (dar nu la fiecare pornire la rece...). Am scanat cu o clona VCDS și-mi apare eroarea 17702 legată de termostatul electronic. Acum eu nu știu ce să mai zic de acest termostat, este al treilea schimbat în interval de 8-10 luni. Menționez că ventilatoarele funcționează pe treapta I 3-5 minute după care se opresc. Am schimbat 2 termostate Behr/Mahle iar ultima dată am pus Gates (ceva cică mai scump și mai bun... 400 de lei). Acesta din urmă l-am montat în septembrie și în decembrie au început ventilatoarele scandalul. Culmea este că la celelalte termostate schimbate, ventilatoarele mergeau întruna când apărea eroarea pe termostat!
    Este posibil ca altceva să declanșeze această avarie?
     
  16. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.167
    Conexiunea de la termostat la ECU.
    Daca ai inlocuit n termostate, cred ca ar trebui sa apelezi la Reprezentanta sau un service, sa-l inlocuiasca. Ai garantie. Tine o luna, nu au decat sa-l inlocuiasca.
     
  17. Helloween

    Helloween 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2012
    Mesaje:
    66
    Locație:
    Curtea de Arges
    Garanție ioc, că de... Cică mă scumpesc la făină.
    Cum să verific conexiunea cu ECU? E valabilă procedura de verificare postată de Al Bundy legată de ventilație AC?
    Cu siguranță următoarea schimbare de termostat va fi în reprezentanța, că mi-a mâncat nervii.
     
  18. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    259
    @Lozneanu florin Eu am gpl pe masina si temperatura degajata de motor e mai mare, nu stiu de ce imi deschide termostatul la 109,5 cand el e facut sa deschida la 105. Am perioade cand cred ca imi arunca antigelul din vas pe la prea plin si ajunge la minim si cateodata nu, trebuie sa verific instalatia de racire cum trebuie sa vad care e treaba.
     
  19. Helloween

    Helloween 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2012
    Mesaje:
    66
    Locație:
    Curtea de Arges
    Și eu am montată instalație gpl, asta presupune temperatură mai mare?
    În altă ordine de idei, am fost la un electrician auto, mi-a verificat conexiunea termostat - ECU, totul pare în regulă. Meșterul zicea că dacă există o întrerupere intermitentă, aceasta la un moment dat o să cedeze, o să devină permanentă și abia atunci își va da seama de întrerupere dar, atâta timp cât nu manifestă nicio avarie, până acum nu se poate pronunța.
     
  20. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    259
    Da, asa am inteles ca arderea gpl-ului degaja o temperatura mai mare.
    Am mai citit pe forumuri straine ca senzorul de temperatura al antigelului trebuie sa fie doar original, masinile noastre sunt mai pretentioase in ceea ce priveste acest lucru.
    @Helloween posteaza eroarea, 17702 nu exista pe site la Ross-Tech. Mai indicat ar fi sa postezi o scanare completa.
     

Distribuie pagina asta