1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme AC/incalzire/ventilatie

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de drmogo86, 24 Mai 2009.

  1. Laur Laurica

    Laur Laurica 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2012
    Mesaje:
    39
    Locație:
    Bucharest
    Salutare! Detin o Skoda Octavia 1.6 mpi, AVU, 2002 si am problema cu climatronicul. La ralanti nu baga aer cald in schimb in mers baga caldura. Mentionez ca termostatul a fost schimbat acum cateva luni iar antigelul este la nivel optim. De asemenea am observat ca nu imi baga aer pe degivrare parbriz daca este selectat si modul pentru habitaclu. Revin cu aceasta intrebare, desi am vazut ca mai este una pe grup dar nu a primit nici un raspuns.
     
  2. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    273
    Salut, eu am bfq care e sora cu avu :)
    Am avut problema ta cu aerul rece la ralanti si am rezolvat cu spalarea caloriferului. Am mai scris cum se face dar repet: ia solutia de la Wynn`s flush radiator sau flush cooling system, doua furtune cu diametrul furtunelor care ies de la calorifer, un cuplaj din ala pentru a uni 2 furtune si o sticla de otet. Daca stai la casa ai o pompa in curte cu un furtun mai lung.
    Desfa furtunele de la calorifer dinspre habitaclu, scoate antigelul din calorifer si baga apa distilata impreuna cu solutia, lasa asa 30 min., repeta operatiunea cu otet, scoate-l, apoi cu furtunul de la pompa baga apa pe retur si da-i si socuri inchizand si deschizand robinetul de la pompa. Ai grija ca presiunea apei sa nu fie mare! Repeta asta si pe tur, da apa afara, baga antigel si apoi conecteaza furtunele care vin de la carcasa termostatului la calorifer si gata, ai caldura.
    Cat despre intrebarea a doua, daca e selectata dezaburirea si aer la picioare si piept, la dezaburire baga mai putin aer.
    Cand vrei dezaburire rapida trebuie sa apara pe climatronic doar dezaburirea.
     
  3. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    273
    Astazi am rezolvat cu incalzirea in habitaclu.
    Am desfacut cuplele rapide de la calorifer si am pus un furtun pe retur, am bagat jet de apa apoi am pus solutie de curatat sistemul de racire. Am lasat 15 min. Cand am bagat iar jet de apa, cata apa intra tot atat iesea, deci nu era infundat caloriferul.
    Atentie la air lock sau pe romaneste, aerul prins in calorifer. Am pus antigel pana nu a mai iesit aer pe conducta mica de pe tur, am montat totul la loc si surpriza, aer fierbinte si in turatie si la ralanti. Aerisirea e o problema la modelul asta pentru ca, caloriferul este mai sus si ramane aer si, neavand aerisitor pe undeva, trebuie facuta aerisirea manual.
     
  4. Laur Laurica

    Laur Laurica 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2012
    Mesaje:
    39
    Locație:
    Bucharest
    Revin cu cateva precizari in sensul ca am schimbat termostatul, surpriza, am gasit antigel "caramelizat" pe termostat efectiv, am pus Vag com la care imi da eroare, functionare cu intermitente v71. Problema cu caldura nu am rezolvat-o. De asemenea am pus mana pe cele doua furtune de tur/ retur de la calorifer dintre care unul fierbinte celalalt caldut. Sa fie oare caloriferul de caldura infundat?
     
  5. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Laur Laurica
    Eu zic sa te apuci sa cureti toata instalatia de racire a motorului, inclusiv partea de incalzire a habitaclului. Daca ai avut gelatina pe termostat sigur ai in toate cotloanele instalatiei. Probabil a fost bagata ceva solutie de astupat fisurile. Astfel ca te poti astepta sa ai radiatorul sau caloriferul fisurat. Dupa spalare posibil sa necesite inlocuire unul dintre ele. Sa le verifici facand vacum.
     
  6. Laur Laurica

    Laur Laurica 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2012
    Mesaje:
    39
    Locație:
    Bucharest
    Salut! Am curatat toata instalatia , cap coada radiator, calorifer...fara sa fii observat depuneri considerabile, conducte...etc. Nu imi deschide termostatul, desi este nou. Am parcurs un drum de 100km, furtunul conectat la termostat rece, celelalte foarte incinse. Apa 90 de grade, dar nu deschide termostatul si nici caldura pe loc la ralanti, in schimb in mers baga caldura maxim. Revin cu o intrebare.....Termostatul este cumva actionat electric/electronic de ECU? Sa fie ,oare, aici vreo problema?????
     
  7. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Esti sigur ca instalatia este aerisita corect? Adica sa nu ai aer in instalatie, mai ales pe circuitul mare, cel cu radiatorul din fata.
    Termostatul daca e nou ar trebui sa deschida. Acesta se poate verifica. Il dai jos si il scufunzi intr-un vas cu apa fierbine (clocotita) si vezi daca deschide sau nu. Pentru precizie se poate folosi un termometru, asa sti exact la ce temperatura deschide.
    Pompa de apa poate avea palete rupte si sa nu ai circulatie buna in sistemul de racire, mai ales cand motorul e la turatie mica (relantiu)?! Dar si atunci termostatul ar trebui sa deschida cand ajunge la temperatura optima.
     
  8. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    273
    Completez, pompa de apa poate avea paletele cu joc pe ax, axul sa se invarta si paletele nu, dar e putin probabil atat timp cat nu se supraincalzeste motorul.
    Aeriseste caloriferul, scoate returul si conducta mica de pe tur si baga antigel in calorifer pe retur pana nu mai iese aer pe conducta mica. O sa fii surprins cat aer iese.
    Cat despre termostat, este mecanic si electric: la temperatura mai mare a antigelului el deschide mecanic iar cand considera ECU ca e nevoie, ii da tensiune pe rezistenta din termostat care incalzeste o ceara si se extinde, actionand in plus deschiderea termostatului. Normal deschide la 109.5 grade, el fiind de 105 grade.
    Am facut un drum de 280 km dus-intors si am verificat de doua ori daca deschide termostatul si nu deschisese apoi am mers putin prin oras si a deschis.
     
  9. Laur Laurica

    Laur Laurica 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2012
    Mesaje:
    39
    Locație:
    Bucharest
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    Revin cu detalii. Azi am schimbat pompa de apa, kit distributie, inlocuit antigel in plus am reluat curatarea efectiva a tuturor furtunelor, furtunase, teuri si alte elemente. De asemenea am verificat supapa de vacuum care actioneaza electrovalva de pe conductele ce duc la calorifer. La final, surpriza, caldura la ralanti. Nu imi dau seama unde a fost problema. Cert este ca acum baga caldura si pe loc si in mers.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Ian 2020
  10. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    273
    Eu nu am acea electrovalva pe furtunele de caldura.
    Ma bucur ca ai rezolvat.
     
  11. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    273
    Laur Laurica, spune-ne te rog la cati km ai schimbat distributia si cum arata cureaua, rola, pompa de apa. Pompa de apa avea palete rupte sau paletele jucau pe ax?
     
  12. Laur Laurica

    Laur Laurica 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2012
    Mesaje:
    39
    Locație:
    Bucharest
    Am schimbat la aproximativ 60000 km, 5 ani, cureaua era ok in schimb pompa de apa prezenta mici scurgeri pe langa imbinarea cu motorul. Nu avea pale rupte, erau din bronz, si nici joc nu prezenta.
     
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Laur Laurica
    Ca nu ai reusit sa-ti dai seama de unde a provenit problema exact, nu e asa important. E bine ca ai rezolvat caldura, ca ai nevoie de ea in aceasta perioada. ;)
    Daca pompa nu are palete sau ax rupte atunci sigur nu a fost scos aerul de pe instalatie. Probabil tocmai din cauza unor mizerii.
     

Distribuie pagina asta