1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme AC/Clima/ventilatie

Discuție în 'Skoda Octavia III' creată de Dinbooo, 19 Aug 2016.

  1. alunakis

    alunakis 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2012
    Mesaje:
    51
    Revin cu un update la pata de ulei de pe scut. Este o scurgere de ulei de langa axul compresorului. Solutia, alt compresor.
     
  2. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.365
    Locație:
    Bucharest
    Mai esti in garantie?Daca nu,ce pret a avut?
     
  3. alunakis

    alunakis 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2012
    Mesaje:
    51
    Garantia a expirat acum o luna. Un compresor NRF (echivalent-OE Sanden) costa 1000 RON. Inca nu l-am schimbat, urmeaza.
     
    Little Big apreciază asta.
  4. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.365
    Locație:
    Bucharest
    Asta da ghinion.
     
  5. Ercseiistvan

    Ercseiistvan 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2019
    Mesaje:
    2
    Salut am octavia 3 1.6 tdi 2014 de două luni de zile . Ventilatorul pornește foarte repede doar 3-4 km ajunge 90 grade pornește ventilatorul pe treapta superioară după sunet ,după oprirea motorului mai merge 3-4 min e normal?
     
  6. Emilian24 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2019
    Mesaje:
    2
    Salutare, am și io o Octavia 3 iar de ceva timp îmi baga aer cald in partea dreapta, indiferent ce temperatura selectez.Adica dacă selectez 16 grade la Climatronic pe partea stânga baga aer rece iar pe dreapta aer cald!
    S a mai confruntat cineva cu aceasta problema și cum a rezolvat-o ?
    Mulțumesc
     
  7. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.733
    Locație:
    Bucuresti
    DA, vezi sa nu ai o rotita sarita de la servomotorasul ce reg;leaza tempereatura.
     
    jemans apreciază asta.
  8. Emilian24 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2019
    Mesaje:
    2
    Mersi de INFO, dar poți sa mi spui unde se afla motorasul asta, pt ca am dat torpedoul jos și n-am găsit nicio clapeta sau motoras ?
     
  9. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.733
    Locație:
    Bucuresti
    Sub torpedou, inspre partea centralaa masinii.
     
    jemans apreciază asta.
  10. spheraprod 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2019
    Mesaje:
    1
    Buna ziua,

    Am o Octavia break din 2014 si cand merg cu aerul conditionat pornit, apare un vuiet care se aude in habitaclu de undeva din bord, pe partea soferului. In momentul in care opresc AC, acesta dispare.

    Zgomotul nu este permanent si apare mai frecvent seara si suna cam asa :



    Multumesc.
     
  11. Florin C.

    Florin C. 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Salutare tuturor !

    Asa cum spune si titlul topicului, am o nelamurire legata de aburirea/dezaburirea parbrizului, in special in anotimpul rece.

    Precizez ca am masina de 2 ani jumate, poate ca nu i-am acordat eu prea multa atentie, dar saptamana asta cat au fost in jur de 10 grade si a plouat, a fost imposibil sa merg fara clima pornita.

    E normal sa trebuiasca sa mergi mereu cu clima pornita, atunci cand ploua si e frig afara ? Eu unul imi aduc aminte ca la masinile vechi se dezabureau parbrizele doar din aeroterma, fara sa fie nevoie de A/C.

    Precizez ca am filtrul de habitaclu schimbat, nu merg cu recircularea pornita sau alte greseli de genul ... de regula las ventilatia pornita pe 21-22 de grade, dar se pare ca nu prea functioneaza daca nu e si AC in functiune .

    Merci anticipat si scuze pt postarea kilometrica :)
     
  12. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Florin C.
    Verifica sa nu-ti ajunga apa in interiorul masinii pe undeva (mocheta imbibata), etanseitatea la parbriz, luneta, haion, usi.
    Totul tine de cata umiditate ai in interiorul masinii. Adica daca intri cu zapada pe incaltaminte aceea se va transforma in apa. E normal ca dureaza pana acea cantitate de apa se va evapora si elimina din interiorul masinii. Hainele de pe noi daca sunt f. ude cum ne-a plouat provoaca umiditate crescuta in interiorul masinii. Pentru asta trebuie folosite umbrelele. ;)
    *E recomandat sa avem presuri de cauciuc cu borduri, nu doar cele din mocheta. Asa apa se poate goli usor.
     
  13. Florin C.

    Florin C. 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    @Pintiliosul

    Multam de raspuns . Poate nu am verificat chiar in amanunt, dar etanseitatea e ok, in sensul ca nu am observat sa am probleme cu inchiderea corespunzatoare a elementelor mentionate, sau cu vreo fisura prin care sa intre apa.

    De altfel, am mochete de cauciuc , deci nu se pune problema sa fie imbibate cu apa.

    Ma deranjeaza ideea ca trebuie sa merg mereu cu clima pornita atunci cand e umiditate, chiar si in anotimpul rece. Citisem pe undeva ca la masinile un pic mai noi, dezaburirea nu mai merge fara folosirea AC-ului, ceea ce mi se pare un pic ciudat, dar banuiesc ca nu sunt singurul care si-a pus intrebarea asta.
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Ceea ce sesizezi tu este intradevar o problema reala . Fix din motivul acesta , pe variantele de top se pun parbrize incalzite . In situatii critice , deschide putin geamurile fata ( 2-3 cm ) si da ventilatia la maxim . Problema este filtrul de polen . Masinile vechi nu aveau asa ceva . Ia fa un experiment si da-l jos cateva zile ca nu se intampla nimic si vei constata ca dezaburirea va functiona la fel ca la Dacia 1300 . La Octavia 1 este suportabil dar la Octavia 2 este mare jale cu dezaburirea . Daca intra doi oameni intr-o masina rece sau afara ploua tare si este umezeala in aer , mergi ca orbetele . Sistemele de ventilare nu se prea schimba desi ar fi nevoie de un update care sa le sporeasca eficienta .
     
  15. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Nimic deosebit.

    Aceasta problema este mai acuta in ultimii ani datorita izolarii mult mai bune a habitaclului cu exteriorul. Efectul este asemanator cu montarea geamurilor termopan, vizavi de vechi din lemn, fara aerisire corespunzatoare termopanele vor face condens.
    Cand filtrul de polen este murdar, datorita aerului umed pe timp de ploaie, acesta umezindu-se devine practic nefuctional accentuand aburirea geamurilor.

    *Am Skoda Octavia 2 din 2013 si nu am acest tip de problema mai acut ca la celelalte masini detinute!
     
  16. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    O fi Pintioliosule ....dar de ce nu se manifesta si la un G Classe , ca la ala , cand inchizi usile simti presiunea in timpane ....si culmea , nu se aburesc geamurile nici de frica . Cred ca Skoda ar trebui sa acorde putin mai multa atentie acestor problema care afecteaza siguranta in conditii de umezeala . Culmea , iti ia permisul ca tii in mana un telefon mobil dar nu se intampla nimic daca mergi cu geamurile aburite si te uiti ca un tanchist printr-o gaurica cat o plama pe care o freci periodic ca sa indepartezi condensul .
     
  17. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    :) pentru ca nu sunt dispus sa platesc pentru tehnica de top in mentinerea climatului in parametri extrem de precisi. O chestie din asta costa cat o Skodita la mana a doua. ;)
    Daca ai filtru de habitaclu (polen) curat si nu intri in masina cu hainele ude leoarca nu ai nici cea mai mica problema. Daca aburirea a devenit totusi deranjanta e suficient sa deschizi 1 cm. unul din geamurile din fata si problema se rezolva in cca. 1 min. Practic asa creezi aerisirea necesara eliberarii umiditatii din aerul interior al masinii. Sau pornesti clima/aerul conditionat (NU pe recirculare!!!) si efectul e acelasi deoarece se stie ca aerul conditionat sau climatronicul dezumidifica (usca) aerul.
     
  18. Florin C.

    Florin C. 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Multumesc amandurora pentru raspunsuri. Intr-adevar, si eu consider asta o problema destul de mare in anumite conditii, pentru ca efectiv orbecai si te stresezi atunci cand afara ploua si vizibilitatea este deja foarte proasta. Pe langa asta, e deranjant sa auzi ventilatia sau clima mergand la viteza maxima, pentru a dezaburi.
    In ceea ce priveste filtrul de polen, pe ultimul l am schimbat acum vreo 3 luni, deci e relativ nou. Cu toate astea, am impresia ca anul trecut stateam ceva mai bine la capitolul filtrare, desi am folosit exact acelasi filtru si la ultimul schimb. Nu-mi aduc aminte sa mi fi facut atatia nervi anul trecut.
    Eu unul sunt destul de dezamagit si ma gandesc deha cum o sa trebuiasca sa merg cu clima pornita cand afara or sa fie -5 grade , dar mna.. ai plusuri si minusuri la o masina la care costurile de achizitie si intretinere sunt relativ mici.
    Per total sunt multumit de masina, deci o sa incerc sa ma obisnuiesc cu “situatia”, ca s-o nu o mai numesc problema :)

    Bafta baieti !
     
    Pintiliosul apreciază asta.
  19. viorelr80 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Sep 2019
    Mesaje:
    5
    Salut , am aceeași problema doar ca la tester arată motor lamelă parbriz blocat . A mai avut cineva problema asta ?
     
  20. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Daca vrei raspuns, posteaza eroarea asa cum apare pe tester. Care motor e blocat, cel de la stergatoare sau clapeta de aer din bord?!?
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare