1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme AC/Clima/ventilatie

Discuție în 'Skoda Octavia III' creată de Dinbooo, 19 Aug 2016.

  1. Dinbooo 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2016
    Mesaje:
    5
    Buna ziua,

    Am o Skoda Octavia 3 din 2013 cu motorizare 1.2 TSI. Acum o luna am observat ca nu mai functioneaza aerul conditionat motiv pentru care am hotarat sa inlocuiesc freonul din instalatie. Freonul a fost inlocuit si surpriza, compresorul nu mai cupleaza, de fapt nici nu sunt sigur ca inainte cupla....uneori se simtea aer rece, dar nu suficient de rece.
    Controlul climei functioneaza, ventilatia deasemenea insa baga aer cald.
    Am pus testerul pe ea si nu am nici o eroare.
    Cautand pe internet am gasit ca acest compresor are un ambreiaj care este comandat cu o bobina aflata in fulia atasata, de altfel am si gasit pe un site de specialitate pentru modelul meu de masina, cupla magnetica climatizare.
    Am zis sa merg la un laudat service din Bucuresti care se ocupa de reconditionare compresoare.
    in aproximativ 30 de secunde verdictual a fost dat: radiatorul din fata, cred ca i se spune condensator, e sablat si trebuie inlocuit si acest fapt a determinat moartea prematura a compresorului. Am intrebat de ce nu mai functioneaza compresorul, de ce s-a oprit, daca il actionez cu mana se invarte foarte usor si am intrebat daca nu cumva este o problema electrica.
    Mi s-a spus ca nu se mai fabrica de ani buni compresoare cu cupla magnetica si ca ar trebui desfacut ca are nu stiu ce alt sistem. Mi s-a mai explicat ca va trebui desfacut tot compresorul si evaluata starea pistoanelor, daca sunt zgariate sau mai stiu eu ce.
    Intrebarea mea este daca stie cineva cum este comandat ambreiajul compresorului si vrea sa ma lumineze si pe mine ca nu se gasesc prea multe detalii pe net sau nu am cautat eu cat trebuie...
    Multumesc!
     
  2. andreialex 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2012
    Mesaje:
    1
    nu inteleg de ce iti bati atat capul.
    ar trebui sa te duci la reprezentanta si sa le spui problema. masina fiind din 2013 (ca a mea de altfel O3 1.8 TSI) are garantie pana in 2017 (4 ani) indiferent de unde ai cumparato.
    nu mai pierde vremea si banii tai prin service-uri.
    Eu am inlocuit pe garantie pana acum amortizoare, pompa de apa, mecanism pliere oglinzi exterioare si este probabil sa schimb si niste calculatoare pe la farurile xenon pentru ca fac figuri si nu se aprind cand e umezeala... astept sa vina toamna sa le pun iar masina in brate.
    iti recomand avia motors pentru service. Nu am luat masina de la ei dar am rezolvat la ei toate problemele... fara bani!
     
    Azdica apreciază asta.
  3. Dinbooo 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2016
    Mesaje:
    5
    Salut Andrei,

    Multumesc pentru interes, din pacate masina nu mai are garantie, cel de la care am luat-o nu si-a facut reviziile in reprezentantele Skoda deci nu cred ca se mai pune problema de garantie.
    Ce mi s-a parut ciudat a fost viteza cu care s-a pus diagnosticul, de parca au o poezioara pe care o toarna fiecarui client si de asta mi-a fost teama. Ca o sa ma incarce cu tot felul de lucrari pe care nu le fac...poate gresesc.
    O sa pun o poza cu condensatorul sa imi spuna cineva daca stie, dupa cum arata, daca trebuie inlocuit.
    Acum mai am doua dileme, prima e ca astia imi iau vreo 400 lei ca sa-mi desfaca compresorul si sa-l evalueze, daca nu se mai poate recupera trebuie sa achizitionez altul in jur de 1500 lei deci total 1900 plus manopera montare plus cost condensator. Daca e irecuperabil pierd lejer 400 de lei. Sunt sigur ca proprietarul anterior nu a facut niciodata revizie la AC din moment ce filtru de habitaclu era imbacsit pana la solidificare. Asta ma duce cu gandul ca poate si compresorul a fost abuzat si nu stiu ce sa fac, daca sa risc cei 400 lei sau nu.
    A doua dilema e ce se va intampla cu continutul instalatiei daca vor desface compresorul, din ce mi s-a spus acesta va fi tras intr-o masinarie, din alea de care are orice centru de reincarcare freon. Dar el va fi tras si amestecat cu cel uzat sau cum se procedeaza? Acest gaz isi pierde proprietatile in timp sau are o viata in care calitatea lui e lineara? O sa mai sap si eu intre timp in masura in care am timp disponibil. Cel mai probabil va trebui sa fac acesta lucrare prin octombrie tinand seama de cheltuieli.

    astept cu nerabdare opinii.
    Multumesc!
     
    Ultima editare: 23 Aug 2016
  4. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.365
    Locație:
    Bucharest
    De ce trebuie musai reprezentanta?
     
    Azdica apreciază asta.
  5. Dinbooo 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2016
    Mesaje:
    5
    Ultima editare de un moderator: 1 Sep 2016
  6. Emil Paraschiv

    Emil Paraschiv 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2017
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Bucuresti
    Salut. La Ges ai fost, nu? Cum ai rezolvat pana la urma? Si iarna e utila clima, ca sa dezaburesti.
     
  7. alexxx19

    alexxx19 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2017
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Galati
    Buna seara,

    Sunt proaspat posesor de Octavia 3 , 1.6, DSG. In aceasa seara dupa ce am mers in jur de 15 min si 4 km (o oprire de 5-6 minute cu motorul pornit) temperatura apei undeva la 60-75 de grade ,am parcat, oprit motorul dar ventilatoarele au mai mers in jur de 4-5 minute. Cumva se incepuse regenerare si nu a apucat sa o termine?
    Cum imi dau seama ca are regenerarea inceputa? E prima masina cu DPF ( vechea un Passat tanc B5.5) si de aceea nu ii cunosc simptomele foarte bine si va cer ajutorul. Va multumesc.
     
  8. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
  9. alexxx19

    alexxx19 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2017
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Galati
    Multumesc de sfaturi!
     
  10. TraianVGT 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2018
    Mesaje:
    4
    Mersi de sfat..nici eu nu stiam si am patit deja asta de 2 ori si am masina de o saptamana.
     
  11. paulb12 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2018
    Mesaje:
    2
    Buna ziua. A inceput sa se auda un zgomot ciudat, ca al unui motoras cumva, destul de puternic in momentul in care AC-ul este pornit si am constatat ca creste in intensitate in functie de acceleratie, pe masura ce accelerez auzindu-se mai tare. Are cineva idee despre ce poate fi vorba? Multumesc anticipat.

    Octavia 3 1.8 TSI
     
  12. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Cum stai cu bateria ? Cand ai schimbat filtrul de polen ultima data ? Tii masina undeva afara sub vreun pom di care pica frunze/ ace / crengute , etc mici care se strecoara in fantele pentru absorbtia aerului pentru habitaclu ?
     
  13. paulb12 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2018
    Mesaje:
    2
    Masina am luat-o de o luna. nu i-am facut nimic inca. nu sta sub pomi si nu scoate zgomotul decat cand pornesc AC-ul, in rest clima merge ok.
     
  14. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Paul, seteaza temperatura maxim rece.
    Dupa setare, porneste clima. Spune-mi daca auzi sunetul mentionat de tine.
     
  15. alunakis

    alunakis 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2012
    Mesaje:
    51
    Buna ziua,
    Am observat de curând sub fulia de la compresorul AC o urma de ulei (foto). Scurgerea de ulei se produce numai la folosirea AC. Se aude, nu mereu, un zgomot metalic întrerupt, care dispare la oprirea AC. Stie cineva despre ce este vorba? Mulțumesc pentru răspunsuri.
     
  16. Spaiuc Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Mesaje:
    1
    Buna ziua! Am o Octavia 3 ,1.6,cand opresc motorul dupa cateva secunde porneste termocupla si nu se mai opreste paba nu scot borna. Am fost la diagnoza si nu apar erori,mi-au zis ceva de un senzor de temperatura,au stins martorul din bord dar la prima pornire s-a reaprins. Eu aud un zgomot din zona filtrului de particule inainte sa porneasca ventilatorul. In momentul cand descui masina sau deschid portiera se opreste iar dupa cateva secunde daca nu pornesc motorul porneste din nou.A mai patit cineva,imi puteti spune ce ar putea fi? M

    Nu am specificat ca regenerarea o face normal
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Iun 2018
  17. Emil Paraschiv

    Emil Paraschiv 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2017
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Bucuresti
    Incearca sa faci diagnoza cu vcds si nu cu alte softuri universale.
     
  18. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.733
    Locație:
    Bucuresti
    FAptul ca ai avut martor aprins in bord inseamna ca aveai si o eroare. Care era aia ?
     
  19. alin89

    alin89 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2018
    Mesaje:
    8
    Buna ziua,

    Am o Skoda Octavia 3 din 2015 cu motorizare 1.6 diesel, Astazi am observat cand ii dau drumul la klima pe rece, pe partea stanga la usa si mijloc stanga baga rece,iar pe partea dreapta mijloc si dreapta usa baga cald,amandou find setate la 16 grade, are cineva ideie ce ar putea fi?

    Multumesc mult !!!
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Oct 2018
  20. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Actuator cu probleme, sau prea putin freon.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare