1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

problema servo

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de flo06, 14 Apr 2008.

Taguri:
  1. Ștefan Dragoș 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2021
    Mesaje:
    4
    O scanez astăzi ca siguranțele sunt în regula nu sunt arse
     
  2. Ștefan Dragoș 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2021
    Mesaje:
    4
    După diagnoza făcută ieri îmi da ca eroare codul 00566
     
  3. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Cam asta ar fi de verificat.
     
  4. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    00566 - Steering Assistance Operation: Implausible Signal
    Possible Causes
    • Fuse(s) faulty
    • Battery Voltage too Low
    • Pump Unit faulty
    Possible Solutions
    • Check Fuse(s)
    • Check Power Supply/Battery
    • Check Pump Unit
      • Use Meas. Blocks
    Special Notes
    • For Seat Cordoba/Ibiza (6L), Skoda Fabia (6Y) and VW Polo (9N) see MVB 002.
    Cam asta spune cartea. Din ce am mai discutat rezultă că ar fi pompa defectă. Dar n-ai postat fișierul să vedem în detaliu. Dacă este koyo este un pic mai scumpă.
     
  5. Ștefan Dragoș 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2021
    Mesaje:
    4
    Maine sa o desfac sa va spun dacă este koyo sau trv
     
  6. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    Scrie în fișierul salvat la scanare.
     
  7. Gaby Epsi 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2021
    Mesaje:
    3
    Salut! Sper că nu e repost, dar m.am uitat prin topic și nu am găsit nimic asemănător...
    De aproximativ două săptămâni îmi face fițe servodirecția. Merge perfect o perioadă și după ce parcurg o anumită distanță mi se aprinde martorul servo(volanul cu semnul exclamării) și devine exagerat de grea. Când am verificat am văzut că nivelul uleiului era aproape de minim, am completat pana sus și a continuat sa facă. am pus mașina pe tester și a dat codul
    01288:
    - +30, steering assist
    - signal too low
    - intermitent

    Țin să menționez că am verificat tot ce tine de baterie și funcționează perfect.
    După am tras concluzia că poate este vreun senzor dar am observat că de sub vasul pompei servo rămânea pată de ulei după ce o lăsam parcată peste noapte. Acum nivelul din vas a scăzut puțin dar nu sub minim și nu am observat sa mai piardă. Un mecanic mi a zis că putea să piardă de la vreo garnitură și unde am pus ulei până în gâtul vasului.

    Problema e că încă face.

    Aveți idee ce as putea face? Vă mulțumesc din avans!
     
  8. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    Salut! In principiu după codul de eroare cartea spune să verifici siguranțele, bateria sau firele și contactele de la mufe, eventual încărcarea la baterie. Însă eu cred că trebuie să schimbi pompa. Mi-e greu să cred că nu s-a defectat. Și trebuie verificat dacă nu curge caseta. Este destul de costisitoare reparația dar nu cred că ai de ales. Să ai grijă să nu cumperi pompă TRW dacă ai Koyo sau invers. Succes!
     
  9. Gaby Epsi 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2021
    Mesaje:
    3
    Mulțumesc! Mâine o să merg la service sa îmi verifice cablurile și să îmi curețe mufele cu pricina. Daca o să facă nu îmi rămâne decât să schimb și pompa.
    O sa revin cu un update.
     
  10. Gaby Epsi 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2021
    Mesaje:
    3
    Am fost și mi a curățat toate mufele de la caseta de direcție și de la servo, iar una din ele era extrem de oxidată. Momentan nu am mai avut probleme și servo se simte la fel ca înainte.
    Sper că problema s.a rezolvat definitiv și recomand tuturor sa verifice mufele și să le curețe înainte să se apuce să schimbe senzori sau alte lucruri
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Iul 2021
  11. daniel2907 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2021
    Mesaje:
    1
    Salut, daca a mai fost postata problema rog un link cu postarea.
    Problema mea suna in felul urmator, am schimbat 3 pompe de servo pe langa cea originala, ideea e ca la fiecare pompa se auzea un vajait atunci cand viram, iar uneori imi aparea acel martor cu volanul si semnul exclamarii, moment in care volanul se misca foarte greu. La cea de a patra pompa a functionat corect aprox 40 de km, apoi mi-a aparut Check Engine-ul, am oprit masina iar apoi volanul a devenit foarte greoi, ca sa va faceti o idee, mai greu ca pe dacie. Imi ramane aprins martorul cu volanul in bord iar check-ul a disparut, ce este de facut?
     
  12. GEONIS

    GEONIS 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2012
    Mesaje:
    1
    Am aceeași problemă. De ceva vreme pompa a început să scoată unele sunete ciudate și toate luminile pâlpâie în continuu de îmi este și jenă în trafic. Totul face așa chiar și o oră apoi după ce se aprinde martorul cu volanul, becurile nu mai pâlpâie și parcă și volanul merge mai ușor. Am schimbat pompa de servo dar tot așa face. Deci nu rămâne să schimb senzorul. Aș vrea să-l demufez din pompă temporar până îl schimb dar nu știu cum se va comporta servodirecția.
     
  13. Dean 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2019
    Mesaje:
    22
    Bună ziua! Detin o skoda fabia 1, 1,4, 16V, combi, din 2005 și am probleme cu serodirectia când folosesc AC-ul. Am avut aceeași problemă și anul trecut dar nu am asociat problema la servo cu utilizarea aerului condiționat. Anul trecut, la sfârșitul verii am dus-o la service, i-a completat lichidul și a fost ok pana zilele trecute când am început din nou sa folosesc AC-ul. Nu-mi apare nici un martor aprins în bord dar trebuie sa trag cu putere de volan pentru a vira la viteze mici. De asemenea au început să apară și trepidații la motor dar doar când folosesc AC-ul. Când nu folosesc AC-ul nu am aceste probleme. Vă rog dacă poate cineva să-mi explice fenomenul și de unde să mă apuc cu verificatul. Vă mulțumesc.
     
  14. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Fa o diagnoza,poate iese ceva.
     
  15. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    Verifică/schimba senzorul de pe coloană. Ai sistem TRW probabil.
     
  16. Dean 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2019
    Mesaje:
    22
    Am mers la service a schimbat un releu, s-a simțit o schimbare dar tot se misca greu. Am revenit în service, a făcut diagnoză, nu a găsit nimic în neregulă, a curățat toate contactele, s-a simțit o îmbunătățire dar problema tot persistă.
     
  17. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    Dacă nu rezolvi cu senzorul de unghi bracaj te poți duce la 10 mecanici. E o problemă ultra bătută la TRW. Și trebuie să mai ții cont de faptul că poate fi chiar pompa defectă pe partea de senzor.
     
  18. Fabian2009 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    4
    Buna ziua.

    Va rog, daca puteti sa ma ajutati intr-o problema legata de servodirectie, pentro o Skoda Fabia I, 6Y3 Sedan, 1.4 TDI, 75CP.

    In urma cu cateva saptamani, in timp ce rulam cu viteza mica, in linie dreapta, s-a aprins martorul servodirectie, galben, in bord , iar volanul nu mai avea servo, se misca foarte greu. M-am oprit intr-o parcare. La scurt timp s-au aprins si martorii de ABS si frana de mana, plus un semnal sonor intermitent, ca si cum mergeam cu frana de mana trasa, desi eram in repaus. Dupa mai multe porniri si reporniri ale motorului, dupa vreo 15 minute, toti martorii din bord s-au stins si volanul se misca normal.

    Am scanat cu VCDS in zilele urmatoare, de mai multe ori. Erau mai multe erori care se puteau sterge, erau intermitente. Am incercat, dupa ce am sters erorile, iar martorii in bord nu indicau nimic, sa merg cu masina. De fiecare data, dupa un parcurs de 50m pana la 7 km, fenomenul se repeta. Daca stationam un tim, porneam si opream motorul, lucrurile reveneau la normal. Din nou, cu VCDS scanam si stergeam erorile, fie inainte fie dupa ce stingeau martorii din bord.

    Am folosit si un alt tester, portabil, v401 xtool, si aceleeasi rezultate.

    Precizez ca

    - Dupa primul incident am gasit siguranta nr.6, S178, de 40 A, din capacul bateriei, de la ABS, fisurata. Am inlocuit-o.

    - Am verificat nivelul lichidului servo, era pe minim, am adaugat 25ml, acum este maxim (cred ca ar trebui sa mai scot putin)

    - Am verificat toate sigurantele mari, din capacul bateriei. Erau in regula. Am curatit toate contactele lor, si, ca sa fiu sigur am inlocuit si siguranta nr.3, S164, de 50A (desi Etka imi arata 80A, iar in carte scrie 50A), de la servodirectie. Siguranta 7 din habitaclu, cea de 5A era in regula. Daca o scot, se aprinde marorul de servo in bord.

    - Am verificat acumulator auto. Initial imi arata 12.4 V si health 58%, am regenerat bateria si acum este 12.8V si health 87%.

    - Am gasit in compartimentul bateriei, firul rosu care duce de la baterie catre capacul de sigurante, ca era uzat, deterioat la eterior si se vedeau fire litate oxidate de acid mai demult si chiar cateva intrerupte, la jumatatea firului, in cotul sau

    - Am verificat pornirea motorului si functionarea alternatorului. Totul, in general normal. 14.2 V incarcare.


    Dar, doar uneori cand martorii in bord se aprindeau, tensiunea (masurata cu un voltmetru in priza de bricheta) scadea brusc de la 14.2V la 13.6V sau chiar 12.6V, si ramanea constanta. Fenomenul a fost mai rar.


    - Erorile pe VCDS nu erau intotdeauna aceleasi. Sporadice, intermitente, le-am sters. Insa cel mai important, dupa parerea mea, UNEORI MA PUTEAM CONECTA MODULUL SERVO, puteam vedea functionarea Steering Wheels, inclusiv senzorul din caseta G250. ALTEORI NU, ERROR COMUNICATION J500, comunication failed.

    01309 - Power Steering Control Module (J500)

    49-10 - No Communications - Intermittent

    - dupa ce am schimbat caseta in urma cu 4 ani, nu stiu ce setare sau adaptare s-a facut, de atunci imi apare mereu NO COMMUNICATION WITH G85. Masina nu are ESP deci nu are nici G85. Inainte nu imi aparea.

    erorile de la Airbag, provin din faptul ca nu este intrerupator si lampa indicatoare pentru Airbag pasager (a fost inlocuit calculatorul si nu au fost conectate lampa si lumina din torpedou

    Nu am verificat inca

    - starea firelor de legatura intre alternator si baterie

    - cele trei mufe din pompa servo (contacte pompa)

    Mai adaug ca, caseta originala era Koyo, am inlocuit-o cu una noua TRW tip Koyo. Pompa servo este tot Koyo, cu senzor catre caseta cu mufa 4 picioruse parca.

    De cand a aparut aceasta defectiune, am evitat sa circul cu masina, problema este ca nu am gasit pe cineva disponibil si priceput in apropiere de mine.

    CAND MARTORUL SERVO ESTE STINS, VOLANUL SE INVARTE USOR, dar uneori pe tester am NO COMUNICATION ateori nu. Cand martorul servo este APRINS VOLANUL SE INVARTE FOARTE GREU.

    De curand se aprinde si ramane aprins mai mult timp, martorul CHECK ENGINE, probabil de la stat mult in parcare cu motorul pornit.

    Intrebari

    - Ce trebuie sa mai verific? Cum?

    - Pot circula in siguranta cu masina pe distante mai scurte, cu luminile in bord aprinse?

    - Care ar putea fi cauza/ remedierea.

    Multumesc anticipat pentru ajutor.

    Incerc sa postez un filmulet cu defectiunea. Si o scanare.
     
  19. DAN P 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2024
    Mesaje:
    1
    Salut!Fabia 1.9 TDI din 2000 intampin o problema asemanatoare si vad ca ai rezolvat problema.
    Pe scurt : inlocuit caseta de directie cu una aftermarket refurbished probabil.Caseta a venit fara senzor.Instalat senzorul de pe caseta veche(care a mers fara probleme din punct de vedere electric) in 0 volan si apoi caateva grade stanga dreapta porneste in max pompa cauzad fluctuatii electrice.Acum circul cu senzor scos ca eram blitat intensiv in trafic.De unde sa incep sa caut problema.




    Salut scuze ca ma bag in seama
    Eu am avut probleme cu Skodita mea (Fabia 1.9 TDI din 2000) la servo am verificat conexiuni nivel ulei, si altele, in final am schimbat senzoru G250 si acum e ok, am gasit ceva documentatie pe net la adresa asta,http://www.volkspage.net/technik/.../SSP_259.pdf problema este (pt uni) ca este in engleza, la mine aparea o alarma ceva de scurt circuit, intermitent, sau lipsa semnal, daca mergi la un tester spunei sa verifice senzoru, si anume sati arate ce indicatie arata cand invarti de volan daca este 0 e un semn ca e senzoru de vina, in documentatia respectiva zice clar cum functioneaza si ce fel senzor ai pe caseta, cam asta e cu ce pot sa va ajut.[/QUOTE]
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare