1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

problema servo

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de flo06, 14 Apr 2008.

Taguri:
  1. cozzo 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Mesaje:
    1
    Buna la toata lumea ,

    sunt nou pe aici si am o problema
    am o Skoda Fabia 1,4 16V , an 2001 , motor Y6

    de ceva timp din cand in cand imi pica servodirectia , mi se aprinde martorul(volanul) si in clipa aceea incepe sa mi fluctueze intensitatea curentului pe toate aparatele ( bord, faruri )

    de ceva zile am ramas de tot fara servodirectie , am fost cu ea pe tester ( mai demult ) si nu mi a dat nici o eroare , am verificat incarcarea si este in parametri normali

    cineva imi spunea de hidroelectrovalva ceva de genul ....

    lichidul de servo are

    stie cineva ...amanunte mai multe si daca da imi poate da si ceva preturi ??

    multumesc mult
     
  2. adrianC 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2009
    Mesaje:
    12
    Locație:
    cluj-napoca
    buna.s-ar pute sa fie dus senzorul de la servo.verifica
     
  3. uSb

    uSb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2009
    Mesaje:
    35
    Locație:
    Radauti - Suceava
     
  4. Pippo

    Pippo 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2009
    Mesaje:
    135
    Locație:
    Tarnaveni
    La mine am observat ca de o vreme nu pot vira volnul la maxim nici in stanga nici in dreapta cam 95% numa` :confused: ...In rest nu am nici o problema.
     
  5. Alinrac

    Alinrac 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    32
    Locație:
    Lugoj
    Deci....fa acum scanare la masina si poasteaza eroarea pe care o da......Se prea poate sa se fi dus senzorul de pe pompa servo electrohidraulica sau cel de pe caseta de directie.......simptomele bolii cam aici indreapta dar dute la doctor cu ea. Succes!
     
  6. chio 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2009
    Mesaje:
    9
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Variatii de tensiune cand invart de volan

    Am si eu aceasi problema cu o Skoda Fabia din 2001.
    Cand invart de volan scade intensitatea curentului in tot circuitul electric al masinii.
    Servo directia nu se invarte mai greu sau mai usor, insa se aude motorul de servo destul de zgomotos.
    Lichid de servo este destul.

    Senzorul de servo este schimbat, iar contactele electrice sunt si ele curatate. Bateria este noua, puntea de diode din alternator este si ea noua.

    Problema anterioara cand farurile clipeau fara ca sa invart directia s-a rezolvat si am postat detalii despre cum s-a rezolvat pe acest topic:
    http://www.clubskoda.ro/showthread.php?p=4830#post4830
    "Farurile clipesc, eroare 00816" si "Problema rezolvata"

    Problema acum este legata de momentul in care invart de volan si intensitatea curentului variaza doar atunci, chiar daca nu invart de volan la maxim. Nu apare nici o eroare.
    Mecanicul a masurat curentul si a spus ca doar la invartirea volanului apar scaderi de tensiune.

    A mai patit cineva asa ceva?
    Va rog raspundeti daca ati mai intalnit aceasta problema ca am nevoie mare de ajutor.

    Mecanicul la care merg are acum si un Mercedes A class cu acceeasi problema.
    La acea masina a schimbat pompa de servo insa problema nu s-a rezolvat. A remarcat ca daca pune Mercedesul pe cric si vireaza de volan nu este nici o problema de fluctuatie de curent. Cu Skoda nu a incercat.
    La acel Mercedes se gandeste acum sa schimbe caseta de directie.
    El crede ca ceva opune rezistenta la directie si astfel motorul electric de la servo consuma mai mult curent pentru a invartii rotile.

    Daca ati mai intalnit acesta situatie va rog raspundeti ca am nevoie de ajutor.
     
  7. recul 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Ian 2009
    Mesaje:
    29
    din cate stiu eu, skoda are servodirectia electro-hidraulica...si a mea are fluctuatii de intensitate a luminii, dar din ce am observat eu numai cand vireaza pe loc. pe mine unul nu ma deranjeaza, de altfel aceea fluctuatie de care pomeneam se observa doar daca esti atent. eu unul cred ca nu ai de ce sa iti faci griji.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Noi 2009
  8. Sandu A 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2008
    Mesaje:
    34
    Locație:
    VL
    chio, chiar ai trecut prin toate chinurile. Mai verifica odata cu VAG COM intensitatea curentului, avand grija sa ai cativa consumatori aprinsi iar motorasul de la servo sa se auda bazaind de nebun.
    Ultima explicatie ar fi ca s-a dus motorasul servo. Am auzit ca e cam scump.
    Sa ai bafta de o rezolvare usoara si ieftina.
     
  9. vladutcristian

    vladutcristian 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2009
    Mesaje:
    56
    Locație:
    oradea
    servodirectie

    si eu am avut probleme cu masina mea Skoda Fabia combi 1.4 mpi 68 cp, si am fost si eu cu ea in service la skoda in oradea, si ei l-au pus pe test-er, dar am avut o problema si la baterie, mai exact borna de masa nu era stransa bine, s-a rezolvat, iar test-erul a indicat ca ar fi problema cu senzorul, l-au schimbat, l-au testat din nou, surpriza, cand pornea masina se stingeau toate becurile din bord dar cum miscam volanul in stanga sau in dreapta, si un pic, mi se aprindea din nou, dar eu puteam invarti volanul, dar nu functiona la capacitatea maxima, m-au sunat sa imi spuna ca trebuie sa schimbe si pompa servo, care la mine este una de tip KOYO, dar cand mi-au spus pretul si la schimb cu cea veche, mai bine imi cumpar alta masina decat sa dau aproape 5.000 de RON, in service, toate bine pana cand eu le-am spus sa puna senzorul vechi inapoi, am platit 100 ron la service pentru deranj, si am mers cu masina la un alt mecanic, la care mi-a spus ca pompa si senzorul este ok, doar sa am rabdare ca isi va reveni de la sine el (servodirectia), surpriza la vreo saptamana merge sa alimentez la benzinarie de 50 RON, cand pornesc masina martorul servo se stinge, dar in momentul in care invart de volan nu mi se mai aprinde martorul si constat ca mecanicul la care am fost acu o saptama avea sa aibe dreptate ce se va inampla. DECI FRATILOR NU MERGETI LA MECANICI DIN SERVICE-URI CA VA FAC DE BANI DAR PROBLEMA VOASTRA NU ESTE REZOLVATA.

    PS: PROBLEMA CU SERVODIRECTIE DE UNDE A APARUT! ADICA LA BIDONASUL DE LA SPALATORUL DE PARBRIZ, ARE UN DISTRIBUITOR DE LICHID DE SOLUTIE PT PARBRIZ FATA-SPATE, ACESTA ERA PROBLEMA IMI SCAPA LICHID SI CUM SE PRELINGEA PE FURTUN, PICATURILE AJUNGEAU SI LA SENZORUL DE LA SERVO-DIRECTIE, SI IMI DADEA EROARE LA COMPUTERUL DE BORD, DAR IN SERVICE LA SKODA IN ORADEA NU AU OBSERVAT, AM REZOLVAT SI PROBLEMA CU DISTRIBUITORUL L-AM DAT JOS SI NU MAI ESTE UD IN ZONA RESPECTIVA

    DECI INAINTE DE O PROBLEMA VERIFICATI SI ALTE SCURGERI LA MASINA VOASTRA, IN REST DRUM LUNG FARA EVENIMENTE
     
  10. Black Daniel Guest

    @vladutcristian,
    Te rog frumos, transcrie din nou in limba romana mizeria aia pe care ai scris-o mai sus. Ma ustura ochii incercand sa iti citesc postul :jump: .
    Cu virgula, cu punct si de la capat, asa cum ai invatat la scoala ... altfel rade lumea de tine. Mai ales romanii de nationalitate maghiara din Oradea, pentru care am tot respectul :applaus:.

    Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Noi 2009
  11. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    440
    Locație:
    Focsani


    chio,daca imi permiti o sugestie,mergi la un service,sa iti desfaca contraaripa din stanga,si acolo v-a gasi pompa de servodirectie,invelita(cu siguranta) intr-un material (fonoabsorbant=burete dens),scoatei acel burete,vezi sa traga usor mecanicu de el,ca pompa e prinsa cu 3 suruburi de caroserie,dar are si 4 tampoane din cauciuc,si cand trage de buretele ala,sa nu traga precum gheorghe,ca se rup tampoanele din cauciuc,si dai in alte nebunii.
    Motivul,nu sunt sigur, dar in proportie de 80 la suta tu ai apa in pompa...nu multa,stai linistit,dar ai:D
    In momentul in care punem apa in rezervorul pentru parbriz,se intampla sa mai dam si pe langa,si toata apa aia se prelinge exact pe buretele ce "protejeaza" pompa,si in loc sa o protejeze,o ajuta sa se mureze.iar pretul unei pompe este deloc de neglijat (20-24 de milioane vechi)
    ACELE FLUCTUATII DE CURENT APAR DIN CAUZA -
    -bateriei "obosite"
    - a nefunctionarii corespunzatoare a alternatorului
    -sau a unei infiltratii de apa in pompa.

    Celor care nu cred ca este posibil ca noi sa avem ape in pompe,si totusi ele sa functioneze,va spun ca este adevarat.Eu am desfacut-o si am gasit apa in pompa,pe placa electronica,intradevar toate circuitele alea si piesele din interior (vorbesc de partea electrica) ele sunt acoperite cu o ceara,ceva de genu,dar stand apa acolo,si cu putina caldura,macina ceara aceea.
    vladutcristian-ce senzor de servo?ca nu am inteles,acel distribuitor,intradevar acolo se afla,dar pe ce senzor picura?de care senzor vorbesti?

    Eu sunt patit,si am mai scris pe un thread desta,dar probabil nu ati avut timp sa cititi.
    Si asa cum spune si colegul nostru Ionut SIG, speram sa ramaneti cu noi,sa ne rezolvam impreuna problemele,cu informatiile pe care le avem fiecare.
     
  12. vladutcristian

    vladutcristian 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2009
    Mesaje:
    56
    Locație:
    oradea
    eu zic de senzorul de la servodirectie, adica si eu am avut apa in pompa servo de la rezervorul de parbriz care imi pierdea pe la distribuitorul de lichid de parbriz in fata sau in spate (luneta), am scos tuburile din distribuitor si le-am legat pe direct, numa ca acum daca sprituiesc pe parbriz imi merge si pe luneta din spate

    cum zice si patratzel1988, are dreptate.
     
  13. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    440
    Locație:
    Focsani
    vladutu, unde este dispus senzorul ala de la servodirectie de care spui tu? ca nu am inteles despre care senzor este vorba.
    Din cate stiu eu,noi avem senzor pe coloana volanului,e unul in forma de potcoava,senzor de acceleratie longitudinala parca(nu sunt sigur ca asa se numeste),si inca unul in forma de arc.
    Eu vorbesc de masinile cu servodirectie,fabricate intre 99 si 2005,ce au caseta de directie si pompa TRW .Cele dupa 2005 au caseta si pompa KOYO.
    Eu vb despre TRW la mine asa este.Am citit in postul tau asta :
    "PS: PROBLEMA CU SERVODIRECTIE DE UNDE A APARUT! ADICA LA BIDONASUL DE LA SPALATORUL DE PARBRIZ, ARE UN DISTRIBUITOR DE LICHID DE SOLUTIE PT PARBRIZ FATA-SPATE, ACESTA ERA PROBLEMA IMI SCAPA LICHID SI CUM SE PRELINGEA PE FURTUN, PICATURILE AJUNGEAU SI LA SENZORUL DE LA SERVO-DIRECTIE, SI IMI DADEA EROARE LA COMPUTERUL DE BORD, DAR IN SERVICE LA SKODA IN ORADEA NU AU OBSERVAT, AM REZOLVAT SI PROBLEMA CU DISTRIBUITORUL L-AM DAT JOS SI NU MAI ESTE UD IN ZONA RESPECTIVA"

    Ideea este ca nnu ti se prelingea pe senzor,ci pe pompa direct.
    Cu respect
     
  14. vladutcristian

    vladutcristian 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2009
    Mesaje:
    56
    Locație:
    oradea
    scuze pt patratzel1988. ai dreptate
     
  15. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    440
    Locație:
    Focsani
    Nu ai pentru ce sa iti ceri scuze,stai linistit,doar ca nu intelegeam.
    Sa auzim de bine.
    Cu respect,George.
     
  16. Sandu A 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2008
    Mesaje:
    34
    Locație:
    VL
    Parca ne-a lovit pe toti problema asta. In cazul meu, la scanarea VAG, pana nu a inceput motorasul servo sa o ia razna nu am depistat erorile senzorului. Acum, pana strang banii, am suspendat mufa senzorului, caci toti imi dadeau flash-uri cand mergeam cu farurile aprinse. Acces usor la mufa e pe partea stanga a mastii (am scos fereastra de vizitare, am demontat proiectorul si cu putina atentie am scos mufa).
     
  17. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    440
    Locație:
    Focsani
    Iar nu inteleg,de ce anume iti dadeau flashuri?ce erori ti-a dat vag com ul? G250?
    Da mai multe detalii sa pricepem si noi.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Dec 2009
  18. Sandu A 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2008
    Mesaje:
    34
    Locație:
    VL
    Eroarea pe senzor era de semnal interminent sau lipsa semnal. In acest caz, motorasul servo primeste semnale false de la senzor si se comporta ca atare (usureaza sau ingreuneaza rotatia volanului). Cand rezistenta volanului scade, viteza de rotatie a motorasului creste, si invers. Deci viteza motorasului creste foarte mult (in acest caz papand din tensiune, scadere care se resimte in consumatorii pentru iluminat) sau viteza motorasului scade foarte mult (parca nu ar mai exista servo). La mine zumzaia moroasul in draci, iar noaptea, toti aveau impresia ca alternez lumina de drum cu cea de intalnire foarte des (in ritmul fluctuatiilor de tensiune provocat de consumul exagerat al motorasului).
    Mai adaug pericolul care exista cand in curbe stranse, te trezesti ca rezistenta volanului scade brusc foarte mult. Sper ca am reusit sa dau o explicatie corecta si logica.
     
  19. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    440
    Locație:
    Focsani
    Acum am inteles.Explicatia ta este mult mai mult decat suficienta.Si mie imi palpaiau farurile,dar nici asa cum spui tu :)
     
  20. tavi83

    tavi83 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2010
    Mesaje:
    74
    exact problemele astea le am si eu la skoda mea 1.4 16v 74kw AUB din 2002.
    -faruri+pecuri din bord care clipes
    -volanul se invarte mult mai usor si uneori mai greu decat ar fi normal
    -iar in timp ce se intampla aceste doua fenomene se aude si motorasu servo cum lucreaza ca nebunu,iar uneori se lasa si cu aprinderea avertizorului de servo.
    Am observat ca in majoritatea cazurilor fenomenu apare dupa ce spal masina sau daca afara ploua sau chiar ninge.
    Sa mai lovit careva de problema asta?si care ar fi rezolvarea?
     

Distribuie pagina asta