1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

problema servo

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de flo06, 14 Apr 2008.

Taguri:
  1. k_cristi87

    k_cristi87 Silver Member

    Înscris:
    13 Feb 2008
    Mesaje:
    353
    Locație:
    Gaesti
    Fiecare cu greselile lui ;);)
     
  2. Black Daniel Guest

    Iertate fie greselile tale, fiule :p;).
    Alea cu berea, altele nu stiu, nu ma bag :rolleyes::cool:.
     
  3. Black Daniel Guest

    Dupa o saptamana in care fabioasa practic nu a stat,iar s-a aprins martorul de servo:(.Nu stiu ce sa fac,daca a mers atat cred ca problema nu este senzorul,daca era stricat nu mergea si gata.Ma gandesc la vreun contact sau eu stiu ce...Ma streseaza,daca imi cumpar altul si tot nu merge?!?!
    Bafta

    M-am documentat pentru tine si am aflat ca senzorul G250 este situat in volan :cool:. Desfaci capacul si coloana volanului si il gasesti in partea dreapta pe axul volanului. Rolul lui este acela de a "citi" rotirea unghiulara a volanului si in functie de aceasta ii da turatie la pompa de servo.

    Totusi, inainte de a umpla la el, verifica nivelul lichidului de servodirectie (este langa baterie si are busonul negru) si fa si o aerisire a instalatiei de servo (se face invartind de volan maxim stanga-dreapta de cateva ori). Posibil a scazut nivelul lichidului de servo din rezervor (poate ceva pierderi ?!?).

    Multumit ?

    Daca da, cred ca mai adaugi niste bere "fara numar, fara numar" :D:D:D.

    Cred ca poza asta te lamureste cel mai bine.

    ... si vezi sa fie rece ... berea :D:p:D:p
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Mar 2011
  4. k_cristi87

    k_cristi87 Silver Member

    Înscris:
    13 Feb 2008
    Mesaje:
    353
    Locație:
    Gaesti
    Am si eu o intrebare:Are cineva idee unde este situat acest senzor g250??Vreau sa ma uit pe acolo sa vad in ce stare sunt firele,contactele...O sa ma duc si la service dar intai vreau sa vad eu ce e pe acolo :D

    nu am pierderi nicaieri,asa mi-au zis la service cand am schimbat distributia.Sa ma uit sa vad ce e pe acolo,daca vad ca ma depaseste,ma asteapta sfantul service:)
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Iul 2010
  5. Black Daniel Guest

    Cristi, ai desfacut volanul ?
    Daca nu stii cum se scoate capacul volanului, ia de aici :p:

    Se procedeaza in felul urmator:
    1. Se roteste volanul la 90 de grade fata de pozitia normala de mers drept. Volanul are in spate pe laterale doua orificii, accesibile doar din aceasta pozitie, pe rand, de aceea trebuie adus volanul in aceasta pozitie. Rotind volanul cu 90 de grade, una din gaurici vine in sus, deasupra bordului, si ai acces cu surubelnita la ea, prin spate. Cred ca ai inteles.
    2. Se ia o surubelnita cu maner scurt si lama subtire dar solida, de lungime aprox. 10 cm, care se introduce in orificiul din spatele volanului si se impinge in jos pentru a impinge arcul care tine capacul clipsat pe volan. Cu cealalta mana se trage capacul 1-2 cm. Capacul se prinde de volan cu 2 stifturi cu cap in forma de sageata care se autoblocheaza pe arc in momentul in care e presat pe volan.
    3. Se intoarce volanul la 180 de grade si se repeta operatiunea cu celalalt arc.
    4. Se trage incet capacul, si se scoate cu grija mufa de airbag.
    5. Puneti capacul cu airbagul intr-un loc sigur, sa nu il loviti (pericol de declansare a airbagului :eek:!!!).
    6. Capacul se pune la loc astfel: se baga mufa in airbag, se potrivesc stifturile pe orificii, si se apasa pana clipseaza.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Mai 2008
  6. k_cristi87

    k_cristi87 Silver Member

    Înscris:
    13 Feb 2008
    Mesaje:
    353
    Locație:
    Gaesti
    Multumesc dar cred ca las asta in mainile profesionistilor:).Maine imi fac programare la service ca mi-e frica sa nu se mai strice ceva daca mai stau mult.
    Thanks again!!!
     
  7. k_cristi87

    k_cristi87 Silver Member

    Înscris:
    13 Feb 2008
    Mesaje:
    353
    Locație:
    Gaesti
    Are cineva idee daca sunt specificate emisiile de CO2 pe undeva prin cartea de identitate sau pe undeva?Intreb pentru ca vreau o parte din banii de pe taxa de prima inmatriculare inapoi:D:D:D
     
  8. ancuta

    ancuta 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2008
    Mesaje:
    114
    Locație:
    Botosani
    k_cristi iţi trimit un truc...pe care l-am auzit şi eu...dacă te ajută cu ceva......:)

    Singura sursa oficiala este doar RAR. Scopul publicarii acestui truc este doar acela de a va putea calcula cu o eroare minima viitoarea taxa de inmatriculare (eroare 0-3%).

    Inainte de a calcula emisiile de CO2, trebuie sa stabiliti urmatoarele doua detalii:

    1. Ce carburant foloseste masina, benzina sau motorina?
    2. Care este consumul mixt (mediu intre urban si extraurban) al masinii? Atentie aici aveti nevoie de valoarea din manualul masinii, nicidecum de vreun consum masurat de dvs.

    De-acum totul devine simplu:
    - BENZINA:
    [consum in litri/100km] x 23,8 = [emisii CO2 in gram/km]
    - DIESEL:
    [consum in litri/100km] x 26,5 = [emisii CO2 in gram/km]

    Acest calcul ar fi corect DOAR in cazul unui motor perfect, in interiorul caruia arderea s-ar face complet, iar carburantul ar fi unic (cu o compozitie chimica unica) si ar avea puritate absoluta. Valorile exacte ale emisiilor de CO2 (cele reale, de pe sosea) sunt stabilite de producatori. RAR detine tabele oficiale, insa modalitatea de consultare a acestora va fi stabilita prin regulament.

    Inca un detaliu: - va rog sa nu confundati consultarea acestor tabele cu (deja) celebra taxa RAR de 600 euro, ce ar trebui platita in cazul determinarii experimentale a emisiilor de CO2, in cadrul unui test dinamic. Consultarea tabelelor va fi ori gratuita ori contra unei taxe nesemnificative, RAR neavand voie sa pretinda decat contravaloarea serviciului fara adaos. Cat ar putea sa coste citirea unei valori dintr-un tabel? Acest detaliu este deja specificat in proiectul de ordonanta.
    :confused::confused:
    şi:http://www.totalauto.ro/2008/04/03/noul-calculator-taxa-auto-co2-si-euro-0-6/
     
  9. laugeo19 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Mesaje:
    1
    Locație:
    iasi
    nu sunteti inca lamuriti cu senzorul g250 si incerc sa va ajut. Sunt nou pe aici dar am ceva experienta in aceste defectiuni. pur si simplu trebuie pusa masina pe calculator si apoi citit rotatia sau gradele pe care le vede senzorul.daca nu arata nimic e clar...e dus senzorul.trebuie schimbat.El produce acele variatii de tensiune. cu respect lau

    apropo..... pentru evitarea socurilor de tensiune de pe masina....adica clipirea luminilorcauzate de cei 63 de amperi pe care ii cere pompa.....scoateti mufa ce leaga senzorul de pompa........successs
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Iul 2010
  10. runner 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Dec 2008
    Mesaje:
    9
    Locație:
    turnu severin
    salutare Va bazai si eu cu o intrebsare.
    tocmai am achizitionat o fabia 2001 101 cp, si parca se tot aude ca un motoras ...se pare ca e cel de la servodirectie...e cam zgomotos. Vi se pare normsal asa ceva?ms
     
  11. Sandu A 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2008
    Mesaje:
    34
    Locație:
    VL
    Sunetul este unul intermitent, iar daca misti volanul, vei observa o cursa mult mai usoara in acele momente; E vorba de motosarul de la servodirectie, care o ia razna; in momentele in care motorasul se supratureaza, se pot observa si fluctuatii de tensiune; atentie cand se intampla in trafic, mai ales in viraje mari sau lungi, caci suntem obisnuiti ca volanul sa opuna o anumita rezistenta, iar cand se intampla sa o ia razna servodirectia, volanul va fi foarte slab. Nu e obligatoriu ca senzorul sa fie defect, cum nici bateria nu poate fi in toate cazurile motivul. Va recomand sa nu va jucati cu capacul de la volan, respectiv cu airbegul, e foarte periculos.
    Cauze posibile: baterie slaba; senzor instabil ori contact imperfect; nivel scazut ulei servo; motoras servo pe cale de duca (doamne fereste).
    Incercati sa rezolvati la un service cu oameni cunoscatori de VAG.
    Bafta si drumuri usoare!
     
  12. k_cristi87

    k_cristi87 Silver Member

    Înscris:
    13 Feb 2008
    Mesaje:
    353
    Locație:
    Gaesti
    Sandu are dreptate.Trebuie sa te duci la un service si sa faci un test cu un Vag-com.Am avut si eu problema asta si am inlocuit senzorul de servo(piesa+manopera 300 Ron in service autorizat).
     
  13. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Cutie viteze

    Stie cineva daca o Fabia Combi 1.4 16V 74 Kw din 2003 are vreun senzor care sa indice daca nu mai are ulei cutia.
    Cateodata cand schimb treapta 5 se aude un trancanit, alteori se aude dupa o fortare mai serioasa in treptele 3 si 4 imediat ce e pe liber cred ca e din cutie
    Daca stie cine va va rog ajutatima.
     
    Ultima editare: 14 Ian 2009
  14. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    cutia nu are senzor, dar sa nu fie probleme la grupul conic, eventual completare ulei in cutie.
     
  15. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Multumiri

    Da, mersi mult de ajutor
    O sa incerc sa completez cu ulei si apoi mai vad.
     
  16. k_cristi87

    k_cristi87 Silver Member

    Înscris:
    13 Feb 2008
    Mesaje:
    353
    Locație:
    Gaesti
    Am o problema sper sa nu fie mare.Cand masina este rece,mai ales dimineata la prima pornire,nu pot sa accelerez normal,daca apas pedala ceva mai tare,parca "da in nas".Acest lucru se intampla si dupa ce schimb viteza si calc acceleratia.Cand motorul este incalzit nu am nici o problema,merge foarte bine.La diagnoza nu apare nici o problema.
     
  17. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Poate e o sonda lambda

    asa facea la mine si nici la diagnoza nu au gasit nimic, deh era cald motorul si nu-si puteau da seama, rezolvarea a venit odata cu schimbarea sondei lambda si nu am mai avut probleme de atunci incoace.
     
  18. chio 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2009
    Mesaje:
    9
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Farurile clipesc, eroare 00816

    Salut,

    Am si eu aceesi problema pe o Skoda Fabia din 2002.

    Farurile clipesc, directia se invarte fie foarte usor fie greu cu intreruperi. Se termina de obicei cu aprinderea becului

    galben pe bord, cel cu un volan desenat alaturi de un semn de exclamare. Din acel moment volanul se invarte foarte greu tot

    timpul. Trebuie sa opresc si sa pornesc din nou motorul.

    Totul dureaza deja cam de o luna cel putin si intre timp am fost la 2 mecanici si un electrician pana acum.

    1. A fost schimbata bateria asa ca prim pas ca asa a mai facut acel mecanic in trecut si a fost bine.
    Acum la final am aflat ca la orice service de baterii auto exista se poate efectua un test de baterie pentru a verifica

    daca bateria corespunde la toti paramentrii si abia apoi sa iei decizia de a schimba bateria. La Cluj, azi, testarea bateriei a costat 5 lei la un service Rombat.
    2. A fost schimbata si puntea cu diode din alternator
    3. Existau si niste sunete ciudate la role, asa ca s-au schimbat si rolele si cureaua. Cureaua cu alternatorul acum e intinsa bine.

    La o diagnoza atenta a aprarut eroarea 00816 si pare sa indice ca asta ar fi problema.
    Vorbind cu un al doilea mecanic a spus ca e plin de erori la masina si toate arata scurt pe plus, asa ca nu crede ca doar acel senzor de volan este problema. M-a trimis la electrician.

    Electricianul m-a trimis la testat bateria. Electricianul zice ca urmatorul pas este sa se schimbe releul de incarcare de pe alternator.

    Va rog daca e cineva care a avut acesta problema si a rezolvat-o sa ne spuna cum s-a rezolvat.
    S-a schimbat releul, sau a senzorul de directie.
    Stiti alte rezolvari ale acestei probleme?

    Va multumesc,
    Dan
     
  19. k_cristi87

    k_cristi87 Silver Member

    Înscris:
    13 Feb 2008
    Mesaje:
    353
    Locație:
    Gaesti
    Cred ca asta este eroarea.

    00816-Power Steering Sensor(G250)
    30-10-Open or Short to B+-Intermitent

    Este de la senzorul de servo(nu stiu denumirea exacta).Eu l-am schimbat pe al meu la reprezentanta Skoda-340 ron parca a costat la schimb cu piesa veche.Cred ca asa e cel mai sigur sa faci,pana sa il schimb am cautat si eu peste tot,gasisem la vreo 250 ron dar cu transportul,montajul si alte chestii d`astea ieseam mai scump decat la reprezentanta unde am primit si garantie.Faci cum vrei,dar eu zic ca aceasta este cea mai sigura varianta.
     
  20. chio 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2009
    Mesaje:
    9
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Problema rezolvata

    Am schimbat senzorul de servo la Reprezentanta Skoda din Cluj. 350 lei cu piesa la schimb + 100 si ceva de lei manopera + diagnoza.
    Dupa ce am plecat de la ei problema farurilor care clipesc si a volanului care se invarte greu cu intermitenta a ramas la fel.
    Disparuse insa sunetul acela bolborosit facut de pompa de servo care se tot tura fara rost; inteleg ca din cauza informatiilor gresite trimise de senzorul de servo.

    Ininte de a merge inapoi la reprezentanta am trecut totusi pe la primul mecanic care dupa ce ne-a schimbat bateria si puntea de diode din alternator a zis ca urmatorul pas este sa schimbe senzorul de servo.
    Acum ca senzorul de servo era schimbat ne-am dus la el sa vedem ce zice.
    Dupa o noua diagnoza a aparut eroarea: 01288 - Steering Assist: Signal too Low

    Nu a gasit in calculatorul lui ce ar putea insemna acesta eroare. Ca norocul ca am cautat repede de pe telefonul mobil si am gasit acesta pagina de web, wiki ross tech:
    http://wiki.ross-tech.com/index.php/01288

    01288 - Terminal 30; Steering Assist: Signal too Low
    Possible Causes
    Fuse(s) faulty
    Battery Voltage too Low
    Possible Solutions
    Check Fuse(s)
    Check Power Supply/Battery/Generator
    Check Wiring/Connectors for Corrosion and/or faulty Pins

    A verificat sigurantele din interior, erau ok toate. A inceput sa verifice cele de deasupra de la baterie.
    Apoi a verificat plus cu minus de la baterie, ok.

    Mai exista un cablu care iese din baterie si se leaga de sasiu pe partea cu bateria pe picorul de metal al sasiului, cel in in care este suspensia de la roata.
    Cand verifica acolo cu pinul de la aparatul de masura pus pe surubul care strangea cablul vad ca tot freaza pinul de mai multe ori. zice, 6 volti arata uneori.
    Desface surubul, scoate contactul de la cablu - era plin de coroziune albastruie.
    A curatat cu smirghel contactul pe ambele parti , a dat cu ceva spray , a strans la loc surubul.
    Au trecut de atunci 2 zile si nu au mai palpait deloc farurile la masina, directia se invarte constant tot timpul.

    Acum ca am trecut prin acesta experienta extenuanta ca timp si bani parerea mea din acesta experienta este ca daca farurile clipesc, volanul se invarte greu sau foarte usor, cu intermitenta si din cand in cand se mai poate si aprinde becul galben de eroare cel cu volan si semnul exclamarii cel mai bine este sa urmati acesti pasi:

    1. Verificat cablul de langa baterie care se leaga la piciorul suspensiei. Desfacut si daca este corodat curatat de coroziune. Verificati toate cablurile si conexiunile dintre baterie si sasiu, motor.
    2. Daca mecanicul/electricianul zice ca probelam este bateria mergeti intai neaparat la un punct de service pentru baterii auto. Acolo se face un test care la cluj acum in 2009 a costat 5 lei pentru a stabilii starea bateriei. Daca testul de la cei de la service-ul de baterii iese ca trebuie o noua baterie, doar atunci cumparati una noua.
    Nu va luati dupa cel care masoara doar cu un aparat de masura bateria, sau zice ca crede ca aia ar fi problema.
    3. Nu va grabiti sa schimbati alternatorul sau piese din alternator.
    4. Faceti o diagnoza computerizata si vedeti de erori. Erorile pot fi multe deoarece la suprasarcina sau subsarcina produsa totul o ia ranza.
    Cautati pe internet semnificatia lor.
    In cazul meu WIKI ROSS TECH a fost foarte bun:
    http://wiki.ross-tech.com
    5. Din experienta cu senzorul de servo defect se pare ca senzorul trimite informatii false la pompa servo care este suprasolicitata. Se aude un fel de bolborosit asa cu intermitenta de cateva secunde, un fel de "OAC OAC". Asta, impreuna cu eroarea 00816 ar putea fi unsemn ca senzorul de servo trebuie schimbat.

    Sper ca acest post sa ajute si pe altii.
     

Distribuie pagina asta