1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Problema pornire

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de pirvulescu adrian marius, 30 Noi 2008.

  1. costy1

    costy1 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2010
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Bucuresti
    Acelasi motor, aceleasi simtome. Pana la urma nu s-a raspuns !
    Bujii, parafina in motorina, injectoare infundate ?
    Din astea trei exclud din start injectoarele care sunt verificate.
    Ce ar mai putea sa fie?
     
  2. tok'ra 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2009
    Mesaje:
    28
    Prima data verifica bujiile - Cu masina oprita, deconecteaza firele care vin la bujii, ia un fir (ai grija sa fie ceva mai gros, > 1mm in diametru, sarma nu izolatia, bine izolat) leaga un capat al firului la borna + a bateriei si cu celalalt capat atinge pe rand capatul bujiilor (capatul unde vin legate firele din instalatia masinii, cele pe care le-ai deconectat), daca ai scanteie (tb. sa te uiti atent) bujia este buna in caz contrar bujia este dusa.
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Ian 2011
  3. costy1

    costy1 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2010
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Bucuresti
    Am verificat si intr-adevar bujia nr.4 (cand te uiti din fata la motor) era moarta ! Am schimbat-o in service si azi dimineata a pornit f. bine.
    Cost bujie 50 ron, manopera 10 ron.
    Mii de multumiri.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Feb 2011
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Pornirea mai grea la Diesel cu un anumit rulaj este ceva cunoscut printre "dieselisti " .
    1) o bujie arsa poate face viata grea
    2) la temperaturi extrem de scazute , motorina care nu este indeajuns aditivata se transforma intr-un gel . Asta nu ar fi o problema pentru motor , dar este o mare tragedie pentru filtru , care refuza cu incapatanare sa mai filtreze un debit constant de combustibil.
    3) o baterie trecuta binisor de prima tinerete nu reuseste sa dea "zvacul " ala care asigura compresia necesara pornirii la rece.
    4) niste injectoare cu depuneri sau cu uzura nu mai reusesc sa pulverizeze motorina , facand astfel amestecul greu de aprins .
    5) condensul din motorina ( apa ) se aduna in niste bilute mici care ingheata si se plimba pe tot circuitul de alimentare. Exista unele locuri pe acest circuit in care sectiunea este atat de mica incat poate fi "infundata " usor cu o astfel de biluta de gheata.

    .... si aceste sunt doar cateva din motivele pentru care un posesor de Diesel poate fi nefericit . :jump:
     
  5. costy1

    costy1 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2010
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Bucuresti
    Ai dreptate @JurasikMan .

    Dar tocmai pentru ca am 237 000 km la bord acum, am incercat sa rezolv problemele pe care le spui.
    Punctele 2 , 4 si 5 sunt rezolvate prin tratamentul metabond (a nu se citi ca este reclama) deja am 30 000 cu el si pe calculator injectoarele sunt ca noi.
    Bateria este schimbata acum un an.
    La electromotor am schimbat carbunii, a fost gresat si curatat, deci era ok.

    Acum porneste ca noua !:)

    ALH-ul tot alh ramane !

    Toate cele bune si drumuri fara incidente !
     
  6. skodapuff

    skodapuff 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2010
    Mesaje:
    22
    Locație:
    bucuresti
    am o octavia 1,9 tdi alh de 90 de cai.asa face si a mea timp de 2 secunde dupa ce porneste la a 3 a cheie dar numai cand temperatura scade mult ...sub -7, 8 grade cu cat e mai frig cu atat pornirea e mai greoaie.
    am inteles ca asa fac pt ca am mai multi prieteni si aceeasi simptoma.. a mea are 192 000 mii km dar merge super bine...:):);)
     
  7. Xzerro 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2011
    Mesaje:
    1
    Cel mai probabil e din cauza bujiilor. Am avut o problema similara si am rezolvato dupa ce am verificat bujiile, am curatat contactele deoarece se pare ca nu faceau contact.
     
  8. andreidodo

    andreidodo Bronze Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Mesaje:
    270
    Locație:
    ploiesti, bucuresti
    concret. i-am facut o diagnoza si rezultatul a fost ca am 2 bujii arse
    Inainte de diagnoza pornea la prima cheie, scotea putin fum gri si tindea sa scada turatia sub 800 rpm.
    cat ar fi de frig, porneste dar cu trepidatii primele 10 secunde, apoi fara probleme.
    stie cineva care ar fi durata de viata a bujiilor?
     
  9. drevedarius

    drevedarius 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2011
    Mesaje:
    2
    Ajutor urgent!!!!va rog

    Detzin o Skoda Octavia 1.9 tdi 90 de cai tip motor ALH,2003,am urmatoarea problema,am circulat cu mashina toata ziua prin oras si mam oprit la o poveste cu cineva cunoscut,timp in care am oprit motoru,cand lam pornit din noua acesta avea intreruperi,facea un zgomot urat shi cand sa dau sa pornesc moare.Nu a avut nici o problema daca am duso in ture mari pana acasa(ca altfel murea din 5 in 5 metri),mi se aprinde shi becu de la preincalzirea bujiilor intruna shi are intreruperi.Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns la problema asta.Multumesc mult si astept raspunsuri!!!:rolleyes:
     
  10. Doragon

    Doragon Skoda Expert

    Înscris:
    21 Iul 2009
    Mesaje:
    1.334
    Locație:
    bucuresti
    ti-am mutat postul aici, data viitoare te rog sa folosesti functia cauta
     
  11. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.291
    Locație:
    Bucuresti
    FA o diagnoza si vezi care e eroarea stocata.
     
  12. ionut_new 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2011
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Balotesti, Ilfov
    nu mai porneste skoda octavia tour 2007 1.9 tdi

    salut, cred ca cel mai bine e sa trec direct la subiect, Am o skoda octavia tour din 2007 si de o saptamana nu mai porneste, am verificat si la egr si filtrul de motorina si la distributie si la pompa de motorina, totul e ok, invarte exact asa cum trebuie nu sta in bord decat martorul de la airbag pentru ca l-am avut sarit si nu l-am schimbat, nu mi-a dat nici o simptoma inainte de a nu mai porni, pur si simplu am oprit motorul si dupa 5 minute am incercat sa o pornesc si nu a mai vrut stie cineva ce pot face in situatia asta, am uitat sa precizez ca nu am pus tester-ul pe ea inca. multumesc.
     
  13. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Ceva foarte important ce nu ai verificat, sau ai uitat sa scrii, este bateria!
    Care este starea ei? Verifica si daca incarca alternatorul. Sau bujile, cum sunt?
    Si...diagnoza este printre primele lucruri pe care trebuie sa le faci.
    Nu cred ca este greu sa gasesti pe cineva cu soft si cablu, care sa vina cu laptop-ul la masina.

    Bafta!
     
  14. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Daca in baterie nu sunt mai mult de 11V atunci pompa nu primeste semnal si nu mai pompeaza combustibil in injectoare. Chiar daca invarte ca si cum ar vrea sa porneasca dar nu o face, este din cauza ca nu se deschide supapa de la pompa si nu merge combustibilul acolo unde trebuie.
     
  15. dily_u 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2009
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Izbiceni
    acceasi problema o am si eu. am fost cu ea in service si baietii de la skoda craiova au zis ca e o problema comuna la skoda (au am o2 1.9tdi 2005) am incercat mai multe variante inclusiv schimbatul bucselor la electromotor. din ce citesc e pe aici vad ca resoftarea are fi una di cele mai fiabile rezolvari. pe tester nu a dat nimic:)
     
  16. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Uite aici un link catre topicul unui coleg care te poate ajuta
    http://www.clubskoda.ro/showthread.php?t=4268

    Dupa cum se vede, face periodic si deplasari in tara, asa ca il poti suna si poate trece pe la tine sa te ajute.
     
  17. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.291
    Locație:
    Bucuresti
    Pornirea greoaie la cald nu genereaza eroare pe VCDS. Se rezolva prin adaptare (mai ieftina) sau resoftare (mai scumopa)/
     
  18. cristeamandrei

    cristeamandrei Silver Member

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Mesaje:
    371
    Locație:
    Bucuresti
    Din ceea ce mi sa spus mie de catre tipul care mi-a resoftat pornirea, treaba este ca un fisier din harta aceea se altereaza, iar rezolvarea este urmatoarea: ori se scoate propria harta si se inlocuieste fisierul defect, ori se copiaza o harta de la o masina identica, adica acelasi tip de motor, si se pune pe masina care nu functioneaza corect.
     
  19. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.291
    Locație:
    Bucuresti
    Abureli, nu are cum sa se altereze o harta. Explicatia corecta: in timp , la motorul cald, electromotorul are jocuri si frecari mai mari si nu mai reuseste sa adupa motorul la turatia de pornire, care la cald e vreo 400 rpm, si din soft se scade turatia de pornire.
     
  20. cristeamandrei

    cristeamandrei Silver Member

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Mesaje:
    371
    Locație:
    Bucuresti
    Alterat a fost un termen dat de mine, de fapt ma refer la defectarea unui fisier, oricum banuiesc ca nu sa gandit nimeni ca face mucegai si pute.
    Nu stiu cata dreptate ai, in cazul meu sa copiat softul de pe o masina care avea un an de cand era fabricata si a fost mutat la mine, din ceea ce imi dau eu seama, explicatia ta nu prea sta in picioare.
    Mai mult de atat eu personal am vazut masini noi care erau inca in garantie care au venit la resoftare, si acolo nu cred ca mai e vorba de uzuri.
    Si ceea ce ma face pe mine si mai tare sa cred ca explicatia ta nu sta in picioare este faptul ca sustii ca turatia la pornire la cald este de vre-o 400 rpm, da de ce la rece e mai mare sau cum ???? ma indoiesc ca are nevoie de turatii diferite pt pornire rece cald.
     
    Ultima editare: 14 Sep 2011

Distribuie pagina asta