1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Problema filtru de particule

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de crystyce, 14 Apr 2012.

  1. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.833
    Locație:
    Brasov
    Bre , hai sa lamurim omul. Un filtru de particule tine cam 200.000 km. Din explicatiile voastre reiese ca-i pe viata ..ca tine mai mult decat masina . Nu-i adevarat , un filtru de particule , are o durata de viata , care poate fi mai mica sau mai mare , dar nu prea am auzit sa depaseasca cu mult 200.000 km , in conditiile in care masina a fost folosita corespunzator . Turatul sau neturatul nu repara filtrul de particule. In perioada proiectata de functionare , poate fi purjat ...cand se ard sitele , devine o bucata de fier . Nu mai cumparati masini cu 200.000 km ( sau peste ) si sa sperati ca , prin minune , filtrul de particule va mai tine inca pe atat. Nu se strica ca-i prost sau ca zic eu , se strica ca deja este o performanta ca o piesa atat de solicitata a tinut 200.000 km .
     
    cosminel24 apreciază asta.
  2. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    646
    Locație:
    Baia Mare
    Mihai Poti
    Daca ai 0,2l./h. este exceptional. Motorul tau chiar functioneaza impecabil. Mai ales ca inca nu ajunsese in temperatura (acul la jumate). Cunosc pe cineva care dupa ce a pus 4 injectoare noi noute avea doar 0,3l./h.
    Foloseste-o sanatos si fara evenimente!
     
  3. cosminel24 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2017
    Mesaje:
    15
    nu. polenul se schimba la fiecare revizie. Dpf după 200000 de km. teoretic...
     
  4. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    646
    Locație:
    Baia Mare
    DPF-ul nu se inlocuieste dupa 200.000 km. rulati. Nu stiu de unde aceasta teorie total gresita.
    DPF-ul se inlocuieste atuci cand gradul de obturare nu mai permite functionarea optima a motorului! Se poate apela la un serviciu de curatare profesionala dar aceasta nu va avea o eficienta 100%, se poate obtine totusi un 70-80% cu nitel noroc. Acest lucru este posibil numai cu DPF-ul demontat de pe masina si desfacut (taiat)!!!
    DPF-ul se obtureaza datorita neutilizarii de carburanti si uleiuri de motor cu continut scazut de sulf (conform recomandarilor) ori a uzurii injectoarelor.
    Circulatul preponderent in regim urban poate scadea durata de viata a DPF-ului , dar nu se poate estima un procent real in acest sens. Acesta e motivul ptr. care e recomandat la masinile cu PDF ca macar o data pe saptamana sa fie facut un drum in afara localitatii de cca. 100-150 km. mentinand turatia motorului la peste 2.500-3.000 rot./min.
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.833
    Locație:
    Brasov
    In conditii normal de utilizare , asa cum a fost el gandit sa lucreze , la un diesel euro 5 care mananca drumuri lungi de autostrada la viteza constanta de peste 100 km/h , cam atata duce un DPF. El se poate strica si la 60.000 km daca masina nu iese din Bucuresti . DPf-ul are niste site , care in timp si dupa un numar de purjari , se distrug . Dupa distrugerea lor ...DPf-ul ramane o tabla goala si inutila . Nu este ceva cu o durata determinata de viata , este o piesa care se strica mai repede sau mai tarziu in functie de modul de exploatare pe care il suporta masina . Nu "obturarea " strica DPF-ul. Obturarea se rezolva cu o purjate . distrugerea fizica a sitelor strica DPf-ul , si distrugerea asta este accelerata de numarul prea mare de purjari , datorat unui mers urban sau subturat .
     
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    646
    Locație:
    Baia Mare
    JurasikMan
    Se intampla cand proprietarul circula cu masina desi regenerarile nu s-au putut efectua din cauza infundari filtrului peste limitele normale. Astfel se creaza o camera de ardere muuult mai mica cu o temperatura muuult mai mare. Exista riscul chiar de a lua foc masina in aceste situatii.
    Problema este de ce se ajunge la necazurile cu DPFul.
    *Degeaba incerci sa rezolvi efectul daca cauza ramane nerezolvata! Cauza sunt sulful din carburat si uleiul de motor sau injectoare defecte.
     
  7. Adrian2018

    Adrian2018 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2018
    Mesaje:
    2
    Locație:
    slobozia
    Salut, am pus pe masina VCDS si am urmatoarele valori. Sunt bune ?
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.833
    Locație:
    Brasov
    Sa nu-ti imaginezi ca exista un pitic care masoara cu ulcica cata funingine ai tu acolo . Cat timp nu se aprind becuri prin bord , valorile sunt bune. Cand se aprind becuri in bord ....valorile sunt depasite . Masurarea se face relativ , in functie de presiunea generata de obturarea dpf-ului , dar nu exista un instrument fizic de masura . Sutn niste echivalente testate in conditii de laborator , la anumita presiune se presupune ca exista o anumita cantitate de funingine. Oricum masina nu intra in purjare/regenerare , cat timp nu se depasesc valorile . Cel putin nu in mod neindus artificial .
     
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    646
    Locație:
    Baia Mare
    Adrian 2018
    Exista senzor de presiune diferentiala (de ex. G450) ce masoara valorile inainte si dupa DPF. Totodata si temperatura este masurata inainte si dupa DPF (de ex. 2 x G506). Astfel in functie de cele 4 valori citite ECU stie cand trebuie facuta regenerarea.
    Pentru a intelege mai bine arunca o privire mai jos:

    DPF.jpg
     
  10. Ionut02

    Ionut02 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2019
    Mesaje:
    40
    Locație:
    Bucuresti
    Salut, am și eu o întrebare. Dacă am filtru de particule anulat mai trebuie sa țin cont de norma pt ulei 504.00/507.00? Motor CR.
     
  11. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    646
    Locație:
    Baia Mare
    Ionut02
    Teoretic nu, dar motorul tau nu va functiona multa vreme corect nici fara DPF. DPF-ul s-a infundat pentru ca motorul nu functiona in parametri, de obicei din cauza uzurii injectoarelor ajutat poate de un ulei de motor si carburant cu continut ridicat de sulf. Anuland DPF-ul problema a ramas, in cazul injectoarelor si atunci urmeaza ca acestea sa cedeze. ;)
     
    Ionut02 apreciază asta.
  12. Ionut02

    Ionut02 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2019
    Mesaje:
    40
    Locație:
    Bucuresti
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    A fost anulat pentru un plus de putere in remapare
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Ian 2020
  13. Adrian2018

    Adrian2018 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2018
    Mesaje:
    2
    Locație:
    slobozia
    Salut, am pus si o poza cu presiunea diferentiala data de senzorul G450. E mare diferenta ?Oricum vreau sa merg la primavara la o firma ce se ocupa cu curatarea DPF-uli de funingine cu aer cald.
     

Distribuie pagina asta