1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Problema ECU Skoda Fabia 1.2

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de ritz, 13 Iun 2013.

  1. ritz 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    10
    Salutare tuturor, in primul rand. In al doilea rand, imi cer scuze daca folosesc niste termeni gresiti, avand in vedere ca sunt total pe langa mecanica auto.

    In al treilea rand, as dori o parere despre situatia in care se afla masinuta mea. Cum spune si titlul, este vorba despre o Skoda Fabia 1.2 HTP, tipul BME 6Y, data fabricatie DEC.2005. Nu stiu daca mai sunt necesare si alte date, dar voi incerca sa le furnizez, daca este cazul.
    Problema a aparut in urma cu vreo 2 saptamani, si anume se tot aprindea martorul check engine, doar cand masina este la ralanti. Cozi, asteptat la semafor, etc.
    In clipa asta martorul clipeste, masina incepe sa trepideze si nu o mai pot accelera.
    Mentionez ca ma aflu in Italia, nu stiu cat de priceputi sunt mecanicii pe aici, dar am fost nevoit sa apelez la ei.
    La service i s-a facut diagnoza si a reiesit ca bobina 3 nu mai functioneaza. A inlocuit bobina respectiva plus toate bujiile. Problema nu a disparut.
    S-a facut din nou diagnoza, de aceasta data a reiesit ca bobina 2 e pe moarte.
    Tipul a schimbat toate bobinele, ca sa testeze, insa problema nu dispare nici asa. Dupa alte verificari, a reiesit ca de vina ar fi ECU(cred ca asa se numeste), centralina i se zice aici.
    Mi-a zis ca nou ar costa vreo 700-800 EUR, dar ca poate gasesc la dezmembrari cu 150-200 EUR. Dar trebuie sa fie exact acelasi model, aceeasi serie (cele din poza).
    Intrebarea mea este daca intr-adevar asta poate fi defectiunea si, daca e, ce alte solutii ar mai fi? Banuiesc ca nu se poate repara acel ECU.

    Si este obligatoriu sa fie exact acelasi model? Am gasit pe ebay modelul asta, dar zice ca e de la fabia 1.4


    [​IMG]
     
  2. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    425
    Locație:
    Timisoara
    ma indoiesc sa fie devina ECU.cauta pe cineva sa-ti faca diagnoza si insereaza aici rezultatele
    in ceea ce priveste codul de pe ECU ea trebuie sa fie identica (part number acea de sus:03E.......)
     
  3. ritz 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    10
    Multumesc frumos de raspuns.
    Acum o intrebare poate cam... stupida. Diagnoza asta pot sa o fac doar la un mecanic, banuiesc, dar cum fac sa iau si eu datele alea pentru a le putea insera aici?
     
  4. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    425
    Locație:
    Timisoara
    diagnoza se mai face pe la noi cu o interfata VCDS pe usb,un soft si un laptop(google'it)
     
  5. ritz 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    10
    Asadar, am fost la un alt mecanic cu problema mea. A facut si acesta o diagnoza, insa privind si eu rezultatele la monitor, pare diferit fata de ceea ce am mai vazut postat prin alte parti.
    In sensul ca la sectiunea defecte in memorie apare doar codul P0303, care am vazut ca se refera la "Cylinder 3 Three Misfire Detected". Alte erori nu apareau.
    Tipul a folosit un aparat de masura (fara contact direct) legat la cele doua borne ale bateriei, pentru a verifica tensiunea(?) la bobine, precum si la capatul firelor ce ajung spre bobine, sunt 3 chestii precum cele incercuite de mine in poza. Din acestea 3, cea care ar trebui sa dea curent bobinei 3 nu face niciun sunet, semn ca nu este tensiune acolo.

    Prin urmare, deductia lui a fost ca ori e o problema la acele fire undeva pe traseu, dar nu a avut timp sa le verifice, ori e o problema din ECU.
    Daca e a doua varianta, mi-a zis ca solutiile sunt fie sa las masina cateva zile pentru a trimite ECU la reparat (chiar daca nu e sigur ca se si poate repara, oricum trebuie sa platesc o parte din interventie), ori sa cumpar un ECU identic, care oricum trebuie decodat (alti bani) inainte de a fi montat pe masina.
    Ramane luni sa incerce sa inverseze firele de la bobine, sa vada daca problema se muta pe alt cilindru, sau ceva de genul.


    [​IMG]
     
  6. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.167
    16687/P0303/000771 - Cylinder 3 Misfire Detected
    Possible Causes

    Ignition system
    Fuel injectors
    Fuel pressure
    Running out of fuel
    EVAP canister purge valve
    Evaporative emission system
    Low compression
    Base engine problems
    Controle Module damaged
    Da, pot fi probleme si la ECU, dar eu nu cred...parerea mea: ceva probleme la conexiune, fire rupte...dar sa avem rabdare sa verifice mecanicul respectiv.
     
  7. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.257
    Locație:
    Bucuresti
    Alea incercuite sunt injectoarele. Scoate rampa cu injectoare si da la automat si vezi daca njectoarele pulverizeaza benzina. Muta bobina de pe 3 pe 1 si vezi unde se muta eroarea. Muta inj de pe 3 pe 1 si vezi eroarea.

    DAr eu banuiesc o problema de compresie, o supapa care nu inchide cum trebuie. Inca nu am auzit de probleme cu ECU la motorul asta.
     
  8. ritz 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    10
    Injectoare, asa :)
    Uitasem sa precizez ca doar la injectorul conectat la bobina 3, cel care nu dadea strop de tensiune cu aparatul de masura, erau ceva scurgeri usoare de benzina. Nu stiu ce importanta are, totusi.
    Ramane sa astept verificarea de maine sau poimaine, care include si mutarea injectorului cu pricina.

    Repet ca nu am nicio tangenta cu capitolul mecanica auto, deci chiar daca m-as pune sa fac ceva, n-as intelege ce fac :)
     
  9. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.167
    Daca mecanicul tau, va fi in stare sa dea ,,un strop de tensiune" pe injectorul 3, problema va fi rezolvata.:)
     
  10. ritz 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    10
    Am decis sa duc masina la un al treilea mecanic, cel mai tanar dintre ei :)

    A facut asta, iar problema ramane pe cilindrul 3.


    Asta a zis si el, banuieste o problema de compresie. Dar are nevoie de timp ca sa vada exact. Asadar, a zis ca ECU este ok, a gasit el unul de proba si face la fel. Mai trebuie lasata in service putin.

    Of, of, mai, mai! Asteptarea asta te omoara.
     
  11. ritz 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    10
    In urma altor teste efectuate ieri si azi, a ajuns la concluzia ca este o problema de la motor, mai exact acea problema de compresie a unei supape sau ceva de genul.
    A zis ca este 99.9% sigur ca de acolo e problema, din interiorul motorului. Timpul n-ar fi fost o problema, ar fi durat inca vreo 3-4 zile.
    Dar a zis ca aceasta procedura ar costa undeva la peste 500 euro :ohmy:
    Mai mult pentru timpul efectiv de lucru necesar, decat pentru niste garnituri sau ce ar trebui inlocuit/curatat inauntru.
    Aveti idee, in mare, cat ar costa ceva asemanator pe la noi prin tara? Ca tare cred ca voi astepta pana ajung acasa in vreo 2 luni si poate ies mai ieftin.

    A zis ca alte defectiuni n-as putea cauza daca merg in continuare cu ea asa. Nu la infinit, bineinteles :)

    Macar bine ca n-am ascultat de primul si n-am cumparat alt ECU...
     
  12. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    425
    Locație:
    Timisoara
    in tara costurile se injumatatesc,sfat prietenesc:cumpara-ti alt motor ca te costa mai putin si pe urma daca e cazul poti sa-l faci si pe cel vechi
     
  13. ritz 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    10
    Un alt motor ma costa mai putin? Hmm, s-apoi daca face si ala la fel dupa 10-20k km? Din cate am inteles, aici nu ar trebui decat inlocuite supape+garnituri, apoi mai merge 100k+ km linistit. Voi vedea.

    Multumesc.
     
  14. Fesnic Laurentiu

    Fesnic Laurentiu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2012
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Turda
    Nu.
    Ghinion.:)
    Doar supape, si garnitura de chiulasa.
     
  15. ritz 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    10
    Salut, din nou. Da, s-ar putea sa fie cam tarziu pentru alte completari, dar numai ce mi-am adus aminte :))
    Dupa toti banii cheltuiti pe la 3 mecanici in Italia si vreo 2 in tara la noi, l-am gasit pe al treilea, tot la noi, care in 15 minute mi-a rezolvat problema.
    Era vorba de senzorul de temperatura al apei, pe care l-am inlocuit si de atunci masina merge brici.
    Si ce daca a trecut un an si jumatate de cand am rezolvat-o, poate ajuta pe cineva acum.
     
  16. Rabusapca Marian 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2018
    Mesaje:
    4
    Și pur și simplu ai schimbat senzorul sau a trebuit băgat pe calculator
     
  17. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.167
    Inlocuit senzorul, stearsa eroarea inregistrata pe modulul Engine.
     
  18. Bogdan Minea 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    1
    Salutare . Sunt nou pe aici . Aceași problema o am și eu la mașină. O Fabia 1.2 din 2005. Am schimbat și bujii,bobine,curățat injectoare,schimbat filtrul de benzina, clapeta de acceleratie și senzorul de temperatura. Fără rezolvare . La mine îmi dă aceasi eroare,doar că pe cilindrul 2 . Sa fie la mine din ECU ? Sau trebuie segmentat motorul ?
     
  19. Ferry79 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2015
    Mesaje:
    2
    Locație:
    Bucuresti
    Salut, din pacate si la mine aceiasi poveste de 2-3 ierni eroare P0303 ... la Fabia 1.2 2005 eu am schimbat doar filtru benzina; bobine si bujii si eu am patit acest lucru doar iarna cand a fost ff rece sau a stat mai mult nepornita.
    Initial am crezut ca e de la baterie care e destul de veche dar... cand am pus una noua, problema a persistat, l-a verificare bateria era ok si incarca ok.
    Prima iarna am schimbat doar bujia cred, a doua oara(dupa 1 an diferenta) am schimbat toata rampa si acum.... nu mai stiu ce sa schimb.
    Dupa ce pun testerul si scot eroarea merge ceva timp si problema a reaparut pana sa schimb bobinele si bujiile.

    Ce sa mai schimb eu acum? senzorul de temperatura??? Acum am si eu OBD2 pe bluetooth dar nu mai am aplicatie ok care sa stearga erorile pe Android. Aveti ceva sugestii ce app sa folosesc( si link catre ea poate in privat)?
    Multumesc pentru orice sugestie mai aveti.
     

Distribuie pagina asta