1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Pareri dupa un an cu Octavia IV.

Discuție în 'Skoda Octavia IV' creată de SVLucian, 27 Dec 2021.

  1. SVLucian 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2021
    Mesaje:
    1
    Salutare la toata lumea. Am cumparat si eu o Skoda Octavia 4 (2.0 TDI automata) prin noiembrie anul trecut, pe care am platiti 25.000 euro si am mers cu ea vreo 25.000 km.
    Asa ca m-am gandit sa scriu despre experienta cu ea pana acum.

    O sa incept cu plusurile:
    - Consumul mediu in bord 4% (merg destul de mult in afara localitatii, dar oricum 1.000 km din Grecia pana acasa i-am facut cu un singur plin si mai aveam range vreo 200 km)
    - Farurile led adaptive sunt super
    - Portbagajul foarte mare

    Minusuri:
    - Consuma ulei – pana acum la 25.000 km am bagat un litru.
    - Suspensii sunt foarte prost proiectate, cand merg mai cu viteza (100km/h) pe drumuri proaste in sensul ca sunt valurite (nu cu gropi) efectiv se buseste de asfalt. Masina anterioara (Ford Focus 2009) nu are nici pe departe aceasta problema poti sa zbori cu 120 in timp ce cu Octavia trebuie sa reduc la 80.
    - Nu tine mai minte nimic, cand pornesc masina se activeaza automat o serie de sisteme fara rost (lane assist, start stop, ) pe care trebuie sa le dezactivez la fiecare pornire – foarte enervant.
    - Nu pot sa merg cu ea pe drive pt ca merge subturat (1.000 ture) si trebuie sa trec la fiecare pornire pe sport ( bineinteles ca nu tine minte,).
    - Sistemul infotainment nu este deloc intuitiv (clima se deschide mereu intr-o fereastra inutila si trebuie sa mai apesi un buton sa ajungi la comenzile clasice, e un cosmar sa schimbi de pe radio, stick sau telefon, conectarea la android doar prin cablu, , etc... )
    - Farurile pornesc mereu pe automat si nu pot fi oprite.
    - Scaunul soferului se lasa singur pe spate in timp.
    - Manualul nu contine nici o informatie despre revizii, schimburi consumabile etc...
    - In primele doua luni s-a ars display-ul central (a fost inlocuit pe garantie), acum ma intreb cat o sa ma tina cel nou...

    In concluzie simti ca nu mai e masina ta, nu ai nici un control. Acesta este un alt motiv pentru care cred ca in cativa ani chinezii o sa-i manance pe paine. Nu poti sa-ti bati joc de client in halul acesta. Noi suntem niste amarati de romani (parerea noastra nu conteaza) dar oare a innebunit toata Europa?

    Sunt curios, voi ce parere aveti?
     
    CRSTF, efa982, j.tibi și încă o persoană apreciază asta.
  2. CristiV

    CristiV Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Mesaje:
    271
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare! Parerea mea pe minusurile indicate de tine:
    - 1 l la 25000 km este absolut ok. Poti sa treci pe revizii fixe si atunci inlocuiesti tot uleiul + filtrul
    - "se buseste de asfalt" cred ca e o exagerare dar intr-adevar suspensiile sunt din categoria mai moi, pentru confort
    - lane assist si start-stop sunt implicit active, primul pentru siguranta, al doilea pentru mediu.
    - inginerii Skoda spun ca motoarele astea sunt special concepute si le place sa mearga la turatii joase.
    - infotainment - asta e, trebuie sa ne obisnuim. Android se poate si wireless in functie de versiune
    - farurile pornesc mereu pe automat (e ok asa) si pot fi oprite prin apasarea butonului respectiv
    - scaunul se lasa in timp - in cat timp? poate fi defect - la mine nu se lasa
    - manualul de service a fost desfiintat de ceva vreme - mi se pare aiurea
    - ce inseamna display-ul central? Virtual cockpit? daca da - mie mi l-au inlocuit desi functiona perfect (recall).
     
    CRSTF apreciază asta.
  3. Ditza 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2021
    Mesaje:
    6
    Eu am o Octavia 4 Ambition cu motor 1.5TSI e-TEC (adica mild hibrid) de 150CP, cu cutie de viteze automata. Masina o am de aproximativ 2 luni si am parcurs cu ea aproape 1000 km. Pretul de lista al masinii, cu tot cu TVA, a fost undeva la 28500 Euro.

    Plecand de la valoarea de achizitie a masinii si ce ofera Skoda in acest bani, inclusiv in comparatie cu alte marci, pot spune ca Octavia este o masina situata in zona low cost superioara, gandita prost, cu un pret de achizitie mult prea mare. Sub nici o forma aceasta masina nu merita acesti bani.

    Din pacate, respectul celor de la Skoda (inclusiv al dealer-ului) fata de consumatori a scazut mult si este clar ca in acest moment ecartul intre ceea ce propavaduiesc ei in campania de marketing si masina reala, este unul foarte mare. Din momentul in care te sui in masina, incepi sa constati ce nu iti ofera producatorul in acesti bani, mai degraba decat ce iti ofera….
     
    CRSTF, Petre Iulian, j.tibi și încă o persoană apreciază asta.
  4. Jay333

    Jay333 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2021
    Mesaje:
    19
    La fel imi facea si mie la kamiq si (se pare ca) s-a rezolvat pe garantie, au inlocuit cadrul scaunului cred, nu am idee ca nu am primit nicio hartie dupa interventia in service.
     
  5. Adrian Pop 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Apr 2021
    Mesaje:
    11
    Salutare
    Am mai postat si in subiectul cu cutia de viteze defecta.
    Dupa un an si teoretic 3 cutii schimbate parerea nu poate fi decat dezamagitoare din pacate.
    Pe langa cutie am mai avut probleme frecvente cu infotainment-ul (se bloca frecvent, diverse functii care deveneau indisponibile). Faza ca nu poti accesa clima doar de pe display mi se pare stupida, am patit ca nu mergea display-ul si deci canci clima (iarna nu e funny deloc).
    La plusuri as putea mentiona calitatea finisajelor, o anumita finete a masinii si comportamentul motorului.
     
    CRSTF apreciază asta.
  6. Ditza 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2021
    Mesaje:
    6
    Salutare!
    Revin cu un feedback dupa aproape 1 an de utilizare si 10000 de km parcursi, in toate situatiile si conditiile de drum.

    In primul rand, as vrea sa spun de la inceput ca pentru mine, in acest moment este clar ca toti influencer-ii care posteaza review-uri favorabile despre acest automobil, fie sunt platiti sa faca acest lucru, fie nu prea se pricep la cea ce fac.

    Motor si cutie de viteze:
    Asa cum am mai specificat, modelul meu este 1.5 litri, 150 CP, e-tec (adica mild-hibrid), cutie automata. Pot spune, ca cei 150 de cai, sunt mai degraba niste martoage care, pana in 90-100 km/h se comporta onorabil, in conditii de accelerare lina. Spun accelerare lina, pentru ca in momentul in care bagi piciorul putin in acceleratie, motorul devine extrem de zgomotos, dar nu zgomotul acela frumos, plin, care te face sa simti ca toti caii incep sa lucreze la unison pentru tine, ci mai degraba zgomotul acela spart, in care ai impresia ca toti caii vor sa sara prin capota, cu tot cu chiuloasa si pistoane. Dupa 100 km/h, daca vrei sa faci vreo depasire, trebuie sa te gandesti de doua ori, deoarece in momentul in care apesi pedala de acceleratie, prima data ai o usoara intarziere in reactie (datorita cutiei automate), de parca motorul trage intai aer in piept, accelereaza (foarte zgomotos), dupa care, pe la 120-130 km/h ramane din nou fara aer. Mi s-a intamplat de cateva ori sa trebuiasca sa intru frumusel inapoi in banda, deoarece am realizat ca nu pot realiza depasirea.

    In general, frana de motor are doua moduri de lucru: fie nu exista si motorul se opreste de tot si aluneci la vale, liber, din inertie, fie este activa si iti supratureaza motorul foarte tare si atat de enervant incat iti vine sa te opresti. Ce nu pot intelege, este faptul ca desi esti in panta, cu piciorul pe pedala de frana, franad puternic, masina inca sta in frana de motor, turand foarte puternic motorul. Singurul mod in care poti scoate masina din modul “frana de motor” este sa accelerezi un pic (asta in timp ce tu esti in panta si cu putin noroc, mai esti si in coloana!). Ultima data cand am traversat Carpatii pe DN1A, m-a umplut de spume atat de tare, incat am tras pe dreapta, am asteptat 5 minute sa se mai domoleasca traficul, dupa care am repornit la drum, incercand sa-mi dau seama care este logica de functionare a franei de motor. Fireste, nu am reusit.

    Consum:
    In oras (Bucuresti), media consumului este de 9.4 l/100km.
    In afara orasului, consumul este undeva la 5-6 l/100km, depinzand de mai multi factori.
    Cel mai mic consum, a fost de 4.7 l/100km la un drum dus – intors Bucuresti – Campina.

    Tinuta de drum / franare / caroserie:
    Nu am mai condus de mult pe autostrada o masina la care sa simt impetuasa nevoie de a tine in permanenta ambele maini pe volan. La 120-130 km/h masina devine foarte instabila, simtind inclusiv curentul de aer generat de o masina normala care trece in depasire. De asemeni, la aceasta viteza, masina devine foarte zgomotoasa atat datorita motorului zgomotos la turatii ridicate, cat si datorita proastei insonorizari a habitaclului.
    Toamna, apar doua mari probleme generate de frunze: acestea raman blocate intre capota, bratele stergatoarelor si parbriz. Capota este gandita asa de prost, incat in partea inferioara a parbrizului nu exista in mers un flux de aer suficient de mare incat sa arunce frunzele blocate. Pentru a curata cum trebuie aceste frunze, intai trebuie sa intri intr-unul din meniurile de pe sistemul de infotaiment al masinii, sa pui stergatoarele in pozitia de mentenanta, dupa care sa deschizi capota si sa cureti frunzele. Tot cu frunzele in general, este o problema si la portbagaj, deoarece atunci cand inchizi hayonul, frunzele si mizeria de pe marginea acestuia, sar in interior, pe polita acestuia si in portbagaj.
    Desi masina are o valoare de achizitie ridicata, masina a venit echipata cu anvelope de iarna Kumho, care dupa parerea mea sunt de duzina. Nu stiu daca din cauza lor sau nu, insa la plecarea de pe loc, masina are o aderenta slaba si patineaza mult prea des (iar martorul luminos din bord pentru ESC se aprinde pentru cateva fractiuni de secunda).
    Si pe franare intra destul de des ABS-ul, mai ales daca au dat si doua picaturi de ploaie. Se pare ca singura solutie in acest moment este aceea de a-mi schimba stilul de condus.
    In general trebuie sa trantesti destul de tare usile pentru a se inchide, iar Hayonul portbagajului are amortizoarele foarte tari, fiind greoi de inchis (mai degraba de trantit).

    Confort:
    In primul rand va rog sa nu uitati ca vorbim de o masina a carei pret de lista este de aproximativ 28500 Euro.
    Scaunul soferului este unul din cele mai inconfortabile scaune auto utilizate vreodata. Pe langa faptul ca scaunul nu are reglaj lombar, acesta se lasa pe spate in timp. Am o inaltime de 1.74m (zic eu ca este o inaltime medie) si daca imi ajustez scaunul in pozitie regulamentara, asa cum scrie la carte, nu reusesc sa-mi tin capul rezemat confortabil de tetiera. Din aceste motive, sofatul la drum lung nu este chiar o bucurie.
    O alta chestie ciudata, este materialul textil care imbraca scaunele: acesta este foare alunecos. Pe un drum sinuos, toti pasagerii (in special cei de pe bancheta) se plimba de colo-colo prin masina. Daca copilul (trecut de varsta scaunului ajutator) vrea sa doarma pe un astfel de drum, trebuie sa merg foarte incet. De asemeni, in mod normal cad mergeam la munca, imi puneam geanta cu laptopul pe bancheta din spate. Acum am renuntat la aces obicei si o tin in portbagaj, deoarece la cea mai mica frana, sarea de pe bancheta.
    Vara aceasta a fost un calvar, deoarece sistemul de AC a fost eficient doar pe LO si treapta 3-4 de ventilatie. Din acest motiv, in general, sotia a calatorit cu mine stand pe bancheta din spate.

    Sistemul de infotaiment:
    Desi ecranul sistemului de infotainment este de 10”, in realitate el are aproximativ 7” datorita faptului o mare parte din comenzile masinii au fost mutate pe acesta (inclusiv climatizarea). Atunci cand folosesti Waze-ul, se observa cel mai bine acest lucru.
    De asemeni, Octavia se inscrie in trendul actual, cu display-ul de tip tableta infipt in bord. Scopul acestui trend, care arata oribil dupa parerea mea, este acela de a ridica display-ul in raza vizuala a soferului, astfel incat acesta sa nu-si coboare ochii de la drum. Skoda a infipt display-ul in bord intr-o pozitie foarte joasa, pierzandu-si utilitatea design-ului, mai ales ca meniul sistemului este greoi si intortocheat.
    Fiind de generatie noua, poti conecta telefonul direct wireless, nefiind necesar un cablu. Eu am un iPhone si se conecteaza in general fara probleme. Eu personal, nu am intalnit pana acum masina care sa nu aiba ceva probleme de conectivitate, Octavia inscriindu-se pana in acest moment, intr-o medie normala.

    Masina aceasta are si cateva lucruri ok (portbagajul incapator, pentru care Octavia este recunoscuta; mufa USB-C de la oglinda, pentru dashcam; invertorul de 230Vac; incarcatorul wireless pentru telefon; imi place busonul de tip palnie de la recipientul pentru lichidul de parbriz), insa sunt prea putine pentru a merita valoarea ridicata de achizitie.

    Daca cineva m-ar intreba acum daca merita sa-ti cumperi o Octavia, i-as spune cu siguranta ca nu merita. Raportul calitate / pret oferit de generatiile anterioare a disparut, nemaifiind o achizitie atractiva.
     
    CRSTF, Petre Iulian, efa982 și alți 2 apreciază asta.
  7. Petre Iulian 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2023
    Mesaje:
    1
    Salut,

    am aceeasi masina de noua 2 ani si 30000 km.
    am identificat acealeasi lucruri ca si tine.
    in plus volanul este montat inclinat spre dreapta, daca il tii drept trage stanga, concluzie defect de fabrica conform Skoda Constanta, dupa 3 vizite reglaje in reprezentanta si multe discutii. La plecarea de pe loc trage volanul se roteste spre dreapta - la fel , asa trag ele ca asa e proiectul de masina, moment dreapta , piese asimetrice....
    Cotiera se blocheaza.
    Are momente foarte dese cand se opreste motorul non stop, parca prea des si bruscare masina cand reporneste in mer la viteze scazute.
    Aveam alte asteptari.
    daca mai ai masina, as vrea sa te mai intreb si alte aspecte despre masina.
    multumesc!
     
    CRSTF apreciază asta.

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare