1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Motor turat

Discuție în 'Skoda Octavia III' creată de Mavrodin Mihai, 23 Iun 2019.

  1. Mavrodin Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2018
    Mesaje:
    23
    Deschid o noua diacutie pana ajung la doctor cu ea.
    Motorul de o vreme incoace sta la 1000 de ture fapt care a crescut si consumul. Mai isi revine la normal dar rar. Ce poate fii?
     
  2. NarcisPaslaru 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2018
    Mesaje:
    58
    La pornire când este încă rece motorul estr normal sa stea o perioadă turat până ajunge la parametri de funcționare, dar dacă sta mai mult pot fi mai multe cauze. Cel mai bine la doctor.
    Ce motor? Din ce an?
     
  3. Mavrodin Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2018
    Mesaje:
    23
    Motor 1.6 tdi an 2015
     
  4. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    692
    Locație:
    Baia Mare
    Mavrodin Mihai
    Probabil ai bateria uzata.
     
  5. Mavrodin Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2018
    Mesaje:
    23
    Nu pare start stop functioneaza ok, porneste ok, nu vad nici un semn, o fi de la Ac. Mai studiez pana ajung la o diagnoza
     
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    692
    Locație:
    Baia Mare
    Nu are importanta daca sistemul S./S. functioneaza corect, bateria poate fi uzata.
    Dar daca tu intrebi de turometru ca sta la 1000rot./min. cu consumatori porniti discutia e total irelevanta! NORMAL ca in situatia in care ai consumatori mari porniti turatia motorului va creste ca sa faca compensarea curentului mare consumat. ;)
    Decupleaza toti consumatorii si apoi vezi la cat va sta turometrul. Doamne ...
     
  7. Mavrodin Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2018
    Mesaje:
    23
    Ok vedem ce zice doctorul
     
  8. Dorutu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2019
    Mesaje:
    16
    Și la mine când cuplez clima urca la 1000 turatii, dacă o decuplez nu scade la 7500, însă daca după ce opresc clima apăs pedala de accelerație până la 2000 ture și apoi o eliberez scade in 7500. Nu ar trebui că atunci când decuplez clima sa coboare în 7500 automat?
    Consumul cu clima pornită e undeva la 8 oraș și 5 afara, Skoda Combi 1.6 tdi 110 cp
     
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    692
    Locație:
    Baia Mare
    Orice consumator de curent montat pe masina foloseste defapt carburant suplimentar ptr. a fi alimentat!!! Ca doar nu se alimenteaza din senin asa. Perpetum mobile nu exista.
     
  10. Mavrodin Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2018
    Mesaje:
    23
    Ok cum zici tu. Dar de ce nu este permanent consumul? Ieri de exemplu nu a mai urcat la 1000/ture.De compensat compenseaza ea prin turatie dar cum aflam ce si cum? Am fost la doctor si nu are nimic, bateria este ok, totul este ok
     
  11. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Doctorul a masurat consumul de curent si in mers si in stationare ....asa , la vrea 15 minute dupa oprire ? Nu sunt scartituri pe langa cuplajul de clima sau rola unisens ?
     
  12. Mavrodin Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2018
    Mesaje:
    23
    Este perfect tot.
     
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    692
    Locație:
    Baia Mare
    Mavrodin Mihai
    Nu are cum sa fie permanent consumul!!! Ai un acumulator pe masina!!! Care in functie de cat de incarcat sau descarcat este in acel moment are nevoie de mai mult sau mai putin curent. Acumulatorul are si rolul de tampon de curent (mai pe intelesul tuturor) cand motorul este pornit si se activeaza diversi consumatori. Nitica fizica elementara nimic complicat.
     
  14. NarcisPaslaru 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2018
    Mesaje:
    58
    Și eu sunt de părere că ceva trebuie să fie dacă nu scad deloc turatiile. Poate nu neapărat un consumator, dar vreun senzor, vreun alt necanism, ceva pe undeva trebuie să fie să îl determine să stea turat.
    Știi că supraturarea asta este de fapt șocul care se trăgea la Dacie la pornire ca să nu moară motorul în primul kilometru până ajungea la parametri. Acum este automat sistemul. Și poate o fi ceva pe acolo.
     
  15. Mavrodin Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2018
    Mesaje:
    23
    Primul simptom ca bateria este uzata este sistemul Start /Stop domnule inginer
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Iun 2019
  16. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    692
    Locație:
    Baia Mare
    Mavrodin Mihai
    OK. Iti respect opinia desi e gresita. ;)
    Bateria se masoara cu un simplu instrument de masura (voltmetru)!!!

    Voi face o ultima precizare pe acest subiect ptr. ca sincer lectiiile de fizica nu se tin aici.
    Sistemul START/STOP este un consumator extrem de mare ptr. acumulatorul masinii. Cand capacitatea de stocare a acumulatorului scade de ex. cu cca. 30% pornirile sistemului nu vor fi ingreunate neaparat, ci vor scadea numarul acestora. Adica daca pana in acel moment motorul se oprea si pornea la 10 intersectii cu capacitatea de stocare diminuata cu 30% din ex. va face fata doar la 7 intersectii. Astfel ca manegmentul incarcarii va tura motorul o perioada de timp mai scurta decat normal ptr. a face compensarile de rigoare, dar deoarece capacitatea bateriei nu mai e la potential maxim bateria va ajunge la tensiunea care indica incarcare full mai repede. Astfel ca tot ansamblul desi este functional la prima vedere el functioneaza defectuos. Orice consumatori suplimentari activati maresc timpul in care motorul sta turat.
    De asta am spus ca e posibil sa fie defecta bateria!!! O baterie poate fi defecta si in cazul in care masina poate fi pornita la cheie! Intr-adevar nu e defecta in totalitate. Sistemele START/STOP sunt extrem de precise si au nevoie de bateri care sunt la potential maxim.
    *Oare de ce taximetristii primesc doar 6 luni garantie la baterii?
    O baterie ptr. ca sa fie verificata se incarca full si dupa 12 ore (fara nici un consumator pe ea in acest timp) trebuie sa indice o tensiune de 12,6V. Daca e mai putin bateria are semne de uzura.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Iun 2019
  17. pavel stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2019
    Mesaje:
    3
    sta turata la 1000 atunci cand intra in regenerare filtru particule
     
  18. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    692
    Locație:
    Baia Mare
  19. pavel stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2019
    Mesaje:
    3
    daca tu zici te cred pe cuvant,eu zic sa te informezi mai bine

    am scris ca sta mai turata adica problema de mai sus atunci cand intra in regenerare
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Ian 2020
  20. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    692
    Locație:
    Baia Mare
    pavel stefan
    Te rog frumos sa incerci sa inlocuiesti ptr. 2-3 zile bateria de pe masina cu una nu mai veche de 1 an si vezi daca va mai sta turata. ;)
    Nu are nimic cu regenerarea cand sta turata la 1000 rot./min. Bineinteles daca nu sunt ceva probleme pe la motor gen senzori. Este doar bateria uzata chiar daca poti porni motorul. Efectiv nu mai are capacitatea necesara unei functionari optime pe masina. Vremea cand se circula cu o baterie pana nu mai puteai porni motorul cu ea ... a trecut!!!
     

Distribuie pagina asta