1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

La ce turatie se schimba vitezele?

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de brigada, 10 Mar 2009.

  1. ferdy1407 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2010
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Constanta
    Personal in oras schimb la 2200 rpm (nicodata sub 2000) iar in exterior peste 2500 rpm.
     
  2. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Completeaza datele motorizarii sa stim despre ce vorbesti!!! sau e secret?
     
  3. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    98
    Locație:
    Iasi
    Schimbare treapta superioara -> 1.9 TDI

    Am cautat dar nu am gasit nici un topic asa ca intreb si eu ca posesor de O2 1.9 TDI, 105CP (2007):
    - la ce turatie se schimba viteza ?
    Initial (vre-o 1000 de km), dupa ce am luat-o (SH la 90k km) am schimbat numai intre 2500rpm si 3000rpm dar dupa ce am facut revizia (91k) mi-a spus un mecanic sa o schimb intre 2000rpm si 2500rpm.
    In manual zice ca intre 2000 si 2500 dar nu are precizat daca pentru DIESEL ( cum am eu) sau pentru BENZINA.

    Stie careva din experienat sau din vre-un manual la ce turatie se schimba ?

    Astept pareri! Multumesc!
     
  4. Orhan-Fabia 1.4TDI

    Orhan-Fabia 1.4TDI 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2009
    Mesaje:
    126
    Locație:
    Constanta
    Intre 2500-3000 cred ca este bine! Nu chinui nici motorul turand prea tare... nu chinui nici turbina subturand! Bine acum nu e regula sa schimbi numai peste 2500... daca mai schimbi si sub 2500 nu o sa se strice nimic ! :)
     
  5. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    98
    Locație:
    Iasi
    Merci!

    Este din experienta sau din vre-un manual ? :rolleyes:

    Ca asa, eu schimb dupa cum aud motorul si simt masina... ca romanul :D
     
  6. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti
    pai dupa ureche e cam cel mai bine insa ai grija sa nu mergi subturat...sub 1500 ture in cazul la diesel ca nu prea e bine nici pentru distributie si nici pentru turbo...
     
  7. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    98
    Locație:
    Iasi
    :)
    ehehe... pana acum a mers bine asa... dupa ureche :)
    Citeam pe forum un post in care cineva se plangea ca la 3000rpm are 110km/h.
    Eu la 3000rmp am 140km/h
    Nasol ca nu are si o 6-a treapta...

    intrebare: pot sa-i schimb cutia de 5 cu una de 6?
     
  8. Orhan-Fabia 1.4TDI

    Orhan-Fabia 1.4TDI 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2009
    Mesaje:
    126
    Locație:
    Constanta
    La 3000rpm 110? si eu la motor de 1,4 la 3000rmp am 130-135 :)
    Nu e din nici un manual! In parametrii aia merge un diesel bine!
     
  9. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    98
    Locație:
    Iasi
    mi s-a intamplat sa fie sub 1500 in a 3-a si se simte cum se forteaza motorul... le fel si in a doua... deci am mare grija pentru ca ma doare sufletul cand o aud cum face... :(
    nasol cu strazile si cu traficul din orasele noastre.
    de multe ori prefer sa merg pe un traseu mai lung cu 2-3 km (la munca) pentru a nu fi nevoit sa ii dau 1-2-3 1-2-3- 1-2-3 ...
     
  10. duduRun 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2010
    Mesaje:
    2
    referitor la schimbat viteza si turatie....la o octavia II 2005 minim 3000rot/min schimb..mers normal si sportiv 4500 rot/min... de noua am cumparat-o.. 2000 de km nu am turat-o mai mult de 2800 rot/min asa mi sa recomandat de la reprezentanta...ca si consum forja in oras 8.9 si normal adica turat pana in 3000rot/min 6.2-6.4 litri si in afara undela la 5.3-5.5 litri

    asa ca tdi trebe turat

    referitor la schimbat viteza si turatie....la o octavia II 2005 minim 3000rot/min schimb..mers normal si sportiv 4500 rot/min... de noua am cumparat-o.. 2000 de km nu am turat-o mai mult de 2800 rot/min asa mi sa recomandat de la reprezentanta...ca si consum forja in oras 8.9 si normal adica turat pana in 3000rot/min 6.2-6.4 litri si in afara undela la 5.3-5.5 litri


    3000rot/min 160km/h 3600rot/min - 200 200si un pic


    asa ca tdi trebe turat
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Feb 2010
  11. ferdy1407 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2010
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Constanta
    La 1.9 TDI 2007 din a 1 a la 2000 rpm iar peste a 2 a cam la 2500 rpm. Peste 2500 rpm pana la rosu numai cand ajunge apa la 90.
     
  12. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    98
    Locație:
    Iasi
    mi-am schimbat stilul de condus si se misca mai bine (cum era si firesc)
    - inainte schimbam in oras la 2200 iar acum pe la 2800 - 3000
    - pe exterior, inainte schimbam la 2500 iar acum pe la 3300
    de cand cu frigurile astea i-am pus si Alpin Diesel de la OMV si parca cere sa fie turata mai tare :)
     
  13. jclau

    jclau 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2009
    Mesaje:
    26
    Locație:
    galati
    sal

    subscriu parerii unuia din forumisti!! eu am un diesel de 105.. si drept sa-ti spun vede si 3800 de ture in depasiri!!
    poti sa schimbi la orice turatie vrei ...incusiv sub 2000 daca nu urmeaza o accelerare puternica in treapta urmatoare..
    daca vrei sa te strecori, sa te bagi.... dai peste 3000 ptr. ca atunci cand schimbi sa ai peste 2000 si ceva..
    am avut o octavia 1 si daca nu faceam asta.. si plecam cu accelerare puternica de sub 2000 pe la 1900 face un fel de clanc.. nu stiam la inceput de la ce e.... m-am lamurit mai tarziu intr-o revista de la cfr lasata intr-o gara ca sa nu te plictisesti cand astepti trenul...era un articol despre motoare turbo diesel si spunea ca nu trebuie fortate sub 2000 ptr ca la 2000 se deschide nu stiu ce supapa care poate fi data peste cap daca e fortata!!
    nu sunt expert dar ascult...daca respectam regula asta nu mai auzeam zgomotul..(masina am avut-o de noua si pana la 70 000 cand am dat-o n-a avut nici o problema)!!! sper ca ti-am fost de ajutor
     
  14. brigada

    brigada 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2009
    Mesaje:
    151
    Apropos de turat sau subturat...
    Vreau si eu sa intreb ceva;sa zicem ca mergi cu a 4-a,80 la ora,in jur de 2000-2200 turatii...pana acum respect cerintele tehnice ale motorului cred eu.Apoi urmeaza o vale eu o las in a 4-a dar viteza scade ca si turatia la vreo 60 la ora, dar lasata in frana de motor.Se considera in cazul asta ca e mers subturat,chiar daca eu nu apas deloc pe acceleratie fiind in vale?????????
    Am aceasta nelamurire si poate stiti voi sa ma lamuriti...
     
  15. RRS 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Mesaje:
    90
    Locație:
    Cluj Napoca
    Brigada, nu...dar cand ajunge la 1500rpm din 4 da-i 3...

    Observ diverse discutii... benzinar, diesel, turatii etc.

    Exista mai multe variante...
    La benzina se merge in genere intre 1500-2000rpm in regim croaziera, si se schimba la 2500 sau 3000 (sportiv), chiar peste in cazul depasirilor (vorbind de masini normale, sub 120CP, pentru ca la un motor de 200CP care merge linistit in 6000rpm, poti schimba si la 4000 :D )
    La motorina, e bine sa respectam urmatoarele:
    - pornirea se face cu ambreiaj apasat, obligatoriu (valabil si pentru benzina), asteptam ca macar martorul bujii (seamana cu codita de purcel imbarligata) sa se stinga - daca ambreiajul e apasat, socul mecanic asupra motorului e mai redus = viata mai lunga
    - incalzirea motorului nu e ok sa se faca pe loc, daca totusi se inampla, din 3 in 3 minute dati un sprit pana in maxim 2000rpm (actionati EGR cu aceasta ocazie)
    - pana cand apa in bord nu atinge unghiul de 45 de grade, vitezele se schimba sub 2500 rpm, apoi pana in 90 de grade pana in 3000
    - dupa ce apa ajunge la 90 de grade, se mai parcurg aproximativ 2km (total incalzire motor cca. 4 - 6 km, in functie de temperatura exterioara - daca faceti mai putin de 4km pana la servici, uzati prematur motorul), iar apoi putem schimba si la turatii mai inalte - avantajul turarii la diesel este eliminarea mizeriilor din injectoare si evacuare, si prin cresterea presiunii in turbina in jur de 3500rpm, si a depunerilor de calamina de pe petalele acesteia
    - regimul de condus la stock e musai sa fie peste 2000rpm, eu recomand 2500 in oras mergand chiar cu vit.2 la 45 - 50kmh
    - obligatoriu nu se da talpa (acceleratie agresiva) in momentul in care avem sub 2200rpm, efectul transmis catre turbina putand fi fatal :) - de aceea recomand 2500rpm pe cat posibil - un alt avantaj e ca daca apare pericol din fata, la 2000rpm ai mai multe sanse sa il iei in bot decat daca esti turat si poti evita :D
    - cand motorul este cald, se poate schimba linistit la orice turatie peste 2500, in functie de trafic, recomandat e oricum pe la 3000rpm
    - fiind elastic, motorul diesel poate fi dus linistit pana spre zona rosie, desi, intre 4300-4500 nu mai are rost a fi fortat, pentru ca nu obtinem nimic suplimentar
    - la oprire/parcare auto e necesar sa lasam motorul la ralanti macar 1 minut, pentru ca uleiul fierbinte sa se scurga din turbina (daca ramane cald acolo, se formeaza depuneri) - recomand 2-3 minute, iar daca masina a fost turata pe traseu, 5 minute
    Recomand schimb de ulei in maxim 12 000 km, si filtrele, evident, cel de motorina poate fi lasat si 25-30 000...

    La masinile cu mapa schimbata se procedeaza cam la fel, proportie spre 100%, insa aestea au si un cuplu modificat care incepe sa traga de la 1300-1500 nu doar de la 1800 pe stock, iar mersul in 2000rpm poate fi comparat cu cel de 2500rpm pe stock.

    nu asculati producatorii si mecanicii care au ce, mai mare interes sa ajungeti la ei in vizita cat mai des...
    referitor de schimbat la 2200rpm, sunt de acord daca motorul e rece, insa schimbul trebuie sa se faca fin, fara a brusca pedalele, altfel ajungem in limp mode :)

    Retineti ca exista diferente intre consumul afisat pe BC si cel de la pompa, cand turati, si e de preferat un consum mai mare din cauza rpm ridicate decat unui schimb de turbina :)

    Sper sa va foloseasca...
     
  16. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    In frana de motor nu exista consum de combustibil.
    Daca te afli in treapta a 4-a chiar daca ai doar 60km/h in frana de motor nu poate fi vorba de mers subturat, insa daca apare efectul de compensare cu combustibil de la ECU pentru ca motorul sa nu se opreasca atunci e alta mancare de peste.
     
  17. RRS 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Mesaje:
    90
    Locație:
    Cluj Napoca
    Cristi, totusi exista... pentru ca ramane o cantitate suficienta in motor, care se arde :) Nu afiseaza consum, alta poveste :D
     
  18. brigada

    brigada 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2009
    Mesaje:
    151
    Va multumesc mult pentru sfaturi.Oricum am desprins de aici o concluzie:nu trebuie sa merg subturat nici in frana de motor si trebuie sa corelez treptele de viteza cu turatia. Va multumesc si sa stiti ca sunteti tare de folos.
     
  19. RRS 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Mesaje:
    90
    Locație:
    Cluj Napoca
    Sa stii ca cel mai mult ajuta sa fii peste 2200 tot timpul, din motivul expus mai sus (poti sa eviti ce vine din fata mai rapid).
     
  20. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    La diesel?! :ohmy: A mea nu are o "plajă de turaţii" prea mare!
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare