1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Intrebari legate de C.V.manuala

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Alinsb89, 1 Noi 2010.

  1. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.175
    Poti alege si o varianta mai ieftina, nu neaparat asa scump....cum crezi tu ca este mai bine....
    Numai bine.
     
  2. raul 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Iasi
    Spuneti-mi va rog cum se verifica nivelul de ulei din cutia de viteze la masina din semnatura? Unde se afla joja? Daca puteti pune o poza v-as fi recunoscator.
     
  3. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.175
    Cutia de viteze este fara intretinere, uleiul este lifetime.
    Nu are joja.
    Pentru verificarea nivelului trebuie demontat surubul de umplere.... pe cutia de viteze (dreapta) deasupra planetarei...
     
  4. raul 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Iasi
    Cutia de viteze de pe Fabia I 1.4 74w are surub magnetic la orificiul de scurgere?
     
    Ultima editare: 28 Dec 2012
  5. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.175
    In opinia mea, asa ar fi fost normal ca acel surub sa fie magnetic pentru a ,,atrage" spanul care apare in functionarea unei cutii de viteze.
    Din pacate nu este asa. Asa stiu eu.
     
  6. marlanu 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2010
    Mesaje:
    77
    Nu are un surub magnetic, are un magnet pus intr-un soclu aflat la baza cutiei de viteze.
     
  7. FAM 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Aug 2012
    Mesaje:
    13
    Vreau sa schimb uleiul la cutie si nu am avut timp sa caut pe net pe unde ar fii busoanele ce trebuiesc desfacute la cutie.
    Mi-ar prinde bine un mic ajutor(chiar si cu ceva poze ,daca se poate).
    Masina e o SKODA FABIA 1.4MPI,AZF.
    Recunosc ca m-am uitat doar in treacat pe la cutie.
    Am o pojghita subtire de ulei pe partea de jos a cutiei,uleiul de la motor nu a scazut,deci presupun ca e ceva pe acolo pe la cutie.Are vreo 158000km si cred ca nu a fost schimbat niciodata uleiul,vreau sa fiu eu sigur pe chestia asta si sa-i pun nou.Totodata sa vad ce-i cu scurgerea.

    Multumesc.
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Uleiul din cutie nu poate sa curga , decat daca ai carcasa fisurata.
    In cele mai frecvente cazuri, este vorba de semeringul din capul arborelui cotit dinspre cutie ( de pe motor ) . Intrucat pentru schimbarea lui este necesara demontarea cutiei , se schimba rar si numai daca pierderile sunt masive. Mecanicii se feresc sa il schimbe daca nu curge foarte tare , pentru ca s-a observat ca la schimbare cu semering nou ...paradoxal , curge mai tare. Nivelul uleiului din cutie este in mod normal sub nivelul semeringului. Ungerea se face prin balbotare si nu exista presiune in interior spre deosebire de motor in care exista o presiune de ulei serioasa care forteaza semeringul in timp. Nu este rau sa schimbi uleiul in cutie , in special pentru a indeparta micile bucati de span care apar in functionarea unei cutii de viteze. In mod normal , ar trebui sa tina cat cutia , dar asta doar in teorie. Pregateste-te de schimbarea semeringului de care iti povestesc eu , pentru ca altfel nu vei scapa de scurgeri. DE dat drumul jos este usor . Vei gasi in cel mai jos punct al cutiei un surub , care odata desfacut va lasa sa se scurga tot uleiul. In lateralul cutiei vei descoperi un alt surub , care este si nivelul. Bagi ulei pana da afara . Ai grija ca la unele modele orificiul este foarte mic si trebuie sa ai multa rabdare la introducerea uleiului. Este gros si se scurge greu. Orificiul este mic si nu ai cadere libera . se prelinge practic pe niste piese care obtureaza accesul.
    Eu iti sugerez sa mergi la un servis serios si sa nu incerci tu operatiunea. PLatesti doar o ora de manopera, ceea ce este rezonabil. Nu necesita cine stie ce interventii.
     
  9. FAM 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Aug 2012
    Mesaje:
    13
    m-am uitat un pic pe la cutie si nu am vazut nici un surub de desfacut sub ea(sau nu m-am uitat unde trebuie!!!),la mine am observat 2 suruburi la o placuta (inspre planetara stanga)==oare pe acolo ii dau drumul uleiului?
    si cam pe unde ar fii surubul de prea-plin?
    cateva poze mi-ar fii de ajutor.

    multumesc
     
  10. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.175
  11. zfx 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2013
    Mesaje:
    14
    Cutie de viteze

    Salut! Am o Fabia 1.4 MPI Comfort din 2002 si intra putin mai greu in viteza I...Am inteles ca se poate regla din cablu...sau e altceva?
     
  12. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.175
    Se greseaza timoneria. Daca nu va fi nicio imbunatatire, trebuie vazut mai departe.
    Fabia nu are cablu la ambreiaj.
     
  13. zfx 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2013
    Mesaje:
    14
    Pai nu e vorba de cablu de ambreaj...nu stiu cum sa-ti explic..am inteles ca sunt doua cbluri, unul pentru masalier si unul pentru celelalte viteze, undeva in partea dreapta a motorului...si se pot regla "vitezele"
     
  14. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.175
  15. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    M-ai dat gata, pe asta nu o stiam ...
     
  16. zfx 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2013
    Mesaje:
    14
    Merci! Imi cer scuze pentru "stangaciile mele"...
     
  17. gti_mars

    gti_mars 6th Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Mesaje:
    174
    Locație:
    Bucuresti
    Lucian nu cred ca putem s-o "incuiem" pe Carmen !! :)
     
  18. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Nici nu incerc, iti dai seama, cind nu o sa mai zboare ce sefa buna de service o sa fie...
     
  19. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    213
    Locație:
    Bucuresti
    Pinioane si sincroane cutie viteze

    Salut. Revin si eu cu o problema. Tocmai mi-a desfacut un mecanic cutia de viteze la care aveam o problema -cand dadeam a 3-a cârâia, fara sa cupleze- si a descoperit ca sincronul (sincroanele?!) de a 3-a si a 4-a (3-4?!) trebuie (trebuiesc?!) schimbate. La fel si pinionul 3 este tocit, iar pinionul 4 are un inceput de..."toceala". Am inteles ca pinioanele, citez: "Sunt o gramada de bani!". Problema este ca nu am gasit pe internet nici un site cu astfel de piese (probabil nici nu am stiut ce sa caut exact) pentru a stii la ce preturi sa ma astept. Deci daca are cineva idee sau stie vreun site, as fi recunoscator.
    Cel care mi-a desfacut cutia a zis ca stie pe cineva care are modelul asta de cutie, dar are carcasa sparta la ea si ar putea sa ia piese de la el, dar trebuie intai sa vorbeasca sa vada cat vrea omul. Eu sunt nerabdator sa stiu ce ma asteapta...

    Fabia din 2000, cod motor AUB, 74kW, cod cutie EYW.
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Gasesti multe cutii la dezmembrari pentru masina ta . Eu nu iti sugerez sa o repari. Iti sugerez sa o schimbi cu una S-H.
    Motivul ? ...eu am ferma convingere ca o cutie isi face in timp si in functie de stilul de pilotaj al celui care o utilizeaza , o suma de jocuri. Daca vei introduce niste repere noi ( pinioane , sincroane , etc ) , in primul rand vor fi costisitoare si in al doilea , ala care o face trebuie sa fie maestru sa "impupeze " niste piese uzate cu unele "stoc". Eu nu cred ca este posibil ...dar este doar parerea mea.
    Ca si exemplu , o cutie de Octavia 2 pentru motor 1.9 TDI , gasesti cu 400-550 Euro la rulaje jenante ...30-50.000 km . De Fabia 1 sunt mai ieftine.
     

Distribuie pagina asta