1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Intrebari legate de C.V.manuala

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Alinsb89, 1 Noi 2010.

  1. soarec 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2009
    Mesaje:
    95
    Locație:
    iasi
    Am rezolvat in service, treaba destul de simpla , dar cand nu stii... a schimbat un fel de surub din interior, un fel de siguranta metalica si un surub care venea in capat , acu e ok :)
     
  2. krisma 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2011
    Mesaje:
    1
    Locație:
    BACAU
    intra uneori mai greu in viteza si ma necajeste si frana de mana

    buna.am o fabia 1.2 de 3ani si am 18500km si am probleme uneori la treapta mers inapoi adica intra mai greu DE CE?treapta 1 la fel cateodata,la eliberarea franei de mana se aude un zgomot BUM,am fost la mecanic si a curatat tamburii mizeria tot se aude si nu inteleg de ce.odata nu am putut plec pe loc cu frana de mana eliberata BUM si pe urma sa decuplat tinand cont ca o folosesc mereu.Care ULEI DE MOTOR ESTE CEL MAI BUN? Multumesc!!!!

    Edit: Nu stii sa folosesti functia "Cauta"? Ai postat total aiurea si ti-am mutat aici noul topic.
    Te rog sa incerci sa nu mai amesteci problemele, pentru fiecare gasesti informatii in topice separate, daca vei cauta ai sa gasesti. Nu se scrie in acelasi post si despre probleme la cutia de viteze si despre sistemul de franare (pentru care ai alt topic in thread-ul Fabia), iar la sfarsit ai mai "trantit" si intrebarea despre uleiul de motor.

    FII MAI ATENT, ALTFEL POST-URILE TALE DISPAR!
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Mar 2011
  3. dragos_extasy

    dragos_extasy Bronze Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    242
    Locație:
    focsani
    1.verifica uleiul la cutie
    2.daca ramane blocata frana de mana,e de la cablu. schimba-l

    Edit: nu e nevoie de Quote la tot mesajul anterior.
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Mar 2011
  4. marlanu 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2010
    Mesaje:
    77
    ce este "piesa" incercuita ? de la cutia de viteze

    in primul rand imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie dar nu am stiut unde sa incadrez acest thread.

    l.e. acum am vazut threadul "intrebari legate de cutia de viteze" ( nu stiu de ce nu l-am vazut mai devreme), se poate muta acolo ? scuze

    intrebarea mea este legata de o portiune din carcasa cutiei de viteza de pe o fabia 1.2l . codul cutiei este 02T , model GSH. Ce anume este in zona incercuita ? vad, simt ca este o gaura acolo si in jurul ei si in ea vad ulei . uleiul nu se prelinge pana acolo deoarece din exteriorul cercului 2 nu mai este nici o urma de ulei iar cutia nu este fisurata. Are cineva vreo idee ?

    Edit: Gata! A fost mutat unde trebuie. Thread-ul este acum si sticky.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Mai 2011
  5. Alinsb89 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2010
    Mesaje:
    48
    cutia trebuie sa aiba un orificiu pe unde verifici nivelul de ulei in cutie etc. posibil sa fie asta, posibil sa nu sper sa te lamureasca colegii mai mari :)
     
  6. marlanu 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2010
    Mesaje:
    77
    nivelul uleiului si completarea acestuia se face pe la surubul aratat de sageata. Pe mine ma interesa ce este jos unde sunt cele 2 cercuri rosii. pe acolo imi picura putin ulei .... cum am mai spus, cutia nu este fisurata. Se poate sa fie de la imbinarea cutiei care nu mai este etansa ?( acolo se imbina 2 bucati din carcasa ) . Ms de intentie
     
  7. tedexy 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2010
    Mesaje:
    2
    salut, am si eu o Fabia 1 - 1.9 TDI din 2007, mi s-a schimbat si uleiul la cutia de viteze la revizie, si am obs pe deviz ca s-au pus doar 1.5 litri, am intrebat si am inteles ca atata intra... mai mult.... am verificat si eu, si la busonul de umplere, uleiul este exact la nivel... acum problema este ca eu citisem pe aici ca la cutia asta intra 1.9 litri...... ma poate lumina cineva?

    stima
     
  8. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Da intra 1.9 l dar numai daca cutia a fost desfacuta si curatata integral, cum s-a facut doar schimbul, prin anumite colturi a mai ramas cate putin ulei vechi, plus ca, cutia are si un compartiment de decantare.
     
  9. tedexy 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2010
    Mesaje:
    2
    salut, multumesc mult pentru lamuriri, ma speriasem ca mi-au pus mai putin ulei decat trebuie. Cutia nu a fost data jos de pe masina , s-a facut doar schimbul de ulei deci asta este explicatia.

    Stima
     
  10. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    La octavia mea , tot motorul de 1,9tdi , nu stiu daca este si cutia la fel, intra la schimb 1,7l , la demontare cutie 1,9 l. Mecanicul ( in care am incredere ) mi-a spus ca practic nivelul este peste orificiul acela din lateral, pe care il stiam si eu de indicator de nivel ulei in cutie. S-ar putea Fabia ta sa aiba cutie mai mica si cei 1,5l sa fie suficienti. Oricum, in cartea masinii trebuie sa scrie cit ulei intra in toate mecanismele masinii , deci si in cutie.
    Pentru Marlanu : daca e vorba doar de faptul ca se umezeste locul, spala-l cu benzina sau alt diluant si pune pe exterior mastic din ala rosu ( rezistent la temperatura ). Il pui seara sa stea masina nepornita peste noapte si gata, nu o sa mai ai probleme . Cind se va umbla vre-odata la cutie se indeparteaza lejer cu cuterul.
     
  11. marlanu 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2010
    Mesaje:
    77
    OK, bun, mastic rosu, dar sa zicem ca este fisurata ( ceea ce nu cred pt ca a fost verificata ) nu s-ar mari fisura pt ca pana la urma decat am acoperit fisura nu am si sudat-o? Ma mai uit sub ea ,ma mai gandesc la solutii, dar cred ca tot la mastic o sa ajung.
     
  12. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Daca este intradevar fisurata nu recomand mastic rosu, motivul: nu face priza buna cu metalul
    Eu am avut cutia fisurata pot sa zic crapata in partea de jos unde daca nu luam masuri pierdeam aproape tot uleiul din cutie.
    Rezolvat in felul urmator: scos uleiul din cutie curatat bine locul la exterior cu diluant, apoi am aplicat silicon tip Montage kit se gaseste in orice magazin de materiale de constructii, am asteptat 30 min. pentru intarire apoi am facut plinul cu ulei nou si am circulat asa aproape un an pana am vandut masina si din cate stiu si in ziua de azi tot asa este.
     
  13. fatvlad90

    fatvlad90 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2010
    Mesaje:
    65
    Locație:
    Bucuresti
    Salut,am o Fabia 1.4,si am o problema la cutia de viteze.Cu motorul oprit intra ok in viteze,insa in mers are tendinta sa intre mai greu din 1-2 si 3-4.Am sesizat ca problema se accentueaza in ture mai mari si reprize scurte de schimbat treptele.Ca prima masura,am schimbat uleiul din cutie,intr-adevar se simte o imbunatatire,dar problema persista.Ce ma sfatuiti sa fac?
     
  14. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    440
    Locație:
    Focsani
    Te pregatesti de ambreiaj! Placa de presiune e buba .
     
  15. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Azi am schimbat uleiul in CV... la prima "simtire" parca intra mai lin, nu mai agata, intra mai usor de la mare la mic, nu mai agata asa tare la treapta 1.
     
  16. fatvlad90

    fatvlad90 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2010
    Mesaje:
    65
    Locație:
    Bucuresti
    ok,deci din cutie nu ar fi probleme sa inteleg,cineva mi-a spus ca sunt sincroanele bulite.Ambreajul nu patineaza,si masina fuge.
     
  17. jimmy19

    jimmy19 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2010
    Mesaje:
    6
    o intrebare legata de cutie am si eu: am o fabia 1.2htp. in manualul de service scrie ca uleiul din cutie nu trebuie inlocuit, in schimb pe alte forumuri mai multe persoane sustineau ca asta este o aberatie, si ca uleiul trebuie schimbat ca la orice cutie de viteze, ceea ce si mie mi se pare logic.
    pana la urma cum este? trebuie schimbat sau nu? momentan masina are pana in 40.000 km, dar as vrea sa stiu daca se schimba uleiul, la cati km si de care ulei se pune.
    multumesc.
    toate cele bune!
     
  18. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Uleiul de transmisie este la fel ca oricare ulei, si in utilizare si in timp acesta isi pierde din calitati. Intr-adevar producatorii nu spun ca trebuie schimbat, dar nici nu afirma clar cum ca nu ar trebui. E bine sa il schimbi la un interval situat intre 2 pana la 5 ani. Acest sfat este luat din ceea ce am facut eu si alte persoane la care le-am recomandat acelasi lucru.
     
  19. jimmy19

    jimmy19 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2010
    Mesaje:
    6
    multumesc pentru raspuns!
    momentan masina are aproape 4 ani si aproape 40.000 km, deci asta inseamna ca ar cam trebui sa-l schimb.
    alta intrebare: imi puteti spune ce tip de ulei (ce vascozitate) trebuie si cam cat intra in cutie?
     
  20. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    Din fabrica vine cu aral 75w90. Vezi ca este o diferenta cam dubla intre 75w si 80w... eu am dat 21 lei pe 0.5L de 75w90, iar bidonasul de 1litru de 80w90 era vro 22 de lei... e musai sa pui 75w asltfel risti sa nu iti mai intre in viteze iarna pentru ca uleiul este mult prea gros.
     

Distribuie pagina asta