1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Intrebari despre distributie

Discuție în 'Intretinere' creată de tavi, 5 Noi 2008.

  1. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Ieri am fost cu masina la mecanic sa-i schimbe uleiul si filtrele. A constatat ca lantul are un usor zornait si ca ar trebui sa iau in calcul schimbarea lui. Am citit tot topicul, am vazut ca trebuie cumparat un kit, poate si pompa.
    Intrebare; ce ma sfatuiti sa cumpar? Vreau ceva de calitate, sa nu am probleme cativa ani.
    Transmisia e pe lant, in bord am 144k km, am luat-o la 120k dar nu stiu daca pana la mine s-a schimbat lantul.
     
    Ultima editare: 15 Oct 2015
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Kitul nu contine in cazul tau decat lantul dublu si cele doua roti dintate . Trebuie sa te uiti cand se da jos , ce anume a generat zornaitul , pentru ca , in mod normal , lantul nu ar trebui sa se schimbe decat la rulaje mult mai mari . Trebuie sa verifice cu atentie penele de la rotile dintate .
     
  3. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Sunetul provocat de lant nu e deranjant, se aude discret. Am cautat pe net si am gasit doar kit-ul din poza.
     
  4. s2drivers 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2015
    Mesaje:
    3
    Buna tuturor,
    Sunt nou pe aici si am intrat acum in acest club din simplul motiv ca saraca Skoda Fabia I (2007) 1.2 HTP 94.000km s-a imbolnavit subit. A sarit lantul la distributie, din cate am inteles, la momentul opririi sau pornirii, deoarece eu am oprit masina fara nicio problema, iar dupa 2 ore cand am incercat sa plec, nimic...dadeam la automat si se invartea in gol. N-am apucat sa citesc post-urile din acest subiect pentru ca timpul scurt nu imi prea permite. Skoda mea e desfacuta in service si omul asteapta sa-i dau un raspuns, o fac sau nu. Cam acestea sunt piesele necesare, costul lor, precum si costul manoperei:
    lant distributie 147 lei
    intinzator lant distributie 145 lei
    garnitura chiulasa 100 lei
    etansant capac distrib si distributie 60 lei
    suruburi chiulasa 85 lei
    supape 12 buc x ~35 lei
    ulei motor 135 lei
    filtru ulei 33 lei
    manopera 1200 lei
    Pareri? A mai patit cineva? Ce parere aveti de costul manoperei?
     
    Ultima editare: 28 Oct 2015
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Daca este vorba doar despre schimbarea supapelor afectate si refacerea motorului mi se pare un pret foarte mare. Este echivalentul la 15 ore de munca normate ceea ce este elucubrant . In maxim 4 ore operatiune este gata . 100 de euro manopera este un pret cinstit.
    Problema este urmatoarea , cand pistoanele ti-au batut supapele in cap ( atunci cand de incapatanai tu sa pornesti ) , se poate sa fi afectat cumva si chiulasa ( supapele sunt din otel , chiulasa - care tine supapele este din aluminiu , ceea ce se poate traduce in fisuri in chiulasa . Deci inainte sa iti asambleze motorul ar trebui sa se asigure ca totul este OK si acest lucru nu se poate face doar vizual .
     
  6. s2drivers 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2015
    Mesaje:
    3
    Multumesc mult pentru raspuns! Garnitura de chiulasa s-a dus si ea, asta mi-a confirmat mecanicul si de aceea apare si pe lista cu piesele. Din ce ai spus tu, sa inteleg ca manopera ar fi justificata daca e nevoie si de inlocuirea chiulasei?
     
  7. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Tot este mult. Chiulasa va fi probabil una S-H ( daca o schimbi ) ca decat sa o cumperi noua , mai bine iei un motor functional S-H . Se poate sa fie nevoie doar de refacut planeitatea chiulasei . Aceasta este o alta operatiune si nu o poate face mecanicul ci un atelier specializat si cu aparatura necesara. Garnitura de chiulasa se schimba dupa demontarea chiulasei , indiferent ca este sau nu afectata chiulasa. Garnitura se preseaza intr-un anume fel la strangerea suruburilor , ceea ce va asigura etanseitatea . Daca desfaci chiulasa si o remontezi cu aceeasi garnitura exista un risc considerabil ca garnitura sa nu-si mai faca treaba si iarasi trebuie desfacut . Garnitura are niste ghiduri si cand este presata pe bloc , isi face un fel de buza care este valabila doar intr-o pozitie. Daca schimbi pozitia chiar si foarte putin , garnitura nu mai asigura etansare perfecta.
    Mecanicul face cam acelasi lucru , indiferent ca pune o chiulasa noua sau ca schimba supapele in cea veche. Iti va verifica planeitatea chiulasei ( asta poate face el , daca are cu ce ) si in cazul in care vede si fisuri ne mai tii la curent .
     
  8. pahai 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2012
    Mesaje:
    7
    Salut. Am o fabia din 2001, cod motor AQW. Din cate stiu are distributie pe lant. Intrebarea unui novice? Ceea ce se vede in poza este curea pentru ........? Si daca da, dupa cum se vede are o taietura. Cat de grava este problema? In sensul ca mai pot amana sau trebuie sa ajung imediat la un service sa o schimb? Multumesc anticipat!
    [​IMG]
    http://imgur.com/a/mHJF5
     
  9. clabescu.marius

    clabescu.marius 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2014
    Mesaje:
    123
    Locație:
    Breaza
    Aceea este cureaua de accesorii si pune in miscarea compresorul de aer conditionat,alternatorul pentru incarcarea acumulatorului si la alte masini modele mai vechi pune in functiune si pompa de servo dar la fabia iese din calcul fiind electrica.In cazul ruperii ei problema ce-a mai grava este ca ramai fara incarcarea acumulatorului.Asa ca sfatul meu este sa o inlocuiesti deorece nu este scumpa si nu mai stai cu nici un fel de grija :salute:
     
  10. s2drivers 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2015
    Mesaje:
    3
    Skoda Fabia 1.2 HTP - lant distributie sarit

    Salut!
    Revin cu cateva detalii despre lucrarea efectuata la Skoda Fabia cu problema expusa putin mai sus. Pana la urma am ramas cu masina la acel service, desi manopera parea avand o valoare exagerata, insa dupa cateva telefoane, am constatat ca mai multe din service-urile contactate de mine aveau cam acelasi pret, lucru care m-a determinat sa o las acolo. In final, lista materialelor a fost urmatoarea:
    lant distributie 147
    intinzator lant distributie 145
    garnitura chiulasa 100
    etansant capac distrib si distributie 60
    suruburi chiulasa 85
    supape 12 buc x 35 lei
    ulei motor 135
    filtru ulei 33
    manopera 1200
    Total: 2.326 lei
    Inca ceva...stiu ca s-ar putea sa sune bizar, dar dupa toata aceasta operatiune, nu reusesc sa scad consumul sub 8%. Asta in condintiile in care, noaptea, in oras, cand nu e deloc aglomerat, cu un stil normal de condus scoteam 6.5-7%. Asta nu e tot. Inainte de a se aprinde beculetul la combustibil, range-ul era undeva la 80km, iar in momentul in care se aprindea becul, imi arata 70km. Acuma insa, inainte de a se aprinde becul mai puteam sa fac 50km, iar cand s-a aprins becul imi arata 40km. Precizez faptul ca asta se intampla la un consum de 9%, atat inainte de interventia mecanica, cat si dupa. Credeti ca poate avea vreo influenta? Care poate sa fie explicatia? Sper ca am fost destul de clar si concis, in caz contrar, va rog sa cereti lamuriri. Multumesc. O seara deosebita!:sos:
     
  11. Akos Bronze Member

    Înscris:
    11 Apr 2014
    Mesaje:
    215
    Locație:
    Tarnaveni, Mures
    Posbil sa fi crescut consumul pt. ca e mai frig afara....iar manopera 1200 lei mi se pare exagerat de mult.
     
  12. clabescu.marius

    clabescu.marius 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2014
    Mesaje:
    123
    Locație:
    Breaza
    Este normal ca range-ul sa se modifice odata ce tu ai un consum mai mare,deoarece si el este calculat dupa consumul mediu.In legatura cu consumul,mai mult ca sigur a urcat din cauza venirii frigului,eu in general la mine in oras scot un 7.1-7.2 l/100 km iar de cand a venit frigul nu mai scade sub 8.2.
     
  13. giv

    giv 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2015
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Slatina
    Experienta mea.
    La 105.000 KM (4 ani functionare) am schimbat prima oara cureaua de distributie si cea de la accesorii cu pompa de apa, role si ce mai e pe acolo.
    Curelele erau coapte si crapate (ale masinii originale).
    Apoi nu am mai pus curea originala si trebuia sa schimb la 165.000 si am schimbat la 175.000 dar curelele aratau beton. De fiecare data am schimbat si curea accesorii si pompa apa.
    Acum am ~190.000 KM.
     
  14. madalinumb

    madalinumb 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2014
    Mesaje:
    4
    Locație:
    PIATRA NEAMT
    am schimbat distributia la fabia 1.4 16v la 180000km

    dupa cati km trebuie sa o schimb din nou
     
  15. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Intre 60.000 si 100.000 ( cum te lasa sufletul) sau 4 ani . eu schimb la orice masina am , pe curea , la 4 ani , pentru ca nu fac 25.000 pe an ca sa ating suta . Am mai multe masini si circul cu toate , asa ca in 4 ani nu fac mai mult de 50.000 km cu una . La toate le schimb cureaua cand se implinesc 4 ani de la ultima schimbare.
    Curelele de cauciuc imbatranesc si noi avem multe cicluri inghet/dezghet ceea ce le afecteaza si se intaresc , pierzand flexibilitatea . Asta duce la aparitia de fisuri si se pot rupe.
     
  16. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Gata, saptamana viitoare am programat masina la mecanic, pentru schimbul kitului de distributie (am distributia pe lant). Trebuie sa cumpar si pompa? mai sunt si alte costuri adiacente?
    Cum e mai bine: sa cumpar eu kitul sau sa ma las la mana mecanicului? Cat ar fi un pret corect pentru manopera?
     
  17. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Eu cred ca asa ar trebui. Daca tot e deranj in zona distributiei, inlocuieste si pompa. Toate vor fi noi, nu ai ganduri.
    Desigur. Un filtru de ulei, ulei, un silicon pentru etansare, etc.
    Sa achizitioneze cei din service kitul complet. Cred ca ar fi mai bine deoarece in caz ca lucrurile nu vor iesi bine, sa planga cei din service pe umarul tau, nu tu pe umarul lor.
    500 euro am dat pe piese la masina mea, cam acolo a fost si manopera. Asa va fi si in cazul tau.
    Succes.
     
  18. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Pe net, la magazinele recomandate de colegii de aici, pompa Hepu costa 240 lei, kitul distributie lant FAI costa 125 lei, filtru ulei Mann costa 25 lei, uleiul 4L=150 lei. Toate adunate insumeaza 540 lei. Manopera estimez undeva la maaaxim 500 lei. Per total undeva la 1000 lei.
    Tu de ce ai platit atat de mult?
     
  19. clabescu.marius

    clabescu.marius 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2014
    Mesaje:
    123
    Locație:
    Breaza
    Probabil colega noastra Carmen se refera la masina ei,care este un Touareg V10 TDI din descrierea de la profil.
     
  20. DEIU08 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2016
    Mesaje:
    2
    POSESOR DIN MAI DE SKODA O2 - AN 2005 CU Motor 2.0 (1968 )=140 cp, motor BKD , curea distributie schimbata in iunie,
    IN IULIE - PE AUTOSTRADA A2 - PREZONUL DE LA ROLA INTINZATOARE SA RETEZAT LA 140KM/H .
    NU STIU CE SA ZIC , LA SERVICE M-I S-A SPUS CA LA ACEL KIT DE DISTRIBUTIE NU VINE SI PREZONUL !?!
    Stie cineva daca in kitul de distributie vine si acel prezon si la ce bani sa ma astept pentru reparatia masinii !
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare