1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Frane Skoda Fabia II

Discuție în 'Skoda Fabia II' creată de andychinezu, 2 Noi 2009.

  1. mihai29

    mihai29 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2011
    Mesaje:
    23
    Locație:
    Bucuresti
    Buna seara

    La aproape 120.000 km a venit vremea sa schimb discurile de frana. Are cineva idee ce discuri de frana imi trebuie? Ma gandeam sa pun atat discurile cat si placutele de la ATE, dar am vazut foarte multe modele/dimensiuni/grosimi etc pe site-urile de vanzari piese. Stie cineva ce se apropie de original ?
    Multumesc
     
  2. Vaniutsa 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2017
    Mesaje:
    2
    Nu este grav, dar ai in vedere pe timp de iarna evita sa tragi frina de mina ...
     
  3. Marius.C 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2018
    Mesaje:
    2
    Salut, am schimbat recent discurile si placutele la masina pt ca imi tremura volanul la franare. Dupa ce le-am schimbat a inceput sa nu mai tina frana tot timpul, la anumite perioade de timp cand calcam frana se ducea pedala pana la fund si intra direct abs-ul. Un mecanic a zis ca e de la pompa de frana pt ca atunci cand cel care a schimbat discurile a impins pistonasele s-a produs presiune in pompa si a stricat ceva acolo. Am schimbat pompa dar problema nu a dispărut, se întâmplă mai rar ( de 2 ori într-o luna) dar se întâmplă. Va rog sa mă ajutați, mulțumesc.
     
  4. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    328
    Salut, verifica conducta de vacuum care vine la pompa de frana, sa nu fie fisurata dar cauza principala este neaerisirea corecta a instalatiei. Am patit-o cu mecanicii din ziua de azi, mi se ducea pedala la fund , era mai "elastica", nu mai era ca inainte de schimbarea discurilor. Am mers la ei din nou si i-am pus sa apese ei pe pedala, le-am zis sa-mi aeriseasca cum trebuie instalatia (ei ziceau ca e aerisita), au aerisit-o si au zis ca a iesit ceva aer pe la o roata din spate, deci...
    Succes!
     
  5. Gelu Izbașa 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2020
    Mesaje:
    5
    Am o Skoda Fabia 2 din 2009. Am avut probleme cu frânele și la sfatul mecanicului am schimbat pompa centrala de frana. După câțiva km. mi s-au blocat roțile față, problemă care nu existase înainte de reparație. Am ajuns din nou în service. Am schimbat discurile de frână care oricum își făcuseră treabă vreo 11 ani și am înlocuit kitul de la etrieri( garnituri,pistoane și aerisitori). Plăcuțele de frână erau în stare bună. Culmea e că problema blocării rotilor față persistă. Efectiv se cumulează pedalele de frână. După 10-15 apăsări pe pedală cursa devine mai scurtă, discurile se încălzesc și se ajunge la blocajul roților. Mecanicii pe care i-am consultat au spus că nu au mai intervenit la asemenea defect. Ați avut asemenea probleme? Cum se poate rezolva?
     
  6. Gelu Izbașa 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2020
    Mesaje:
    5
    Mersi. Problema este că se blochează doar fața. Am aerisit de două ori și nu s-a schimbat nimic. Restul e in regulă ( nu e nimic rupt sau fisurat). Azi mă duc din nou la mecanici.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Oct 2020
  7. Gelu Izbașa 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2020
    Mesaje:
    5
    Cel mai simplu este sa dai jos o roată și să masori diametrul discului, sa vezi daca e disc cu aerisire sau plin. La mine,după talon, ar fi trebuit discuri de 239 MM dar pe mașina este punte de Skoda combi, cu discuri de 254 mm și diferă, etrierul și plăcuțele. Succes.
     
  8. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    328
    @Gelu Izbașa
    Cauta niste mecanici mai de doamne ajuta, care sa stie meserie.
    E ceva in neregula cu ce ai schimbat, pompa, discurile nu se potrivesc cu placutele, sau reparatia etrierilor nu e facuta cum trebuie.
    Data viitoare ia discuri si placute de la acelasi producator.
     
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    734
    Locație:
    Baia Mare
    Gelu Izbașa
    Se blocheaza fata pe ambele parti sau doar o parte?
    Eu cred ca la tine problema e de la etrieri. Trebuiau inlocuiti cu totul nu doar pistoanele, garniturile si aerisitoarele. Ori nu au fost inlocuite pistonasele ori corpul etrierilor este deformat si raman blocate.
    Se intercaleaza un manometru pe una din conductele ce ies din pompa de frana si merge pe una din rotile fata (care se blocheaza). Apoi se vede pe acesta daca dupa ce a fost apasata frana presiune se mentine chiar si dupa ridicarea piciorului de pe pedala de frana? Daca se mentine e pompa de frana defecta, daca nu se mentine e etrierul respectiv defect.
    Dar intreb acum: Ai curajul sa circuli cu masina dupa ce ai fost cu ea la astfel de mecanici si ti-au lucrat la sistemul de franare? Daca e un service autorizat ar trebui instiintati cei de la RAR de cele intamplate. Nu e permis asa ceva! Iar daca ai fost la ceva cunostinte ... uita-le, e prea riscant.
     
  10. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    734
    Locație:
    Baia Mare
    Vizavi de inlocuirea placutelor de frana.
    1. Inainte de montarea placutelor noi se verifica ca acestea sa intre lejer nu fortat. Apoi se aplica o vaselina speciala (am mai pomenit de aceasta in alte postari) pentru a nu se intepeni in timp.
    2. Pentru a putea introduce placutele noi trebuie pistonul din etrier presat ca sa incapa placutele noi care sunt mai groase. Presa cu care se baga pistonul este una putin speciala. Asta deoarece pistonul in timp ce iese sau intra se invarte!!! Daca cel care inlocuieste placutele nu stie treaba asta si forteaza mecanic pistonul cu o presa clasica distruge etrierul.
    Pentru a intelege mai bine despre ce e vorba se poate urmari acest filmulet:

     
    j.tibi apreciază asta.
  11. Gelu Izbașa 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2020
    Mesaje:
    5
    Nu ai citit cu atenție. Conform seriei din talon mașină ar fi trebuit să aibă discuri de frână de 239 mm și plăcuțe de frână aferente. Din fabricație mașina are punte de Skoda combi cu discuri mai mari ,de 256 mm și plăcuțele pentru aceste discuri.
    Pentru problema cu frănele am descoperit necazul. Servofrâna a trebuit înlocuită.
     
  12. Gelu Izbașa 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2020
    Mesaje:
    5
    Am rezolvat problema. De vină era servofrâna. Am înlocuit piesa. Totul e ok.
     
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    734
    Locație:
    Baia Mare
    Gelu Izbașa
    Ma bucur ca ti-ai rezolvat problema.

    ***Dar inseamna ca situatia descrisa de tine nu a fost corecta!!! Servofrana nu are cum sa-ti blocheze rotile de pe fata!!! Cand nu functioneaza servofrana intareste pedala de frana fara a actiona asupra sistemului de franare in mod eficient. Mai pe inteles pedala de frana se intareste si masina nu se opreste la franare. Totodata mecanicii la care ai fost trebuiau sa descopere acest defect in 10 secunde. Cand vacumul nu functioneaza (tulumba sparta, lipsa de etanseitate etc) frana devine ineficienta si pedala se intareste la a doua a treia apasare cu motorul pornit. Daca motorul e oprit fenomenul este normal deoarece pompa de vacum nu functioneaza.
    Am facut aceasta mentiune pentru a nu crea o confuzie unor persoane care se lovesc de probleme similare si cauta raspunsuri pe forum.
     
    Universalis apreciază asta.

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare