1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Faruri LED AFS

Discuție în 'Skoda Octavia III' creată de Magnumheat99, 22 Ian 2019.

Taguri:
  1. ccosmin 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2019
    Mesaje:
    13
    La varianta cu LED reglajul manual se face sub capota cu surubelnita :)
    Asa a reglat reprezentanta, si surprinzator la ITP mi-au facut la fel.
     
  2. Radu_M 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2019
    Mesaje:
    1
    Locație:
    București
    O3 combi 1.0 tsi, de asemenea faruri led cu afs. Nu le-am încercat încă la drum lung, dar în oraș am observat că la pornirea cu modul auto selectat la faruri, farurile baleiază fasciculul luminos in plan vertical, întâi în jos și apoi după o secundă înapoi sus, in poziția aș zice normală și rămâne așa. Toată această inițializare, repet, are loc dacă modul auto e deja selectat când pornesc motorul. Invers dacă farurile sunt stinse, pornesc motorul și le trec pe auto, spectacolul de lumini nu mai are loc.
     
  3. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    13
    Style 1.0 TSI, produsa in luna noiembrie 2019. Achizitionata acum 2 saptamani. Faruri LED, desigur. Masina este noua (800 de km, dintre care 400 facuti ieri pe autostrada). Pana sa ies pe autostrada nu am sesizat pericolul enorm generat de chestiune cu farurile. Nu numai ca aburelile alea de marketing cu forma conului sunt niste bullshit-uri, dar faza scurta iti creeaza impresia ca din clipa in clipa te vei izbi de ceva pe autostrada inaine sa apuci sa vezi ce e. Partea dreapta lumineaza cum trebuie, se duce departe, se vede super ok. Farul din stanga zici ca vrea sa te bage in mormant atunci cand comuti pe luminile din intalnire.

    Cat despre AFS (Acelasi Front Shit), singura chestie pe care o face la viteza mica este sa iti lumineze mai bine lateralele. Cum te duci mai mult de 50km/h, incepe cosmarul. Astazi am intrat pe zeci de forumuri si toata lumea se plange de exact acelasi lucru. Dezamagitor.
     
  4. Shotgun 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2014
    Mesaje:
    46
    Vezi ca are suruburi de reglare. Du-te linga un zid si ridica farul sting
     
  5. NarcisPaslaru 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2018
    Mesaje:
    58
    Sa vezi apoi flashuri ce iti iei de pe contrasens. Totusi nu inteleg de ce din fabrica absolut toate vin cu farul stang mult mai coborat decat cel drept. Daca ridici farul stang la nivelul celui drept, garantat orbesti soferii din contrasens.
     
  6. Magnumheat99

    Magnumheat99 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2018
    Mesaje:
    4
    Se pare că problema este la sistemul auto-level. Am văzut la perete că dacă am chiar și un singur pasager în spate, după repoziționare, farurile bat cam cu 10cm mai jos decât semnul pus doar cu șoferul (la o distanță de doar 10m de zid). Mai eram cu o Octavia de aceeași vârstă la care reglajul era corect. Ni se părea tot timpul că se vede mai bine la mașina respectivă. Într-adevăr, dacă sunt singur în mașină sau cu pasager în dreapta e ok. Cum am orice în spate sau ceva semnificativ în portbagaj mai văd doar 15m în față. Urmează revizia în martie. Sper să se rezolve...
     
  7. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Recomand sa lasati reglajele de fabrica neatinse la faruri, chiar daca par a nu fi corecte. De cativa ani celui din dreapta i se fac reglajele mai sus nitel fata de cel din stanga (cel din stanga este reglat normal, dereglarea acestuia aduce vizibilitate mai buna ptr. sofer dar ceilalti participanti la trafic sigur vor fi deranjati). Astfel se obtine o mai buna vizibilitate pe marginea carosabilului unde pot fi pietoni, biciclisti chiar si alte vehicule nesemnalizate corespunzator.
    Este o adaptare foarte pozitiva la conditiile reale pentru traticul din anumite zone mai putin civilizate.
     
  8. NarcisPaslaru 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2018
    Mesaje:
    58
    Atunci, daca tine doar de reglajul automat pe verticala, poti sa faci ce mi-a recomandat mie dealerul cand am mers cu problema aceasta.
    Nu mai folosi AUTO la pornire. Astfel nu se mai face reglajul pe verticala. Da-l pe ON inainte sa pornesti motorul, si apoi da-l pe AUTO.

    E un hack nenorocit, dar poate o sa fii mai multumit cu lumina pe timp de noapte.
     
  9. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    13
    Inteleg ca partea dreapta sa fie luminata mai bine, dar faptul ca nu vezi cum trebuie pe mijlocul drumului din cauza farului din stanga mi se pare un pericol mult mai mare, mai ales pe autostrada, la 130 km/h. De umblat singur la far, nu o sa umblu in veci, mai ales ca masina este nou nouta si in garantie. La primul schimb de ulei o sa cer si o verificare a farurilor. Oricum, mare incredere in "speciliastii" din service-urile noastre n-am. In orice service ti-ai duce masina, trebuie sa o pazesti ca Praslea cel Voinic, altfel te trezesti cu diverse surprize.

    Pe un forum in engleza, spunea cineva ca atunci cand a pus OBD-ul pe masina, a gasit nu stiu ce valori "goale" la niste parametri ai farurilor. Ce o fi vrut sa spuna, habar n-am, dar mai zicea ca s-a rezolvat problema dupa ce au fost completati acei parametri. Totusi, imi vine greu sa cred ca aceasta e situatia. Procesul de fabricatie pentru Octavia 3 a fost in mare parte robotizat si ar fi culmea sa se fi imbatat robotii.

    La prima iesire noaptea, am sa incerc varianta asta cu AUTO/MANUAL, dar as putea pune pariu ca nu functioneaza, deoarece modul AUTO se refera doar la momentul de aprindere al farurilor, nu la auto leveling si alte chestii.
     
  10. razvan1122 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2020
    Mesaje:
    4
    Salutare,

    Eu am rezolvat problema cu aceste faruri LED la Octavia. Pentru ca nu prea am avut drumuri de noapte, am obervat tarziu ( in noiembrie anul trecut ) ca aceste faruri nu doar ca nu lumineaza corect dar ca nu fac nimic din ceea ce ar trebui sa faca conform informatiilor de pe site-ul Skoda la sectiunea faruri led afs. Exact cum spunea un coleg mai sus, de pe 60 km/h in sus, pe drum national, devenea periculos fara faza lunga. Pe autostrada nu erau luminata nici pmacar panurile reflectorizaante de pe margine, noroc cu celelalte masini din trafic.
    upload_2020-2-12_9-44-54.png
    upload_2020-2-12_9-45-26.png
    upload_2020-2-12_9-45-49.png

    Un prieten a avut aceeasi problema, a fost la service si i-au ridicat farurile. O solutie tampita pt ca farurile sunt extrem de puternice si acum primeste tot timpul flashuri.

    Eu mi-am facut programare la Brady ( e prima oara cand postez, sper ca nu e considerata reclama ) si le-a explicat ce problema am. Am avut programare la 9 dimineata, am lasat cheile, la 10 fix mecanicul a luat-o in service din parcare, la 11 a adus-o inapoi in parcare, la 12 am preluat masina. O tampenie sa stai atatea ore...in fine..
    Tipul de la receptie imi spune ca farurile incep sa "miste de la 130 km/h in sus"...ca asa e softul...I-am aratat si lui de pe site-ul skoda ce inseamna faruri led cu afs ( pozele de mai sus ) si a plecat cu noua informatie in service. Am insistat ca NU vreau sa imi ridice farurile, vreau setarile de fabrica si sa verifice softul care regleaza farurile in mers. Am vazut pe camera cum 2 mecanici s-au invartit in jurul masini timp de o ora. Au facut tot felul de teste iar apoi concluziile: masina sigur a fost lovita in fata pt ca farul din dreapta bate in jos ( dar pe care l-au reglat ei ), ca masina nu are functie cornering...( normal ca nu are pt ca asta face oricum farul led, nu e nevoie sa se mai aprinda si proiecorul ) si ca totul este ok, nu au gasit nicio problema si ca asa sunt farurile, daca vreau, pot sa mi le mai ridice putin, ceea ce am refuzat. Dupa ce am stabilit ca masina nu a avut nicio dauna, concluzia s-a schimbat in faptul ca la fabrica, in procesul de asamblare, farurile sunt doar montate, nu mai sta nimeni sa la regleze ( la cati am vazut ca au problema asta cu farulie led, tind sa cred ca asta este explicatia ).
    Au venit si cu o idee, sa nu mai stau pe Auto cu sa folosesc functia Manual ca asa sigur se vede mai bine. Adica sa nu mai folosesc functia afs pt care am platit o gramada de bani. Socant!

    Am plecat dezamagit cu gandul sa incerc si la Avia, poate acolo sunt mai rasariti.

    Totusi, la cateva zile dupa, am avut drum de noapte cu autostrada Buc - Pitesti, drum national Valcea, Tg Jiu. Am avut o surpriza uriasa si anume ca farurile lumineaza incredibil si nu mi-am luat niciun flash. Se vedea clar cum farurile incep sa lumineze mai in departare in functie de viteza iar asta se vede cel mai bine pe drumuri neiluminate in afara localitatilor. Am facut si un test, am oprit in mijlocul campului si am acclelerat pana la 100 km/h si se vede clar cum functioneaza farurile.

    Farurile lumineaza acum extraordinar, faza lunga este inutila si nici nu ii orbesc pe ceilalti.
    Cat despre cornering, este greu de obervat mai ales ca functioneaza doar la viteze mici iar de obicei astfel de situatii sunt in oras unde este deja lumina. Dar am testat si asta si da, este un pic de lumina in plus, dar asta se vede tot pe camp fara niciun fel de alta lumina. Am inteles ca se mai aprind 2, 3 leduri mici in far pe laterala asi asa se face cornering. Oricum, farurile lumineaza atat de bine incat functia asta e aproape inutila.

    Baietii de la service nici nu stiu ce au facut probabil, ma gandesc doar ca au resetat sau activat ceva la softul afs.

    Mergeti la service Skoda si cereti sa verifice afs-ul, se rezolva si experienta apoi este cu adevarat senzationala. Nu ridicati farurile si nu ascultati ideile lor cretine ca asa sunt farurile astea.

    Succes!
     
    bambusek și efa982 apreciază asta.
  11. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    13
    Inainte sa merg cu problema asta mai departe, a mai observat cineva zgarieturi si praf pe lentilele farurilor cu LED? Mentionez ca este vorba de un autoturism nou nout. A se vedea foto atasate. Trebuie sa aveti farurile aprinse ca sa puteti studia lentilele. La mine, zgarieturile sunt pe interior, deci clar cineva si-a batut joc in ultmul hal. Nu ma asteptam la asa ceva din partea Skoda. Nici sa ma fi picurat cu ceara nu m-as fi asteptat la asemenea QC din partea lor.

    DSC_0428.JPG DSC_0436.JPG DSC_0437.JPG
     
  12. razvan1122 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2020
    Mesaje:
    4
    Salut. Am verificat, la mine sunt clare.
     
    Sentry apreciază asta.
  13. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    13
    Multumesc pentru raspuns. Am sesizat problema cu AFS si zgarieturile de pe lentile la Infoline Skoda din Cehia. Sunt dezamagit de raspunsul lor. Practic s-au spalat pe maini si au spus sa iau legatura cu Porsche Romania, deoarece ei se ocupa de importul pe Romania.

    M-am programat la inceputul lui Martie la Avia Pantelimon pentru o verificare computerizata si un reset al parametrilor farurilor. Cat despre zgarieturile de pe lentile, sunt curios ce solutie vor da in legatura cu acest aspect. Nu e normal sa fie zgariate. Nu am mai intalnit niciodata asa ceva la farurile unui autoturism nou.
     
  14. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    13
    Am fost astazi la Avia Pantelimon. Bineinteles, nu a aparut nicio eroare memorata legata de faruri. Bineinteles s-a bagat placa cu "trebuie sa aiba camera la parbriz " ca functia AFS sa functioneze asa cum le-am descris ca ar trebui sa functioneze. Totusi, au fost receptivi si s-au lamurit cum e treaba cu AFS, dupa ce le-am explicat si le-am aratat descrierea AFS de pe site-ul Skoda. Ei confundau cu ILA (inteligent light assist) sau cu DLA (dynamic light assist).

    Ca idee, in sistemul lor, Octavia mea produsa in noiembrie 2019 apare ca avand AFS1. Inteleg ca exista si AFS2, dar nu stiu care e diferenta.

    Anyway, nu aveau nicio informare de la Skoda Cehia ca ar exista vreo problema legata de AFS pe Octavia 3, asa ca nu au putut sa ma ajute cu mai mult de un reset al parametrilor legati de faruri. Ramane sa verific la noapte daca e vreo diferenta. Daca nu e nicio diferenta mi-au spus ca vor lua legatura cu PBN si vedem dupa aia ce variante exista.

    Legat de zgarieturile de pe lentile, si ei au fost surprinsi. Ba mai mult, ne-am uitat si la alte Octavii noi noute de la ei. Ghici ce? La fel de zgariate si pline de praf. Ne-am uitat si pe un bloc optic de la un VW. Zgariat si ala. Ne-am uitat pe un Kodiak sau ce naiba era. Zgariate si alea. Asadar, nu e doar la mine chestiunea asta. Trageti voi concluziile.
     
  15. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    13
    Am iesit la un drum in exterior. Este exact ca inainte. Farul din dreapta pare sa lucreze ok (la fel ca inainte), iar pe partea soferului, nici la 160 km/h pe ora nu vrea sa se ridice mai sus, conform prezentarii AFS din toate materialele Skoda.

    Asadar, pe autostrada, pe partea soferului + o portiune din mijlocul benzii pe care circul, vizibilitatea la 130 km/h si chiar la 190 km/h in fata masinii, cu faza scurta, este de 15-20 de metri maximum. M-am intalnit cu o alta Octavia 3 pe autostrada si am stat in fundul ei o bucata de drum. Fix aceeasi poveste. Nicio sansa sa eviti ceva care iti vine din partea stanga a benzii sau un obstacol aflat pe mijlocul benzii.

    Pe partea dreapta ai vizibilitate foarte buna. E super, daca te intereseaza ce se intampla pe campul din afara drumului. :)

    Urmeaza o sesizare la PBN. Majoritatea drumurilor mele sunt de noapte, vreau sa ajung viu acasa, dar asta nu inseamna ca trebuie sa circul doar cu 50 km/h peste tot ca sa pot evita orice accident. Este absurd. Mai pierd si timpul aiurea prin service-uri, pe forumuri, cu sesizari, cu teste, cu naiba sa ii ia.
     
  16. SwatKat 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2020
    Mesaje:
    7
    Dupa ce am luat Octavia in 2017, am sesizat si eu ce era ceva in neregula. Prima vizita in service, dupa cateva luni (ca nu prea am mers noaptea) si au zis ca nu e nimic de reglat ca sunt faruri noi cu led si se fac singure... Am inghitit galusca... Dupa vreo 2 sapt ma duc din nou ce nu parea ce trebuie. Cer sa fiu de fata la test cu aparatul, logic ca ambele faruri bateau prea jos. Se scarpina in cap, cauta, se intreaba unii pe altii si gata - asa au venit din fabrica si trebuie reglate cu surubelnita. N-am stat pana la final, au facut, am platit si am plecat. Dupa aia au urmat vreo 2 luni in care mi-am umplut frigiderul la fiecare drum de noapte. Cu scandal, mers din nou la dealer (conectat calculatorul, pus din nou farurile in pozitie de service) si, logic, dreptul batea prea sus. Au dat din umeri ca inainte cu 2 luni tot ei le reglasera. Am stat pana la final, totul la linie. N-am mai platit nimic. De atunci e totul ok.

    TOTUSI, am tot mers noaptea sa vad cum functioneaza si cel putin mie mi se pare functia AFS destul de greu de vazut cum lucreaza.. Adica:
    - la mers incet se vede cum se aprind niste leduri laterale si se vede mai bine in stanga-dreapta masinii; plus, la rotirea volanului se aprind tot asa, niste leduri in lateral;
    - de la vreo 50 km/h in sus ledurile astea se sting, insa nu imi pot da seama daca fasciculul se ridica sau nu;
    - de la 90 km/h in sus am sesizat un foooarte mic boost la lumina, parca s-ar ridica putin fasciculul insa nu pot sa zic da dom'le asta e. Oricum, pe autostrada vad panourile reflectorizante luminate de departe;

    Banui ca daca farul aprinde/stinge ledurile laterale, conform specificatiilor, ar trebui sa ridice putin si fasciculul la viteze peste 90 km/h.

    Insa daca farul e reglat sa bata "la maxim" nu cred ca ridicarea la viteza mare e foarte vizibila, ca asta ar insemna sa deramjam pe ceilalti din fata. Ca doar nu avem matrix.
    In concluzie, se poate ca farurile sa nu fie reglate corect din fabrica si asta inseamna o vizita in service si urmatit sa conecteze calculatorul (ca sa fie pe pozitie de service) si sa ne asiguram ca regleaza corect fasciculul din suruburi. Apoi ar trebui sa fie totul ok.
     
  17. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    13
    Dragilor, mai am putin si ma cunoaste toata reteaua Skoda, cu reclamatiile mele referitoare la faruri. La PoRo probabil sunt "vedeta".
    Am primit astazi un telefon de la Avia. Le-am spus ca dupa resetul parametrilor legati de faruri, nici autoleveling-ul nu mai lucreaza ca inainte de reset. Inainte, daca aplicam greutate pe portbagajul deschis, cu farurile aprinse, acestea incepeau imediat sa compenseze, in timp real. Acum VAX, se ridica botul masinii, raman si farurile sus, dar schiteaza uneori niste incercari vagi de compensare. La pornire isi fac testul cu sus/jos, dar apoi autolevelingul pare sa functioneze haotic. Repet, asta se intampla dupa resetarea unor parametri legati de faruri.

    Bun, doi la mana, un domn amabil de la Avia, mi-a trimis cateva poze cu prezentarea sistemului AFS asa cum o au ei in documentatia interna. Le-am pus mai jos. Puteti vedea diferentele dintre marketarea AFS facuta pe site si ce au service-urile in prezentarea interna. Diferentele sunt notabile in ceea ce priveste lungimea conului si modul de acoperire. Recunosc, ce mi s-a trimis este muuuult mai apropiat de comportamentul farurilor pe masina mea. Acum se explica de ce service-urile spun ca farurile sunt OK. Pentru ca una e pe site si cu totul altceva la service-uri.

    Daca nu as face 90% din drumuri pe timp de noapte, probabil nu as fi dat importanta, dar pentru mine, farurile reprezinta cel mai important aspect legat de siguranta rutiera, imediat dupa cauciucuri. Am avut un accident, cu o alta masina, al carui far de pe partea soferului batea tot asa jos. Totusi, era un far cu halogen si cu reglaj manual. M-am trezit cu un caine in fata, pe axul dintre benzi (autoatrada) la 120 km/h. Evita-l daca poti, in 15 metri (cat batea farul de pe partea mea). Poc! Apoi m-am rasucit si s-a facut muci si masina. A ramas doar paguba. Daca ar fi fost un om? Atunci mi-am promis ca urmatoarea masina o sa fie una serioasa, cu faruri led, care sa vada departe si sa isi regleze eficient conul. Iata-ne in prezent, cznd alerg prin service-uri si dau zeci de mailuri. Daca puteam, jur ca dadeam masina inapoi. Daca e cineva interesat, las 1000 de euro din cei 18.000 cat a costat. Are 2300 km in bord. Neatinsa de ploaie, tinuta in garaj, nestearsa cu carpa (ca sa nu se zgaraie), spalata doar manual (de 3 ori) cu sampon cu ph neutru si manusi din microfibra. Inmatriculata acum 1 luna, cu rodajul facut ca la carte, FARA PIC DE CONSUM DE ULEI.
     
  18. SwatKat 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2020
    Mesaje:
    7
    Eu am o vaga impresie ca in principal modificarea fasciculului are de-a face cu aprinderea/stingera unor leduri pe lateral ai la viteza mica lateralele sunt luminate mai bine. Daca farul e la maxim pe aparat in stationare cat ar putea sa se mai ridice fara a-i afecta pe ceilalti? De aici am dedus ca miscarea pe verticala are o amolitudine f mica si tine mai mult de incarcarea masinii.
    Chiar sunt curios si o sa testez in stationare cu greutate in portbagaj sa vad daca se modifica ceva. Oricum in iltima vreme am avut cateva drumuri de noapte si incarcat full si doar eu - si mi s-a parut ca am avut cam acelasi con luminos

    LE. Eu la o prima vedere de pe telefon mi se pare ca singura “diferenta” fata de prezentarea de markeeing e faptul ca lunginea conului de lumina nu se alungeste la viteza adica intr-o traducere de balta, nu vezi cu mult mai departe - repet gizic asta ar insemna sa deranjezi pe ceilalti daca ai farurile reglate corect, la “dunga”.
    Stou ca anulvtrecut am facut un test noaptea pe A3 si pe la90 kmh dupa mai multe incercari mi s-a parut ca lumina s-a “ridicat” putin, dar aproape insesizabil
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Mar 2020
  19. razvan1122 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2020
    Mesaje:
    4
    Salutare,

    Sentry, o sa verific din nou daca la mine ledul este zgariat sau prafuit, poate nu m-am uitat atent.

    Referitor la faruri, am deja 3 luni de cand am fost la Brady cu aceleasi probleme ca voi ( farurile bateau max 30 metri si acolo ramaneau indiferent de viteza ). Sunt convins ca cei de la service habar nu au ce au facut dar au rezolvat problema. Cand am plecat din service mi-au spus ca nu au luat nicio masura pt ca farurile sunt in regula. Am faruri extraordinare acum si in acelasi timp nu primesc flashuri in trafic. Este sesizabil cum lucreaza farul in functie de viteza doar daca ai un drum drept, pe camp, fara iluminat public. Eu am testat si este sesizabil. Altfel nu iti dai seama dar nici nu e nevoie daca farul functioneaza corect pt ca lumineata foarte foarte bine.
    Din punctul meu de vedere problema este la soft si cei de la noi habar nu au cum sa rezolve. Cred ca doar am avut noroc.
     
  20. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    13
    Razvan, imi poti trimite, te rog, un PM cu nr. tau de inmatriculare? Mi-am facut si eu o rezervare la Brady si te-am dat ca exemplu de caz rezolvat. Erau si ei curiosi sa isi dea seama cum au rezolvat, motiv pentru care m-au intrebat de nr. de inmatriculare al masinii respective.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare