1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Faruri LED AFS

Discuție în 'Skoda Octavia III' creată de Magnumheat99, 22 Ian 2019.

Taguri:
  1. ccosmin 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2019
    Mesaje:
    11
    La varianta cu LED reglajul manual se face sub capota cu surubelnita :)
    Asa a reglat reprezentanta, si surprinzator la ITP mi-au facut la fel.
     
  2. Radu_M 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2019
    Mesaje:
    1
    Locație:
    București
    O3 combi 1.0 tsi, de asemenea faruri led cu afs. Nu le-am încercat încă la drum lung, dar în oraș am observat că la pornirea cu modul auto selectat la faruri, farurile baleiază fasciculul luminos in plan vertical, întâi în jos și apoi după o secundă înapoi sus, in poziția aș zice normală și rămâne așa. Toată această inițializare, repet, are loc dacă modul auto e deja selectat când pornesc motorul. Invers dacă farurile sunt stinse, pornesc motorul și le trec pe auto, spectacolul de lumini nu mai are loc.
     
  3. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    3
    Style 1.0 TSI, produsa in luna noiembrie 2019. Achizitionata acum 2 saptamani. Faruri LED, desigur. Masina este noua (800 de km, dintre care 400 facuti ieri pe autostrada). Pana sa ies pe autostrada nu am sesizat pericolul enorm generat de chestiune cu farurile. Nu numai ca aburelile alea de marketing cu forma conului sunt niste bullshit-uri, dar faza scurta iti creeaza impresia ca din clipa in clipa te vei izbi de ceva pe autostrada inaine sa apuci sa vezi ce e. Partea dreapta lumineaza cum trebuie, se duce departe, se vede super ok. Farul din stanga zici ca vrea sa te bage in mormant atunci cand comuti pe luminile din intalnire.

    Cat despre AFS (Acelasi Front Shit), singura chestie pe care o face la viteza mica este sa iti lumineze mai bine lateralele. Cum te duci mai mult de 50km/h, incepe cosmarul. Astazi am intrat pe zeci de forumuri si toata lumea se plange de exact acelasi lucru. Dezamagitor.
     
  4. Shotgun 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2014
    Mesaje:
    45
    Vezi ca are suruburi de reglare. Du-te linga un zid si ridica farul sting
     
  5. NarcisPaslaru 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2018
    Mesaje:
    58
    Sa vezi apoi flashuri ce iti iei de pe contrasens. Totusi nu inteleg de ce din fabrica absolut toate vin cu farul stang mult mai coborat decat cel drept. Daca ridici farul stang la nivelul celui drept, garantat orbesti soferii din contrasens.
     
  6. Magnumheat99

    Magnumheat99 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2018
    Mesaje:
    4
    Se pare că problema este la sistemul auto-level. Am văzut la perete că dacă am chiar și un singur pasager în spate, după repoziționare, farurile bat cam cu 10cm mai jos decât semnul pus doar cu șoferul (la o distanță de doar 10m de zid). Mai eram cu o Octavia de aceeași vârstă la care reglajul era corect. Ni se părea tot timpul că se vede mai bine la mașina respectivă. Într-adevăr, dacă sunt singur în mașină sau cu pasager în dreapta e ok. Cum am orice în spate sau ceva semnificativ în portbagaj mai văd doar 15m în față. Urmează revizia în martie. Sper să se rezolve...
     
  7. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    646
    Locație:
    Baia Mare
    Recomand sa lasati reglajele de fabrica neatinse la faruri, chiar daca par a nu fi corecte. De cativa ani celui din dreapta i se fac reglajele mai sus nitel fata de cel din stanga (cel din stanga este reglat normal, dereglarea acestuia aduce vizibilitate mai buna ptr. sofer dar ceilalti participanti la trafic sigur vor fi deranjati). Astfel se obtine o mai buna vizibilitate pe marginea carosabilului unde pot fi pietoni, biciclisti chiar si alte vehicule nesemnalizate corespunzator.
    Este o adaptare foarte pozitiva la conditiile reale pentru traticul din anumite zone mai putin civilizate.
     
  8. NarcisPaslaru 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2018
    Mesaje:
    58
    Atunci, daca tine doar de reglajul automat pe verticala, poti sa faci ce mi-a recomandat mie dealerul cand am mers cu problema aceasta.
    Nu mai folosi AUTO la pornire. Astfel nu se mai face reglajul pe verticala. Da-l pe ON inainte sa pornesti motorul, si apoi da-l pe AUTO.

    E un hack nenorocit, dar poate o sa fii mai multumit cu lumina pe timp de noapte.
     
  9. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    3
    Inteleg ca partea dreapta sa fie luminata mai bine, dar faptul ca nu vezi cum trebuie pe mijlocul drumului din cauza farului din stanga mi se pare un pericol mult mai mare, mai ales pe autostrada, la 130 km/h. De umblat singur la far, nu o sa umblu in veci, mai ales ca masina este nou nouta si in garantie. La primul schimb de ulei o sa cer si o verificare a farurilor. Oricum, mare incredere in "speciliastii" din service-urile noastre n-am. In orice service ti-ai duce masina, trebuie sa o pazesti ca Praslea cel Voinic, altfel te trezesti cu diverse surprize.

    Pe un forum in engleza, spunea cineva ca atunci cand a pus OBD-ul pe masina, a gasit nu stiu ce valori "goale" la niste parametri ai farurilor. Ce o fi vrut sa spuna, habar n-am, dar mai zicea ca s-a rezolvat problema dupa ce au fost completati acei parametri. Totusi, imi vine greu sa cred ca aceasta e situatia. Procesul de fabricatie pentru Octavia 3 a fost in mare parte robotizat si ar fi culmea sa se fi imbatat robotii.

    La prima iesire noaptea, am sa incerc varianta asta cu AUTO/MANUAL, dar as putea pune pariu ca nu functioneaza, deoarece modul AUTO se refera doar la momentul de aprindere al farurilor, nu la auto leveling si alte chestii.
     
  10. razvan1122 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2020
    Mesaje:
    1
    Salutare,

    Eu am rezolvat problema cu aceste faruri LED la Octavia. Pentru ca nu prea am avut drumuri de noapte, am obervat tarziu ( in noiembrie anul trecut ) ca aceste faruri nu doar ca nu lumineaza corect dar ca nu fac nimic din ceea ce ar trebui sa faca conform informatiilor de pe site-ul Skoda la sectiunea faruri led afs. Exact cum spunea un coleg mai sus, de pe 60 km/h in sus, pe drum national, devenea periculos fara faza lunga. Pe autostrada nu erau luminata nici pmacar panurile reflectorizaante de pe margine, noroc cu celelalte masini din trafic.
    upload_2020-2-12_9-44-54.png
    upload_2020-2-12_9-45-26.png
    upload_2020-2-12_9-45-49.png

    Un prieten a avut aceeasi problema, a fost la service si i-au ridicat farurile. O solutie tampita pt ca farurile sunt extrem de puternice si acum primeste tot timpul flashuri.

    Eu mi-am facut programare la Brady ( e prima oara cand postez, sper ca nu e considerata reclama ) si le-a explicat ce problema am. Am avut programare la 9 dimineata, am lasat cheile, la 10 fix mecanicul a luat-o in service din parcare, la 11 a adus-o inapoi in parcare, la 12 am preluat masina. O tampenie sa stai atatea ore...in fine..
    Tipul de la receptie imi spune ca farurile incep sa "miste de la 130 km/h in sus"...ca asa e softul...I-am aratat si lui de pe site-ul skoda ce inseamna faruri led cu afs ( pozele de mai sus ) si a plecat cu noua informatie in service. Am insistat ca NU vreau sa imi ridice farurile, vreau setarile de fabrica si sa verifice softul care regleaza farurile in mers. Am vazut pe camera cum 2 mecanici s-au invartit in jurul masini timp de o ora. Au facut tot felul de teste iar apoi concluziile: masina sigur a fost lovita in fata pt ca farul din dreapta bate in jos ( dar pe care l-au reglat ei ), ca masina nu are functie cornering...( normal ca nu are pt ca asta face oricum farul led, nu e nevoie sa se mai aprinda si proiecorul ) si ca totul este ok, nu au gasit nicio problema si ca asa sunt farurile, daca vreau, pot sa mi le mai ridice putin, ceea ce am refuzat. Dupa ce am stabilit ca masina nu a avut nicio dauna, concluzia s-a schimbat in faptul ca la fabrica, in procesul de asamblare, farurile sunt doar montate, nu mai sta nimeni sa la regleze ( la cati am vazut ca au problema asta cu farulie led, tind sa cred ca asta este explicatia ).
    Au venit si cu o idee, sa nu mai stau pe Auto cu sa folosesc functia Manual ca asa sigur se vede mai bine. Adica sa nu mai folosesc functia afs pt care am platit o gramada de bani. Socant!

    Am plecat dezamagit cu gandul sa incerc si la Avia, poate acolo sunt mai rasariti.

    Totusi, la cateva zile dupa, am avut drum de noapte cu autostrada Buc - Pitesti, drum national Valcea, Tg Jiu. Am avut o surpriza uriasa si anume ca farurile lumineaza incredibil si nu mi-am luat niciun flash. Se vedea clar cum farurile incep sa lumineze mai in departare in functie de viteza iar asta se vede cel mai bine pe drumuri neiluminate in afara localitatilor. Am facut si un test, am oprit in mijlocul campului si am acclelerat pana la 100 km/h si se vede clar cum functioneaza farurile.

    Farurile lumineaza acum extraordinar, faza lunga este inutila si nici nu ii orbesc pe ceilalti.
    Cat despre cornering, este greu de obervat mai ales ca functioneaza doar la viteze mici iar de obicei astfel de situatii sunt in oras unde este deja lumina. Dar am testat si asta si da, este un pic de lumina in plus, dar asta se vede tot pe camp fara niciun fel de alta lumina. Am inteles ca se mai aprind 2, 3 leduri mici in far pe laterala asi asa se face cornering. Oricum, farurile lumineaza atat de bine incat functia asta e aproape inutila.

    Baietii de la service nici nu stiu ce au facut probabil, ma gandesc doar ca au resetat sau activat ceva la softul afs.

    Mergeti la service Skoda si cereti sa verifice afs-ul, se rezolva si experienta apoi este cu adevarat senzationala. Nu ridicati farurile si nu ascultati ideile lor cretine ca asa sunt farurile astea.

    Succes!
     
    efa982 apreciază asta.
  11. Sentry

    Sentry 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2020
    Mesaje:
    3
    Inainte sa merg cu problema asta mai departe, a mai observat cineva zgarieturi si praf pe lentilele farurilor cu LED? Mentionez ca este vorba de un autoturism nou nout. A se vedea foto atasate. Trebuie sa aveti farurile aprinse ca sa puteti studia lentilele. La mine, zgarieturile sunt pe interior, deci clar cineva si-a batut joc in ultmul hal. Nu ma asteptam la asa ceva din partea Skoda. Nici sa ma fi picurat cu ceara nu m-as fi asteptat la asemenea QC din partea lor.

    DSC_0428.JPG DSC_0436.JPG DSC_0437.JPG
     

Distribuie pagina asta