1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Diverse probleme tehnice motorizare 1.8 TSI

Discuție în 'Service' creată de tavi_tudor, 10 Oct 2010.

Taguri:
  1. Cap0ne

    Cap0ne 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Bucuresti
    Am acelasi model. Tot mare consumatoare de ulei. Compresia maxima, turbo ok (neverificat fizic inca, dar nu da fum si nici nu are probleme la cum trage), ulei nu pierde etc.
    Dar am inteles astazi ca pe codul asta de motorizare a fost facut un recall in service pt schimbarea unor componente in motor pt a'i domoli foamea de ulei :) Astept astazi un raspuns de la service sa imi spuna daca s-a efectuat sau nu deja recall-ul respectiv pt motorul meu.
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Foamea de ulei nu o poate potoli nimeni la un motor pe benzina cu turbina . Faptul ca se utilizeaza masina in turatii aproiape duble decat la o masina cu injectie clasica ( pentru a putea beneficia de plusul de putere generat de turbina ) , face ca si consumul de ulei in functionare sa fie mult mai mare . Dar ....chiar daca trebuie sa se completeze intre schimburi , sau , ideal , sa se faca schimbul de ulei mai repede , la intervale mai mici ....asta nu inseamna ca masina functioneaza cu ulei . Ea tot cu benzina functioneaza si consumul de ulei trebuie sa fie unul rezonabil , nu egal cu cel de benzina. La o benzinara turbo pilotata sportiv ( ca daca schimbi ca un om sanatos in 2000-2500 turatii , nu cunsuma mai mult decat o benzinara aspirata ) un consum normal este cu un litru in plus , intre schimburi , fata de una care nu are turbina. Ce trece peste , inseamna functionare aiurae a motorului si poteti face tot felul de artificii ...pana nu se repara cauza consumului de ulei ....tot va manca .
    Uzura fizica a acestor motoare este , la o utilizare corecta , de 1,5 - doua ori mai mare decat la o masina fara turbina . Asta inseamna ca 100.000 km cu un 1.8 TSI este echivalent cu 150.000-200.000 km la un 1.8 i .
    La diesel este aceeasi situatie , cu mentiunea ca aproape nici un proprietar de diesel , cat ar fi de turbo ...nu schimba in 4000 turatii si nici nu merge constant cu 5000 .
     
    Ultima editare: 23 Dec 2015
  3. Mihaistn 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2013
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Bucuresti
    Probleme consum carburant si ulei skoda octavia II FL 1.8TSI

    Salut,

    Am cumparat de curand o skoda octavia II FL combi 1.8TSI din 2010 second hand. Masina a avut un singur proprietar care a facut cu ea 84000 km (km verificati la reprezentanta skoda). Am verificat-o din toate punctele de vedere la reprezentanta: caroserie, amortizoare, directie, electric, emisii, diagnoza motorului, tot ce era inclus in pachet. Masina a iesit fara defecte in testele celor de la Avia, insa am observat ocazional un fum negru pe esapament cand turau mecanicii motorul mai tare. Dupa ce am plecat cu ea spre casa am observat ca la un drum pe autostrada, unde am mers constant la 130km/h, masina avea un consum instant de 9.5-10. Nu stiu daca acest consum este unul normal pt motor sau nu. Proprietarul mi-a zis ca ar trebui sa ii schimb toate filtrele pt ca el nu le-a mai schimbat de ceva vreme.
    Stiu ca cine isi ia un motor de 160cp pe benzina nu se poate astepta la un consum de 3%, nu asta e problema mea. Vreau sa stiu de la voi, cei care nu incercati sa vindeti masina, daca e normal sau nu un consum de carburant asa mare. De asemenea m-ar interesa si consumul de ulei care mi se pare cam mare ( 300-400 ml la 1000km ).
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Nu este normal acest consum de ulei asa cum nici consumul de benzna nu este normal la 130 km / h . Probabil ai o problema la motor . Eu as miza pe uzura segmentilor. Aceste motoare sunt foarte placute la utilizare prin prisma performantelor lor . Dar ...... :
    - din cauza ca suna bine , proprietari merg supraturat cu ele ...inca de cand motorul este rece. Asta inseamna uzura prematura
    - din cauza ca se "infig" bine ....toti le calca .
    - benzinarele turbo au performanta doar in turatii inalte , altfel sunt blegi . Asta inseamna ca tot timpul trebuie sa fie tinute in ture , la schimburi , la mers normal , etc.
    - sunt motoare destul de sensibile . 100.000 km facuti cu un TSi sunt echivalenti cu cel putin 180.000 km facut cu o benzinara aspirarta sau cu un diesel .
     
  5. Mihaistn 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2013
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Bucuresti
    Mersi de raspuns! In cazul in care segmentii sunt uzati, ce sanse sunt ca dupa o segmentare motorul sa consume ulei si carburant in limite rezonabile?
    M-am documentat si am observat ca parerile sunt impartite cand vine vorba de eficienta unei segmentari.
     
  6. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Segmentatul unui motor ( atunci cand este necesar ...nu neaparat si in cazul tau , este doar o presupunere care se cere verificata ) , reduce drastic consumul de ulei , pentru ca duce iarasi motoul in parametri optimi de functionare. Uleiul utilizat pentru ungerea segmentilor nu va ma fi consumat aiurea ci va fi ars cu moderatie , doar acea cantitate necesara ungerii. Consumul va scadea semnificativ pentru ca un motor uzat nu are randament . Puterea scoasa este diminuata deci trebuie sa compensezi cu un consum sporit de carburant. Un motor care functioneaza corect , consuma atata cat este proiectat sa consume.
    Insa , la desfacerea motorului se vor vedea eventualele probleme. Se poate sa ai semeringuri de supapa uzate , arse , rupte , ceea ce ar da cam aceleasi simptome ...adica consum sporit de ulei si carburant . Pana nu desfaci nu stii ce este . Exista teste de compresie care se pot face cu motorul pe masina . Aceste teste pot da o idee despre defectiunea motorului tau ....dar nu pot spune exact ce este. La desfacere se vede . Daca porprietarul dinaintea ta nu a schimbat filtrele ,, probabil nu a schimbat nici uleiul in motor , deci foarte posibil sa fie un ulei foarte diluat . Verifica putin si calitatea uleiului . DAca are un miros foarte puternic de benzina ( putin trebuie sa miroasa ....dar nu sa fe ca benzina ) si este si foarte dluat ( simti pe deget daca mai este unsuros ) atunci probabil ca uleiul nu isi mai face treaba ...insa asta ar tebui sa se compenseze din completarile tale frecvente.
     
  7. Cap0ne

    Cap0ne 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Bucuresti
    Nu te supara, dar ai avut un motor de genul asta sau vorbesti doar din auzite ? :)
    - consumul de ulei este normal pt acesta motorizare 1.8 TSI. Sunt alte serii care consuma inca de cand au iesit din fabrica mai mult de 3-400 ml la mie. La fel imi consuma si mie.
    - trage foarte bine si in ture mici (2-3mii). Aia cu toti le calca sau merg cu ele turate cand e rece... nu ai de unde sa o stii. Eu de ex tin f mult la chestia cu motorul rece si nici nu alerg masina de sa iasa untul din ea..
    - consumul de benzina este cam marisor. Depinde insa si de conditii (incarcare, panta, vant, etc samd). A mea consuma la aceeasi viteza, cu 2 oameni si bagaje undeva in jur de 7. Posibil intradevar sa ai filtrul de aer si altele imbacsite.
    - fumul negru nu est enormal si poate insemna o problema la turbina. Nu stiu cat de grava, dar un kit de reconditionare turbina este destul de ok ca pret.

    Eu sunt foarte multumit de motorizare la modul general.
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Nu ma supar. Cat ulei intra la un schimb ? 4-5 litri ? ce inseamna 400 ml la mie ? Inseamna tot uleiul consumat intre schimburi ( daca schimbi la 10.000 km ) ....sau fara ulei timp de 5000 km , daca schimbi la 15000 km :scared2:. Asa ceva nu exista decat in mintea unui om care nu intelege principiul de functionare al unui motor. Si masinile diesel cu turbocompresor functioneaza pe acelasi principiu , fiind diferit morul de aprindere al carburantului . Si turbinele acestora sunt consumatoare , dar in niste limite . Se poate sa completezi un litru intre schimbui , cu conditia sa mergi sportiv , dar nu sa iti manance tot uleiul intre schimburi. Un motor care face asa ceva este un motor cu probleme care functioneaza prost . Cauzele pot fi multiple si trebuie sa fie verificate , incepand cu scurgeri , arderi , pierderi in mers , etc . Acum , ca unii si-au luat masina SH si cineva i-a prostit ca este normal , iar ei nu vor sa pice de fraiei , este fix problema alora . O masina care consuma atat de mult ulei este defecta . Punct . Orice alta informatie ai auzit tu este gresita . Cineva te-a pacalit . ai binacuvantarea mea sa ii dai un pumb in dinti cand il intalnesti :box:.
    Ca si completare. Am avut atatea masini ca nici nu le mai tin minte . Am avut benzinare turbo de la Mercedes , de la VW , , aspirate de turatie de la BMW ..si multe pe care nu le mai tin minte . Nici o masina din lume nu isi consuma integral uleiul intre schimburi ...pricepi ? Ai fost dezinformat . Nu te enerva pe mine ..enerveaza-te pe aia care te-au mintit .
     
    Ultima editare: 30 Ian 2016
  9. Cap0ne

    Cap0ne 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Bucuresti
    Fiecare motor are niste caracteristici. Si orice motor consuma ulei, mai mult sau mai putin. Acest motor (sau cel putin cel fabricat intre niste ani), are un consum mare de ulei. Nu spun ca este normal asta. Dar nici nu inseamna ca este un defect cauzat de utilizare, nr mare de km etc, a.i. sa necesite segmentare and stuff. Este pur si simplu un design slab din partea producatorului. Producator care, asa for "fun", da in carte un consum de pana la 1L ulei/1000 km ! :)
    Sunt o gramada de masini si alte motorizari sport care se comporta asemanator. De ex ultimele cu care am avut de'a face au fost un Reanult RS si un Subaru sti, ambele foarte curmande la ulei.

    Cine isi ia aceasta motorizare, indiferent de brand (Skoda, Audi, Vw si unde o mai fi folosita), trebuie sa isi asume un consum de ulei intre 100ml-1L/1000 Km. Personal mi-a placut mult motorizarea din mai multe puncte de vedere (cum si unde trage, cum se simte, cum suna, consum etc) si, cel putin pt o perioada, mi-am asumat acest lucru. Ma costa 130-150 lei in plus intre schimburi. No big deal :)
     
  10. Mihaistn 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2013
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Bucuresti
    Revin cu un update. Mai intai de toate nu sunt mecanic si sincer cunosc foarte putine despre mecanica auto deci daca zic prostii sorry.
    Dupa spusele mecanicului se pare ca busonul fusese fortat si avea filetul distrus si pierdea ulei cand dadeai jar la masina (momentan a fost "carpit" pana la urmatorul schimb cand voi avea buson nou). Filtrul de benzina era montat prost si pierdea putina benzina pe acolo. Filtrele de aer si ulei erau execrabile.
    Dupa inlocuirea consumabilelor, consumul instant la aceeasi viteza a ajuns la 8 (clima pornita, cauciucuri de iarna si 2 persoane in ea). Consumul de ulei inca e incert, dar dupa 150 km pare sa nu fi consumat deloc... revin cu un update dupa mai multi km.
    Daca observ ca tot mananca ulei voi face un test de compresie insa pt moment sunt foarte fericit de prima mea masina :)
    Multumesc de sfaturi!
     
  11. Cap0ne

    Cap0ne 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Bucuresti
    Sa o folosesti cu placere, ma bucur ca ai gasit bubele :)

    Legat de compresie, ca o completare la ce spuneam mai sus - pt 1.8 TSI compresia maxima data de producator "la carte" este 12. Am facut de curand test si aveam intre 12 si 12.3 pe toti cilindrii.
     
  12. George1492 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2015
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Ploiesti
    Am 1.8 tsi din 2008 si sub 10% consum mediu nu am scos.
    Ulei consuma destul,cam 0,5l la 1500km.
    Dar merita fiecare banut,cred ca stii la ce ma refer.
     
  13. Mihaistn 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2013
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare tuturor,

    Revin cu update-uri despre problemele masinii mele. Dupa 3500km, 1.8tsi-ul meu a reusit "performanta" de a avea un consum mediu de ulei de 2 l la 1000 km ( adica mi-a mancat 5 l in toata perioada ). In perioada asta am scos cativa factori din discutie si anume:
    1. turbina, a fost data jos, dusa la reconditionat unde cei de acolo mi-au zis ca intr-adevar avea urme mici de uzura dar nimic care sa dea asemenea consum de ulei.
    2. bujiile, aveam missfire-uri pe 2 cilindri, am pus ngk laser platinum, motorul era mai liniar dar din pacate consumul de ulei a ramas acelasi

    Pe 13 aprilie ma duc cu ea la avia motors militari pt un test de compresie si un vagcom. Uitandu-ma pe forumuri am observat ca au fost probleme cu pompa de ulei si pistoanele acestui motor. Se pare ca pompa a fost montata aiurea din fabrica si acest lucru uza segmentii pistoanelor prematur. Cand am sunat la avia pt programare mi-au zis de la telefon ca au fost probleme cu acest cod motor (CDAA) inainte de 2012 si ca solutia ar fi sa schimb pistoanele, segmentii, bielele si pompa de ulei ( undeva la 10000 ron cu totul ).

    Masina este in general condusa in conditii mai sportive, nu excesiv, dar mai vede din cand in cand linia rosie. Cu toate ca ma uit pe joja la fiecare inceput si sfarsit de drum, observ ca si atunci cand abia se mai vede ulei pe joja, senzorul de ulei nu tipa nimic. De asemenea, fumega fum gri inchis / negru in prostie, plec cu ea de la spalatorie si ma trezesc ca dupa 50 km e bara spate neagra.
    Motorul nu da nici un semn de slabiciune, trage, nu se ineaca, nu se aprind martori in bord, nu face zgomote ciudate. Am facut niste mici experimente cu cativa prieteni care au tot tsi-uri si dupa ce am pornit motorul am scos busonul de ulei. Lor doar li se schimba putin zgomotul motorului, a mea avea fluctuatii de turatie si chiar dadea sa se opreasca.

    Astept sfaturi, pareri etc. De facut la reprezentanta nu o sa o fac, e prea mult, imi comand piesele si o fac la un mecanic bun ( cred ca reduc investitia la jumate daca intr-adevar este ce e mai rau ). Totusi as vrea ca dupa aceasta investitie masina sa mearga cum trebuie. Asa ca... putin ajutor, va rog? :)

    Amintesc detaliile masinii: Skoda Octavia II FL Combi 2010, 1.8tsi, cod motor CDAA
     
  14. Cap0ne

    Cap0ne 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Bucuresti
    Ce ulei folosesti ? Eu inainte foloseam Castrol Edge si il halea super repede. Acum pun Motul 8100 xcess 5w40 si este mult mai ok. In orice caz, consumul variaza destul de mult si in fucntie de modul de exploatare. De ex daca faci drumuri scurte prin oras si te mai si mananca piciorul, clar va papa ceva mai mult. La drum intins cat iti papa ? Mie imi ia vreo 250g la 1000km
     
  15. Mihaistn 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2013
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Bucuresti
    Acum e pe castrol edge professional titanium fst long life 5w30. înainte era pe castrol magnatec 5w40 si intr-adevar consuma o idee mai puțin dar deja nu putem sa vorbim de ceva admisibil. Intr-adevar consuma ulei mai mult in oras decat in afara dar tot consuma mult chiar si in afara (undeva la 200ml la 300km, pe ruta București-Câmpulung-București) . Din nou, stilul meu de condus nu e tocmai liniștit, de-asta am vrut motorul asta, dar nici un maniac nu sunt sa dau in limitator mereu. Are 89500km acum, in ritmul asta cand o sa treaca de 100 000 alimentez cu ulei si benzina concomitent... Maine ma duc la reprezentanta sa vad ce zic si mesterii de acolo. O sa verific in principal compresia, amestecul, senzorul de ulei si valva pcv despre care am auzit tot soiul de legende cum ca ar putea cauza asa ceva. Daca intr-adevar imi zice de pistoane + biele o sa caut alternative. Revin cu un update...
     
  16. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.907
    Locație:
    Bucharest
    Scuza-ma,dar de ce nu folosesti un alt tip de ulei,gen Motul,Ravenol..etc?
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.844
    Locație:
    Brasov
    Prietene, stiu ca-s mai acid in exprimari si nu toata lumea inghite cu usurinta perlele mele de intelepciune ....dar cam stiu ce vorbesc cand vine vorba despre motoare. Tu discuti de niste costuri de te taie plansul. 10.000 ron sunt o gramada de bani . Cu jumatate din suma asta cumperi un motor din dezmembrari , cu factura , garantie si modificare serie in acte. Este total neeconomic sa dai atatia bani pe repararea motorului tau . In plus , nu ai nici o garantie ca se va face treaba buna. In Romania sunt putine servisuri care sa iti reconditioneze un TSI si sa o mai faca si la pret bun.
    Un alt ulei nu va face minuni . Consumul tau vine dintr-o defectiune a motorului . Se prea poate la consumul asta de ulei sa nu mai ai cilindrii cilindrici ...ci butoias . In aceasta situatie , segmentezi tot , schimbi tot pe dinauntru si dupa 1000 de km consuma ca inainte de reparatie .
    Exista si posibilitate sa fie din segmenti , dar ideea este ca nu poti sa stii asta pana nu se desface motorul. O desfacere ar merita , dar daca gasesti inauntru altceva decat niste segmenti uzati ....cauta alt motor .
     
  18. Mihaistn 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2013
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Bucuresti
    Salut, nu ma deranjează nici o exprimare acida. Am fost la avia, i-am tras de limba, mi-au zis asa: "e cunoscuta problema, pistoanele au un diametru mai mic si segmentii nu fac fata. Cei care au venit cu problema asta in garantie, le-au fost schimbate pistoanele + biele + distributie gratis." Problema la mine e asa, fostul proprietar nu s-a dus cu ea, si ultimul service din garanție nu l-a facut la reprezentanta si a si intarziat 5 luni. Drept urmare fac gura degeaba la importator/reprezentanta pt un discount. Eu nu am gasit motoare la dezmembrari cu codul CDAA si an de fabricație dupa 2012 cand s-au pus alte pistoane. Sa cumpăr unul cu aceeasi problema nu rezolv nimic. Astept deviz de la Avia Militari cu costul total al unei asemenea reparatii + codul fiecarei componente revizuite si apoi imi fac o idee. Orice sugestie/link de componente sau dezmembrări e bine venita. Momentan sunt foarte descurajat...
     
  19. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.907
    Locație:
    Bucharest
    Mihai,incearca pe google service Masterkraft! Sunt pe str.Fizicienilor.Pe patron il cheama Octavian..sau Tavi.Stai de vorba si cu el! Cu siguranta o sa iesi mai bine per total.
     
  20. Mihaistn 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2013
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Bucuresti
    Devizul de la avia, piesele 9000 ron... manopera inca 3000. Am codurile tuturor pieselor, nu exista aftermarket. Caut motor pe la dezmembrări, daca nu găsesc cred ca incerc sa o vand.
     

Distribuie pagina asta