1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre ventilatie, incalzire, AC, clima

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de puiu, 28 Ian 2009.

  1. graby111 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2009
    Mesaje:
    101
    Locație:
    Mangalia
    Ma bucur ca ai rezolvat. Eu ma duc maine in service. Am facut azi testul si s-a incalzit furtunul in 3 minute. Tu ce cod ai la motor? Eu am AME, si am inteles ca termostatul vine doar impreuna cu carcasa din plastic.


    la 1,4 MPI cu 8 valve si 44KW, codul de motor este AZF: si este normal ca sa ai ceva caldura cind nu iti merge termostatul, pentru ca apa care iese dion chiulasa intra direct in calorifer; avind termostatul blocat pe deschis apa se imparte; numai ca intrind rece in motor nu reuseste sa se mai incalzeasca atit de tare incit sa simti intr-adevar ca ai caldura in habitaclu; cauta termostat
     
  2. Cosminbej 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2008
    Mesaje:
    31
    Locație:
    Bucuresti
    Am schimbat termostatul, era rupt cel vechi si nu mai statea cum trebuie, nu mai inchidea circuitul. Am gasit modelul cu siguranta metalica, fara urechi din plastic. Problema e ca nu am mai gasit urechile din plastic, cred ca s-au dus pe circuit. Sper sa nu imi faca vreo "bucurie". Am vrut sa schimb si sonda de temperatura, dar am constatat ca cea noua e crapata, asa ca am lasat-o tot pe cea veche. Pentru cine mai are probleme cu termostatul: nu merita sa dati banii pe manopera, e foarte simplu de schimbat. Schimbul antigelului e si mai simplu. Bafta!

    Graby111, eu am 50 kw si codul de motor este AME. Oricum, ce ai explicat tu ramane valabil, si iti multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Dec 2009
  3. bogdanutzul 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Mesaje:
    5
    Salut.Am si eu o fabia 1.9 sdi si din pacate s-a proptit prietena mea cu ea intr-un stalp si am reusit sa o repar dar nu am pus airbag-urile la pasager si sofer... dar de cand au sarit cand dau drumul la aeroterma (nu are ac) face un zgomot nenorocit de parca mai porneste un motor cel putin cat asta de pe masina dar in habitaclu. Daca comut pe treapta 3-4 se aude zgomotul numai cand e motorul rece , la viraje si cand franez mai tare dar pe 1-2 se aude continuu si deja a devenit enervant... si as vrea sa aflu ce trebuie sa schimb sau sa strang pe acolo ca sigur e ceva ce nu sta la locul lui. Multumesc
     
  4. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
    Este mizerie la ventilator.Rezolvarea numai prin demontare.
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Sau s-a intepenit termostatul pe deschis si nu mai se incalzeste circuitul mic. Reprezentantele fac adesea chestii din acestea. Iti pun altul de la un tip dinaintea ta , care a avut aceeasi problema . Ce te pot asigura , este ca majoritatea meseriasilor fac asa ceva. Din pacate , tu esti convins ca si client ca problema nu este aceasta pentru ca un nemernic care vrea sa ciupeasca si el ceva ti-a pus o piesa veche sau decalibrata in loc de una noua. Pe cea scoasa din magazie , o va pune la vreun amic la jumatate de pret si va face si el un ban gramada. Cumpara tu unul de la o firma de piese auto si mergi la un alt service , unde insista sa stai acolo sa vezi cum ti-l schimba. Este clar Termostatul , din cauza ca ti se raceste repede dupa ce urca in temperatura la 90 Grade. Daca ai avea orice alta problema , electronica sau de alta natura , odata urcata cu greu la 90 Grade , ti-ar sta acolo , deoarece circuitul mic ( atunci cand termostatul sta inchis ) se incalzeste si la turatii mici . Din cauza ca pompa invarte in tot circuitul ( cel mare ) , inclusiv in radiatorul mare de racire , daca motorul nu este turat din radiator va reintra lichid rece si iti va scadea temperatura .
     
  6. bogdanutzul 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Mesaje:
    5
    pai si cum fac sa o demontez?
    Unde e ventilatorul in fata la motor sau pe sub bord?
     
  7. Black Daniel Guest

    Nu mai bine te duci tu la un service ;) ?!?
     
  8. razvan 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2009
    Mesaje:
    33
    problema ac

    am o fabia di 2000 1.4 16 v 55kv si de ceva vreme se aude un scartait la ac cind e rece. dupa ce se incalzeste nu se mai aude nimic. un mecanic mi-a zis ca e rulmentul de la ac .stie cineva daca se skimba rumentul sau cuplaju cu tot cu fulia aia?mecanicu a zis ca trebuie skimbat compresorul cind s-o strica .si mai am o intrebare cit e un ac nou sau sh.:)
     
  9. dragos_extasy

    dragos_extasy Bronze Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    242
    Locație:
    focsani
    salut razvan,eu mi am schimbat compresorul de AC prin toamna si am dat 600 de ron sh...daca vrei nou...depaseste 20 mil
     
  10. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti
    dragos gresesti putin este undeva la 1000-1300 lei...si eu am aceeasi problema...
     
  11. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    dragos - un compresor nou pentru tine cu aproximatie e 3000 lei plus/minus 2 mil depinde de unde-l cumperi si marca. posibil sa se gaseasca si mai ieftin dar no name-uri.
    andrei - la tine costa in jur de 1300 lei. nu compara Octavia cu Fabia. La Octavia se potrivesc multe piese de la Golf , Passat asta in functie de an si model , cele doua din gama VW fiind foarte uzuale. De aici si piese ieftine. Compara in oras cate VW si Octavii sunt si cate Fabii. Asta la noi unde s-au vandut destul de bine Fabiile dar in afara predomina marca VW.
     
  12. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti
    am intelesc...greseala mea insa nu ma asteptam ca unele piese de fabia sa fie mai scumpe ca la octavia....si totusi 30 de milioane (de lei vechi ) un compresor??? :blink::scared2::sign_omg:

    si eu credeam ca la mine e mult 1300 ron...
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Ian 2010
  13. razvan 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2009
    Mesaje:
    33
    problema ac

    --------------------------------------------------------------------------------

    am o fabia din 2000 1.4 16 v 55kv si de ceva vreme se aude un scartait la ac cind e rece. dupa ce se incalzeste nu se mai aude nimic. un mecanic mi-a zis ca e rulmentul de la ac. stie cineva daca se schimba rumentul sau cuplajul cu tot cu fulia aia? mecanicu a zis ca trebuie schimbat compresorul cind s-o strica. si mai am o intrebare cit e un ac nou sau sh.

    Aici se discuta despre AC. Foloseste functia "Cauta" inainte de a deschide un topic nou. Si renunta la limbajul mIRC.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Ian 2010
  14. dragos_extasy

    dragos_extasy Bronze Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    242
    Locație:
    focsani
    nu gresesc cu nimic andrei...eu pe al meu l-am luat de la dezmembrari este de vw polo si am dat fix 600 ron(6 milioane).
     
  15. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Du-te la un atelier de reparat frigidere. Rulmentul in sine costa 400 Ron. Important este meseriasul care ti-l schimba pe compresor. Este necesar un cleste special. Baietii de la frigidere il au . Rulmentul este unul de turatie cu doua randuri . Schimbarea lui dureaza 30 minute , dar trebuie sa ti-l dea jos pe cel stricat pentru a-ti da codul de pe el , ca sa nu cumperi altceva. Atentie , cotele interioara si exterioara poti fi identice si la alti rulmenti simpli , cu un singur rand de bile , dar acestia nu vor tine nici 1000 km daca folosesti clima.
     
  16. razvan 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2009
    Mesaje:
    33
    tu ai achimbat rulmentul asta ?am sa ma interesez mersi
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Ian 2010
  17. Pallmalll 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2009
    Mesaje:
    29
    Locație:
    Bucuresti
    Aer Conditionat

    Salutare,

    Am fost intr-un service anul trecut si mi s-a spus ca ar trebui sa fac verificarea instalatiei de aer conditionat plus reumplerea (ulei+freon) o data la doi ani. Voi faceti periodic acest lucru sau astia nu mai stiu cum sa scoata bani?
    Aerul imi merge foarte bine dar de multe ori este mai bine sa previi decat sa combati.
    Am mai cautat pe site si nu am gasit reumplerea AC ca fiind serviciu de intretinere periodic.
    Ma puteti scoate din impas?
     
  18. Black Daniel Guest

    Masina mea e din 2005 si nu am facut nici un fel de verificare sau reincarcare a instalatiei de aer conditionat. Si pana in toamna trecuta racea impecabil.
    Nu cred (si nu am auzit) ca asta ar fi o operatie necesar a fi facuta periodic. Poate specialisti precum cgadalean sau turbojack, care au mult mai multe cunostinte si experienta, au alte pareri.
     
  19. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Verificarea la 2 ani nu strica deloc instalatiei, producatorul o recomanda doar pentru ca uleiul din instalatie se mai evapora si ramane compresorul fara ungere. Si eu am facut verificarea anul trecut, cred ca a fost prima, masina e din 2002 si nu cred ca tanti care a avut-o a facut o asemenea revizie, ideea e ca la aceasta verificare a intrat mai mult ulei decat freon in instalatie. Nimeni nu poate obliga pe nimeni sa faca ceva de care nu e convins... producatorul recomanda si atat.
     
  20. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
    Corect.Ca orice instalatie presurizata ,este posibil sa aiba pierderi de presiune,lucru ce in timp poate duce la avarii grave a acompresorului.O simpla verificare nu strica.Atentie,sa fie facuta cu statie de incarcare si nu la butelie.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare