1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre lichidul de racire

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de turbojack, 18 Aug 2009.

  1. PaulD 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2015
    Mesaje:
    2
    Buna ziua,

    Am si eu o problema cu o Skoda Fabia 1 2001 (44kW - benzina).

    Pierde antigel, cca 750ml/4-5 zile si spuma la busonul de la ulei. Nu se vede nimic, nicaieri. Parcurg zilnic cca 50km combinat (in oras/in afara orasului).

    Am fost in service de 3 ori in luna august, prima data mi-a schimbat busonul de la vas, a doua oara radiatorul (dupa ce au bagat presiune in instalatie). Nu stiu daca spun bine, dar se pierde antigel in mers, daca masina sta pe loc, nepornita, nu pierde.

    Ca istoric, in mai 2017 mi s-a schimbat garnitura de chiulasa + planeitate (1950 RON). A 3-a oara (acum cateva zile) mi-au spus ca este o fisura in chiulasa si ....Am mers la acelasi service pt.ca lucrarea din mai 2017 beneficiaza de 18 luni de garantie.

    Eu sunt electronist, nu prea pot pune la indoiala diagnosticul meseriasului. Ce ma sfatuiti, mai pot merge cu ea? Marti plec in concediu la cca 600 km de Brasov si aceasta defectiune nu pica deloc bine acum.

    Va multumesc anticipat.
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Nu pleca. Este una sa faci rulaje mici si alta sa mergi mult sa incingi o chiulasa fisurata . O sa calezi motorul. Schimba chiulasa . O chiulasa fisurata pe interior nu se vede dar se manifesta exact cum ai patit tu . Servisul nu are nici o vina . Daca ti se amesteca antigelul cu uleiul e tragic . Poti strica motorul . Eu zic sa nu risti. Da jos chiulasa , cumpara una SH verificata de meseriasul care o va monta la loc , schimba evident tot setul de garnituri ( de chiulasa , de admisie , etc . Canbd cumnperi chiulasa noua , schimba-i semeringurile de supapa daca tot o ai jos . costa putin . Acum , chestia sta cam asa . MAsina ta valoreaza cam ..500-700 euro pe piata daca este in stare excelenta in afara de motor care are probleme . Personal as dezmembra-o si as mai pune ceva sa-mi cumpar o alta . Gasesti din 2003 - 2004 cu 1500 negociabil fara probleme de motor . O chiulasa SH poate costa intre 50 si 100 de euro . Cu garnituri , manopera ...te cam urca . Trebuie sa te gandesti daca mai merita sa o repari . Este o masina de 17 ani . Posibil sa fie coapta si ca tabla . Daca o servisezi ii dublezi valoarea.
     
  3. PaulD 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2015
    Mesaje:
    2
    Multumesc. Cam urat din moment ce marti trebuie sa plec.

    Cu stima,
     
  4. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    143
    De două săptămâni observ atunci când accelerez de la relanti o bolboroseala in radiatorul de climă cred, undeva sub bord.
    Nivelul lichidului de răcire nu a scăzut temperatura apei nu creste peste 90, ce poate fi pompa de apa, chiuloasa?
     
  5. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    Parerea mea e ca garnitura de chiuloasa e dusa. Am avut aceleasi simptome si am rezolvat cu schimbarea garniturii. Porneste motorul lasa-l sa se incalzeasca si apoi strange cu mana furtunul care intra in radiator, daca acesta e tare sau daca in vasul de preaplin se creaza presiune garnitura e dusa. De asemenea dupa ce opresti motorul verifica busonul de umplere cu ulei si vezi daca ai un fel de maioneza pe el, daca da cu certitudine e garnitura. Nu e obligatoriu sa ai ulei in lichidul de racire pentru acest defect, lichidul meu era perfect curat. Ar mai fi o posibilitate ca termostatul sa fie blocat intr-o pozitie si sa nu lucreze dar cel mai probabil e garnitura de chiuloasa.
     
  6. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    143
    In afara de acea sforăială la plecarea de pe loc, de la relanti, nu am observat nimic neobișnuit: căldură baga, bușonul de ulei e curat...nivelul de lichid nu s-au modificat nici în sus nici în jos. Cineva mi-a zis că nu baga pompa de apa până la radiatorul de căldură..și rămâne aer in el ..că ar fi pe duca pompa
     
  7. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    Inainte sa schimb garnitura de chiuloasa furtunul care iese din termostat era tare beton, dupa schimbarea garniturii furtunul e moale si cand ajunge la temperatura de 90 grade. Problema e cu caldura, nu baga cat ar trebui. Am schimbat rezistenta care s-a ars, mergea numai in treapta a iv-a, am schimat si ventilatorul, chitaia si m-am gandit ca nu degeaba s-a ars rezistenta, acum ca tot le-am schimbat vad ca nu baga caldura cum ar trebui. Am cumparat termostat nou si vasul de expansiune pe care aveam de gand sa le schimb azi, tremostatul m-am gandit ca ramane pe deschis iar vasul pentru ca oricat lichid ii puneam el ramanea in dreptul liniei de minim. Azi cand sa ma apuc de treaba lichidul era la mijoc intre linii, deci l-a sarit randul iar termostatul lucra cum trebuie, se incalzea furtunul care iese din el doar cand ajungea temperatura la 90 grade, deci l-a sarit randul si pe el. Le-am cumparat pentru ca nu am foarte mult timp la dispozitie doar sambata pot sa ma ocup de masina. Acum, am urmat linia de incalzire in cabitaclu, furtunul care intra in rcalorifer e fierbinte, cel care iese este doar cald, logica ar spune ca radiatorul e parial infundat insa dupa ce am strans furtunul gros care iese din termostat de mai multe ori si pe cel care care intra in calorifer parca a inceput sa-si mai dea drumul. De asemenea furtunul care intra in partea de jos a vasului de expansiune se incalzeste foarte tarziu si foarte greu. Ma gandesc ca pompa de apa sa nu asigure suficient debit in circuitul de racire cu toate ca motorul merge perfect, termostatul se deschide cand trebuie acul de la temperatura ramane constant la mijoc fara nicio fluctuatie. Problema ramane incalzirea si nu atat confortul cat problema cu dezghetarea geamurilor in caz ca vor veni ninsori si inghet. Ce ziceti?
     
  8. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Eu zic sa desfunzi caloriferul, cred ca e partial infundat. Baga radiator flush de la dr winns, lasi 20 min, bagi apa cu presiune, dar sa nu fie prea mare presiunea, si mai opresti/pornesti apa, ii dai socuri...apoi bagi otet si lasi la fel 20-30 min., apa iar. Scoti apa, bagi antigel in calorifer, conectezi furtunele si gata, ai caldura. ;)
     
  9. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.630
    Locație:
    Bucuresti
    Eu personal am incercar sa desfund 2 calorifere, nu am reusit. Dupa care le-am taiat sa vad ce este ianuntru. NU ai nici cea mai mica sansa sa le desfunzi la cum sunt construite si la ce se depune in ele.
     
    Little Big apreciază asta.
  10. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Sunt cazuri si cazuri, no offence al bundy, stii cum se zice, incercarea moarte n-are. La mine a functionat.
     
  11. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    S-a rezolvat, cu putin noroc cred. Am strans furtunul gros care intra in radiatorul de racire de cateva zeci de ori si s-a rezolvat, am caldura. Cred ca a fost infundat caloriferul si vacuumul creat prin masajul cardiac pe furtun a eliberat ce era pe acolo. Am caldura.:):arco:
     
  12. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Ma bucur, multumim pentru ca ai scris cum ai rezolvat. :applaus::bye:
     
  13. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    143
    Am schimbat pompa de apa, sforaiala in bord a ramas..la accelerarea de la relanti. Dupa drumuri mai lungi pe autostrada, mers turat, bolboroseala dispare pentru o zi doua, apoi revine. Presupun ca am caloriferul murdar-infundat
     
  14. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    117
    Am avut aceleasi probleme, rezolvat prin schimbre garnitura chiulasa. Adevarul e ca aveam maioneza pe busonul de umplere ulei. Daca iti baga caldura nu cred ca ai caloriferul infundat.
     
  15. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare. Mi-a aparut recent o problema la racire. Am completat antigelul in vas (vreo 200-300 ml) am mers vreo 20 km de si a doua zi iar a scazut sub minim. Atunci am facut legatura si cu un miros de ceva incins pe care nu l-am putut localiza anterior. Presupun ca e antigel incins. Am verificat optic si nu am observat nimic suspect. Alte simptome nu am. Vasul pare curat, acul sta la 90 grade, caldura baga bine, nu am observat nici bolboroseli. Ce verificari as mai putea face? Motorul e 1.4 16V BUD an 2007.
     
  16. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Primul lucru verifica daca pierderile nu sunt pe la pompa de apa. Daca pompa e ok, dimineata cand e rece motorul porneste-l cu capota ridicata si urmareste in timp ce functioneaza sa sesizesi urme de abur (fum) pe unde ar fi pierderi. In timp ce motorul se incalzeste unde sunt prelingeri acestea se vor evapora incet.
    Daca nu ai gasit nimic verifica si evacuare la esapament daca ai abur intens. Atunci problemele pot fi din cauza ca ajunge antigel in camera de ardere a motorului.
     
  17. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    Azi am mers cu mașina și când a apărut mirosul specific am mai mers ceva, am oprit și am examinat. Am observat cum picură undeva sub lonjeronul dinspre sofer. Probabil se prelinge pe undeva din spatele motorului și prin stânga cade, nu se observă. Aveți vreo idee?
     
  18. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    In zona aia si spre spatele motorului este doar tubulatura de la incalzire habitaclu . Totusi , cand se face intuneric ( si rece ) , cu masina incalzita la 90 grade , capota ridicata , o lanterna , o zona fara multa lumina ....si vei vedea aburul fara probleme in lumina lanternei .
     
  19. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    Am fost la service și am descoperit pe unde pierde antigel. Este un cot (T) pus de cei de la GPL pentru răcirea vaporizatorului de gaz și spune mecanicul să merg la ei pentru că acel cot are diametrul mai mic decât furtunul și de aceea s-a stricat acolo. A mai găsit mici pierderi și pe la termocuplă și pe la furtunul de jos radiator (un oring). Nu înțeleg de ce trebuie să schimb termocupla, nu se poate etanșa? Nu prea sțiu unde este fixată termocupla, daca aveți o poză cu zona aceea ca să-mi fac o idee... Cât despre oring, în ETKA apare că ar fi de 32x4 dar pe la magazine am găsit 19,5x3,5.
     
  20. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Ca sa-ti faci o idee corecta, antigelul incalzeste "plamanul" pentru a vaporiza GPL-ul. Termocupla la mine este pe radiator, in partea soferului.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare