1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre lichidul de racire

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de turbojack, 18 Aug 2009.

  1. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    693
    Locație:
    Baia Mare
    Spaca
    1. Daca pompa de apa daca nu are palete rupte sau nu are axul deteriorat in asa fel incat nu transmite miscarea la fulia cu palete, aerisirea se face automat!!! Asta ptr. ca pompa asigura un debit si o presiune suficient de mare cat sa miste aerul din locurile unde este gat de lebada. In cazurile unde acele gaturi de lebada sunt prea mari si pompa nu poate asigura aerisirea se monteaza de catre producator aerisitor manual (cu surubel).
    2. In poza a II-a observ putina spuma formata in partea de sus. Nu cumva garnitura de chiuloasa a cedat? In opinia mea eu zic ca DA si trebuie inlocuita. Urmareste dupa ce se incalzeste motorul daca ai spuma in vasul de expansiune. Afirmatia mea e intarita si de faptul ca nivelul antigelului creste. Asta datorita bulelor de aer care se formeaza in anumite locuri pe instalatie. Cresterea nivelului in vas duce la umezirea zonei unde se afla evacuarea supapei de presiune.
    *Garnitura de chiuloasa se arde de obicei atunci cand motorul este dus in turatii ridicate inainte de a ajunge la temperatura de lucru!
     
  2. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    301
    @Spaca

    Daca te uiti la furtunasul de retur al antigelului in borcan (pe care nu il vad in poze, nu ai?) trebuie sa intre antigel in borcan, la turatie mai mult decat la ralanti, semn ca pompa isi face treaba si antigelul circula.
    Cand motorul e rece, desfa busonul de la borcan si vezi daca vin bule de aer si daca simti miros de gaze arse; in cazul asta e garnitura de chiuloasa. In alte tari sunt teste pentru gazele arse din borcan, o eprubeta cu lichid albastru sau verde, se monteasa in locul busonului de la vasul de expansiune, daca lichidul se face galben, ai gaze si e dusa garnitura.
    Pune testerul si vezi temperatura lichidului de racire, cand deschide termostatul si daca pornesc ventilatoarele.
    Senzorii de temperatura sunt ok? Cel de la motor si cel de pe radiator.
    Cat despre aerul prins in radiatorul de incalzire habitaclu, scoti ambele furtune care vin de la el, trec prin peretele din fata volanului in compartimentul motor, torni prin unul antigel pana iese pe celalalt fara aer.
    Ce fel de borcan ai ca maximul nu e acolo unde ai facut tu semn, e mai jos la mine.
    Cu siguranta da antigel afara pe la prea-plinul vasului.
     
    Spaca apreciază asta.
  3. Spaca

    Spaca 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iul 2013
    Mesaje:
    29
    Locație:
    Braila
    Am notat......o sa verific tot.multumesc de sfat...vin cu remedierea

    Cat despre borcan.....acolo am văzut semnul de maxim.....o sa merg sa ma uit mai atent
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Aug 2020
  4. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    301
    Cu placere.
    Am vazut dupa aceea in poza ca la tine e diferit, semnul e mai sus.
    Asteptam rezolvarea, succes.
     
  5. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    693
    Locație:
    Baia Mare
    Poate asa se va intelege mai usor de ce creste nivelul antigelului:

     

Distribuie pagina asta