1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Cum se face corect rodajul unei masini noi?

Discuție în 'Skoda Rapid' creată de Alexandru8463, 16 Dec 2018.

  1. Alexandru8463 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Mesaje:
    3
    Bună ziua! Am achiziționat recent o skoda rapid 2018 cu motor de 1l și 95 cp. Aștept sfaturi despre cum se face corect rodajul prec si indicatii pentru a nu produce uzura prematura . Menționez ca sunt începător!.Va mulțumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Dec 2018
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.833
    Locație:
    Brasov
    Un rodaj corect presupune sa nu depasesti o anumita turatie ( cam 3000 ) pentru un numar de vreo 1000 km . Se presupune ca in aceasta perioada segmentii se aseaza pe cilindru si se indeparteazaz anumite asperitati ramase de la prelucrarile tehnologice . Este vorba despre niste asperitati mici , dar reale . Daca doresti sa tii masina multi ani , ai putea ca in prima faza sa schimbi uleiul si filtrul dupa un numar de km mai mic decat cel dat de producator . Nu este un cap de tara , costa cam 300 de lei cu tot cu filtru si manopera la orice centru de uleiuri . Dupa primul schimb de ulei , poti sa tai putin is in turbina ca altfel incepe si se acopera de depuneri care iti vor cauza mai tarziu probleme . din cate stiu eu ai un motor TSI ....era bine sa fie macar un 1.2 pentru ca ala este in 4 cilindri . Este un alt mers , mai rotund . Legat de rodaj si exploatare , este la la un TDI ...cand este incins , nu-l opri din cheie cum se opreste masina ...lasa cateva secunde sa mearga la ralanti pentru ca turbina se incinge foarte tare si se raceste si cu uleiul din baie ( evident se si lubrifiaza dar se si raceste ) , pentru a permite turbinei sa se racoreasca treptat .
     
    Alexandru8463 apreciază asta.
  3. j.tibi

    j.tibi 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Salutări!
    Am achiziționat de curând o Scala Style 1l 115cp. Poate cineva să-mi spună despre rodaj?
    Cei de la reprezentanță au spus ca primii 5.000 km să nu depășesc 3.000 de turații, iar în manualul mașinii scrie:
    Modul de conducere în primii 1500 km este hotărâtor asupra calității procesului de rodare a motorului. Pe parcursul primilor 1000 km nu solicitați motorul cu mai mult de 3/4 din turația maxim admisă a motorului și renunțați la tractarea unei remorci. Pe parcursul următorilor 500 km puteți crește încet turația motorului.
    Eu pe cine să cred?
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.833
    Locație:
    Brasov
    Ideea este sa nu fortezi prea tare pana la primul schimb de ulei . Toata chestia este de temperatura . In zonele unde au loc explozii , materialul sufera unele procese de " calire " superficiala . Daca se solicita motorul si "calirea " asta nu se face progresiv , pot aparea deformari nedorite . Acestea nu sunt vizibile cu ochiul liber , dar sunt masurabile cu aparatura specifica . Cam in asta consta orice rodaj . Eu as schimba uleiul dupa ce mersul masinii se uniformizeaza . Asta se intampla cand cilindri incep sa faca o suprafata dura si fina ca urmare a culisarii repetate a segmentilor la temperaturi inalte . In primele sute sau mii de km , segmentii functioneaza ca un sistem de lustruire pe interiorul cilindrilor . Daca la aceasta pseudo-lustruire rezulta particule metalice , ele pot avea efect abraziv . Ca sa intelegi , o cutie nu se strica ca se ciobeste un dinte de roata dintata. Daca fragmentul metalic ar putea fi scos din circuit cutia ar merge mult si bine . Problema este cand este tras odata cu uleiul si se intepeneste printre alte roti dintate ...ceea ce duce la ruperea altor dinti ...si tot asa , pana cand ai o moara in loc de cutie . Nu-i bai sa existe mici particule metalice , problema este sa nu se tot flendure prin motor si sa produca alte pagube .
     
    efa982 și j.tibi apreciază asta.
  5. j.tibi

    j.tibi 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Mulțumesc pentru informații. Cred că voi face un schimb de ulei la 4000-5000 km.
     

Distribuie pagina asta