1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Cum se aeriseste pompa ABS cu VCDS ?

Discuție în 'Service' creată de JurasikMan, 15 Apr 2019.

  1. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Salut . Am o problema si sper sa stie careva modalitatea de rezolvare . Am o Fabia din 2007 1.2 BME . Aveam frane proaste si am schimbat discuri , placute , ferodouri , etc. Dupa schimbare ...tot frane proaste ! Am schimbat lichidul de frana , am facut aerisirea ( de vreo trei ori ) , cu toate metodele posibile , cu pompa de vacuum , cu pedala , cu agheasma , cu moaste de la Muntele Athos ...frane ...proaste in continuare . Am ajuns la concluzia ca problema trebuie sa fie undeva in pompa ABS. Stie cineva procedura cu VCDS ca am gasit eu ceva pe youtube dar nu este nimic profi , doar niste chestii partiale fara detalii .
    Stiu , franele au nevoie de ceva km ca sa fie eficiente , insa la mine este clar un fenomen de cantitate de aer care este undeva stationata pe circuit si face ca frana sa prinda jos si mult prea progresiv.
     
  2. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Daca pedala se comporta la fel si dupa aerisire problema este pompa de frana. Trebuie ori inlocuite garniturile din ea, ori alta pompa. Pompa de ABS nu creeaza astfel de manifestari. Pe langa ABS este gat de lebada la tevile cu lichid de frana si in acele zone poate sa stea aerul si sa fie mai greu de scos. Dar daca ai folosit pompa de vacum sa aerisesti nu mai e cazul sa cauti aer pe ele.

    Recomand ptr. inlocuirea lichidului de frana utilizarea unui astfel de aparat, ce poate fi si confectionat f. simplu folosind ca sursa de presiune roata de rezerva. Daca lichidul de frana nu este scuturat (ptr. ca apar bule f. mici de aer) inainte de a se face schimbul nu are cum sa fie probleme, nemaifiind necesara procedura de aerisire!!!
    http://www.sculeauto.com/detaliiproduse.php?id=6764
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Apr 2019
  3. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.175
    Accesezi 03-ABS Brake / click Basic Settings-04,/ click - Documented basic settings groups can be selected here.
    Daca in optiuni apare Brake pump bleeding, inseamna ca este posibil.
    Discutam dupa ce vei vedea cum stau lucrurile.
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Am incercat din prima dar ....nu am asa meniu . Ma gandeam ca pe anumite canale din basic settings - 04 apare ceva , insa imi spune ca nu vede nimic . Si eu m-am gandit la pompa de frana sau la tulumba . Frana tine insa necesita o apasare foarte puternica si pana jos . Voi incerca cu garniturile de la pompa de frana , sper sa gasesc ceva acolo . Mersi oricum pentru raspuns si sugestii . Am schimbat lichidul de doua ori zilele astea. Am bagat/scos 2 litri de lichid . La aerisire , dupa inchiderea aerisitoarelor frana se intareste si pare sa tina foarte sus dar la pornirea motorului fenomenul se reia . Ramane sa desfac pompa sa vad cum sunt garniturile .
     
  5. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Tulumba nu face astfel de probleme. Cand aceasta e defecta (membrana sparta) pedala de frana este f. tare. Si instalatia de vacum de pe masina are de suferit ca trage aer fals pe la ea.
    Cu motorul oprit e normal ca pedala sa fie tare. Iar cu el pornit daca tulumba e buna face ca pedala sa mearga mai usor.
    Problema ta e in pompa de frana. Garniturile dintre cele doua pistonase sunt uzate si presiunea ce se realizeaza la primul piston se pierde o parte si ajunge din nou in vas pe la al doilea piston.
     
  6. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Maine imi vine setul de reparatie pompa centrala si o desfac. Sunt curios cum va functiona dupa schimbarea garniturilor . Va tin la curent . Daca am timp fac si un filmulet ...nu promit .
     
  7. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Sa verifici atent corpul pompei in interior, sa nu existe zgarieturi sau deformari chiar depuneri de mizerie care ar putea deteriora etanseitatea noiilor garnituri.
     
  8. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Pentru cine doreste si intelege bine principiul de functionare atasez schita cum se poate realiza o instalatie ptr. inlocuirea lichidului de frana fara a mai fi necesara aerisirea.
    *NU INCERCATI ASTA DACA NU AVETI CUNOSTINTELE NECESARE!!!

    Instalatie de inlocuit lichid frana.jpg
     
  9. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Din pacate ...si in mod cu totul miraculos ....am pompa capsulata . Adica , nu merge refacuta cu kit de reparatie . Garnitura finala de la tija pompei nu are zeger , are o bucsa pastifiata peste care este roluit corpul pompei. Odata ce am desfacut-o , este obiect de fier vechi ( mai e si dintr-un aliaj de rahat de nu-i bun de nimic ).
    Morala povestii : alta pompa . Culmea , nu am gasit nicaieri asa ceva , nici de cumparat , nimeni nu tie ca exista . Maine caut o solutie . Probabil voi cumpara o pompa noua ca SH nu are sens pentru ca cei de la dezmembrari cer aproape cat pe una noua . Sunt curios daca sunt dimensiuni diferite la motorizari diferite . Stiu ca in functie de dotari ..servofrana , servodirectie si ABS sunt diferite constructiv , dar nu stiu daca difera in functie de motorizare .
     
  10. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
  11. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Ala l-am comandat si eu dar pompa mea nu are zeger in capat. Are o bucsa care este fixata prin roluirea buzei pompei . Kitul este pentru pompe care au degajare de zeger in interior . Puneam niste poze dar le am pe telefon . Din pacate , desfacerea bucsei respective duce la imposibilitatea refacerii pompei . Nu stiu de ce mi-au dat astia kit de reparatie daca pompa nu permite reparatia . Este germana , originala .
     
  12. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.175
    Nu stiau ca piesa OE nu permite reparatia.
    Si cea prezentata mai sus nu permite nicio reparatie. Daca esti hotarat sa inlocuiesti pompa, trebuie un pic de atentie, in sensul ca pompa cea noua sa permita inlocuirea garniturilor. De exemplu:
    https://www.epiesa.ro/pompa-central...i-abe-c9w020abe/17393/100026/parts-535509397/
    Se vede in imagine ca are zeger.
    Asa arata pompa montata pe masina ta, sa inteleaga lumea exact:

    [​IMG]
     
  13. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.175
    DIY la o pompa care permite reparatia.
    Cursorul la minutul 4:33:
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.838
    Locație:
    Brasov
    Pompa vine cu tot cu garnituri . Este gata functionala , trebuie doar montata . Azi la 10 o iau . Sper sa am si frana ca m-a disperat pana acum .
     

Distribuie pagina asta