1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Consum ulei Skoda Octavia 4

Discuție în 'Skoda Octavia IV' creată de Nastase Petrica Ciprian, 1 Ian 2021.

  1. Nastase Petrica Ciprian 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2021
    Mesaje:
    7
    Buna ziua,
    Am achizitionat o Skoda Octavia 4 in data de 05.12.2020 2.0 l cu 115cp.
    In seara 31.12.2020 dupa ce am parcurs 5 km in regim normal de sub capota iesea un abur, mirosea a incins si se auzea un ventilator mergand.
    Astazi 01.01.2020 la pornire am primit mesajul ca COMPLETAI MAXIM 1L ULEI. CONTINUARE DEPLASARE POSIBILA.
    Masina are 690 de km.
    Joja arata ca mai are putin ulei .
    Cum e posibil sa se fi consumat uleiul?
    Atasej si poze !
     
  2. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    393
    Locație:
    bucharest
    Cand ai luat masina de la dealer ai verificat nivelul de ulei? Sau macar a doua sau a treia zi? Ca e posibil sa nu fi avut ulei cat trebuie in motor.
     
    Little Big apreciază asta.
  3. Nastase Petrica Ciprian 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2021
    Mesaje:
    7
    Buna !
    Nu am verificat nivelul de ulei !
    Nu ar trebui sa-mi fi aparut eroarea in bord daca nu avea ulei ?
     
  4. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    393
    Locație:
    bucharest
    Ai dreptate, dar poate nivelul era deja pe minim. Cel mai bine mergi cu ea la reprezentanta ca sa intrebi ce ulei are in motor ca sa stii cu ce sa completezi...ma refer la 5w30 sau 0w30 si norma VW 507.00 sau VW 509.00 , cine stie cu ce or mai veni astea noi acum. Chiar sunt curios. In carte ce scrie la uleiuri?
     
  5. Nastase Petrica Ciprian 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2021
    Mesaje:
    7
    Am fost la reprezentanta azi, am lasat masina si maine se ocupa de ea, ca si ulei reprezentantul de vanzari mea recomandat Castrol 5w30 cu 50700 LL.
     
    efa982 apreciază asta.
  6. j.tibi

    j.tibi Bronze Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    277
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Nu cred că ți-a consumat uleiul, cel mai probabil este că cei de la reprezentanță nu au verificat nivelul la predarea mașinii.
     
  7. Nastase Petrica Ciprian 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2021
    Mesaje:
    7
    Din pacate a cazut si mitul Skoda Octavia, Masinei i s-a schimbat dop tehnologic chiuloasa care nu etansa bine si s-au adaugat 1,5 L ulei!
    Angajutul de la reprezentanta Ivas Galati
    nu mi-a spus de ce nu era etans, oricum au o problema de comunicare si parca deranjezi cand ajungi la iei?
    Intrebarea mea este daca problema nu este alta si de fapt schimbarea dopului nu este doar consecinta altui defect care poate repeta aceasta defectiune.

    PS: Angajatul Ivas Galati mi-a spus ca se intampla si la Mercedes!
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Ian 2021
    efa982 apreciază asta.
  8. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    393
    Locație:
    bucharest
    Nu ai primit nimic de la ei oficial? Niste hrtii care sa arate de ce a stat masina in service? Ar fi bine sa le ceri daca nu ti-au dat nimic pt ca nu stii cand o sa ai nevoie de ele....
     
    j.tibi apreciază asta.
  9. Nastase Petrica Ciprian 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2021
    Mesaje:
    7
    Am primit o hartie, in care mentioneaza ca au schimbat dopul !
     
  10. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    393
    Locație:
    bucharest
    Nu cred ca motorul are o problema. Poate a fost o greseala la asamblare sau un material defect care a cedat sau a fost prost instalat (adica acel dop). E bine sa urmaresti in urmatoarea perioada sau cel putin 10k km cum se comporta motorul, in sensul daca consuma uleiul si sa verifici periodic joja. Deasemenea, ar fi bine sa verifici si antigelul sa nu cumva sa scada nivelul. De curiozitate, motorul tau ce cod are si cat ulei intra in el?
     
  11. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    773
    Locație:
    Baia Mare
    Din cate stiu (e posibil sa ma insel) dopuri tehnologice exista numai pe partea de lichid de racire, nu si pe circuitul uleiului.
    Eu mai degraba cred ca a fost un surub destrans prin care trece uleiul ce merge la turbina.

    Se intampla si la Mercedes?! Se intamlpa la toate masinile ce le produc nemtii mai nou. Si cand spun asta ma refer si la masini de 100.000 - 120.000 euro. Producatorii germani de masini ofera produse mai slab calitative ca si francezii in acest moment (nu ca ar fi cine stie ce francezii cu masinile produse). Acesta e motivul pentru care piata auto a migrat in ultimii ani catre japoneze si chiar koreene intr-un procent destul de ridicat.
     
  12. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    393
    Locație:
    bucharest
    Problemele cu dopurile tehnologice sarite sunt destul de vechi si de cunoscute la VW, in special la motoarele 1.9 TDI cod BXE. Daca ai ghinionul sa-ti sara dopurile astea se reduce lubrifierea anumitor parti componente din motor si anume se poate distruge axa cu came, cuzineti etc., iar in cazul cel mai grav se poate ca biela sa sparga blocul motor. Deci au legatura si cu uleiul.
     
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    773
    Locație:
    Baia Mare
    efa982
    Da, dar la ceea ce te referi nu se pierde ulei 1,5l.
    Ma refeream la dopuri tehnologice care sa permita uleiului sa iasa afara din motor.
     
    efa982 apreciază asta.
  14. robertviorel87 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2020
    Mesaje:
    2
    salut cand mi.a fost predata masina, mi.a fost aratat nivelul de ulei pe joja inainte sa o pornesc; eu am 1.5 benzina si nu a scazut deloc nivelul de ulei in app 5000 km!
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Ian 2021
  15. Nastase Petrica Ciprian 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2021
    Mesaje:
    7
    Salut!
    O sa verific uleiul !

    Nu stiu cati litri de ulei are motorul !
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Ian 2021
  16. PaulV 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2021
    Mesaje:
    1
    Salut!
    Eu am o Octavia IV, 1,5 TSI cutie manuala. Am 17.000 km facuti cu ea in 6 luni si deja mi-a aparut martorul in bord "sa completez cu pana la 1 litru de ulei. Deplasarea poate fi continuata". Stilul de mers este normal, chiar putin subturat as zice (in jur de 2000) iar km sunt facut si in ora si in afara. Despre masina pot spune ca se comporta excelent si raspunde la comenzi surprinzator de bine (mai bine chiar decat alte masini mult mai scumpe). Problema este alta: are foarte multe gadgeturi care dau fel de fel de erori. Spre exemplu, lumina (din plafon) de la pasagerii din spate se aprinde aiurea in timp ce nu este nimeni acolo (este tactila), Front Assist-ul da erori foarte des daca afara ploua, si mai rar in perioade uscate (am sesizat acet lucru la reprezentanta si mi-au spus sa verific daca nu cumva sunt insecte pe senzori. Am verificat si erau curati senzorii. Chiar dupa ce i-am mai sters o data, problema a ramas, disparand pur si simplu dupa putin timp). Este o masina extrem de usor de condus, iar dpdv ergonomic, este un salt urias al celor de la VW. Pentru cei 22.000 euro (am ajuns la acest pret dupa ce dealerul mi-a acordat reducere la reducere in conditiile in care pretul initial al masinii, cu dotari cu tot era de aproximativ 25.000 euro), nu cred ca puteam lua o masina mai dotata sau mai buna.
    Sa auzim de bine!
     
    efa982 apreciază asta.
  17. ovidiu.florea 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2014
    Mesaje:
    3
    Locație:
    BUCURESTI
    Buna seara, in ianuarie 2021 am receptionat o Skoda Octavia IV, ultimul model, motor 2 litri, diesel, 150 cp, cutie automata DSG.

    La 2600 de km, am primit mesajul de completare ulei si am fost extrem de surprins - asta la inceput de luna martie 2021! Am completat cu ulei, cam jumate' de litru si acum am 5000 de km, iar joja arata ca sunt la limita. Va trebui sa completez cu ulei 0w30.

    La PBN mi-au explicat ca norma VW pentru consum de ulei este de 1 litru la 1000 de km, dar pentru mine, iubitor de motoare diesel, este un mister acest consum de ulei.

    As mai vrea sa mentionez ceva, din ce am vb cu cei de la service se pare ca nu sunt singurul caz - au mai avut pana acum cateva masini cu acesta problema de consum de ulei, la acest motor (2 autoturisme erau din farma iar completarea a trebuit facuta la 5000 de km, respectiv la 2000 de km). Practic nu inteleg acest consum de ulei ....

    seara buna!
     
    efa982 apreciază asta.
  18. Nastase Petrica Ciprian 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2021
    Mesaje:
    7
    Buna ziua,

    Cred ca aveti aceeasi problema ca si mine (probleme dop tehnologic ), ducetiva la reprezentanta, nu interveniti dumneavoastra asupra masinii, doar aveti Garantie.
    NU CITA ULTIMUL MESAJ POSTAT!
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Apr 2021
  19. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    773
    Locație:
    Baia Mare
    Problema e grupul VAG care in ultimii ani face misto de clienti. Si acum se mira ca vanzarile sunt in aer!
    La 2.600km. rulati cu o masina din 2021 sa ai asemenea probleme si sa nu intelegi ca ai fost ... pacalit?!
    Am o vaga impresie ca producatorii fac astfel de mizerii pentru a indrepta oarecum fortat privirile clientilor catre electricele care numai nu prind cum s-ar dori!
     
    j.tibi apreciază asta.
  20. ovidiu.florea 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2014
    Mesaje:
    3
    Locație:
    BUCURESTI
    FYI - am incercat sa editez raspunul de mai sus si nu am reusit. Inteleg ca au expirat cele 5 minute.

    Buna seara, am fost si discutat la reprezentanta si mi-au explicat ferm ca exista o norma a grupui VAG, si anume este acceptat un consum de 0.5l / 1000 de km. Conform normelor VAG, este un consum de ulei acceptat pentru motoare diesel. De dop tehnologic nu am auzit si nu inteleg ce inseamna .... Trebuie sa fac un test de ulei, pe care sa-l platesc - schimb de ulei si rulat auto un anumit numar de km. Asta se face pentru a identifica un eventual defect, dar chiar si asa, platesc - deci nu are legatura cu garantia :)
    Asta cu pacalit nu ma ajuta pentru ca masina nu se da inapoi ca la emag, desi, nu m-ar deranja sa fac asta. Asta ca sa nu ma plang de electronica. In total, pana acum, cred ca am fost de 4 ori cu ea in service: update infotainment, defect senzor ulei, update software motor si problema ce tine de consum de ulei. Mai trebuie sa-i mai fac inca un update in perioada urmatoare ... asta ca sa nu pierd toata distractia :) Pe de alta parte apreciez ca am sprijin in rezolvarea problemelor de la reprezentanta Skoda.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare