1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Centuri Blocate

Discuție în 'Service' creată de fsiarazvan, 5 Ian 2020.

  1. fsiarazvan 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2019
    Mesaje:
    11
    Salutare! In urma unui accident mi-au sarit airbagurile fata mi-a blocat centurile si fata si spate . Intrebarea mea este urmatoarea ... se schimba centura si pretensionerul ? sau si una si alta ?

    Dupa stiu ca trebuie facut crash data reset...
     
  2. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    fsiarazvan
    Din cate stiu se inlocuieste doar lacatul. Acesta are o capsa pirotehnica care la impact este detonata si un arc f. tare strage centura pe corpul persoanei.
    Se poate folosi centura de siguranta si fara acest sistem, doar ca se pierde din eficienta sistemului. Multi pun o rezistenta de simulare a prezentei capsei. Asa dupa resetarea calculatorului de airbag becul va sta stins. Dar la cat costa o pereche de lacate sencond hand nu merita sa te complici.
     
  3. fsiarazvan 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2019
    Mesaje:
    11
    Ca idee asta din poza nu?
     
  4. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Da acesta este elementul care necesita inlocuire.
    Cand il cumperi trebuie sa verifici ca intre cei 2 pini sa aiba o rezistenta relativ mica. Nu stiu exact dar intre 20 si 200 ohmi. Am vazut de 100 de ohmi si de 120 de ohmi. Ideea e ca daca arata mult de la ordinul kilohmilor atunci capsa detonatoare nu este buna si becul de la airbag nu se va stinge.
     
  5. fsiarazvan 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2019
    Mesaje:
    11
    Multumesc!

    Intrebare...mi-am adus aminte...in fata cat si pe spate nu au fost centurile puse dar tot sunt blocate...acum mi-am adus aminte
     
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Daca scaunul nu are cantar in caz de impact sunt detonate toate.Mai putin cele care sunt dezactivate din buton special montat ptr. asta.
    Doar verificand (partea electrica, rezistenta ohmica) fiecare lacat in parte poti vedea exact daca trebuie inlocuit.
     
  7. fsiarazvan 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2019
    Mesaje:
    11
    Este vb de un superb 2015 ...cred ca are cantare...
     
  8. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    Nu cunosc exact. Dar sistemul e cam asa:
    Lacatele de la scaunele fata de obicei au pe langa firele care detoneaza capsa si un microcontact electric care vede cand e conectata centura, astfel acestea au 4 pini. Cand au cantar si stai pe el dar nu ai conectat centura bip-aie pana o conectezi. Daca te ridici de pe scaun se opreste bip-aiala cand nu e conectata centura.
    Cele care nu au cantar au un buton din care dezactivezi airbagul pasagerului din fata.
    Scaunele din spate nu cred ca sunt dotate cu cantare. E posibil ca nici microcontact de centura conectata sa nu aiba.
    Trebuie sa verifici. Se poate vedea in functie de conectorii si cablurile electrice ce sunt pe acolo.
     
    ACO apreciază asta.
  9. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.284
    Locație:
    Bucuresti
    NUmai tampenii citesc pe aici. Cum sa verifici rezistenta capsei pirotehnice cu ohmetrul ?
    Cum sa schimbi lacate si ce legatura are poza de mai sus cu ceea ce se regaseste pe skoda?
    Se schimba centurile cu totul si airbagurile.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Ian 2020
    Little Big apreciază asta.
  10. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    653
    Locație:
    Baia Mare
    fsiarazvan

    Se pare ca skoda Superb 2015 are centuri simple. Fara lacate cu capsa pirotehnica.
    Centuri fata.JPG Centuri spate.JPG
    Probabil centura in sine nu mai intra in stalpul dintre usi. Sistemul de rulare ramas intepenit in urma decalnsarii sistemului de siguranta. Si atunci intr-adevar trebuie inlocuita
    toata centura. Lacatul nu necesita inlocuire in acest caz.

    al bundy
    Nu cred ca e cazul sa fi atat de transant vizavi de o interpretare gresita. Am mentionat ca nu cunosc sistemul de la Skoda Superb. Asa ca doar incercam sa fac putina lumina in cazul colegului nostru. Nu am reusit intr-adevar, probabil chiar l-am bagat in ceata mai rau. Pentru asta doresc sa-mi cer scuze.
    Dar daca cunosti atat de bine detaliile despre sistem, cred ca era binevenita o informatia corecta si la subiect din prtea ta.

    *Vizavi de rezistenta capsei pirotehnice: exista centuri pretensionate (ex. BMW). Pernele airbag au in paralel o rezistenta de ordinul ohmilor care poate fi citita de calculatorul airbagului, asemanator ca si in cazul becurilor arse, pentru a sti ca totul este in regula cu respectiva perna. Lucru valabil si pentru capsele pirotehnice de la centurile de siguranta si capsa pirotehnica de pe cablul de plus folosit la alimentarea generala a masinii!!! In caz de impact pernele si aceste capse pirotehnice sunt alimentate cu tensiune si se activeaza. Pe langa rezistente exista si un strap mecanic la fiecare conectori, care in momentul in care conectorul este conectat acesta se elibereaza deschizand circuitul. Avand rol de a anula eventuale tensiuni parazite care pot aparea la manipularea subansanblelor care alcatuiesc sistemul airbag.
    Acest sistem este folosit de BMW din anul 2000. Ma gandeam ca si Skoda in 2015 ar putea oferi ceva asemanator. Dar am gresit.
     

Distribuie pagina asta