1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Bucse, articulatii, suspensii, amortizoare

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de panayx, 10 Mai 2011.

  1. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Prima optiune OE apoi AM.
     
  2. Aldea Catalin Junior Member

    Înscris:
    18 Sep 2019
    Mesaje:
    0
    Buna ziua,am o skoda octavia 2,an 2012 si intrebarea mea se poate sa o mai inalț un pic?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Sep 2019
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    In principiu , da , din arcuri . Se poate si din bucse inaltatoare care se monteaza intre oala amortizorului si flansa care tine arcul . Ai doua variante . Daca mergi pe arcuri , se poate ca amortizoarele originale ( in cazul in care ai amortizoare pentru tinuta mai sport ...adica joase ) sa nu poate fi extinse cat obliga arcul ( acesta avand o spira in plus ) . Daca vrei o treaba profi , cumpari patru amortizoare si patru arcuri pentru Octavia 2 4x4 si ai rezolvat problema. Daca deja are pachet de drumuri grele , si deja are inaltimea data de acestea ....eu zic sa nu o inalti mai mult ca devina instabila pe curbe . totusi , este o masina de familie , nu un off-roader .
     
  4. cosminel24 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2017
    Mesaje:
    26
    dacă arcurile sunt sport posibil ca amortizorul sa stea mai mult intins si de aici si uzura prematura a lor. cursa la absorbție fiint mica si bate. de aici si scurgerea de ulei. forțează simeringul.
     
  5. Sebas7 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2020
    Mesaje:
    9
    Salut.
    Am si eu de un an, Skoda Octavia 2 MPI, fabricată în 2006 si mi se pare că nu mai e la fel de stabila. E doar o senzație care nu o observi la început sau s-a putut schimba ceva.
    Nu bate, nu se aude nimic.
    De asemenea mi se pare că tot trebuie să fac mici ajustări din volan, nu sta drept pe sosea. E tot o chestie de obișnuință?
     
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Sebas7
    Daca presiunea din cauciucuri este corecta atunci sigur ai probleme. Verifica bieletele antiruliu si tot ce tine de caseta de directie (caseta in sine, capete de bara chiar un brat indoit poate genera astfel de manifestari).
     
  7. snakebite84

    snakebite84 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2010
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Constanta
    Salutare tuturor. Dețin o O2 2,6 mpi din 2006 și întâmpin o problema sâcâitoare:in mers, indiferent de viteza, când mașina este pe liber se aude un sunet ca de rulment stricat din fata mașinii. Dacă accelerez sau franez acest sunet dispare. La virare stânga, dreapta nu dispare. Zgomotul s-a diminuat pentru câțiva km după o spălare. După 2 verificări la mecanici diferiți încă nu sunt lămurit. Primul zice ca e cap planetara stânga spre roată, celalalt ca sunt amortizoarele. Aveți ceva idei legate de problema asta? Va multumesc
     
  8. snakebite84

    snakebite84 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2010
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Constanta
    S-a găsit vinovatul pt problema de mai sus:prezoane slăbite după ultima echilibrare. Rezolvare:strâns de gat mecanicul.
     
    Demirel Guler și j.tibi apreciază asta.
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    :hi: Ai spus ca ai fost la doi mecanici si nu au reusit sa identifice problema!
    Ori ai avut alta problema, ori cei doi mecanici sunt defapt ... contabili.:keule:
    Oricum, bine ca e rezolvata problema. Drumuri bune!
     
    j.tibi și Little Big apreciază asta.
  10. SadiQ 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2018
    Mesaje:
    15
    NU CITA ULTIMUL MESAJ POSTAT!
    Uneori la probleme prea simple mecanicii sunt praf...am 3 exemple personale.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Sep 2020
  11. Sebas7 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2020
    Mesaje:
    9
    Multumesc pentru raspunsul rapid.
    Am fost la 2 mecanici si nu au gasit nici o problema la ce ai mentionat. Am refacut unghiul de fuga si tot trage stanga-dreapta. Presiunea o refac la fiecare realimentare si am si rotit rotile.
    Nu stiu daca doar am eu impresia, dar de exemplu cand plec din parcare si trebuie sa virez aproape complet stanga de exemplu, parca trage mai mult stanga. Uneori cand plec si primele miscari nu necesita sa virez deloc, parca nu mai trage intr-o parte si alta.
    Acest comportament poate fi dat de un etrier de pe spate? Mi s-a spus ca se mai blocheaza si va trebui schimbat in viitor.
     
  12. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Sebas7
    Da, un etrier spate ca ramane blocat din cand in cand poate genera senzatia ca intr-o parte masina vireaza mai usor ca in cealalta.
    Masinile de generatie noua folosesc acest artificiu pentru a obtine o traiectorie mai buna in virajele luate cu viteza mare. Roata spate care e in interiorul virajului este blocata controlat.
     
    Sebas7 apreciază asta.
  13. DIL 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2021
    Mesaje:
    1
    SALUTARE!
    Sunt într-o dilemă... Voiam să vă întreb dacă merge o suspensie reglabilă de la JOM pusă pe Skoda Octavia 2 2008 2.0 TDI 140 de cai (BMM). Această suspensie scrie că este de 1z3 (berlină), eu având 1z5 ( combi ), si nu stiu daca se potriveste..
     
  14. Stetz Dezideriu Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Aug 2019
    Mesaje:
    2
    Salutare.Am citit comentariile legate de scârțăitul suspensiei la O2.Am aceeași problemă cu O2-ul meu 1.6,2011,cod CAYC.Am schimbat la recomandarea mecanicului bieleta antiruliu pe stg.Scârțâitul se aude în continuare.Ce este,de fapt?E o problemă comună a Skodelor?Mulțumesc.
     
  15. Ionut02

    Ionut02 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2019
    Mesaje:
    158
    Locație:
    Bucuresti
  16. Demirel Guler 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2019
    Mesaje:
    6
    Salut, am o octavia2 din 2008 combi, 1Z5, ce trebuie schimbat sa am si eu rotile spate drepte nu cracanate, se tocesc pe interior, de mers merge drept, nu trage stanga/dreapta, am facut unghiul si mecanicul de acolo a zis ca nu poate desface nustiu ce suruburi ca sunt intzepenite si nu are pozitie buna, ca trebuie data puntea jos. mi-a zis ca e o problema comuna la grupul VAG rotile spate cracanate.
     
  17. Ionut02

    Ionut02 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2019
    Mesaje:
    158
    Locație:
    Bucuresti
    Da, așa e. Ai de schimbat bucșă mare dintre brate dar ca sa umbli acolo tb demontate restul. Deci ca sa rezolvi problema asta părerea mea e ca ar fi bine sa schimbi toate bucsele dacă tot faci intervenția asta.
     
  18. piolet 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2013
    Mesaje:
    36
    Locație:
    Bucuresti
    Salut,
    Am o Octavia II 4x4 Combi, cu pachet de drumuri grele. Acum cativa ani am avut o problema de genul la peste 100km/h batea spatele ca o coada de rata. Am aschimbat amortizoarele si doua brate suspensie pe spate. Anul asta a revenit acel balans neplacut, practic, daca roteai putin volanul stanga-drapta in mers ziceai ca este ca o barca. Am schimbat iar bratele suspensie + inca doua brate (semanau cu doua acolade). Masina se comporta bine cu exceptia faptului ca "fuge" de spate foarte scurt stanga-dreapta atunci cand iau cate o groapa sau denivelare mica. Mecanicii mi-au spus ca de vina ar fi niste bucsi situate deasupra puntii spate, intr-un loc greu accesibil. Adica, pt inlocuirea lor este necesara demontarea completa a puntii... Voi ce parere aveti ?
    Multumesc anticipat.
     
  19. FeriM 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2021
    Mesaje:
    16
    Salut

    Mi s-a rupt un arc din fata original la Skoda Octavia 2 FL, 2010, Hatchback, 1.6 TDI DSG (TMBCT21Z1B8011736). Am fost nevoit sa fac o reparatie "de urgenta" intr-un loc si un moment cu foarte putine posibilitati. Arcul rupt cu culorile violet(roz), portocaliu, albastru a fost inlocuit cu KYB K-Flex RH3553, iar rulmentul de deasupra (bile rotunde intr-un fel de cosara care intra in suportul de sus) a fost inlocuit cu ceva din dezmembrari care macar avea toate bilele.

    As avea nevoie de ajutor cu:

    1. Codul arcului original si al rulmentului original. Pentru arc cel putin obtin pe siteurile de piese o gramada de coduri diferite. Suspensia e normala, cutia automata.

    2. As vrea sa stiu daca KYB K-Flex RH3553 e intr-adevar compatibil, si daca da, atunci daca e ok calitatea, pentru ca as vrea sa inlocuiesc si arcul celalalt cu acelasi lucru sau pe ambele cu ceva similar ca si calitate cu originalul.

    Ms
     
  20. FeriM 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2021
    Mesaje:
    16
    Ei si acuma partea foarte interesanta: arcul dat jos de pe masina are culorile violet(roz), portocaliu, albastru (3 semne), ceea ce corespunde la 1K0 411 105 AQ.
    Aplicatii respectabile (tecalliance), ca si useri din UK, spun ca pe masina cu cutie automata trebuie sa fie/este arc cu culorile violet(roz), portocaliu, albastru, albastru (4 semne), adica 1K0 411 105 BC.
    Se pare ca sarma din cel cu BC e mai gros decat sarma din cel cu AQ...
    Idei?
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare