1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

am dat curent cu motorul pornit

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de robert90, 9 Oct 2010.

  1. robert90

    robert90 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2010
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Craiova
    Salutari. Revin si eu cu o intrebare. Astazi m-a rugat un prieten sa ii dau curent la o masina si nestiind cum sta treaba i-am dat curent cu motorul pornit. Masina a pornit relativ repede dupa circa 3-4 secunde. Acum am inteles ca e posibil sa fi dus releul de alternator pt treaba asta:haudrauf: . Ce parere aveti, cei care ati mai data curent cu masina, se poate farama alternatorul doar dintr-o incercare?:uhm:
    Scz daca a mai fost discutat problema asta, nu am gasit nimic.
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Da, se poate. Asta nu inseamna ca s-a si intamplat. Ai sa vezi tu in cateva zile sau saptamani. Sa speram ca ai avut noroc.
     
  3. robert90

    robert90 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2010
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Craiova
    pai releul ala nu cedeaza din prima? adica eu ma gandesc ca se suprasolicita si se arde. in cazul asta alternatorul nu mai incarca si o sa verific azi cu aparatul de masura. in mod normal bateria ar trb sa aiba 14v cu motorul pornit, nu?
     
  4. pritulescu

    pritulescu 5th Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2010
    Mesaje:
    145
    Locație:
    Bucuresti
    Se poate întâmpla să se strice releul, dar asta nu înseamnă că de acum nu-ţi mai ajuţi prietenii la nevoie.
    Se consideră că cel care are nevoie de ajutor are bateria consumată şi nu are destul curent pentru a acţiona electromotorul demarorului, în nici-un caz bateria lui nu este pe 0. Aşa că poţi lega cele două baterii în paralel (cu motorul tău pornit), le laşi cam 15-25 minute legate pentru a se încărca şi cealalta baterie, apoi poţi opri motorul tău, sau decupla legătura între baterii înainte ca prietenul respectiv să porneasca motorul lui.
    Asta este părerea mea. Sper să nu greşesc în gândire şi aştept părerile celorlalti colegi. Doar aşa mai învăţăm câte ceva.
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Daca nu iti mai incarca, ai sa vezi in curand. Ai sa consumi ce ai in baterie si dupa aia ti se aprinde martorul de la bord si nu se mai stinge. Dar, poate ai avut noroc. Se intampla de multe ori sa nu se arda. Modalitatea corecta de a ajuta o persoana cu probleme de curent este cea descrisa de colegul Nelu Pritulescu in postul anterior.
     
  6. robert90

    robert90 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2010
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Craiova
    va multumesc frumos pt raspunsuri.
    asta este, nu pot sa refuz prietenii la nevoie. sper doar sa nu se fi intamplat nimic, iar de acum inainte o sa folosesc metoda descrisa de d-l Pritulescu.
     
  7. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Avind in vedere ca masina avea si ea bateria ei , sigur nu ai patit nimic.
    O singura corectare la metoda datului de ,, curent'' :
    == legi bateriile in paralel cu cablurile, pornesti masina ta circa 10-15 minute, cu toti consumatorii opriti.
    == opresti masina ta si scoti cheia din contact
    == cu cablurile cuplate se incearca pornirea celei de-a doua masini
    == a pornit : decuplezi cablurile ( e foarte bine sa nu fie amindoua masinile pornite si cablurile cuplate, ca atunci se pot intimpla minuni cu releele...)
    == nu a pornit, pornesti masina ta si dupa alte 10-15 min reiei ciclul ( oprit, scoasa cheia, incercat de pornit a doua masina )
    IDEEA ESTE CA LA INCERCAREA DE PORNIRE SA FIE AMINDOUA BATERIILE IN PARALEL PRIN INTERMEDIUL CABLURILOR ( de aia la diesel trebuiesc cabluri mai groase ( cu sectiunea mai mare ) ca la motoare pe benzina ( e vorba strict de motorul pe care vrei sa-l pornesti , nu de al tau care dai curentul ). Si daca masina ta este oprita si cu contactul luat nu pateste absolut nimic .
     
  8. robert90

    robert90 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2010
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Craiova
    am folosit cabluri foarte groase. ma plimbai cu ea facui cateva porniri, am folosit mai multi consumatori (lumini, stergatoare, subwoofer) si vad ca nu sa aprins nici un martor pe bord. daca bateria era slaba in mod normal trebuia sa se aprinda martorul de baterie, nu? Sper sa ma fi alarmat degeaba si sa nu fi patit nimic.
    multumesc tuturor pt raspunsurile primite.
     
  9. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Sigur te-ai alarmat degeaba, daca era sa patesti ceva la masina vedeai imediat... Oricum sa nu-ti fie frica sa ajuti pe altii ca cablurile, ca nu are ce sa-ti faca rau daca respecti cele citeva indicatii...
     
  10. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Eu am pornit masina fratelui meu cateva zile la rand cu motorul pornit si nu sa intamplat nimic, cel putin pe moment, sper ca nici pe viitor sa nu apara probleme datorita acestui lucru.
    Pe viitor am sa tin cont de sfaturile lui lucian.1950.
     

Distribuie pagina asta